Опис застосування у своїй роботі ігрової технології «Хрестики – Нулики»

Про матеріал
У своїй роботі я маю досвід використання технології «Хрестики-нулики», що дозволяє організувати роботу з дітьми, яка є часто трудо- та часомісткою. Загалом, дана технологія безумовно доповнює і збагачує арсенал сучасних методичних інновацій. Її застосування гарантує уникнення примітивних шаблонів, які, на жаль, панують у роботі сучасних освітніх закладів.
Перегляд файлу

Вихователь :Заблоцька Ірина Миколаївна

Опис  застосування у своїй роботі ігрової технології «Хрестики – Нулики»

Гра – одне із чудових явищ життя, діяльність начебто марна і разом з тим необхідна. Мимоволі чаруючи й залучаючи до себе як життєве явище, гра виявилася досить серйозною й важкою проблемою для наукової думки.

У своїй роботі я маю досвід використання  технології «Хрестики-нулики», що дозволяє організувати роботу з дітьми, яка є часто трудо- та часомісткою.

Загалом, дана технологія безумовно доповнює і збагачує арсенал сучасних методичних інновацій. Її застосування гарантує уникнення примітивних шаблонів, які, на жаль, панують у роботі сучасних освітніх закладів.

У своєму звіті я б хотіла роз’яснити та викласти методичні рекомендації по її використанню на уроках різних типів, виховних заходах, семінарах, засіданнях методичних об’єднань.

Стратегія методики «Хрестики-Нулики» є ідентичною до усім відомої гри. Проте, водночас це дозволяє організувати цікаво групову роботу дітей,захопити їх темою заняття. Адже змагальний акцент ,який присутній у цій діяльності,мотивує дітей до пізнання,забезпечує творчий підхід до освітнього процесу загалом.

Отож, дана ігрова технологія передбачає обов’язкову наявність ігрового поля, команд (дві-три) та журі. Ігрове поле містить дев’ять кишеньок із завданнями. Назви кишеньок завуальовані, тобто прямо не розкривають їх зміст. Технологія «Хрестики-нулики» дає можливість пропонувати учасникам незвичні завдання і форми роботи під час самопідготовки, у результаті чого зростає їх зацікавленість предметом, що вивчається.

Кожна команда та журі «виокремлюють» певними символами, що відображають назву. Журі, оцінюючи виконання завдання, демонструє символ групи-переможця, яким закривається кишенька на ігровому полі (як у лото).

Залежно від мети та форми заняття обирається стратегія ігри. Можна вважати переможцем команду, яка першою закрила вертикаль, горизонталь або діагональ на ігровому полі. Можна розігрувати всі кишеньки. Тоді переможцем вважатиметься та команда, символами якої закрито більшість кишеньок ігрового поля.

Право вибору ходу може залишитися за педагогом або переходити від команди до команди залежно від наперед заданих умов.

Дана гра сприяє розвитку вміння організуватися в конкретних умовах, надавати об’єктивну оцінку власній поведінці, враховувати можливості інших людей, впливати на їхні інтереси та потреби.

Такі імітаційні ігри сприяють розумінню учнями конкретних обставин, сутності подій,що вивчаються, сформованість уміння аналізувати процеси, що відбуваються у колективі, швидко адаптуватись до змін, чітко розмежовувати причини, результати та значення різних подій, що в ньому відбуваються, давати характеристику і оцінку суспільним явищам. Саме ці умови необхідні для активної пізнавальної діяльності учнів в ході імітаційної гри.

Прикладами таких ігор, які я провела у 4-5 класах, є : «Пізнавальний калейдоскоп», «Запитання – Відповідь», «Збери букет», «Зрозумій мене», «Хто швидше?», «Чорний ящик», «Танець – Жарт», «Кидай - ка»,  «ГЛАМУРНЕ АТЕЛЬЄ», «ПРАВОВИЙ ТРАМВАЙЧИК», «Літературний вітраж», «Калейдоскоп здоров'я». Також був  проведений виховний захід у формі гри на тему «Мандрівка до острова здоров’я» («Бруднульки – чистюльки», «Що потрібно?», «Пізнай себе», «Яке призначення?», «Корисно – шкідливо», «Допомога при потребі»). Також діти залюбки брали участь у іграх із шифрограмами,ребусами , кросвордами,цікавими пазлами , українсько-історичним лото. Проводилися квести “Розв'яжи приклад”, “Знавець карти”, “Вгадай героя”, “Реставратор”.

Для актуалізації знань на самопідготовці використовувала для повторення таблицю множення («Знайти цифру»),  повторення геометричних фігур,розв’язання логічних завдань.

Також я використала добру стару методику рольових ігор, керуючись принципом знайденої технології. В цих іграх учасники творчо відтворювали соціальні відносини або матеріальні об’єкти на основі своїх життєвих або художніх вражень самостійно. Ігри мали творчий характер. Саме нова позиція, яку приймає дитина створює привабливість рольової гри. На цій основі відбувається зміна емоційного стану, отримання нових знань, розвиток навичок і вмінь ігрової діяльності. Реалізуючи в уявних умовах гри будь-які дії, учні беруть на себе ролі дорослих людей і діють від їх імені, аналізуючи динаміку здобуття знань шляхом застосування методу гри відзначаю її позитив («Казка в гості до нас прийшла», «Відомі персонажі», «Де ми це читали?», «Добрий – злий?»).

Найбільші можливості для впровадження ігрових елементів у навчально-виховний процес є під час узагальнення й закріплення знань. Ігри на таких заняттях потрапляють на благодатний ґрунт знань, отриманих учнями під час вивчення теми. Це дає широкі можливості вихователю при проектуванні ігрових ситуацій ефективно перевірити рівень засвоєння теоретичного матеріалу, розуміння застосування базових знань в нестандартний ситуаціях, вчасно виявити та усунути прогалини в знаннях, розвивати самостійність та творчість учнів, систематизувати та узагальнити вивчений матеріал.

 

Також за допомогою технології «Хрестики-Нулики», можна організувати відпочинок і дозвілля . Прогулянка  за цією методикою є корисною , цікавою для дітей.

 Ігрову діяльність можна використовувати і в актуальних сьогодні проектних технологіях, як для постановки питання дослідження, так і для захисту проекта. Гра в навчальному процесі створює мотивацію, яка близька дитині, збуджує інтерес до навчання, що сьогодні особливо актуально. Гра має більші можливості розвивати комунікативні навички.

Отже, використання  ігрових  технологій, дає можливість «відкритися» окремим дітям і тому переконана, що інші форми навчання не дали б такого результату. Гра виконує і ряд виховних функцій, учить дітей працювати в команді, нести відповідальність за свої дії, бути стриманим в оцінці дій товаришів, уміти перемагати й програвати, сприяє соціалізації дитини, що є одним з головних завдань сучасної освіти. Підбиваючи підсумки, хотілося б навести ще один вагомий аргумент на користь необхідності найактивнішого використання елементів гри в навчальному процесі. Спостерігаючи за учнями, які є учасники ГРИ, їх усміхнені обличчя та радісні очі, отримую велике задоволення. І мої вихованці, і я, як керівник процесу, отримую неперевшене задоволення. Ми разом отримали заряд позитиву. Я вважаю, що це і є мета мого педагогічного дослідження!

 

docx
Додав(-ла)
ZABLOTSKAYA IRINA
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку