Опорний лист до вивчення теми: « Русь-Україна за правління князя Ярослава Мудрого.»
Пригадаємо вивчене:
Поясніть свій вибір.
Познайомте товаришів із своїм самостійним дослідженням про цікаві факти з життя Володимира Великого.
Подивіться на малюнок. Сьогодні ми поговоримо про Ярослава,нащадка Володимира Великого, якого ще називали Мудрим та тестем Європи.
Робота в зошитах. Виділіть з вашої розповіді хронологію подій, занотуйте в зошит та презентуйте товаришам вашу роботу. Згадайте,яким історичним терміном позначається боротьба за владу між окремими особами.
Внутрішня політика князя Ярослава.
Робота в групах. Підготувати пояснення та доповнення до поданої схеми.
Самостійно створити хмару слів з новими історичними термінами, які зустріли,вивчаючи матеріал.
Зовнішня політика князя Ярослава.
Доповніть таблицю хронологічними відомостями.
Дата |
Подія |
|
Повернення Червенської Русі |
|
Остаточний розгром печенігів |
|
Похід у прибалтійські землі |
За допомогою підручника знайдіть відповідь на запитання: чому Ярослава Мудрого називали «тестем Європи»? На вашу думку, які цілі він переслідував,проводячи таку політику?
Рефлексія. Робота в групах. Скласти історичний портрет Ярослава Мудрого,відповідаючи на запитання:
І група: - Коротко охарактеризувати історичну епоху,в якій проходило життя та діяльність діяча;
ІІ група : - Які завдання визначала головними в своїй діяльності ця особистість;
Запитання для колективного обговорення:
Домашнє завдання: