Опорний лист до вивчення теми "Русь-Україна за Володимира Великого"

Про матеріал
Використовується як роздатковий матеріал для кожного учня. Можливе використання під час дистанційнго навчання.
Перегляд файлу

1

Опорний лист до вивчення теми: «Володимир Великий»

 C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\WP92V991\250px-Князь_Володимир_Великий[1].jpg      Подивіться на це зображення. Чи відоме воно вам? Звідки? Хто це? Що вам відомо про цього історичного діяча?

        Згадаємо,яка династія утвердилась на великокнязівському престолі після смерті Аскольда. Назвіть її представників,які вже вам відомі.

Відгадайте князя за описом: «Вступив в боротьбу з Хозарським каганатом. Завдав їм поразки. Воював з болгарцями і візантійцями. Поставив правити на своїх землях намісників.

Як загинув Святослав?

Пояніть вислів: «Чужого бажаючи,своє втратив.»

Завдання сьогоднішнього уроку : дослідити,як розвивались події на землях Київської Русі після смерті Святослава, познайомитись з внутрішньою та зовнішньою політикою Володимира Великого та довести,що його реформаторська діяльність сприяла зміцненню Русі-України.

Поміркуємо над новим історичним терміном: міжусобна війна (міжусобиця). Яким словосполученням,близьким за значенням, м и можемо його замінити? Яке лексичне значення цього терміну,на вашу думку?

Розгляньте запропоновану схему та спробуйте її пояснити.За потреби скористайтесь матеріалом підручника (ст.27)

 

                                   Святослав

 

 Ярополк   977 р.     Олег              

 Загинув  977 р.          Володимир переміг. Став

                                                                                                Великим князем київським    

Опрацюйте матеріал параграфа 6,пункт 2, та доповніть схему відсутніми елементами (зміст реформи,рік проведення).

 

                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом поміркуємо,які наслідки могли мати ці реформи для держави. Свою думку доведіть.

За підручником доповніть хронологію історичними подіями:

985 р.- ;  988,991 рр.-;  994,1000 рр.;  

Поясніть термін «шлюбна дипломатія».

Розгляньте запропоновані карти. Створіть порівняльні питання до них. Сформулюйте висновок.

Доведіть або спростуйте проблемне твердження уроку.

Рефлексія: Про які події йдеться в історичних джерелах ?

Мініатюра «Володимир Святославич відправляє новгородських послів до брата, Ярополка Святославича київського, з попередженням про початок війни проти нього»

2.https://www.jnsm.com.ua/ures/img/Yaropolk_Murder_Anons.jpgІ коли прибув, повелів він поскидати кумирів – тих порубати, а других вогню оддати. Перуна ж повелів він прив’язати коневі до хвоста і волочити з Гори по Боричевому [узвозу] на Ручай, і дванадцятьох мужів приставив бити [його] палицями... Потім же Володимир послав посланців своїх по всьому городу, говорячи: “Якщо не з’явиться хто завтра на ріці – багатий, чи убогий, чи старець, чи раб, – то мені той противником буде...” А назавтра вийшов Володимир з попами цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду... а попи, стоячи, молитви творили. І було видіти радість велику на небі й на землі, що стільки душ спасається...

3. У РІК 6499 [991]. Потім же, коли Володимир жив у законі християнському, надумав він спорудити камінну церкву святої Богородиці, і, пославши [послів], привів майстрів із Греків, [і] почав зводити. А коли скінчив споруджувати, прикрасив він її іконами, і поручив її Анастасові-корсунянину, і попів корсунських приставив служити в ній. Він дав сюди все, що взяв був у Корсуні,— ікони, і начиння церковне, і хрести.

Позначте дані події на хронологічній стрічці часу.

Доповніть свій малюнок подіями, що вивчались сьогодні на уроці.

Пригадайте терміни, з якими сьогодні познайомились. Складіть з ними по одному реченню.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 6 за підручником. За допомогою додаткових інформаційних джерел дослідити цікаві факти з життя Володимира Великого та презентувати їх на наступному уроці.

 

docx
Додано
15 липня 2021
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку