Тема. Опрацювання тексту «Фокус-мокус» Дмитра Чередниченка.
Мета: удосконалювати вміння читати правильно, виразно, усвідомлено й у відповідному темпі; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, розповідати за малюнком та про спогади з власного життя; виховувати прагнення дружити з іншими дітьми, інтерес до дитячих ігор і розваг.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Рефлексія настрою
-Діти, погляньте мені в очі, подивіться один до одного, усміхніться. Із цих промінчиків добра , що заіскрилися на ваших обличчях ми розпочнемо урок.
- Щоб урок був цікавим , змістовним, якими ви повинні бути :
Девіз уроку
Міркуй-точно,
Думай-швидко,
Відповідай-правильно
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
–Послухайте пісню і скажіть, про кого розповідається в ній?( Про артистів цирку)
Ви сьогодні в цирку побуваєте
І багато чого корисного дізнаєтесь
Цирк сьогодні, цирк незвичний
Цирк у нас - навчальний!
-Діти, ви любите цирк?
- Хто з вас бував у цирку?
- Чи знаєте ви, де вперше з’явилося це слово?( У Римі)
- Що означає слово цирк? ( Слово цирк означає « круглий»).Чому?
ІV Повідомлення теми і мети уроку
V Актуалізація опорних знань учнів
Клоун хоче пограти вами в кульки, але ці кульки незвичайні, на кожній кульці є запитання. Клоун Боба перевірить вас.
Усне опитування.
1.Гра «Чарівні кульки »
2.Відгадайте загадку
Хоч і дві руки він має,
Шість м 'ячів разом спіймає.( Жонглер)
Жонглер-французьке слово, що означає « жартун». Але він не створює жарти на арені цирку, а спритно підкидає і ловить різні предмети.
Жонглер пропонує нам пограти з м’ячиками.
2.Гра « Звук-буква»
- Я кажу букву а ви звук, і навпаки.
VI. Вивчення нового матеріалу.
Увага! До нас поспішає дресирувальник
Дресирувальник – той, хто керує діями тварин
Дресирувальник - хоробра людина,
Вправно виконує дії тварина,
Мавпи всі стрибають.
Собаки у футбола грають.
Веселі ведмеді їздять на велосипеді.
- Він пропонує попрацювати з підручником, всі відкрили дружно Буквар на сторінці 82.
Робота в підручнику
Гімнастика для очей(відео)
- Прочитайте й відгадайте загадку,яку пропонує нам Читалочка (під час читання загадки варто звернути увагу учнів на розділові знаки (паузу слід робити не в кінці другого рядка, а після слова отаким, з питальною інтонацією прочитати обидва речення в останньому рядку загадки).
- На дошці розміщені букви в неправильному порядку, якщо правильно зможете скласти їх, то дізнаєтесь відповідь до загадки.
Читання загадки виразно.
- Дізнавшись відгадку, як ви думаєте про що ми сьоодні будемо читати? (Про зеркало)
Каліграфічна хвилинка
На арені цирку фокусник. Фокусник – той, хто показує фокуси.
Фокус – покус починай, цифру швидко відгадай.
Записати слово фокус, зобити звуковий розбір слова.
Робота над текстом Дмитра Чередниченка «Фокус-мокус».
- Чи доводилось вам чути слово фокус-мокус?
Фізкультхвилинка
Читання тексту вчителем (учні слідкують)
Бесіда за змістом тесту.
- Про кого розповідається в тексті?
Чим займалися діти?
Читання тексту учнями (ланцюжком, естафетою).
Робота за запитаннями.
1 . Який фокус-мокус придумав Федько?
2. Чому фотокартки хлопчик показував у
жменьці?
3. Чи доводилося тобі показувати фокусимокуси? Які саме?
4. Розкажи, у що граєш ти зі своїми друзями.
Робота за малюнком.
Робота в групі.
Гра «Придумай слово»
VІІ. Узагальнення і систематизація вивченого
Повторне читання тексту.
Гра «Сищик»
Вчитель читає початок речення, діти повинні знайти його в тексті та прочитати повністю.
VIII. Підсумок уроку.
-Чи справдилися вами очікувані результати?
-Де ви можете ці знання використати ?
-Чи було вам цікаво на уроці?
-Що сподобалося вам?
У нашому цирку погасли вогні,
Та кожен із нас сподівається, діти.
Що в дні невеселі, і в радісні дні
Цей вогник цікавості буде горіти.