Органи рослин, їх функції і взаємозвязок

Про матеріал
Органи рослин, їх функції і взаємозвязок. Конспект уроку з елементами мультимедіа.
Перегляд файлу

Конспект уроку з елементами мультимедіа з біології  6 клас

image 

Пашко Микола Ярославович вчитель біології Мар’янівської

загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

с.Мар’янівка, Теофіпольський р-н., Хмельницька  область.

тел.. 068 254 53 95

 

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ  BYOD З ПОЄДНАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ

КОЛЕКТИВНО-ГРУПОВОГО ТА

КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯНА УРОКАХ

БІОЛОГІЇ

 

Сучасне покоління учнів потребує швидких результатів та оцінок, вони швидко сприймають інформацію, але затримати увагу на об’ємному матеріалі їм важко, тому, щоб зацікавити учнів, цей урок розроблений з використанням освітньої технології BYOD (яка полягає у використанні власних мобільних пристроїв для здобуття нових знань, учні навчаються не тільки правильно застосовувати свої гаджети, а й знаходити корисну інформацію, яку вони зможуть використати для навчання) з поєднанням технологій колективно-групового та кооперативного навчання. Під час уроку учні приймають участь в іграх, конкурсах, використовують власні мобільні пристрої та всесвітню мережу інтернет, навчаються самостійно шукати інформацію, порівнювати та виділяти головне у ній. 

 

 

image

 

Тема: ОРГАНИ РОСЛИН, ЇХ ФУНКЦІЇ І ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК

(урок, 6 клас) Мета:

   Освітня: ознайомити учнів із загальною будовою рослин, різноманітністю та безмежними взаємозв’язками із довкіллям; сформувати екологічну компетентність школярів; намагатися створити в учнів цілісні уявлення про рослину, як єдине ціле.

Розвиваюча: розвивати уміння працювати з різнорівневими завданнями; уміння знаходити, порівнювати, виділяти головне та робити висновки.

Виховна: виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, а саме до рослинного світу, що знаходиться від кожного з нас на відстані подиху, погляду, витягнутої руки; виховувати охайність і чіткість ведення записів у зошитах.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, хімія, інформатика.

Матеріали та обладнання: живі рослини, слайди (які знаходяться нище у конспекті уроку, і доступні у вигляді посилань), кружечки кольору світлофора для кожного учня (червоний, жовтий, зелений), картки розминки «Знайди пару» (https://drive.google.com/open?id=1vcVK-0rVdzl_0n44qKjKdUz0HxOWtUEC), гаджети учнів (мобільні телефони, планшети), Wi-Fi роутер (для можливості учням доступу до інтернету із власних гаджетів), мультимедійна дошка.

Основні поняття та терміни: рослина, орган рослини, вегетативні органи (корінь, стебло, листок), генеративні органи (квітка, плід).

                                                    Структура уроку

image

image

image

І

Організаційний етап

 

ІІ

Перевірка домашнього завдання

 

ІІІ

Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів

 

ІV

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

V

Сприймання та засвоєння учнями нового матеріалу

 

Узагальнення та систематизація знань

 

VIІ

Підведення підсумків уроку

 

VIII

Надання та пояснення домашнього завдання

 

 

                                                     ХІД УРОКУ

І. Організаційний  етап

(На момент привітання та перевірки готовності учнів до уроку може грати заспокійлива музика),(учитель підбирає самостійно під свій смак).

ІІ. Перевірка домашнього завдання

imageПеревірка домашнього завдання здійснюється за допомогою двох ігор: «Світлофор» та  «Перетягування канату», де використовується презентація, яка знаходиться за посиланням:   

https://drive.google.com/open?id=1_I5bib30TIwBv2KmuCebauRzTmvYDJl

Гра «Світлофор»

(Учні відповідають на питання за допомогою карток зеленого, червоного та жовтого кольорів. Картка зеленого кольору означає  «так», червоного – «ні», жовтого  – «не знаю»). 

 

 

 

Зразок запитань у презентації: 1. Одним з основних проявів життя є обмін речовин?

2.        Асиміляція -        розклад складних речовин на прості? 

3.        За      типом         живлення  рослини є гетеротрофами? 

4.        Рослини      виявляють подразливість?

5.        Рослини      не      мають здатності до самооновлення? 

6.        Найскладнішим асиміляційним       процесом    є фотосинтез?

7.        Дихання     -        це асиміляційний процес?

8.        Кінцеві продукти обміну виводяться з організму рослини в навколишнє середовище? 

9.        imageЗелене забарвлення листя рослини свідчить про наявність хлорофілу, в якому відбувається фотосинтез? 

 

Після закінчення гри Світлофор, вчитель пропонує учням зіграти у наступну гру

Перетягування канату, де він поділяє клас на дві команди «Фотосинтез» та «Дихання» (кожна із команд піднімає руку, якщо висловлення стосується їхньої назви).  Для гри використовується презентація за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1_I5bib30TIwBv2KmuCebauRzT-mvYDJl/view, слайд

№10, де застосована анімація, на з’явлення кожного поняття із відповіддю по натисканню кнопки комп’ютерної мишки.

 

image 

 

 

 

 

Зразок слайду

image 

Учитель підводить підсумки стосовно готовності учнів до уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів

Розминка «Знайти пару». Вчитель роздає карточки учням на яких вони повинні утворити пару. Силка для завантаження карток:

https://drive.google.com/open?id=1vcVK-0rVdzl_0n44qKjKdUz0HxOWtUEC

                Знайти пару(зразок)

1.   Клітина                 А. Грип.

2.   Хлоропласти        Б. Хламідомонада.

3.   Бактерії                 В. Цитологія.

4.   Водорості             Г. Фотосинтез.

5.   Епідемія               Д. Кишкова паличка

 

ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Повідомлення теми та мети уроку за допомогою казки:

image

Одного разу струнка берізка запропонувала влаштувати конкурс рослинної краси. Але кожна рослина була по-своєму особлива. І тоді вирішили: нехай кожна рослина покаже свій найдосконаліший орган.

 Подивіться, яке в мене гарне стебло – високе і рівне. По ньому тече

imageсолодкий березовий сік, він живить мої листочки.

 Це ще невідомо, чи розпустяться твої листочки. Адже люди можуть

надрізати твою кору, щоб набрати соку. А от мене ніхто не чіпатиме, Мої гарні, великі, колючі листки всі обминають десятою дорогою, Мої яскраво-рожеві квіти – найкращі!

image Про що гомоните? Хизуєтесь своїми органами. То я вам скажу: такого міцного коріння як у мене, годі й шукати. За товщиною стовбура і шириною крони я – чемпіон!

Візьміть і мене до конкурсу. Адже я маю такі красиві листочки-голочки.

imageВони в мене і взимку і влітку зелені. Я – улюблене дерево малят і всіх людей на Новий рік.

 Не знаю як ти, а я насправді улюблениця малят. Мої соковиті плоди-

imageсунички знають усі. І я їх не ховаю під свої листочки, і діти, і дорослі легко їх знаходять. V. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. (Розповідь учителя з поєднанням гри доповни та підскажи)

 

ГРА «Доповни і підкажи» проводиться за допомогою технології BYOD.

Учні дають визначення поняттям шукаючи на них відповідді, використовуючи власні мобільні пристрої та мережу інтернет,  знайденні відповіді записують у зошит. (Використання слайду із презентації  №11) 

(силка презентації:  https://drive.google.com/file/d/1_I5bib30TIwBv2KmuCebauRzT-mvYDJl/view)

Дати визначення поняттям:

Рослина – це …

Органи – це …

До вегетативних органів належать … (дати визначення знайденим  вегетативним органам).

До генеративних органів належать… (дати визначення знайденим  генеративним органам).

Фізкультхвилинка у вигляді гри «Вірю – не вірю»

(проводиться також із використанням презентації слайд №12) Уявіть себе квіточкою, що тягне руки-листя до сонця, і якщо Ви згідні з твердженням, тягнемося до сонця, а якщо НІ -  руки-листя не підіймаємо, а навпаки опускаємо до низу, торкаючись землі. 

 

Рослина – це цілісний організм(Так, Ні)

imageОрган — це частина організму, яка має певну форму, будову і виконує певну функцію (Так, Ні)

Листок – це генеративний орган (Так, Ні)

Пагін – це вегетативний орган (Так, Ні)

Квітка – це вегетативний орган (Так, Ні)

Стебло – генеративний орган рослини (Так, Ні)

Плід та насіння генеративні органи рослини (Так, Ні)  Бруньки розташовані на корені (Так, Ні)

Використання місцевих рослин для детальнішого вивчення теми.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Доповнити схеми за допомогою підручника 

(Використання слайду із презентації  №13)

 

image 

VІ. Підведення підсумків уроку. Технологія «Мікрофон»

(підбиття підсумків уроку)

       На уроці я зрозумів …

       Тепер я знатиму …

       Мені було цікаво дізнатись про …

       Я зможу …

       На наступному уроці я зможу …

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Домашнє завдання: 

Скласти кросфорд на вивчену на уроці тему. А також за бажанням учнів інсценізувати казку «Хто з органів найголовніний»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури:

 

1.     Горбач Н. Розвиток критичного мислення на уроках природничого циклу // Біологія та хімія в школі.  –2005. -  №5.- С. 16-17

2.     Зламанюк Л. М. Розвивати інноваційний потенціал учня // Біологія і хімія в сучасній школі. – 2012. - №4. – С. 23-24.

3.     Марченко О.Г. Формування критичного мислення школярів. – Х.: Видавнича група «Основа», 2007.

4.     Яковлєв В.Я. Філософські принципи креативності / Вісник Московського Університету. 2005. (Стаття, електронний варіант).

5.     http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/29078/

 

 

pdf
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку