"Організація діяльності дитячого колективу в умовах створення НУШ"

Про матеріал
Порозуміння між учителем та учнями – важлива складова в роботі класного керівника щодо створення оптимального простору життєтворчості учня в умовах реалізації принципу дитиноцентризму Нової української школи.
Перегляд файлу

СОКОЛІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

ім. ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ ОТАКАРА ЯРОША

Трофімова Оксана Миколаївна

(кл. керівник 11 класу)

 

Тема виступу:  «Організація діяльності дитячого колективу в умовах  

                           творення  НУШ. Традиції та інновації  у виховній

                           діяльності класного колективу»

 

     Сьогодні потреби сучасного життя, диктують нові втілення та розуміння в навчально-виховному процесі. Ми, вчителі,  маємо здійснити  кардинальний перехід від традиційного інформаційно-пояснювального навчання та виховання, зорієнтованого на передачу готових знань, до особистісно-розвиваючого, спрямованого не тільки на засвоєння знань, а й на розвиток творчої особистості учнів, що сьогодні є більш актуальніше для сучасної молоді..

   Пріоритетні завдання основної та старшої школи в контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи: це  педагогіка партнерства  як основа формування  інноваційного освітнього простору Нової української школи.

  • Що ж таке Педагогіка партнерства?

    Система методів і прийомів виховання та навчання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості, яка в змозі створювати  оптимальний простір  життєтворчості учня в умовах реалізації принципу дитиноцентризму .

     Автори і послідовники: В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі, І. П. Волков, І. П. Іванов, А. С. Макаренко, В. А. Караковський, С. М. Лисенкова, В. Ф. Шаталов та інші.

 

                    В основі педагогіки партнерства:

- спілкування, взаємодія, співпраця між учителем, учнем і батьками, які є  рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

 

                   Сутність педагогіки партнерства полягає:

в демократичному та гуманному ставленні до дитини,

у забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу, права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити вчитель.

 

                Сучасне навчання і виховання учнів потребує:

нової педагогічної етики, взаєморозуміння, взаємоповаги, творчої співпраці  учнів з учителями.

                   Домінуючі види навчального спілкування:

  • особистісний діалог;
  • спонукання до обміну думок, вражень;
  • моделювання життєвих ситуацій;
  • віра в успіх і спонукання до нього;
  • самоаналіз, самооцінка, самопізнання.

Педагогіка партнерства це навчання без примушування!!!

«Учитель має бути другом для учня - це аксіома».

        Педагогіка партнерства і компетентнісний підхід потребують нового освітнього середовища. Таке середовище допомогають створити, зокрема, новітні інформаційно-комунікаційні технології, які:

  • підвищують ефективність роботи педагога;
  • ефективність управління освітнім процесом;
  • уможливлюють індивідуальний підхід до навчання.

 

                Діти сьогодні хочуть бачити:

  • сучасних,
  • креативних,
  • учителів, які розуміють їх.

 

    Тому на своїх уроках, класних годинах, різноманітних заходах  по-можливості,  я  намагаюся частіше використовувати  інтерактивні методи та прийоми  в навчальному процесі, які ґрунтується на постійній активній взаємодії всіх учнів.

  Інтерактив у перекладі з англійської «inter» - взаємний, «act» - діяти. Отже, інтерактивний – здатний до взаємодії.

     Урок був і залишається основним елементом навчального процесу, але в системі особистісно-розвиваючого навчання та виховання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості суттєво і важливо використовувати інтерактивні вправи хоча б на окремих етапах  виховних заходів та уроків.

     Це сприяє розвитку інтелектуального, духовного та морального потенціалу уч­нів, виховує уміння планувати й раціонально будувати трудові операції, формує акуратність, точність і обов'язковість, навчає бути відповідальними, розвиває в учнях самостійність і незалежність мислення. 

   Вільне спілкування, висловлювання власної думки, повага до думки оточуючих - необхідні умови, що забезпечують ефективне засвоєння знань та розвивають  творчу особистість. Правильно організований захід – дає змогу залучити практично всіх  учнів в процес пізнання, навчання та виховання.

     Активність не виникає сама по собі, її треба постійно стимулювати, налагоджувати, створюючи відповідну комфортну атмосферу для розвитку дітей.

 

 

Бажаю творчіх успіхів, шановні колеги!

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
2456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку