СОКОЛІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
ім. ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ ОТАКАРА ЯРОША
Трофімова Оксана Миколаївна
(кл. керівник 11 класу)
Тема виступу: «Організація діяльності дитячого колективу в умовах
творення НУШ. Традиції та інновації у виховній
діяльності класного колективу»
Сьогодні потреби сучасного життя, диктують нові втілення та розуміння в навчально-виховному процесі. Ми, вчителі, маємо здійснити кардинальний перехід від традиційного інформаційно-пояснювального навчання та виховання, зорієнтованого на передачу готових знань, до особистісно-розвиваючого, спрямованого не тільки на засвоєння знань, а й на розвиток творчої особистості учнів, що сьогодні є більш актуальніше для сучасної молоді..
Пріоритетні завдання основної та старшої школи в контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи: це педагогіка партнерства як основа формування інноваційного освітнього простору Нової української школи.
Система методів і прийомів виховання та навчання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості, яка в змозі створювати оптимальний простір життєтворчості учня в умовах реалізації принципу дитиноцентризму .
Автори і послідовники: В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі, І. П. Волков, І. П. Іванов, А. С. Макаренко, В. А. Караковський, С. М. Лисенкова, В. Ф. Шаталов та інші.
В основі педагогіки партнерства:
- спілкування, взаємодія, співпраця між учителем, учнем і батьками, які є рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
Сутність педагогіки партнерства полягає:
в демократичному та гуманному ставленні до дитини,
у забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу, права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити вчитель.
Сучасне навчання і виховання учнів потребує:
нової педагогічної етики, взаєморозуміння, взаємоповаги, творчої співпраці учнів з учителями.
Домінуючі види навчального спілкування:
Педагогіка партнерства це навчання без примушування!!!
«Учитель має бути другом для учня - це аксіома».
Педагогіка партнерства і компетентнісний підхід потребують нового освітнього середовища. Таке середовище допомогають створити, зокрема, новітні інформаційно-комунікаційні технології, які:
Діти сьогодні хочуть бачити:
Тому на своїх уроках, класних годинах, різноманітних заходах по-можливості, я намагаюся частіше використовувати інтерактивні методи та прийоми в навчальному процесі, які ґрунтується на постійній активній взаємодії всіх учнів.
”Інтерактив” у перекладі з англійської «inter» - взаємний, «act» - діяти. Отже, інтерактивний – здатний до взаємодії.
Урок був і залишається основним елементом навчального процесу, але в системі особистісно-розвиваючого навчання та виховання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості суттєво і важливо використовувати інтерактивні вправи хоча б на окремих етапах виховних заходів та уроків.
Це сприяє розвитку інтелектуального, духовного та морального потенціалу учнів, виховує уміння планувати й раціонально будувати трудові операції, формує акуратність, точність і обов'язковість, навчає бути відповідальними, розвиває в учнях самостійність і незалежність мислення.
Вільне спілкування, висловлювання власної думки, повага до думки оточуючих - необхідні умови, що забезпечують ефективне засвоєння знань та розвивають творчу особистість. Правильно організований захід – дає змогу залучити практично всіх учнів в процес пізнання, навчання та виховання.
Активність не виникає сама по собі, її треба постійно стимулювати, налагоджувати, створюючи відповідну комфортну атмосферу для розвитку дітей.
Бажаю творчіх успіхів, шановні колеги!