ОПИС ВЛАСНОГО ДОСВІДУ
|
|
Тема досвіду |
Комплексна виховна система класу: «Формування загальнолюдських цінностей учнівської молоді в сучасному інформаційному просторі»»
|
Автор |
Дем´янюк Ганна Володимирівна – вчитель математики НВК: Ліцею №7 м.Гайсин |
Сфера застосування |
Загальноосвітній навчальний заклад (5-9 класи) |
Актуальність |
Одним із завдань сучасного освітнього процесу є формування громадянина, патріота; інтелектуально розвиненої особистості, яка здатна протистояти асоціальним впливам, творити себе і оточуючий світ. Основні орієнтири виховання передбачають залучення учнів до різних форм творчої та суспільно корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, культурної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний час. Ефективна реалізація орієнтирів можлива лише за умови створення комплексної виховної системи класного колективу, що забезпечить поступове та ефективне формування усіх життєвих компетентностей особистості учня, враховуючи психологічні особливості віку школярів. Сучасні засоби навчання, новітні технології, рівень інформатизації нашого суспільства дозволяють класному керівнику ефективно використовувати ІКТ у виховному процесі. На сьогодні це є не лише потрібним, але й необхідним інструментом у вихованні учнівської молоді, оскільки у наш час неможливо виховати конкурентноздатного учня, здатного до самоаналізу, до критичного мислення, до вміння вільно спілкуватися у соціумі, висловлювати власні думки, пропонуючи креативні ідеї, без використовування інформаційних технологій. Незаперечним є те, що в наш час важливу роль у житті учнівської молоді відіграють соціальні мережі. Розширення каналу зв'язку «учитель — учень», можливість суміщати групові й індивідуальні форми роботи, можливість проведення виховної роботи, спілкування в реальному часі за межами освітнього закладу, колективна оцінка процесів і результатів праці — ось неповний перелік переваги соціальної мережі в освітньому процесі
|
Наукові концепції та теорії |
Структура комплексної виховної системи містить такі компоненти (за Г. А. Іваницею):
|
Основна ідея |
Створення комплексної виховної системи класного колективу, що забезпечить поступове та ефективне формування усіх життєвих компетентностей особистості учня, враховуючи психологічні особливості віку школярів за допомогою використання ІКТ технологій.
|
Технологія реалізації ідеї |
У процесі моделювання на початковому етапі комплексної виховної моделі ми дотримувались алгоритму дій організаторів (за Г. А. Іваницею)
|
Форми, методи, прийоми, засоби |
|
Результат застосування |
Апробована практична система роботи в класному колективі протягом п’яти років |
Критерії ефективності |
|
Наукові джерела |
|
Висновки |
Створення комплексної виховної системи у 5-9 класах дає змогу послідовно і ґрунтовно реалізувати основні орієнтири виховання для формування загальнолюдських цінностей особистості школяра. Надання переваги певним орієнтирам на різних етапах вікового розвитку дитини зовсім не означає, що інші компетентності особистості не формуються. Слід розуміти, що комплексна система розвиває особистість всебічно, концентруючи увагу на тих рисах, формування яких в той чи інший період в дитини є домінуючим. Крім того для ефективності виховного впливу на дитину важливим є формування цінностей в інформаційному середовищі шляхом використання ІКТ. Оскільки життя сучасної школи неможливо уявити поза світом інформаційних технологій. Саме завдяки їм можливості виховної роботи розвиваються щодня спільно з розвитком інноваційних технологій. Формування критичного мислення (уміння критично аналізувати й продуктивно користуватися відомостями, здобутими засобами ІКТ), виховання відповідальності за прийняті рішення сприяють адаптації школярів до життя у світі глобальних проблем. Таким чином, організація роботи з використанням ІКТ в умовах функціонування освітнього середовища, спрямована на розвиток у школярів громадянської відповідальності й правової самосвідомості, патріотизму, духовності і культури, формує в учнів соціально-значимі цінності, самостійність, здатність до успішної соціалізації у суспільстві.
|