Організація навчання етиці та етикету. Етика та етикет в міжособистістній комунікації. В даній презентації йдеться про те як правильно і в першу чергу виховано вести себе на великій публіці та в компанії з 1-2 людей.
Організація навчання етиці таетикету. Етика та етикет в міжособистістній комунікації. Литус Євгеній ТН20 Б
Номер слайду 2
Етика – як наука, сутність і поняття. Термін «етика» вперше вжив Арістотель (384-322 р. до н.е.) для визначення практичної філософії, яка мала дати відповідь на запитання, що ми повинні робити, щоб здійснювати правильні, моральні вчинки. Етика це –вчення про мораль як одну із форм суспільної свідомості, її суть, закони її історичного розвитку і роль в суспільному житті.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Мораль – це система етичних цінностей, які визнаються людиною. Мораль це також – система поглядів людини на соціальне життя, на сутність суспільства, історії людсьтва, людини та його призначення. Моральність – галузь практичних поступків, дій, звичаїв, нравів, історична міра моралі.
Номер слайду 5
Мораль і моральність – сутність та поняття.
Номер слайду 6
Спілкування – це процес встановлення та розвитку контактів між людьми. Зміст структури спілкування охоплює комунікацію (обмін інформацією), інтеграцію (взаємодію) та соціальну перцепцію (сприйняття). До ділового спілкування відносяться: ділова бесіда, телефонна ділова бесіда, виробнича нарада, переговори, прийом, письмове ділове спілкування, виступ в засобах масової інформації та перед аудіторією
Номер слайду 7
Спілкування – сутність і поняття.
Номер слайду 8
Етикет — слово французького походження, що означає манеру поводження. До етикету зараховують правила чемності й ввічливості, прийняті в суспільстві. В основі етикету лежать правила поведінки, які є загальними, оскільки їх дотримуються не тільки представники якогось певного суспільства, але й представники будь-яких соціально-політичних систем, що існують у сучасному світі.
Номер слайду 9
Етикет
Номер слайду 10
Розрізняють кілька видів етикету, основними з яких є:придворний етикет — суворо регламентований порядок і форми поводження, встановлені при дворах монархів:дипломатичний етикет — правила поведінки дипломатів й інших офіційних осіб при контактах один з одним на різних дипломатичних прийомах, візитах, переговорах;Види етикету
Номер слайду 11
військовий етикет — звіт загальноприйнятих в армії правил, норм і манер поводження військовослужбовців у всіх сферах їхньої діяльності;загальногромадянський етикет — сукупність правил, традицій та умовностей, що дотримуються громадянами при спілкуванні один з одним.
Номер слайду 12
Масова комунікація є процесом поширення інформації та впливу на оточуючих за допомогою радіо, телебачення, друку, кіно та ін, в результаті чого повідомлення такого роду охоплюють велику масу людей. Міжособистісна комунікація – це процес взаємодії і передачі інформації від однієї людини до іншої, що передбачає інформаційний обмін. Головною метою цього виду є взаєморозуміння двох або групи людей. Групова комунікація передбачає спілкування всередині групи людей, число яких досягає, як правило, до двадцяти осіб. Варто відзначити, що міжособистісні і групові комунікації мають деякі подібності, так як в обох варіантах взаємодія людей відбувається за допомогою мови. Повертаючись до групових комунікацій, слід додати, що сукупність комунікаційних взаємодій дозволяє як зміцнити групу, так і підвищити конфліктність серед учасників. Якщо поняття міжособистісної комунікації передбачає інформаційний обмін, головною метою якого є взаєморозуміння двох людей, то метою групової комунікації є здійснення взаємозалежних дій та вирішення спільних завдань. Види комунікації
Номер слайду 13
Комунікація
Номер слайду 14
Завдяки комунікативній етиці виникають стосунки та умови спілкування. Спілкування є формою людської взаємодії, завдяки якій люди духовно формують один одного, оскільки неможливо жити без обміну думками, досвідом, без зв’язку один з одним.
Номер слайду 15
В наш час комунікативна етика набуває досить важливого значення. Розвиваються міжнародні зв’язки з різними країнами світу, тому людям потрібно вміти спілкуватись як на офіційно-діловому, так і побутовому рівнях. Наше соціальне навколишнє середовище (сім’я, друзі, навчально-виховні заклади) повинно формувати такі якості як: витримка, вміння вислухати співрозмовника, уважність, здатність передбачати наслідки своїх дій. У спілкуванні людина проявляє свої індивідуальні якості.
Номер слайду 16
До основних положень комунікативної етики насамперед належить ввічливість. Ввічливість – важливий компонент етикетного спілкування. Ввічлива людина не повинна говорити непристойні речі або ж розмовляти на теми, які через певні причини можуть бути неприємними для співбесідника. Вихована людина не буде грубити так ,як грубили їй. Ввічлива поведінка свідчить про самоповагу порядної людини.
Номер слайду 17
Отже, етична складова комунікативного процесу орієнтує освіту на розвиток в особистості необхідних комунікативних етичних якостей, таких як: самоповага, взаємність, толерантність, відповідальність, справедливість. Формування комунікативної етики дозволяють ефективно організувати та прогнозувати навчально-виховний процес, зорієнтований на майбутню професійну діяльність та адаптацію в сучасних соціально-економічних умовах.