Організація навчання учнів в умовах виробництва

Про матеріал
Складовoю навчально-виробничогo прoцесу у професійнo-технічних навчальних закладах є виробниче навчання і виробнича практика учнів.Саме на виробничій практиці учням надається можливість прoявити і зарекoмендувати себе, а керівникам підприємств – познайoмитися з нoвими кадрами і, якщo вoни тогo варті, запросити їх дo себе на рoбoту після закінчення навчання.
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\фотографії\БПБЛ ФОТО\фото 2\орел 016.jpg Узагальнений досвід роботи

майстра виробничого навчання

з професії «Муляр; пічник; штукатур»

Бердичівського професійного

будівельного ліцею

Швеця Олега  Леонідовича

«Організація навчання учнів в умовах виробництва»

Актуальність досвіду

Складовoю навчально-виробничогo прoцесу у професійнo-технічних навчальних закладах є виробниче навчання і виробнича практика учнів, які oрганізуються і провoдяться відповідно дoПoрядку надання робочих місць для прохoдження учнями, слухачами прoфесійно-технічних навчальних закладів вирoбничого навчання та вирoбничої практики.  Виробнича практика найбільш кoнкретно гoтує майбутніх спеціалістів дo самoстійного виконання обoв’язків на первинній посаді, куди учні прибудуть працювати.

Внесoк молодих спеціалістів у практичну діяльність підприємств, установ, oрганізацій відповідної галузі знахoдиться у прямій залежності від їх підготoвленості дo робoти, від їх теoретичного кругoзору і практичної умілoсті.

Виробнича практика дає учню можливість oстаточно переконатися в правильності зробленoго ним вибoру. Під час її прохoдження він може перевірити свій професіoналізм. Звичайнo, осoбливо важливих і відповідальних завдань він мoже і не oтримати, але цілком здатний працювати рядoвим виконавцем і взяти участь у вирішенні загальних вирoбничих завдань.  Саме на виробничій практиці учням надається можливість прoявити і зарекoмендувати себе, а керівникам підприємств – познайoмитися з нoвими кадрами і, якщo вoни тогo варті, запросити їх дo себе на рoбoту після закінчення навчання.

Тільки на  виробничій практиці відбувається :

  • Адаптація в конкретних виробничих умовах.
  • Закріплення й удосконалювання професійних знань, умінь і навичок.
  • Спеціалізація по вибраній професії.
  • Нагромадження досвіду самостійної роботи.
  • Оволодіння прийомами роботи на сучасному устаткуванні, із сучасним інструментом.
  • Оволодіння досвідом передовиків і новаторів виробництва.
  • Вивчення питань наукової організації праці на робочому місці, охорони праці, виховання  свідомої дисципліни, поваги до традицій підприємства.

Саме набуття життєво важливих компетентностей може дати людині можливість правильно орієнтуватись у сучасному суспільстві та інформаційному просторі.

 

Технологія досвіду

Швець Олег Леонідович працює у Бердичівському професійному будівельному ліцеї на посаді майстра виробничого навчання групи мулярів з 2006 року, загальний педагогічний стаж становить 18 років. Закінчив професійно-технічне училище №3 м.Бердичева у 1995 році, Житомирський будівельний коледж ЖНАЕУ у  2012р.

Має ґрунтовну науково-теоретичну підготовку, виявляє високий рівень професіоналізму, використовує сучасні форми і методи інтерактивного  навчання та виховання.

 Олег Леонідович розуміє, що тільки  висококомпетентний майстер виробничого навчання може  якісно організувати навчальний процес, сприяти розвитку творчої діяльності учнів, тому займається самоосвітою, бере участь у стажуванні педпрацівників на підприємствах, на базі Навчально-практичних центрів. Має сертифікати курсів  теоретико-практичного навчання із застосування сучасних матеріалів і обладнання провідних фірм («Мастер», «Кнауф», «Ceresit», «Хенкель Баутехнік» тощо)

Адаптація учнів у конкретних виробничих умовах, закріплення теоретичних знань і наступне вдосконалення професійних умінь і навичок, оволодіння сучасною технологією та прогресивними методами виконання робіт відбувається у повній мірі саме на виробничій практиці на базі підприємств, організацій. Тому велике значення майстер надає  цьому виду навчання учнів.

Організовуючи виробничу практику для своїх учнів,  Олег Леонідович досконало вивчає  умови виробництва, у яких буде проводитися професійно-практична підготовка учнів, домовляється про справедливу оплату праці учнів. Намагається організувати процес навчання так, щоб жоден учень не залишився на самоті.

Майстер  дбає, щоб усі учні групи опанували всі прийоми та способи роботи, попрацювали на всіх видах обладнання, виконали всі типові роботи, характерні для їх професії  та рівня кваліфікації,  мали повне  завантаження  навчально-виробничими роботами. Звідси і високий показник успішності його учнів – 90% .

Здійснюючи постійний контроль за діяльністю учнів під час виробничої практики майстер  привчає їх до регулярної праці та дисципліни, виробляє звичку до ритмічної систематичної роботи, привчає учнів користатися в ході роботи виробничою технічною, технологічною й інструктивною документацією.

Організовуючи практику на виробництві, Швець О.Л. використовує  різні методи і форми організації пізнавальної діяльності учнів. Одним із основних видів такої діяльності вважає самостійну роботу учнів. Виконання самостійної роботи потребує від учнів напруги, пізнавальних і практичних способів діяльності, творчого мислення. В результаті такої роботи учню доводиться на практиці використовувати свої знання та приймати самостійні рішення у відповідності до умов.

Проводячи індивідуальні або колективні співбесіди з усіма учнями або бригадирами, майстер має змогу  з’ясовувати характер труднощів, з якими зустрілися  учні у ході практики, визначати рівень їхніх знань технологічного процесу, рівень оволодіння методами праці передовиків виробництва тощо.

Під час навчально-виробничого процесу враховує  індивідуальні особливості учнів, передбачаючи тим самим індивідуальний підхід до кожного, враховуючи його здібності, рівень попередньої підготовки, індивідуальний темп навчання тощо.

Однією із ефективних  форм організації навчально-виробничого процесу у період практики є виконання учнями завдань у складі спеціалізованих або комплексних бригад кваліфікованих робітників, навчання учнівських бригад на окремих виробничих ділянках, на індивідуальних робочих місцях.

Бригадна форма праці — це така організація навчально-виробничої діяльності, при якій учні у виконанні виробничого завдання об'єднані єдиним технологічним процесом, коли кожен з них виконує одну або кілька технологічних операцій, що становлять частину загального завдання бригади. Досягнення кінцевого результату діяльності колективу є якісною і кількісною оцінкою праці кожного члена бригади.

Вступний інструктаж  майстер проводить  у формі дискусій, бесід, у ході яких на обговорення виносяться  достатньо відомі, але проблемні питання.

Впроваджує інформаційно-комунікаційні технології, готує до уроків презентації,електронні схеми, таблиці,  електронні технологічні картки. Його учні беруть активну участь у реалізації проектів, зокрема «Архітектура міста Бердичева», «Сучасні будівельні суміші в Україні» та ін..

 

 

У період проходження учнями виробничої практики майстер також активно займається методичною діяльністю: готує  методичні  рекомендації  із питань проведення професійно-практичної підготовки учнів в умовах виробництва,  вивчає з  учнями досвід новаторів виробництва, розробляє  плануючу  документацію.

 Поширює свій педагогічний досвід через публікації, зокрема  у «Віснику  ПТО» за  січень 2015р. надрукована методична розробка уроку на тему: «“Приготування розчинів з готових  сухих сумішей. Мурування кутів товщиною 0,5 цегли з дотриманням перев`язки та товщини швів».

Багато працює  над собою: вивчає новинки технології на підприємстві, спілкується  з новаторами, передовиками підприємства, аналізує та узагальнює набутий досвід для подальшого впровадження його у навчальний процес.

Найкращий засіб майстра продемонструвати учням передовий прийом у роботі – виконати його особисто, тому педагогічне кредо у Швеця О.Л.  звучить так: «Дітям потрібні не повчання, а приклади».

Виховна діяльність  Швеця О.Л. впродовж всієї навчально-виробничої діяльності учнів спрямована на формування та розвинення таких їх особистісних якостей як:

o сумлінність та відповідальність у роботі;

o уміння працювати індивідуально й у колективі;

o додержання етики й естетики виробничого процесу;

o дбайливе ставлення до устаткування, матеріалів, ресурсів;

o небайдужість до проблем навчального закладу, виробництва, навчального і виробничого колективу;

o повага до обраної професії;

o надбання позитивного досвіду для формування рис особистісного характеру тощо.

 

Результативність досвіду

 

Помилки учнів – закономірне явище навчального процесу. Безпомилкового навчання не буває.  Майстер уміє поставити учнів в такі умови, коли їм приходиться самим знайти свої помилки, їх причини, самостійно визначити шляхи виправлення і попередження. Усвідомлена помилка збуджує активність, привчає учнів підвищувати якість роботи.

 

Рівень навчальних досягнень учнів групи №2

 

 

 

 

Часто після закінчення ліцею  підприємства, де учні проходили виробничу практику, укладають  договори про працевлаштування випускників  в ті робочі колективи,  де учні працювали.

Соціальне партнерство є одним із найважливіших чинників підвищення якості професійного навчання, адаптації молодих робітників до нових економічних умов, закріплення їх на робочих місцях в нинішніх умовах ринку праці. 

docx
Додав(-ла)
Швець Олег
Додано
14 листопада 2019
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку