Організація різних форм здобуття освіти

Про матеріал
На допомогу вчителю. У цій презентації ознайомимося з документами з організації різних форм здобуття освіти, які мають бути в закладі освіти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація різних форм здобуття освіти. КЗ «ЦПРПП» Козівської селищної ради

Номер слайду 2

Основні форми здобуття загальної середньої освіти визначає стаття 9 Закону України «Про освіту»:Інституційна — очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева.Індивідуальна — екстернат, сімейна (домашня) та педагогічний патронаж.

Номер слайду 3

Очна (денна, вечірня) форма здобуття освіти — це спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їхню безпосередню участь в освітньому процесі. Пакет документів, який потрібно сформувати в закладі освіти, має бути такий самий, як і під час зарахування, відрахування і переведення учнів. Які саме документи мають бути, визначає Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затверджений наказом МОН від 16.04.2018 № 367.

Номер слайду 4

У Положенні про дистанційну форму здобуття повноїзагальної середньої освіти,затвердженому наказом МОН від 08.09.2020 № 1115, є два розділи: -дистанційна форма здобуття освіти як окрема форма; -дистанційне навчання з використанням технологій дистанційного навчання. Дистанційна форма як окрема форма здобуття освіти Дистанційна форма здобуття освіти — це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу в середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Щоб організувати дистанційну форму як окрему форму здобуття освіти, батьки або законні представники дитини пишуть заяву. У заяві мають вказати, що дитині створили всі умови для такого навчання. Також підтверджують наявність умов для дистанційного навчання в синхронному та асинхронному режимах, зокрема доступу до інтернету, персонального ком-п’ютера. Має бути й рішення педагогічної ради. Забезпечення закладу освіти має відповідатирозділу 4 зазначеного Положення. В освітній програмі також потрібно прописати, щов закладі організована дистанційна форма здобуття освіти як окрема форма. В освітній програмі необхідно визначити особливості організації освітнього процесу: описформ організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання, зокрема з навчальнихпредметів художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого та технологічного циклів, та іншіскладники, що враховують особливості освітньої діяльності закладу освіти.

Номер слайду 5

З використанням технологій дистанційного навчання Якщо ми говоримо про організацію освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, то заява батьків на преведення дитини на таку форму здобуття освіти не потрібна. Має бути рішення педагогічної ради, освітня програма і контроль за виконанням освітньої програми в повному обсязі. На що звернути увагу Якщо в закладі використовують технології дистанційного навчання, потрібнозазначити це в освітній програмі закладу. Директор закладу освіти забезпечує організацію освітнього процесу під часдистанційного навчання та контролює виконання освітніх програм. Спосіб організаціїтакого контролю схвалює педагогічна рада закладу освіти. Це стосується як навчанняз використанням технологій дистанційного навчання, так і окремої дистанційної формиздобуття освіти.

Номер слайду 6

Екстернат — це спосіб організації навчання, за яким освітню програму здобувач повністю засвоює самостійно, а оцінювання результатів навчання та присудження освітньої кваліфікації здійснюються відповідно до законодавства. Екстернат організовують відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття повноїзагальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 12.01.2016 № 8 (далі —Положення про індивідуальну форму здобуття освіти). Директор видає наказ на підставі заяви батьків або законних представників дітей про зарахування / переведення на екстернат. Заява. Наказ. Протокол оцінювання

Номер слайду 7

На що звернути увагу Екстерн протягом одного навчального року може пройти оцінювання за один абокілька класів у межах одного або кількох рівнів повної загальної середньої освіти. Раніше не дозволялося протягом одного року пройти оцінювання, наприклад започаткову і базову школи або базову і старшу профільну школи. Зараз це можливо. Є особливі умови для екстернів, які проживають або проживали на непідконт- рольній Україні території. Вони можуть одночасно пройти атестацію на рівні базової тапрофільної загальної середньої освіти. У Положенні про індивідуальну форму здобуття освіти це чітко прописано.

Номер слайду 8

Сімейна (домашня) форма. Сімейна (домашня) форма здобуття освіти — це спосіб організації освітнього процесу дітейсамостійно їхніми батьками для здобуття освіти. Відповідальність за здобуття освіти дітьми нарівні, не нижчому від стандартів освіти, несуть батьки. Директор видає наказ на підставі заяви батьків / законних представників або повнолітніхздобувачів освіти про зарахування / переведення на сімейну (домашню) форму здобуттяосвіти. Заява. Наказ. На що звернути увагу. Заклад загальної середньої освіти за територією обслуговування не може відмовити в зарахуванні особи на сімейну (домашню) форму здобуття освіти. Графік проведення оцінювання навчальних досягнень учнів

Номер слайду 9

Педагогічний патронаж Педагогічний патронаж — це спосіб організації освітнього процесу педагогічнимипрацівниками, що передбачає забезпечення ними засвоєння освітньої програми здобувачемосвіти, який за психофізичним станом або з інших причин, визначених законодавством,зокрема з метою забезпечення доступності здобуття освіти, потребує такої форми. За бажанням здобувача освіти та одного з батьків / інших представників дитини,з відповідним зазначенням в індивідуальному навчальному плані, навчальні заняття можнапроводити: за місцем проживання здобувача освіти або в закладі освіти;індивідуально або для групи здобувачів освіти. Як обліковувати такі заняття, визначає розділ Положення про індивідуальну форму здобуттяосвіти, який регулює питання оплати праці. Педагогічний патронаж організовують наказом директора закладу. Директор видає його напідставі заяви батьків / законних представників або повнолітніх здобувачів освіти пропереведення на педагогічний патронаж. До заяви вони додають документ, що підтверджуєнаявність підстав для організації педагогічного патронажу. Найчастіше це висновоклікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров’я або медичний висновок про станздоров’я дитини за формою, затвердженою МОЗ. У наказі директор визначає склад педагогічних працівників, які здійснюють навчання заформою педагогічного патронажу, кількість навчальних годин відповідно до кількостінавчальних предметів, обов’язкових для вивчення відповідно до освітньої програми за умовивиконання вимог державних стандартів освіти.

Номер слайду 10

На що звернути увагу Щоб організувати педагогічний патронаж, недостатньо заяви батьків. Має бутимедичний висновок про стан здоров’я дитини. Педагогічний патронаж передбачає можливість здобувача освіти періодичнодолучатися до учнівського колективу. Для шкіл сільської місцевості або маленьких міст, де не вистачає кількості дітей,щоб відкрити клас, тобто є менше п’яти осіб, можна організувати педагогічнийпатронаж. Але лише для дітей, які здобувають початкову або базову середню освіту. Для дітей, які здобувають профільну освіту, педагогічний патронаж не організовують. Такі діти мають навчатися в опорному або іншому закладі освіти. Заява. Наказ

Номер слайду 11

pptx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
1185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку