Велику роль в соціальному становленні особистості грає самоврядування в класі. Самоврядування допомагає розкривати потенціал учнів, реалізувати лідерські функції. У класі разом з учнями потрібно створити обстановку, при якій кожен учень відчуває співпричетність до вирішення задач, поставлених перед класом. Вирішити зазначені проблем допоможе цей матеріал, який стане у пригоді класним керівникам та педагогам-організаторам.
Управління життєдіяльністю класу
Велику роль в соціальному становленні особистості грає самоврядування в класі. Самоврядування допомагає розкривати потенціал учнів, реалізувати лідерські функції. У класі разом з учнями намагаємось створити обстановку, при якій кожен учень відчуває співпричетність до вирішення задач, поставлених перед класом.
Дитяче самоврядування - це демократична форма організації колективу, яка забезпечує розвиток їх самостійності в прийнятті та реалізації рішень для досягнення групових цілей.
Мета створення самоврядування:
Виховання особистості з активною життєвою позицією, готової до прийняття відповідальності за свої рішення та отриманий результат на собі, прагне до самовдосконалення, саморозвитку та самовираження.
Завдання:
Принципи учнівського самоврядування:
Тут головне - не органи самоврядування, а діяльність, спрямована на вдосконалення життя колективу. В класі є постійно діючі органи самоврядування, а є такі, що змінюються. Часто використовую метод чергування організаційних доручень. Суть методу полягає у створенні гнучких, мобільних, часто оновлюються за складом органів самоврядування з метою навчити всіх учасників колективної діяльності організаторській майстерності.
Органи самоврядування створюються для проведення конкретної справи. Як тільки воно закінчується, підводимо підсумок, органи самоврядування вважаються розпущеними. На наступну справу знову створюються органи самоврядування, в них входять інші учасники.
Очікувані труднощі:
Очікувані результати:
Наш клас являє собою Країну мрій, зі своїм гербом і девізом
Система учнівського самоврядування діє за своїми життєвими законами: кодекс довіри та любові, єдності і злагоди, бажання співпрацювати, заповіді милосердя.
Учнівське самоврядування представляє інтереси більшості учнів в класі.
Органом учнівського самоврядування можна назвати тільки таку структуру, діяльність якої спрямована на учнів, а для цього потрібно зібрати команду, і така команда в нашому класі зібралась.
Вищий орган самоврядування класу – збори мешканців країни. Форма правління в класі – рада країни.
Найбільш важливі питання ми вирішуємо на зборах мешканців країни.
Класний керівник допомагає учням вчитися самостійно проводити збори.
5 кл. - класний керівник проводить збори кілька разів на місяць з метою зробити спільні обговорення й вирішення питань колективного життя звичними й необхідними для учнів.
6 кл. – класний керівник створює умови для інтенсивного оволодіння учнями організаторськими уміннями та навичками, залучає всіх учнів до підготовки та проведення зборів, виконання їх рішень.
7 кл. – класний керівник надає консультативну допомогу учням, які самостійно організовують і проводять збори.
Починаючи з 8 класу - проводять класні збори самостійно (класний керівник присутній, бере участь в обговоренні питань, висловлює свою думку, коректує діяльність).