Організація самоврядування в класі

Про матеріал

Велику роль в соціальному становленні особистості грає самоврядування в класі. Самоврядування допомагає розкривати потенціал учнів, реалізувати лідерські функції. У класі разом з учнями потрібно створити обстановку, при якій кожен учень відчуває співпричетність до вирішення задач, поставлених перед класом. Вирішити зазначені проблем допоможе цей матеріал, який стане у пригоді класним керівникам та педагогам-організаторам.

Перегляд файлу

Управління життєдіяльністю класу

 

Велику роль в соціальному становленні особистості грає самоврядування в класі. Самоврядування допомагає розкривати потенціал учнів, реалізувати лідерські функції. У класі разом з учнями намагаємось створити обстановку, при якій кожен учень відчуває співпричетність до вирішення задач, поставлених перед класом.

 

Дитяче самоврядування - це демократична форма організації колективу, яка забезпечує розвиток їх самостійності в прийнятті та реалізації рішень для досягнення групових цілей.

 

Мета створення самоврядування:

Виховання особистості з активною життєвою позицією, готової до прийняття відповідальності за свої рішення та отриманий результат на собі, прагне до самовдосконалення, саморозвитку та самовираження.

 

Завдання:

  • Створення умов для розвитку лідерських якостей, необхідні для кращої адаптації учнів у суспільстві, їх соціалізації та особистісного розвитку.
  • Забезпечення педагогічної підтримки лідерів в дитячому колективі.
  • Формування знань і умінь основ організаторської діяльності.
  • Організація різноманітних видів колективної творчої діяльності, що залучають навчаються в суспільно-ціннісні социализирующие відносини, що сприяють їх згуртуванню та позитивному взаєморозумінню.
  • Зростання культури поведінки учнів.

 

Принципи учнівського самоврядування:

  1. Принцип самоврядування (колективне творче планування роботи - взаємодія педагогічного управління і дитячого самоврядування);
  2. Принцип змінюваності (учні завжди можуть спробувати свої можливості в різних органах самоврядування);
  3. Принцип участі всіх учасників в системі самоврядування (кожен може знайти справу до душі і розкрити свої індивідуальні можливості).

Тут головне - не органи самоврядування, а діяльність, спрямована на вдосконалення життя колективу. В класі є постійно діючі органи самоврядування, а є такі, що змінюються. Часто використовую метод чергування організаційних доручень. Суть методу полягає у створенні гнучких, мобільних, часто оновлюються за складом органів самоврядування з метою навчити всіх учасників колективної діяльності організаторській майстерності.

Органи самоврядування створюються для проведення конкретної справи. Як тільки воно закінчується, підводимо підсумок, органи самоврядування вважаються розпущеними. На наступну справу знову створюються органи самоврядування, в них входять інші учасники.

 

Очікувані труднощі:

  • Низька активність окремих учнів.
  • Завантаженість учнів у навчальному процесі та в позаурочний час

 

Очікувані результати:

  • Активна життєва позиція учнів класу;
  • Готовність і бажання учнів працювати в колективі.
  • Засвоєння та оволодіння знаннями і технікою організаторської діяльності.
  • Розробки творчих і соціальних проектів.

 

Наш клас являє собою Країну мрій, зі своїм гербом і девізом

Система учнівського самоврядування діє за своїми життєвими законами: кодекс довіри та любові, єдності і злагоди, бажання співпрацювати, заповіді милосердя.

Учнівське самоврядування представляє інтереси більшості учнів в класі.

 Органом учнівського самоврядування можна назвати тільки таку структуру, діяльність якої спрямована на учнів, а для цього потрібно зібрати команду, і така команда в нашому класі зібралась.

Вищий орган самоврядування класу – збори мешканців країни. Форма правління в класі – рада країни.

 

Найбільш важливі питання ми вирішуємо на зборах мешканців країни.

Класний керівник допомагає учням вчитися самостійно проводити збори.

5 кл. -  класний керівник проводить збори кілька разів на місяць з метою зробити спільні обговорення й вирішення питань колективного життя звичними й необхідними для учнів.

6 кл. – класний керівник створює умови для інтенсивного оволодіння учнями організаторськими уміннями та навичками, залучає всіх учнів до підготовки та проведення зборів, виконання їх рішень.

7 кл. – класний керівник надає консультативну допомогу учням, які самостійно організовують і проводять збори.

 Починаючи з 8 класу - проводять класні збори самостійно (класний керівник присутній, бере участь в обговоренні питань, висловлює свою думку, коректує діяльність).

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку