Сценарій виховного заходу "Зустріч птахів"

Про матеріал

Сценарій виховного заходу "Зустріч птахів"

Мета: ознайомити учнів із видовим різноманіттям перелітних птахів рідного краю, поширити знання про сезонні явища у природі і в житті птахів, розвивати інтерес до їх охорони, виховувати гуманне ставлення до птахів, формувати відповідальність за стан оточуючого природного середовища, залучати до практичної діяльності у допомозі пернатим друзям.


Перегляд файлу

Свято зустрічі птахів

 

Вчитель

початкових класів

  М –Погорілівської

ЗОШ І – ІІ ст.

Жовтневого району

Миколаївської області

Катеренюк Т.Ф

Мета: ознайомити учнів із видовим різноманіттям перелітних птахів рідного краю, поширити знання про сезонні явища у природі і в житті птахів, розвивати інтерес до їх охорони, виховувати гуманне ставлення до птахів, формувати відповідальність за стан оточуючого природного середовища, залучати до практичної діяльності у допомозі пернатим друзям.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, магнітофон, роздатковий матеріал, випечка у вигляді жайворонка, пшениця, маски персонажів.

 

Хід заходу

Вчитель:

(слайд №1)

За вікном весна буяє,

Сонце дужче припікає.

Зник з горбочків вже сніжок,

Весело дзюрчить струмок.

А у 2 класі нашім

Діти раді всі весні.

І зустріти разом птахів

Вирішили тут вони.

Д: Як нам бути? Що робити?

Як пташок краще зустріти?

Х: Може тортик їм спекти?

Чи цукерок принести?

Д: Ні! Краще музику включить,

Щоб святкова була мить!

Х: Краще пісню заспіваймо,

Пташок наших закликаймо!

Пісня (на мелодію пісні «Лягушка», ст. Восшебній микрофон)

І куп.

Он іде весна ланами, розцвітає все,

Пташки линуть на Вкраїну, свято в нас буде.

І чекаєм ми зустрічі весни,

Сняться вже давно нам чарівні сни.

П-в:

Раді ми вам пташата,

Кожна чекає вас хата.

Будемо вас зазивати

Пернатих друзів своїх.

ІІ куп.

Ми чекали вас всю зиму, вірите чи ні?

Батьківщину вже давно ви бачите у сні.

Тож, летіть-летіть, сили бережіть,

Привітання всі ви від нас прийміть.

П-в то й же.

Д: Часу гаяти не можна,

Хто тепер нам допоможе?

Х: Йдем до річки, до Інгулу,

Черепаха там жеве.

Знає все, що буде й було,

Триста років їй уже!

(На мелодію пісні Черепахи Тортили з фільму «Приключения Буратино» виходить черепаха і співає)

Як я рада, любі діти,

Що піклуєтесь про них.

Не знайдете в цілім світі

Пташок ви корисніших.

Не потрібні їм цукерки,

Музика і тортики.

Ви зробіть-зробіть шпаківні,

Будуть вдячні вам вони.

Юний друг, завжди будь юним!

Ти природу бережи,

Захищай, будуй шпаківні.

Що малий – ти не дивись.

Ти не будь до них байдужим

Пташкам посади ти сад.

Я сама була такою

Триста літ тому назад.

Жабка 1:

Швидше, діти, не баріться,

За роботу ви візьміться!

Жабка 2:

Лиш пораду памятайте –

Про гостей-пташок дізнайтесь!

Разом:

Хто вони і як їх звать,

Звідкілля до нас летять?

Вчитель:

  • Діти, для того, щоб допомогти нашим пташкам, щоб під час перельоту з далеких країв з ними нічого не трапилося, нам потрібно виконати завдання від нашої мудрої Черепахи. Ну, що, готові допомогти нашим пернатим друзям?

(Вчитель відкриває конверт, читає на конверті напис)

Вчитель:

  • Від Черепахи мудрої завдання

      Поповнять ваші розум й знання.

Завдання №1 Гра «Знайди зайве» (Робота в групах)

1група:

Граки, чайки, качки, шпаки, горобці, жайворонки, ворони, зеленушки. (Слайд №2)

 (Зайві ті, що не відлітають в теплі краї. Ця група птахів прилітає найпершою, свій переліт вони починають задовго до того, як почне танути сніг)

2 група:

Зяблики, горобці, плиски, гуси, синички, чаплі. (Слайд № 3)

3 група:

Лісові коники, вівчарики-ковалики, ворони, кулики, лелеки. (Слайд №4)

(Ті, що годуються жуками, павуками, червяками, приліт у другій половині квітня.)

4 група:

Сільські ластівки, снігурі, горихвістки, синички, мухоловки, піночки, карбівки. (Слайд №5)

(Ті, що ловлять комах у повітрі, прилітають у першій половині травня)

5 група:

Славки, сочевиці, сорокопуди, деркачі, горобці, зозулі. (Слайд № 6)

(Ті, що живуть найдальше, на іншій півкулі, в тропіках)

6 група:

Очеретянки, синички, золотисті щурки, іволги. (Слайд №7)

(Останні, настало літо)

Вчитель:

- З давніх давен українці з повагою ставилися до пернатих друзів.Ще із сивої давнини наші пращури святкували Повернення (Обертіння) перелітних птахів. Припадало це свято на 8 березня, саме в цей час прилітали найперші пташки: граки, чайки, качки, шпаки, жайворонки, коноплянки. Свій переліт вони починають задовго до того, як починає танути сніг. Цих пташок називають – вісниками весни. Існують давні народні повіря (прикмети).

Уч. 1 – Жайворонок з’явився - чекай тепла.

Уч. 2 – Журавель прилетів – скоро крига зійде.

Уч. 3 – Чайка з’явилася – незабаром крига рушить.

Уч. 4 – Граки прилетіли – на ранню весну.

Уч. 6 – Журавлі – птахи, яких людина дуже любить і оберігає. Курликання журавлів одночасно наводить і на тугу, і на радість.

Чому сумують журавлі?

Вони у вирій відлітають.

Сумують так, бо добре знають –

Немає кращої землі,

Ніж та, що покидають.

А де гніздяться журавлі?

Вони гніздяться тільки вдома.

Над річкою стара солома

Ніжніша пуху в чужині.

Тому, що та солома – вдома!

Вчитель:

  • Відразу за першою групою птахів прилітають зяблики, плиски, гуси, чаплі.

Уч. 7 – Існує така легенда про гусей.

Колись у давнину, в Італії, у Римі.

Була війна, була печаль, бо люди гинуть.

Тож і тепер, вночі, знов ворог наступав,

А люди спали мирно всі, ніхто про те не знав.

Почули ворогів місцеві гуси, що жили на болоті.

І попередити взялись, не знаючи, що буде потім.

По каменю взяла у лапки кожна пташка,

До замку полетіли, хоч було дуже важко.

І скинули вони каміння, людей всіх розбудили.

Піднялись люди всі і ворога відбили.

Із того часу в Римі символом є – гуси,

І пам’ятник рятівникам цим стоїть і досі.

Вчитель:

  • Як тільки-но з’являються жуки, павучки, черв’ячки – відразу прилітають лелеки, кулики, лісові коники, вівчарики-ковалики. Адже саме жуки, павуки і черв’яки є їхнім кормом.

Уч. 8 – Лелека в Україні користується найбільшою пошаною. Існує давня традиція: побачивши лелеку – протягували йому хліба і промовляли: «Бусоле, бусоле, на тобі гольвоту, а дай мені жита копу.» Лелека є народним символом України.

Вчитель:

  • Ластівки, горихвістки та мухоловки харчуються комахами. Тож і прилітають в першій половині травня, тоді, коли з’являться комахи.

Уч. 9 – Ластівки почали вити гнізда – буде стійке тепло.

Уч. 10 – Благовіщення без ластівки – холодна весна.

Уч. 11 – У народі кажуть: якщо ластівка під чиєюсь стріхою в’є гніздо, то це передвіщає тій родині щастя. Розоряти гнізда ластівок – гріх. (Усе лице вкриється веснянками,подібними до цяток, що на ластівїних яєчках)     

 Вчитель:

  • У другій половині травня прилітають ті пташки, що летять з іншої півкулі чи з тропіків. Це славки, сочевиці, деркачі, зозулі.

Уч. 12 – Зозуля кує на голому дереві – буде неврожай.

Вчитель:

  • Та коли прилітають такі птахи як очеретянки, іволги, золотисті щурки – можна впевнено сказати – прийшло літо.
  • Але пташки не тільки прикрашають наше життя. Вони перші помічники людини у боротьбі за високий врожай полів і садів. Адже, саме птахи знищують шкідників дерев та рослин. А дізнатися, яку саме користь приносять птахи, ви зможете, якщо виконаєте друге завдання від Мудрої Черепахи.

Завдання №2. Робота в групі над деформованим текстом.

1 група:

днаО м’ясі  нисиць щузниє за толі надпо 4 сячіти сегуниць, а рапа гористокхві – 7 сячти.

2 група:

Чорноголова йкача дазїє за ньде сячути кіжув, півкло та інших длишківих макох.

3 група:

стівЛака ловвилює за толі 1 йомільн хму і рівкома.

Вчитель:

  • А рекордсменом із знищення комах є зозуля.Послухайте скільки вона з’їла за день.

4 група:

За ньде зулязо лазї 39 лезених никоків, 5 чилинок щахру, 4 вупака, 3 лелячки телимека, 18 ломодих щіярок, вжидоною до 20 месантитрів.

  1. Одна сім’я синиць знищує за літо понад 4 тисячі гусениць, а пара горихвісток – 7 тисяч.
  2. Чорноголова чайка з’їдає за день тисячу жуків, клопів та інших шкідливих комах.
  3. Ластівка виловлює за літо 1 мільйон мух і комарів.
  4. За день зозуля з’їла 39 зелених коників, 5 личинок хруща, 4  павука, 3 лялечки метелика, 18 молодих ящірок, довжиною до 20 сантиметрів.)

Завдання №3. Вікторина «Цікавинки про птахів»

  1. Хто з птахів найважчий? (страус – 90 кг) (Слайд №8)
  2. Хто з птахів найлегший? (колібрі – 1,5 – 2 гр) (Слайд №8)
  3. Хто найкраще співає? (соловей) (Слайд №9)
  4. У кого з птахів найбільший дзьоб? (у пелікана – 51 см) (Слайд №10)
  5. Чиє яйце найважче? (страуса – 1500 гр)
  6. Чиє яйце найлегше? (колібрі – 2мг)
  7. 7. Який птах є символом вірності і любові? (лебідь) (Слайд №11)
  8. Який птах є символом мудрості? (сова) (Слайд №12)
  9. Який птах є символом гордості і сміливості? (сокіл) (Слайд №12)
  10. Який птах є символом могутності? (беркут) (Слайд № 12, 13)
  11. Який птах є символом сили? (орел) (Слайд №14)
  12. Який птах є символом щастя? (лелека, ластівка) (Слайд №15, 16)

Завдання №4. Загадки.

  1. Не людина, а живе у хатці. (шпак)
  2. У нас не зимує, за вікном гніздо будує, безліч мушок поїдає, символ щастя – кожен знає. (ластівка)
  3. Лине пісня чарівна, цього птаха кожен зна, бо найкращий він співак. Хто цей птах, скажіть, однак? (соловей)
  4. Хто гнізда свого немає, яйця іншим підкладає, та у лісі в холодку все кує: ку-ку, ку-ку. (зозуля)
  5. По болоту походжає, жабкам всім рахунок знає. Впізнають його з далека, символ наш, це є - … (лелека)

Завдання №5. Гра «Знайди пару»

(Одній половині класу роздається картка із зображенням пташки, а іншій половині – картка із назвою пташки. Учні повинні відшукати свою пару.)

Грак, чайка, качка, шпак, жайворонок, гуска, лелека, ластівка, зозуля, іволга.

Вчитель:

  • Діти, ми з вами дуже добре виконали усі 5 завдань від Мудрої Черепахи Тортили. І готові до зустрічі птахів. Сьогодні на нашому святі будиночком для пташок буде ось це дерево. А заселитися сюди вони зможуть, якщо ви їм допоможете.
  • Витягніть з конверта собі пташку і з іншого боку напишіть, що ви зробите для того, щоб пташкам, які летять до нас з далеких країв було радісно і безпечно.

(Робити шпаківні, не чіпати гнізд, насаджувати дерева, підкормлювати пташок, розвішати годівнички, не стріляти в пташок.)

Усі записи діти зачитують і  вивішують на заздалегідь підготовлене дерево.

Черепаха:

  • Я вам, діти, вдячна дуже,
  • Справжні ви помічники.
  • Через триста літ всім зможу
  • Я про вас розповісти.

Жабка 1:

  • Ще ніколи цим пташкам
  • Не було так радісно.
  • Адже як приємно знати,
  • Що чекають їх давно.

Жабка 2:

  • Тож, пернатих швидше друзів
  • Зустрічайте радо всіх.
  • Хай танцюють всі хто може,
  • Музика лунає й сміх!

Танець пташок

Вчитель:

  • З а народним календарем існує дуже багато свят, пов’язаних з птахами. А однією з традицій – свято зустрічі птахів, яке за сучасним календарем припадає на 1 квітня.  У цей день пекли жайворонків та пригощали ними друзів і знайомих. За давньою легендою – ця пташка народилася із сонячного жару, бо прокидалася разом із сонечком і своїм голосочком сповіщала весну. Жайворонки несуть на своїх крилах – золоті ключі, якими зиму замикають і відмикають літо.
  • Напекли тістечок сьогодні і ми. Тож, пригостіть ними усіх гостей свята.

По черзі:

  1. Із краю-кураю пташок викликаю:

      Летіть соловейки на нашу земельку,

      Спішіть ластівоньки пасти корівоньки.

  1. Чом ти, жайворонку, рано з вирію прилетів?

Іще по горах сніженьки лежать.

Іще по долинах криженьки стоять.

А я тії криженьки крильцями розжену,

А я тії сніженьки ніжками розтопчу!

  1. На тобі, ластівонько на гніздо,
  2. А людям – на врожай і добро! (кидають пшеницю)

(Усіх пригощають тістечками.)


Заключна пісня:

Ми живемо під небом ясним,

А навкруги шляхи, поля.

І села і міста прекрасні –

Це рідний край – моя земля.

Ми вдячні людям за турботу,

Про нас беззахисних малят.

На Миколаївщині милій

Для нас найкращая земля.

Пв.Збережемо Україну

І птахів оцих родину

Для життя й краси.

Річку, степ і ліс в селі,

Зможем захистить самі –

Для майбутнього.

І пташок оцих родина

Жодна більше не загине – обіцяємо.

Стане світ прекрасним знову

Щебетання їх чудове ми почуємо.                  

doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку