Організація творчої діяльності на уроках інформатики

Про матеріал
В навчанні інформатики на уроках і позаурочний необхідно створювати атмосферу творчого пошуку, що допомагає школяреві якомога більш повно розкрити свої здібності
Перегляд файлу

Організація творчої діяльності на уроках інформатики.

В навчанні інформатики на уроках і позаурочний необхідно створювати атмосферу творчого пошуку, що допомагає школяреві якомога більш повно розкрити свої здібності. Для цього на уроках необхідно використовувати елементи розвиваючого навчання: проблемні ситуації, творчі завдання, застосовувати проектний метод, привертати школярів до самостійної науково-дослідної діяльності.

Інформатика має величезні можливості для розумового розвитку учнів завдяки винятковій ясності й точності своїх понять, виводів і формулювань. Вона, поруч із іншими шкільними предметами, вирішує завдання всебічного гармонійного розвитку й формування особистості. Отримані в навчанні інформатики знання, уміння й навички, досягнутий розумовий розвиток повинні допомогти учням в їхній адаптації до швидко мінливих умов життя.

 Однак, будь-який розумовий процес починається тільки тоді, коли виникає проблемна ситуація, якщо думка зустрічається із протиріччям, якщо з'являється щось, що розходиться з наявними в накопиченому досвіді знаннями. Разом з тим, далеко не кожна людина готова до розв'язку проблемної ситуації. Більшість діють “по штампах”, по готових рецептах “типового розв'язку”, тому губляться там, де потрібні самостійне міркування й розв'язок.

Розбудовувати мислення учнів можна засобами кожного з розділів інформатики, але найбільший потенціал для цього має розділ “Основи алгоритмізації й програмування”.

Якщо учень вчиться програмувати, процес навчання змінюється, він стає більш активним і направляється самим учнем. Технологія розв'язку завдання на комп'ютері – це не тільки складання програми й одержання завантажувального модуля, а й формування моделі, складання алгоритму, налагодження програми, її тестування.

Досвід роботи зі школярами показує, що труднощі виникають нарізних етапах роботи із програмою. Саме в процесі подолання цих труднощів в учнів і виробляються звички критичного мислення.

Дуже ефективним для розвитку критичного мислення є добір завдань, які приводять до виникнення проблемних ситуацій, але вони повинні використовуватися після засвоєння простих завдань.

У проектній діяльності дитина найбільш яскраво проявляє свої здібності, розкриває своє світовідчування, відкриває для себе щось нове. У той же час, широкі можливості сучасного програмного забезпечення дозволяють підходити до роботи творчо й нестандартно.

З упровадженням проектного методу в навчання, у основі якого лежать дослідницька й творча діяльність, з’являється можливість на уроках  інформатики, поглиблювати й закріплювати знання, отримані з інших предметів. Проектна робота формує в учнів цікавість, постійну потребу в творчих пошуках. Теми проектів можуть бути обрані, як на розсуд учителя, так і на вибір учнів.

Проекти можуть бути:

  • особистісні, парні, групові (за кількістю учасників);
  • короткочасні, середньої тривалості, довготривалі (за часом проведення).

Короткочасні проекти використовую в межах одного уроку, наприклад, при вивченні теми “Текстовий процесор”, коли за обмежений час учні повинні створити статтю в газету з певної теми та оформити її засобами Microsoft Word.

Проекти середньої тривалості пропоную як залікові роботи в кінці певної теми. Так, після вивчення теми “ Опрацювання мультимедійних об’єктів ” учні повинні представити на оцінку анімаційний фільм з певної теми навчального предмету, або по закінченні теми “Презентації Power Point” учні демонструють свої презентації.

Довготривалі проекти  на протязі, як мінімум, одного семестру, модуль: «Веб-технології» в 11 класі. Підчас вивчення якого учні вчиться розробляти Веб сайти різними засобами.

Ще однією ефективною формою розвитку творчих здібностей є ділова гра.

Доказом необхідності та актуальності впровадження елементів гри та змагання в шкільний процес навчання є те, що більшість дітей та дорослих не виносять рутинної роботи.

Високий ефект дають ділові ігри, спрямовані на розв’язання профільних задач. Наприклад, під час вивчення тем “Текстовий процесор”, “Електронні таблиці”, “Бази даних” учні працюють як представники фірм, рекламних агентств, організацій тощо. Діти створюють та представляють прайс-лісти, рекламні проспекти, бейджики, візитки, подають фінансові звіти, таблиці й діаграми, що інтерпретують їхні фінансові успіхи.

Усі вищевикладені педагогічні технології в процесі викладання інформатики можуть бути використані вчителями, які працюють у напрямку розвиваючого навчання, розвитку пізнавальної активності учнів, пошуку приймань і способів розвитку мислення своїх учнів.

Поєднання декількох технологій, використаних вчителем на уроці, дозволяє зробити кожний урок захоплюючим і неповторним. В умовах оновлення змісту і структури сучасної освіти проблема розвитку творчих здібностей учнів набуває нове звучання і вимагає подальшого осмислення. Наш час – час змін. Комп’ютер сьогодні проникає у всі сфери життя, стаючи інструментом вирішення багатьох проблем. На жаль, не всі учні в нас талановиті, але кожний має можливість розбудовувати свої здатності, здатні творити, мислити, аналізувати, проектувати.

Учитель завжди повинен бути поруч, щоб допомагати й направляти свого учня. Спільна робота приведе їх до бажаного результату.

У своїй роботі я намагаюся використовувати різноманітні активні форми навчання, які сприяють формуванню інформаційних умінь і навичок самостійної творчої роботи учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
23 березня 2023
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку