Організація виставок сімейної творчості в спеціальному навчально-виховному комплексі № 5 «Дніпряночка»

Про матеріал

Матеріал створено з досвіду роботи вихователя групи продовженого дня щодо співпраці з батьками вихованців спеціального навчально-виховного комплексу № 5 "Дніпряночка" Кам'янської міської ради.

Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ З ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СПЕЦІАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  „ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК)-ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА 1 СТУПЕНЯ № 5 „ДНІПРЯНОЧКА” КАМЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

Організація виставок сімейної творчості в спеціальному навчально-виховному комплексі №  5 «Дніпряночка»

 

                                                                                      Вихователь Біленко

                                                                                      Тамара Дмитрівна

 

      Дорослі, які оточують дитину, грають головну роль в її розвитку. Первинний щабель соціалізації дитини - сім'я, але, на жаль, вона не завжди може забезпечити повноцінне виховання і розвиток активної, творчої особистості. Дитина, що вступила до дитячого садка, потрапляє в нові умови, де взаємодія педагогів і батьків, які об'єднали зусилля, спрямовані на вирішення цих завдань. Оскільки наші вихованці, які мають вади мовлення, зростають в умовах спеціального навчально-виховного комплексу, при переході до початкової школи  діти продовжують жити і навчатися в умовах постійної уваги, турботи і чудового розвивального середовища. Своїм  покликанням  вважаю створення зони постійної творчості в нашому класі з метою розширення знань учнів про свою країну, її звичаї, видатних людей України тощо.

Однією з ефективних форм взаємодії з батьками учнів нашого класу є організація виставок спільної творчості дітей та батьків. Така форма взаємодії допомагає кожному учневі відчути свою значимість, гордість за своїх батьків, а татам і мамам - відповідальність, тому що не можуть підвести своє чадо. Праця під керівництвом люблячих людей сприяє розвитку особистості дитини, розвитку впевненості в собі, у своїх можливостях. А найцінніше - це те, що діти і дорослі спільно проводять час, займаються однією спільною справою.

        Виставки самі по собі яскравий і видовищний вид творчості, але якщо додається ще й елемент змагання, з'являється особливий настрій. Таким чином, традиційні виставки перетворюються в виставки - конкурси. У нашому класі виробився певний алгоритм організації та проведення виставок-конкурсів. В цей алгоритм входять три етапи.

1 етап - підготовчий

  Я, вихователь групи подовженого дня, разом з вчителем визначаємо тему виставки відповідно до сезону, календарним святам або іншою значущущою подією.

       Про майбутню виставку батьки інформуються заздалегідь, через барвисті оголошення розміщені  в холі нашого закладу. Крім теми виставки батьки інформуються про умови та дату проведення конкурсу.

    На даному етапі організується збір експонатів для виставки, їх реєстрація (назва роботи, автори, номер роботи). Експонатами для виставки часто слугують творчі роботи дітей – проекти- на певну тематику.

2 етап - основний

Проведення виставки-конкурсу.

Виставки проводяться в холі біля класу. Експонати розташовуються на стіні творчості, на столах в класі. При оформленні виставок продумується розташування кожного експоната, щоб його можна було добре роздивитися, адже кожна робота - маленький шедевр, зроблений руками наших учнів і їх батьків.

Педагоги з інших класів, дошкільних груп обов'язково організовують екскурсії дітей на виставку. Важливо, що в процесі ознайомлення з роботами інших учасників виставки батьки разом з дітьми бачать і обговорюють різноманітність творчих вигадок.

Дітям та батькам пропонуємо проголосувати за вподобану їм роботу. Для цього заздалегідь виготовляємо спеціальну коробочку і жетони, на яких потрібно написати номер обраної роботи. Після закінчення виставки, за участю членів батьківського комітету проводиться підрахунок голосів, визначається кілька призерів.

3 етап - заключний

Учасникам виставки оголошується письмова подяка, розміщується на стенді для батьків в прийомному передпокої.

Такі виставки-конкурси у нас в комплексі стали доброю традицією. І учні, і батьки із задоволенням їх відвідують. Ті батьки, які спочатку не приймали участі в створенні виробів, побачивши, з яким піднесенням діти тягнуть їх подивитися виставку, пізніше приносили на виставку свої роботи.

       Така форма взаємодії з сім'ями вихованців, як організація виставок, може бути цікавою і привабливою для батьків, якщо поставитися до неї творчо і проводити її регулярно. Для батьків це ще один привід зануритися в життя дитини, краще його дізнатися, перейнятися його інтересами.

        Побачивши гордість в очах дитини за роботу, зроблену з мамою або татом, можна з повною впевненістю сказати, що ростимо справжніх українців.

 

Будьте знайомі з деякими нашими виставками:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку