Орієнтовне календарне планування книжкового клубу для дітей молодшого дошкільного віку

Про матеріал
Даний матеріал може стати гарним помічником в організації книжкового клубу в закладі дошкільного віку для дітей молодшого дошкільного віку, адже містить в собі орієнтовний перелік дитячої літератури відповідно до кожної пори року на різні теми, які відповідають даному віку та чітко окреслює мету, методи, прийоми та очікувані результати.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Орієнтовне календарне планування

книжкового клубу

 для дітей

молодшого дошкільного віку

 

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книг

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ВЕРЕСЕНЬ

 

1

 

«Груффало»

Джулія Дональдсон

 

Читаріум, 2024

 

Сюжет книги розповідає про хитреньке мишеня, яке, щоб урятуватися лисиці, змії та сови придумує страшного Ґруффала. Цей жахливий звір дуже любить шашлик із лисицею, совиний бульйон і зміїне морозиво. А може не існує ніякого Ґруффала і мишеня його лиш придумало?! Чи ж все-таки в лісових хащах мешкає цей страшний звір?!

 

Вчити дітей емоційно відгукуватися на зміст прочитаного твору;

Спонукати дітей висловлювати своє ставлення до героїв твору та ситуацій, що з ними траплялись;

Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом прочитаного;

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

 

 

Розповідь

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда за змістом твору

 

Обговорення

 

Вибіркове повторне читання

 

Словесні ігри

 

Повторення розповіді

 

Дидактичні ігри

 

 

Збагачення словника

 

Підвищення

 рівня допитливості

 

 Збільшення  читацького інтересу

 

Покращення комунікації

 

Стабілізація емоційного стану

ЖОВТЕНЬ

 

2

 

«Їжачок і кленовий листочок»

Єва Сольська, Катя Зотова

 

Ранок

2019

 

Ця історія про маленького їжачка Григорика. Він дуже любить солодке і маму з татом. А ще грати з друзями.

Якось їжачок забув привітати маму з днем народження. І чим же тепер її потішити?

 

Розвивати вміння запам’ятовувати послідовність подій;

Спонукати дітей аналізувати характери героїв;

Прищеплювати поняття  добра та етично- моральні норми

Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору;

Збагачувати активний словник;

Виховувати повагу та любов до рідних людей

 

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Поліпшення пам’яті

 

Підвищення

рівеня уваги

 

Покращення рівня сконцентрованості на завданнях

 

Розширення кругозору

ЛИСТОПАД

 

3

 

«Дві білки і шишка з гілки»

Рейчел Брайт,

Джим Філд

 

Пан Макміллан

2016

 

Дві жадібні білки Ельвіра і Мері поклали око на справжній скарб — останню цю осені кедрову шишку. Ого-го! Починається Велике Змагання! Поки шишка шалено стрибає по лісу, білки мчать за нею між деревами, через валуни, вниз по річці і — прямо до краю водоспаду! Взаємодопомога — єдине, що врятує білок...

 

Формувати вміння давати морально-етичну оцінку діям героїв та їх вчинкам;

Удосконалювати навички аналізу;

Спонукати уважно слухати та давати характеристику героям художнього твору;

Розвивати логічне мислення, увагу, уміння узагальнювати та робити висновки;

Виховувати доброту, товариськість, бажання робити добрі вчинки

 

Бесіда на морально-етичну тему

 

Перегляд ілюстрацій

 

Читання окремих уривків

 

Розповідь

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Перегляд ілюстрацій

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ГРУДЕНЬ

 

1

 

«Таємниця різдвяного подарунка»

Анна Лотт, Еліза Вавоурі

 

Віват

2021

 

Цієї зими лісова соня Еллі прокидається від сплячки раніше. І відразу ж поринає у пригоди: їй треба відшукати власника загубленого подарунка! «Щасливого Різдва тобі, зайчику Казі», — написано на пакуночку. Але що таке Різдво? І де живе зайчик Казі? З подарунком у наплічнику Еллі вирушає у довгий шлях, на якому зустрічає багатьох звірят, які їй допомагають. І кожне звірятко розповідає, як готується до Різдва.

 

Ознайомлювати дітей з традиціями святкування свят зимового циклу, зокрема Різдва;

Формувати соціально-гуманні почуття та морально-етичні норми;

Удосконалювати вміння малят давати відповіді на запитання;

Спонукати до порівняння, аналізу, усвідомлення того, що добро завжди перемагає;

Виховувати інтерес до різдвяно-новорічних свят

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Показ серій ілюстрацій

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Покращення засвоєння інформації

 

Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей

 

Збагачення словника

 

Підвищення рівня читацького інтересу

СІЧЕНЬ

 

2

 

«Ґруффалятко»

Джулія Дональдсон

 

Читаріум, 2017

 

Сюжет про те, як тато Груффало виховує свою донечку та розповідає їй неймовірні оповідки. Звичайно, одна з них про величезну страшнючу Мишару, яка живе у темному лісі. Цікавість так і розпирає Груффалятко на власні очі побачити цього монстра і вона вирушає на його пошуки. На шляху їй зустрінеться багато персонажів і дивовижних пригод. Та чим же закінчиться подорож? Чи не розчарує Груффалятко зустріч зі страшнючою Мишарою?

 

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Вчити дітей впізнавати героїв твору та обігрувати їх;

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору.

Формувати вміння відповідати на запитання за змістом;

Сприяти підтримці позитивного емоційного фону

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Придумування назв до ілюстрацій

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

 

 

 

Підвищення рівня уваги

 

Розвиток вміння аналізувати та порівнювати

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Підвищення рівня емпатичності

ЛЮТИЙ

 

3

 

«Друзяки-динозаврики.Морське чудовисько»

Ларс Мелє, Ларс Рудеб'єр

 

Ранок

2022

 

 

Весела й захоплива історія про один надзвичайний день із життя тиранозаврика Расмуса Рекса та його найкращого друга Тіммі. Уявіть їхній подив, коли одного суботнього ранку вони побачили сніг, який випав вперше за довгий час! Для маленьких динозавриків це стало справжнім дивом, адже вони ніколи не бачили нічого подібного. Щоб відсвяткувати цю подію, мама Рекс влаштувала найвеселішу вечірку динозаврів із змаганнями зі зимової риболовлі.

 

Удосконалювати вміння виражати свою думку , емоційний стан голосом , мімікою;

Продовжувати вчити дітей розуміти зміст твору, емоційно сприймати;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом;

Виховувати товариськість, дружні почуття

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Обговорення

 

Читання

окремих уривків

 

 

 

 

 

Показ серій ілюстрацій

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Збільшення читацького інтересу

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Розширення словника

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

 

 

Назва книги

Видавництво, рік видання

 

Короткий опис книги

 

Мета

 

Методи

 

Прийоми

 

Очікувані результати

БЕРЕЗЕНЬ

 

1

 

«Зайчик Щастунчик. Строката вдача»

Сюзанна Вебер

 

Віват

2024

 

Зайчик Щастунчик зовсім не радий. Щодня йому доводиться вирішувати, що вдягти, з ким гратися й чим поласувати. Тому Щастунчик вигадує, що відтепер ухвалювати всі рішення за нього має колесо фортуни: синій колір на користь синього шалика, лохини на обід і веселощів із павичем. Зелений — на користь зелених штанців, соковитої трави на перекус і стрибків наввипередки з коником.

 

 

 

 

 

Ознайомлення дітей з спектром емоційних станів та відчуттів;

Вчити дітей з розумінням ставитися до емоційноо світу людини;

Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших;

Прищеплювати пізнавальний інтерес до художньої літератури;

Виховувати дружні взаємовідносини;

Збагачувати лексику різними частинами мови

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Показ серій ілюстрацій

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Підвищення

 рівня допитливості

 

 Збільшення  читацького інтересу

 

Покращення комунікації

 

Підвищення рівня емпатичності

 

 

КВІТЕНЬ

 

2

 

«Одного весняного дня»

Нік Баттерворт

 

Читаріум

2024

 

Бавитися в хованки завжди весело. Особливо коли це хованки в парку Персі! Там у будь-якому куточку можна знайти, де сховатися. Але й пригоди там чатують усюди — Лис у цьому вкотре переконався. Як і в тому, що він має хороших друзів.

 

Продовжувати збагачувати досвід дітей про взаємини людей на прикладі художніх творів;

Закріплювати вміння дітей передавати характер героїв, їх настрій;

Удосконалювати словниковий запас різними частинами мови;

Розвивати спостережливість, логічне мислення;

Симулювати дітей робити певні висновки про героїв твору та їхні вчинки

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

ТРАВЕНЬ

 

3

 

«Я люблю тебе, мамо»

Мелані Джойс

 

ПЕТ

2019

 

Напрочуд ніжна історія, присвячена любові матері до своєї дитини. Вона нагадує про м'які ранкові обійми, вечірній затишок, відчуття безпеки, тепла й захищеності поруч із найріднішою людиною.

 

 

Продовжити вчити дітей розуміти і усвідомлювати зміст творів на морально-етичну тематику;

Виховувати любов та шанобливе ставлення до матері;

Сформувати усвідомлене розуміння значущості матері в житті дитини;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом твору;

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Обговорення

 

Читання

окремих уривків

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращення засвоєння інформації

 

Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей

 

Збагачення словника

 

Підвищення рівня читацького інтересу

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ЧЕРВЕНЬ

 

1

 

«Ведмежуня мандрує в Карпати»

Світлана Стретович

 

Віват

2024

 

Це історія про Ведмежуню, яка живе в Києві, але мріє вибратися на найвищу вершину України. Навіщо? Щоб побачити звідти свою домівку! Але де ж та вершина та як до неї дістатися? З ким доведеться долати виснажливий шлях і що побачить Ведмежуня на горі? І чи не злякається вона таємничих очей, які пильно стежать за нею вночі.

 

Закріплювати вміння дітей передавати характер героїв, їх настрій;

Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших;

Розширювати та поглиблювати знання дітей про Батьківщину;

Удосконалювати вміння малят давати відповіді на запитання;

 

 

Розповідь

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда за змістом твору

 

Обговорення

 

Вибіркове повторне читання

 

Словесні ігри

 

Повторення розповіді

 

Дидактичні ігри

 

Елементи гри-драматизації

 

 

Підвищення рівня уваги

 

Розвиток вміння аналізувати та порівнювати

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Підвищення рівня емпатичності

ЛИПЕНЬ

 

2

 

«Маленький борсучок і великий борсук»

Аннетте Херцог

 

Віват

2024

 

Маленький борсучок і великий борсук — найкращі друзі. Вони обожнюють проводити час разом! Тож, коли великий борсук кудись зник, маленький борсучок сильно захвилювався. Попри страх він вирішує знайти й урятувати свого найліпшого друга. Як маленький борсучок упорається із цим завданням?

Іншого дня двоє друзів геть несподівано затіяли запеклу сварку. Вони настільки посварилися, що кожен заповзявся знайти собі нового найкращого друга. Що ж із цього вийшло?

 

Уточнити поняття дітей про дружбу та дружні стосунки, хороші та погані вчинки;

Вчити висловлювати свою думку та слухати висловлювання своїх співрозмовників; Формувати атмосферу взаєморозуміння;

Виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед товаришем, уміння допомагати у важку хвилину;

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

СЕРПЕНЬ

 

3

 

«Пригоди кажаночки Дарусі»

Нанна Несгефер

 

Віват

2022

 

Кажанчики сплять удень, а вночі літають. Проте Даруся — незвичайна кажаночка. Вона трохи незграбна й не хоче спати, поки світить сонечко. Так не буває! Удень їй подобається бавитися з друзями, шукати домашнього улюбленця та кататися на велосипеді. А ще святкувати день народження зі справжнісіньким тортом. А як стемніє, вона вдягає тепленьку піжамку та смугасті шкарпетки, у яких дуже приємно спати.

 

 

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору.

Формувати вміння відповідати на запитання за змістом;

Закріпити вміння уважно давати характеристику героям художнього твору;

Спонукати дітей висловлювати своє ставлення до героїв твору та ситуацій, що з ними траплялись;

 

 

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

 

 

Список використаних електронних джерел

  1. https://www.yakaboo.ua/
  2. https://book-ye.com.ua/
  3. https://vseosvita.ua/

 

 

docx
Додано
27 грудня 2024
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку