Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків з інтегрованого предмету
« Я досліджую світ » 4 клас
(За підручником «Я досліджую світ», автори: О.В. Волощенко, О.П. Козак, Г.С. Остапенко – К. : Світич 2021)
I семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
Інтегрована тема «Подорожуємо і відкриваємо світ» |
|
1. |
Спогади про літні канікули |
|
2. |
Вступ до теми |
|
3. |
Пригода 1. У кабінеті вченого |
|
4-5. |
Чи можуть винаходи бути небезпечними? |
|
6-7. |
Які відкриття змінили світ? |
|
8-9. |
Готуємо проєкт. Від давнини до сьогодення |
|
10. |
Пригода 2. Хто з’їдає зелених корів? |
|
11-12. |
Чому важливо дотримуватися режиму харчування? |
|
13-14. |
Які загрози чатують на нас у довкіллі? |
|
15-16. |
Досліджуємо разом. Як врятувати хліб від цвілі |
|
17. |
Пригода 3. Рослина-схованка |
|
18-19. |
Що робити, якщо заблукаєш у лісі? |
|
20-21. |
Як мандрують рослини? |
|
22. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 1 |
|
23. |
Пригода 4. Такий великий маленький світ. |
|
24-25. |
Чим небезпечні комахи для людини? |
|
26-27. |
Які почуття викликає завершення мандрівки? |
|
28. |
Підсумковий урок. |
|
29. |
Діагностична робота №1 |
|
|
Інтегрована тема «Машина часу» |
|
30. |
Вступ до теми |
|
31. |
Пригода 1. Як з’явилися музеї? |
|
32-33. |
Чому важливо знати своє майбутнє? |
|
34-35. |
Як далеко в минуле ми можемо зазирнути? |
|
36-37. |
Готуємо проєкт. Презентуємо колекцію |
|
38. |
Пригода 2. «Смачні» музеї |
|
39-40. |
Де з’явилися цукерки? |
|
41-42. |
Чи давно люди вирощують картоплю? |
|
43-44. |
Досліджуємо разом. Виявлення каротину |
|
45. |
Пригода 3. Реальний музей вигаданої людини |
|
46-47. |
Чому за відбитками пальців можна визначити особу? |
|
48-49. |
Як діяти в непередбачуваних ситуаціях? |
|
50. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 2 |
|
51. |
Пригода 4. Комп’ютерна історія |
|
52-53. |
Як технології змінюють наше життя? |
|
54-55. |
Які традиції українців ми хочемо продовжити в майбутньому? |
|
56. |
Підсумковий урок з теми |
|
57. |
Діагностична робота №2 |
|
|
Інтегрована тема «Чарівні перетворення» |
|
58. |
Вступ до теми |
|
59. |
Пригода 1. Чарівне перетворення |
|
60-61. |
Для чого людині слина? |
|
62-63. |
Чому в нас часом болять зуби? |
|
64-65. |
Готуємо проєкт. Людина, яка мене надихає |
|
66. |
Пригода 2. Провідник у невідомому світі |
|
67-68. |
Чому печінку називають фільтром організму? |
|
69-70. |
Як зберегти своє здоров’я? |
|
71-72. |
Досліджуємо разом. Опріснення води |
|
73. |
Пригода 3. Несподіваний атракціон. |
|
74-75. |
Чому кров червона? |
|
76-77. |
Як працює серце? |
|
78. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 3 |
|
79. |
Пригода 4. Небезпека поруч |
|
80-81. |
Чи вміємо ми дихати? |
|
82-83. |
Чому лікарі кажуть, що куріння вбиває? |
|
84. |
Підсумковий урок з теми |
|
85. |
Діагностична робота №3 |
|
|
Інтегрована тема «Факти і таємниці» |
|
86. |
Вступ до теми |
|
87. |
Пригода 1. У центрі керування |
|
88-89. |
Як працює око? |
|
90-91. |
Як я сприймаю інформацію ззовні? |
|
92-93. |
Готуємо проєкт. Створюємо комікси |
|
94. |
Пригода 2. М’язи та кістки |
|
95-96. |
Що таке опорно-рухова система? |
|
97-98. |
Чому важливо мати гарну поставу? |
|
99-100. |
Досліджуємо разом. Як взаємодіють вода і олія? Створюємо лавову лампу |
|
101. |
Пригода 3. Там, де зароджується життя |
|
102-103. |
Як я з’явився/з’явилася на світ? |
|
104-105. |
Як ми дорослішаємо? |
|
106. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 4 |
|
107. |
Пригода 4. Шлях назовні |
|
108. |
Для чого людині шкіра? |
|
109. |
Чи робить нас різними колір шкіри? |
|
110. |
Підсумковий урок з теми |
|
111. |
Діагностична робота №4 |
|
112. |
Резерв часу |
|
|
|
|
|
|
|
II семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
Інтегрована тема «Світ невидимий» |
|
113. |
Спогади про зимові канікули |
|
114. |
Вступ до теми |
|
115-116. |
Пригода 1. Незвичайні гості |
|
117-118. |
Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби? |
|
119-120. |
Як захиститися від вірусів? |
|
121-122. |
Готуємо проєкт. Розмови мікробів |
|
123-124. |
Пригода 2. Робота мрії для кожного вірусу |
|
125-126. |
Де живуть бактерії? |
|
127-128. |
Чи всі мікроби шкідливі? |
|
129-130. |
Досліджуємо разом. Вирощування чайного гриба |
|
131. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 5 |
|
132. |
Підсумковий урок з теми |
|
133. |
Діагностична робота № 5 |
|
|
Інтегрована тема «Світ невідомий» |
|
134. |
Вступ до теми |
|
135-136. |
Пригода 1. Дівчинка з темної матерії |
|
137-138. |
Де у Всесвіті зосереджена матерія? |
|
139-140. |
Що таке сузір’я та які вони бувають? |
|
141-142. |
Готуємо проєкт. Фантазія вабить нас до зірок! |
|
143-144. |
Пригода 2. Як народжується зірка |
|
145-146. |
Які таємниці приховують планети? |
|
147-148. |
У чому унікальність планети Земля? |
|
149-150. |
Досліджуємо разом. Відкриваємо таємниці місячного світла |
|
151-152. |
Пригода 3. День народження Всесвіту |
|
153-154. |
Які об’єкти є у Всесвіті? |
|
155-156. |
Як людина освоює космос? |
|
157. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 6 |
|
158. |
Підсумковий урок з теми |
|
159. |
Діагностична робота № 6 |
|
|
Інтегрована тема «Як це влаштовано?» |
|
160. |
Вступ до теми |
|
161-162. |
Пригода 1. На безлюдному острові |
|
163-164. |
Для чого людям роботи? |
|
165-166. |
Як працює робот? |
|
167-168. |
Готуємо проєкт. Створюємо настільну гру |
|
169-170. |
Пригода 2. Життя в долонях |
|
171-172. |
Як влаштований ліс? |
|
173-174. |
Навіщо нам ліси? |
|
175-176. |
Досліджуємо разом. Куди ростуть рослини |
|
177-178. |
Пригода 3. На захист подруги |
|
179-180. |
Як орієнтуватися на місцевості? |
|
181-182. |
Що я можу зробити для інших? |
|
183. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 7 |
|
184. |
Підсумковий урок з теми |
|
185. |
Діагностична робота № 7 |
|
|
Інтегрована тема «Енергія» |
|
186. |
Вступ до теми |
|
187-188. |
Пригода 1. Енергія повсюди |
|
189-190. |
Які бувають джерела енергії? |
|
191-192. |
Чи може енергія заподіяти шкоду? |
|
193-194. |
Досліджуємо разом. Двигун, який працює на воді, або Сегнерове колесо |
|
195-196. |
Пригода 2. Такі різні лампи |
|
197-198. |
Звідки береться електрика? |
|
199-200. |
Чому слід заощаджувати енергію та ресурси? |
|
201-202. |
Готуємо проєкт. Позбудься зайвого! |
|
203-204. |
Пригода 3. Атомна електростанція |
|
205-206. |
Що таке радіація? |
|
207-208. |
Як поводитися під час пожежі? |
|
209. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4-А. Раунд 8 |
|
210. |
Підсумковий урок з теми |
|
211. |
Діагностична робота № 8 |
|
|
Інтегрована тема «Можливості людини» |
|
212. |
Вступ до теми |
|
213-214. |
Пригода 1. Троє друзів і математика |
|
215-216. |
Якими мають бути друзі? |
|
217-218. |
Як розв’язувати конфлікти? |
|
219-220. |
Готуємо проєкт. Щоби багато встигати, треба свій день планувати |
|
221-222. |
Пригода 2. Палац для нареченої |
|
223-224. |
Чи завжди людина має можливість здійснити все задумане? |
|
225-226. |
Чи варто зберігати старожитності? |
|
227-228. |
Досліджуємо разом. Виявляємо і долаємо втому |
|
229. |
Пригода 3. Радісна зустріч |
|
230-231. |
Як стати генієм? |
|
232-233 |
Що дарує радість? |
|
234. |
Підсумковий урок з теми |
|
235. |
Діагностична робота № 9 |
|
236. |
Комікс. Професор Фейковський vs*4- А. Раунд 9 |
|
237. |
Підсумковий урок за рік Як ми зростали? |
|
238. |
Резерв часу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|