Орієнтовний перспективний план роботи вчителя-логопеда
з опорою на лексичні теми для дітей із важкими вадами мовлення першого періоду ( вересень , жовтень ,листопад )
5
І ПЕРІОД (ВЕРЕСЕНЬ,ЖОВТЕНЬ, ЛИСТОПАД)
|
||||||||||||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧ-НА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
І А У А,У |
Сім’я |
● Співвідносити зображення зі словесним позначенням. Вправа “Покажи» (члени родини). |
● Співвідносити зорові образи зі словесними позначеннями. Впр. «Покажи та назви» |
● Формування граматичної будови мовлення |
● Розвиток діалогічного мовлення |
● Розвиток артикуляції, звуконаслідування |
● Розвиток діафрагмального видиху |
● Подолання твердої атаки голосу. ● Голосні [а], [у]. ● Впр. «Послухай та повтори». |
● Формування уваги до немовних звуків. Д/г «Де гримить?» ●Д/впр. «Що звучить?» (Розрізнення двох іграшок, що звучать). |
●П.Г. «Сім’я». ● Наклеювання фотографій в зошиті (альбомі) |
||||||
ІІ О,Е |
Іграшки |
● Співвідносити предмети зі словесним позначенням ● Розуміння питання ДЕ? ● Розуміння змісту казки «Казка про іграшки». ● Співвідношення ознак предметів (Кольори: червоний, синій; розмір – великий, маленький) зі словесним позначенням |
● Договорювання слів та словосполучень Вірш «Новий м’ячик». ● Формування словника дієслів «Буду кидати» |
● Формування граматичної будови мовлення |
● Розвиток діалогічного мовлення |
● Уточнення артикуляції звуків [а], [у], [о], [і], [б’], [д], [б] |
● Розвиток правильного діафрагмального дихання |
● Уточнення артикуляції голосних [а], [у], [о], [і] ● Подолання твердої атаки голоса. ● Розвиток модуляції голоса Вправ. «Що як звучить?» |
● Розвиток слухової пам’яті Впр. «Іграшки Іллі» ● Розвиток зорової уваги Впр. «Покажи». Закріплення кольорів: червоний, синій Впр. «Будь уважним» |
● Координація рухів в грі «Гном» ● Ходьба та біг у колоні Гра «Поїзд». ● Розрізні картинки ( 2 частини, розрізані вертикально, горизонтально) ● Ритмічне нанесення крапок на всій сторінці зошита. |
||||||
ІІІ И,І |
Частини тіла та обличчя |
● Співвідношення предмета зі словом ● Розвиток розуміння чужого мовлення ● Накопичення пасивного словника з орієнтацією на розуміння цілостних словосполучень Впр. «Що робить?»
|
● Словник: голова, руки, ноги, спина, живіт, рот, ніс, очі ● Договорювання слів, словосполучень за логопедом Впр. «Це я». ● Закріплення назв частин тіла та обличчя Впр. «Збери ляльку» |
● Формування граматичної будови мовлення . Узгодження числівника «один» з іменником у роді та числі. Д/г. «Лото»
|
● Розвиток діалогічного мовлення
|
● Уточнення артикуляції звуків [а], [у], [о], [і], [б’], [д], [б] ● Розвиток артикуляції, звуконаслідування |
● Розвиток правильного діафрагмального дихання |
● Уточнення артикуляції голосних [а], [у], [о], [і] ● Подолання твердої атаки голоса. ● Розвиток модуляції голоса Вправ. «Що як звучить?» ● Розвиток відчуття ритму |
● Формування уваги, до немовних звуків Впр. «Плескай, як я», «Тупай, як я». (Розрізнення двох іграшок, що звучать). |
● Розвиток вміння кидати та ловити м’яч ● Ритмічне нанесення крапок на обмеженому просторі, вміння проводити горизонтальну лінію (робота в зошиті) ● Розвиток конструктивного праксису (Будівля з кубиків за зразком) |
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
IV
|
Золота осінь |
● Співвідношення предмета зі словом ● Розвиток розуміння чужого мовлення ● Накопичення пасивного словника з орієнтацією на розуміння цілостних словосполучень Впр. «Що робить?» |
● Словник: жовтий, листя, овочі, руде, тварини, дощ, вітер. ● Договорювання слів, словосполучень за логопедом Впр. дощик кап». ● Закріплення назв осінніх місяців
|
● Формування граматичної будови мовлення |
● Розвиток діалогічного мовлення |
● Уточнення артикуляції звуків [ш], [с], [о], [щ], [р], [к], [б] ● Розвиток артикуляції, звуконаслідування |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Подолання твердої атаки голосу. ● Голосні [а], [у]. ● Впр. «Послухай та повтори». |
● Формування уваги, до немовних звуків Впр. «Що шумить». |
● Координація рухів Впр. «Листопад». ● Розвиток конструктивного праксису Впр. «Збери Буратіно». ● Ритмічне нанесення штрихів (зошит)
|
||||||
V К
|
Овочі |
● Розуміння питань непрямих відмінків ● Угруповування предметів за кольором ● Закріплення вміння виконувати триступеневі інструкції Д/г «Зберемося на прогулянку».
|
● Поповнення активного словника за рахунок прикметників, що позначають колір ● Закріплення основних кольорів ● Узгодження іменників з прикметником у роді та числі
|
● Формування граматичної будови мовлення |
● Розвиток діалогічного мовлення Впр. «Хто що робить |
● Розвиток артикуляції, звуконаслідування ● Уточнення артикуляції звуків [ш], [с], [о], [щ], [р], [к], [б] |
● Розвиток правильного фізіологічного дихання, вироблення направленого повітряного струменя. |
● Розвиток наслідування (імітація) |
● Роз. зорової уваги «Розрізні картинки» ● Розв. слух. та зорової уваги Впр. «Оплески»
|
● Формування, вміння проводити вертикальні прямі лінії в обмеженому просторі (зошит «Брюки») ● Розв. дрібн. моторики та конструкт. праксису «Розрізні картинки»
|
||||||
VІ П,Т |
Фрукти. Ягоди
|
● Співвідношення предмета та його ознаки зі словесним позначенням. Гра «Мильні бульбашки». ● Навики впізнавання та розрізнення основних кольорів. ● Розширення пасивн. словн. «один – багато».
|
Збагачувати словник словами: Соковитий, смачний, кислий, солодкий, зелений, жовтий, червоний, синій, маленький, круглий.
|
● Формування граматичної будови мовлення |
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком. ● Вчити відповідати на запитання |
● Розвиток артикуляції, звуконаслідування ● Уточнення артикуляції звуків [з], [п], [т], [ї], [р], [к]
|
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання
|
р/г. «Що у кошику»
|
● Розвиток мовного слуху Повторення слів за зразком (Розрізнення двох іграшок, що звучать). |
● Розвиток оптико – просторових функцій, конструктивного праксису
|
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА
|
ЛЕКСИЧ НА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
VІІ М,Х |
Одяг |
● Формування вміння вслухатись в мовлення, розуміти його зміст. ● Поповнення пасивного словника за рахунок іменників, що позначають деталі одягу: комір (комірець), кишеня (кишенька) ● Розуміння питання «ДЕ?» ● Виконання двоступеневих інструкцій Впр. «Вдягнемо ляльку» ● Орієнтировка в назвах дій. ● Дієслово «надягати» |
● Договорювання за логопедом слів та словосполучень. Гра «Брюки» («Штани») ● Поповнення активного словника за рахунок прикметників: великий, маленький ● Порівняння предметів за величиною. Д/г «Великий – маленький». ● Закріплення дієслів 2-ї особи однини дійсного способу Д/г «Надягаю – знімаю». |
● Формування граматичної будови мовлення |
● Розвиток діалогічного мовлення |
Уточнення артикуляції голосного [о] ● Розвиток артикуляції, звуконаслідування |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення рухами Гра « Брюки». ● Розвиток модуляції голосу Впр. «Як ричать мишенята» |
● Розвиток зорової уваги Впр. «Вдягнемо ляльку» Впр. «Розрізні картинки» Впр. «Будь уважним» |
● Розвиток загальної моторики Рухлива гра «Плаття» ● Ритмічне нанесення крапок та проведення горизонт. ліній в обмеженому просторі (зошит «Плаття») ● Розв. дрібн. мотор. «Вдягнемо ляльку» ● Координація рухів, наслідування Впр. «Вдягнемо Олексія»
|
||||||
VІІІ Д Д,Т |
Взуття |
● Вслухатися в мовлення та розуміти його зміст ● Закріплення узагальнюючих понять: взуття, одяг. ● Розвиток пасивного словника за рахунок іменників, що позначають деталі взуття. ● Переключення з однієї дії на іншу за словесною інструкцією та виконання двоступеневих інструкцій в д/впр «Доручення» |
● Договорювання окремих слів та словосполучень ● Назва предметів: тапки, туфлі, черевики ● Дієслова 1- ї особи однини одягаю, взуваю, знімаю ● Прикметник «однакові» Д/г. «Розрізні картинки» ● Дієслова 3-ї особи однини: одягає, знімає, взуває. |
● Формування граматичної будови мовлення
|
● Розвивати діалогічне мовлення в Д/г «Покажи» Відповіді на питання.
|
● Стимулювання мовного наслідування ● Розвиток мовленнєвого наслідування, робота над звуковимовою в звуконаслідуваннях. Впр. «Тапки – лапки» ● Формування фонематичних уявлень. Навчання розрізненню голосних [а - у] |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами в Д/г. «Черевики» ● Розвиток сили та динаміки голосу Впр. «Тапки – лапки» |
● Розвиток зорової уваги Д/г «Парні картинки» |
● Малювання кругів (зошит «Тапки») ● Формування вміння проводити довгі хвилясті лінії (зошит «Чоботи»)
|
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
ІХ К,В |
Посуд |
● Виконання двоступеневих інструкцій Д/г «Доручення» ● Формування вміння вслухуватися в мовлення, розуміти його зміст
|
● Розширення предметного словника ● Формування узагал. поняття «посуд» ● Формув. словника дієслів: буду їсти, буду пити, буду мити, буду різати, буду варити. ● Поповнення словника прикметників, що позначають колір: жовтий, зелений ● Словник дієслів: візьми, взяв, поклади, кладеш, кладу. Д/г. «Доручення» |
● Формування граматичної будови мовлення ● Навчання утворенню родового відмінку іменників (із зазначенням відсутності) Д/г. «Чого немає?» ● Договорюван- ня словосполу- чень Впр. «Тарілка», «Чашка»
|
● Вчити відповідям на запитання |
● Розвиток мовної уваги ● Робота над складовою будовою слів ● Виділення та відстукування наголошеного складу в слові Д/г «Уважні вушка» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання |
● Координація мови, з рухами Впр. «Тарілка» Впр. «Чашки» |
● Розвиток уваги до немовних звуків ●Розрізнення їх за характеристикою (тихий – голосний, гучний) ● Розвиток зорової уваги (Д\г. «3 – й зайвий») |
● Розв. конструктивного праксису, дрібн. мотор. (Д/г «Розрізні картинки») ● Ритмічне малювання кругів на обмеженому просторі (зошит «Тарілка»)
|
||||||
Х Л Л,Й |
Меблі |
● Розвиток озуміння чужого мовлення ● Розуміння питань за казкою «Казка про ліжечко» ● Виконання багато – ступеневих інструкцій ● Розвиток пасивного словника дієслів: піди, візьми, покажи. ● Формування узагальнюючого поняття «Меблі» Д/г. «Доручення» ● Розуміння дієслів: зберігати, спати, сидіти. Д/г. «Що для чого?» |
● Договорювання слів та словосполучень в Р/г. «Ліжко» ● Засвоєння дієслів: спати, сидіти Д/г. «Що для чого?» ● Поповнення активного словника прикметниками: великий, маленький, Д/г. «Великий – маленький»
|
● Формування граматичної будови мовлення ● Розрізнення іменників чолов. та жіноч. роду однини. Д/г. «Парні картинки» ● Утворення та розрізнення дієслів теперішнього часу 1- ї та 3 -ї особи однини. Д/г. «Хто що робить?»
|
● Відповіді на питання за казкою «Казка про ліжечко» ● вдосконалення діалогічного мовлення |
● Розрізнення голосних звуків за принципом кентрасту Впр. «Уважні вушка» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання
|
● Координація мовлення з рухами в Р./г. «Ліжко» |
● Розвиток зорової уваги Д/г. «Парні картинки» |
● Закріпити вміння проводити прямі вертикальні та довгу горизонтальну лінію в обмеженому просторі ● Розфарбовування готового зображення (зошит «Стілець») ● Складання контурів предметів з паличок на горизонтальній площині Д/г «Маленькі столяри» |
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
ХІ С |
Чарівна зима |
● Формування вміння вслухатися в мовлення, розуміти його зміст ● Розширення розуміння чужого мовлення |
● Договорювання слів та словосполучень Р/г. «Стілець» ● Збагачення словника числівниками: один, два Д/г. «Парні картинки» |
● Формування граматичної будови мовлення ● Розрізнення іменників чолов. та жіноч. роду однини. Д/г. «Парні картинки» |
● Розвиток діалогічного мовлення в роботі з сюжетними картинками |
● Розвиток фонем. сприйняття, здібності розділяти голосні звуки за принципом контрасту Впр. уважні вушка» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання
|
● Координація мовлення з рухами Р/г. «Стілець» |
● Розвиток уваги до немовних звуків ●Розрізнення їх за характеристикою (тихий – голосний, гучний) ● Розвиток зорової уваги (Д\г. «3 – й зайвий») |
● Удосконалення конструктивного праксису розв. дрібн. мотор. Д/г «Розрізні картинки»
|
||||||
ХІІ С,С’ |
Зимуючі птахи |
● Розвиток розуміння чужого мовлення ● Вслухатися в мовлення та розуміти його зміст ● Закріплення узагальнюючих понять:птахи, перелітні, теплі краї, далекий шлях ● Впізнавання предметів на малюнку за словесним описом |
● Введення в активний словник прикметників: зимуючі, холодні, пухнасті. ● Розширення предметного словника ● Договорювання словосполучень Впр. «Зима», «Пташенята»
|
● Самостійне змінення числа дієслів (з опорою на сюжетний малюнок) ● Вживання прийменника «У» в значенні «у кого». Д/г «У кого?» |
● Удосконален ня діалогічного мовлення ● Вчити відповідям на запитання |
● Розвиток фонем. сприйняття, здібності розділяти голосні звуки за принципом контрасту Впр. «Уважні вушка» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г. «Зимівля» |
● Розвиток уваги до немовних звуків |
● Розвиток загальної моторики Рухлива гра: «Здобич» |
||||||
ХІІІ С,З |
Новий рік. Ялинка |
● Формування вміння вслухатися в мовлення, розуміти його зміст ● Розширення розуміння чужого мовлення ● Розуміння питань за сюжетним малюнком до прочитаної казки («Казки про ялинкові прикраси») ● Впінавання предметів на малюнку за описом |
● Договорювання слів та словосполучень Впр. «Ялинка» Впр. «Ялинкова прикраса».
|
● Утворення та використання в мовленні дієслів 1- ї особи однини: вішаю. Д/г. «Прикрасимо ялинку». ● Правильне вживання займенників з прийменником «У». Впр. «У кого?» |
● Розв. діалог. мовлення. Відповіді на запитання за прочитаною казкою «Казка про ялинкові прикраси». |
● Уточнення вимовленню звуків в звуконаслідуваннях ● Відтворення наголошеного складу, інтонаційно – ритмічного малюнку в словах: кіт, дім, сани, кулі Д/г. «Прикрасимо ялинку» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання |
● Координація мовлення з рухами Впр. «Ялинка» Впр. «Ялинкова іграшка» |
● Розвиток уваги до мовних звуків ● Розвивання слухової уваги при сприйнятті тихих та гучних звуків. Д/р. «Що звучить?» |
● Ритмічне нанесення крапок, малювання кругів, прямих горизонтальних ліній (зошит «Ялинка») ● Розфарбовування невеликої площини (зошит «Новорічні іграшки»).
|
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
ХІV З,З’ |
Продукти харчуван- ня. Їжа |
(«Казка про велику синю чашку») ● Узагальнююче поняття «продукти харчування». ● Розуміння питань до сюжетних картинок ● Формування узагальнюючого поняття |
● Введення в активний словник прикметників: велика, синя. ● Розширення словника іменників: чашка, молоко, суп, каша, хліб, сік. ● Договорювання слів та словосполучень Р/г. «Каша» ● Формування словника іменників (посуд, частини посуду) ● Формув. словн. дієслів (неозначена форма дієслова) Д/г «Що це?» |
● Вживання дієслів: буду пити, буду їсти. Д/впр. «Пити – їсти». ● Формування граматичної будови мовлення |
● Відповіді на запитання за картинками. (Діти обідають) |
● Робота над складовою будовою мовлення. Уточнення звуковимови в ланцюжку складів Впр. «Повторюй за мною» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г. «Каша» |
● Розвиток слухової уваги до немовних звуків Впр. «Що звучить?» ● Розв. Зорової |
● Проведення округлих, хвилястих, прямих горизонтальних ліній (зошит «Каша»)
|
||||||
ХV С’,З’ |
Свійські птахи |
● Виховання вміння слухати літературний твір. ● Розв. пасивного словника дієслів: плаває, пирнає, клює, кукурікає, крякає, пищить, щиплить, гогоче. Д/г «Хто це?»
● Формування узагальнюючого поняття |
● Словник іменників: півень, курка, курча, каченя Словник дієслів: невизначена форма дієслів Д/г «Пташиний двір» Д/г «Хто де? |
● Формування граматичної будови мовлення |
● Оцінювати доступні розумінню дії персонажів твору (казка суттєва, «Курча та каченя» ● Характери- зувати персонаж, орієнтуючись на опис та ілюстрацію ● Навчання відповідям на запитання (за сюжетним малюнком «Пташиний двір». |
● Активізація мовного наслідування ● Розрізнення високих та низьких звуків. |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального. дихання ● Розвиток правильного фізіологічного дихання, вироблення направленого повітряного струменя. |
● Координація мови, з рухами «Качки»
|
● Розв. зоров. сприйн. Д/г «Хто де?» ● Виховання слухової уваги Впр. «Хто як голос падає»
|
● Розв. конструктивного праксису, дрібної мотор. Д/г. «Розрізні картинки» ● Нанесення штрихів та проведення довгих хвилястих ліній (зошит «Качка»)●
|
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
ХVІ Ш |
Свійські тварини |
● Подальший розвиток пасивного словника іменників, прикметників, дієслів ● Взнавання предметів за словесним описом ● Формувати вміння слухати літературний твір «Собака та цуценята» ● Узнавання предметів за їх словесним описом. Впр. «У кого?» Впр. «Великий – маленький»●
|
● Формування активного словника іменників корова, кішка, пес, собака, кінь. Д/г. «Хто це?» |
● Розрізнення однини та множини іменників жіночого роду в називному відмінку (Д\г «Лото «Один – багато») ● Правильне вживання займенників з прийменником «У» Впр. «У кого?»
|
● Характеризу вати персонажів твору, спираючись на ілюстрації та описання ● Договорю- вати слова та словосполуче-ння при повторному прослуховуванні текста «Собака та цуценята» ● Вчити відповідати на запитання |
● Активізація мовного наслідування ● Договорювання словосполучень (Р/г «Корова») ● Робота над складовою будовою слів, розвиток вміння виділяти та відплескувати наголошений склад в слові (Впр. «Оплески») |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання
|
● Розвиток інтонаційної виразності на матеріалі звуконаслідування ● Координація мовлення з рухами Р/г «Корова» ● Розвиток емоційної виразності міміки та жестів. |
● Розвиток зорової уваги ● Розвиток слухо – мовної пам’яті (казка) Розвиток уваги до немовних звуків
|
● Ритмічно наносити крапки, мазки, розфарбовувати готові зображення (зошит «Корова»)
|
||||||
ХVІІ Ж,Ш |
Дикі птахи |
● Формування поняття «дикі птахи» ● Розрізнення протилежних за значенням прикметників великий - маленький |
● Поповнення активного словника іменниками |
● Узгодження займенників «мій, моя» з іменниками ● Утворення та розрізнення дієслів 3- ї особи однини та множ. дійсного способу, а також питань до цих дієслів: Що робить? Що роблять? |
● Формувати вміння відповідати на запитання за прочитаною казкою з опорою на малюнок ● Розвиток вміння переказувати зміст казки (за картинкою) |
● Визнавання та розрізнення звукових сигналів (3 – 5 звуків) Впр. «Хто кричить?» ● Договорювання словосполучень Р/г «Ворона» ● Відтворення інтонаційно – ритмічного малюнку слів: голуб, ворона |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання
|
Координація мовлення з рухами Р/г «Сорока» ● Розвиток інтонаційної виразності на матеріалі звуконаслідування
|
● Розвиток зорової уваги Д/г «Розрізні картини» ● Розвиток мовленнєвого слуху Впр. «Хто кричить?» |
● Розвиток конструктивного праксису (фігурний розріз) («Розрізні картинки») ● Розфарбовуван- ня готових зображень (зошит «Ворона») |
||||||
ХVІІІ С,Ш |
Дикі тварини |
● Формування узагальнюючого поняття «дикі тварини» ● Навчання слухання казки ( з опорою на малюнки), розвиток вміння розуміти прості запитання (казка «Колобок»)
|
● Поповнення активного словника іменниками – назвами тварин
|
● Вживання прийм. «У» в значенні «У кого». ● Розрізнення іменників однини та множини чол.. суфіксів (кошеня, кошенята) |
● Розр. діалог мовлення Д/г «У кого?» ● Характери зувати персонажів, спираючись на картинку |
● Формування, фонематичного сприйняття. Розрізнення голосних [и] – [у] за принципом контрасту Впр. «Уважні вушка»
|
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г «Ведмедик» |
● Розвиток зорової уваги Д/г «У кого?» |
● Проведення горизонтальних, вертикальних, округлих ліній. Розвиток дрібної моторики обох рук |
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
ХІХ З,Ж |
Професії |
● Розуміння питань за сюжетним малюнком ● Взнавання предметів за словесним описом ● Формування узагальнюючого поняття |
● Розширення експресивного словника ● Закріплення 4- х основних кольорів |
● Узгодження займенників «мій, моя» з іменниками чоловічого та жіночого роду однини в називному відмінку «Мій – Моя» ● Формування граматичної будови мовлення |
● Формування уміння складати речення за сюжетним малюнком |
● Договорювання словосполучень Д/г «Ким я хочу бути» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання
|
● Координація мови з рухами Р/г «Пожежники» |
● Розвиток зорової уваги, зорово – просторових функцій ● Формування уваги до немовних звуків. Впроваджено в визначенні направлення звуків Впр. «Де гудить?» |
● Проведення округлих та прямих ліній, розфарбовування готових зображень ● Розвиток конструктивного праксису
|
||||||
ХХ С,Ш
|
Транспорт
|
● Формування узагальнюючого поняття «транспорт». ● Розуміння просторових відношень за допомогою прийменників: на, за, біля, від, з, із Впр. «Що де?» |
● Уточнення та збагачення словника іменників: літак, машина, вантажівка ● Розвиток активного словника, закріплення в мовленні числівника: один, два, три. Д/г «Лото» |
● Узгодження підмета та присудка в формі дієслова 3- ї особи однини теперішнього часу дійсного способу Впр. «Що робить?» ● Узгодження числівника: один, |
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком. |
● Відтворення (оплесками) інтонаційно – ритмічного малюнку слів: трамвай, таксі, машина, літак, човник |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г «Машина» ● Розвиток інтонаційної виразності, модуляції голосу. Впр. «Пароплави» |
● Розвиток зорової уваги Д/г «Розрізні картинки» Д/г «Лото» |
● Проведення окремих та прямих ліній, розфарбовування готових зображень (зошит «Машина») ● Розвиток дрібної моторики, констр. праксису Д/г «Розріз. карт.» (фігурний розріз)
|
||||||
ХХІ З,Ж |
Кімнатні рослини
|
● Формування узагальнюючого поняття «кімнатні рослини». ● Розуміння просторових відношень за допомогою прийменників: на, за, біля, від, з, із |
● Розширення словникового запасу ● Закріплення 4- х основних кольорів |
● Формування граматичної будови мовлення ● Вживання дієслів: росте, зеленіє, п’є. Д/впр. «Відгадай за описом» |
● Формування уміння складати речення за темою
|
● Робота над складовою будовою слів, розвиток вміння виділяти та відплескувати наголошений склад в слові (Впр. «Оплески»)
|
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання
|
● Розвиток емоційної виразності міміки та жестів. ● Розвиток інтонаційної виразності на матеріалі звуконаслідування |
● Розвиток зорової уваги, зорово – просторових функцій
|
● Проведення округлих та прямих ліній, розфарбовування готових зображень
|
||||||
ХХІІ Л
|
Хто під льодом живе
|
● Розуміння просторових відношень за допомогою прийм.: під, за, біля, над, з, із ● Формування узагальнюючих понять |
● Уточнення та збагачення словника іменників: риби, водорості, жаби, водяні мешканці |
● Розрізнення однини та множини іменників жіночого роду в називному відмінку |
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком |
● Відтворення (оплесками) диференціації звуків
|
● Розвиток правильного фізіологічного дихання, вироблення направленого повітряного струменя. |
● Розвиток інтонаційної виразності на матеріалі звуконаслідування
|
● Розвиток зорової уваги, зорово – просторових функцій
|
● Проведення округлих та прямих ліній, розфарбовування готових зображень
|
||||||
ІІІ ПЕРІОД (БЕРЕЗЕНЬ, КВІТЕНЬ, ТРАВЕНЬ) |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
ХХІІІ Л,Л’ |
Мамине свято |
● Узнавання предметів за словесним описом Впр. «Подарунок мамі» ● Взнавання предметів за словесним описом |
● Словник прикметн.: добра, гарна, красива, хороша, люба ● Закріплення назв основних кольорів ● Поповнення словника іменників |
● Розрізнення однини та множини іменників жіночого роду в називному відмінку |
● Відповіді на запитання за сюжетним малюнком «Що робить мама?» ● Навчання розповіді за сюжетн. Малюнком
|
● Робота над складовою будовою слова, відстукування наголошеного складу у слові «мама» ● Договорювання словосполучень Р/г «Подарунок мамі» |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г. «Подарунок мамі |
● Розвиток мовного слуху Повторення слів за зразком. |
● Вміння проводити прямі горизонт. та вертикальні лінії, ритмічне нанесення крапок та мазків (зошит «Хустинка» ● Розвиток конструктивного праксису дрібної моторики «Намисто для мами» |
||||||
XXIV Р |
Весна-красна |
● Розуміння просторових відношень двох предметів: прикметники: на, під, біля, в, у. |
● Збагачення активного словника прислівниками, які позначають |
● Утворення іменників за допомогою зменшувально- пестливих
|
● Розвиток діалогічного мовлення. Формувати вміння |
● Договорювання словосполучень Р/г. «Струмочок»
|
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання Формування подовженого повільного мовного видиху |
● Координація мовлення з рухами ● Координація мовлення з рухами Р/г. «Весняний переполох»
|
● Розвиток мовного слуху Повторення слів за зразком. |
● Проведення довгих прямих ліній, нанесення штрихів – мазків (зошит ««)
|
||||||
XXV Р |
Перелітні птахи |
● Розуміння двоступеневих інструкцій Впр. «Хто де?» ● Взнавання предметів за словесним описом |
● Розвиток активного словника. Закріплення в мовленні числівників: один, два, три Д/г «Лото – один, два, три?» |
● Формув. грам. будови мовлення, узгодження числівників: один, два, три з іменниками чоловіч., жін., роду ● Конструкції з прийменниками: на, в(у), під, за, з Впр. «Хто де?» ● Закрити вміння утворення форми дієслів наказового способу. |
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком.
|
● Договорювання словосполучень Р/г Ластівки» ● Формув. фонемат. сприйняття, розрізнення близьких за артикуляцією голосних звуків [о-у] Впр. «Різнокольорові прапорці». |
● Розвиток правильного Фізіологічного дихання Впр. «Грачата» ● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г «Пташенята і кіт» ● Розвиток наслідування, творчої уяви Впр. «Грачата». |
● Розвиток мовного слуху Повторення слів за зразком. |
● Проводити довгі прямі лінії, розфарбувати готові зображення |
||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
XXVІ Р,Р’ |
Квіти |
● Угрупувування предметів за ознаками ● Розширення пасивного словника іменника: кульбаба, мак, ромашка, дзвіночки ● Формування загальних уявлень про квіти ● Навчання розуміння питань, сформованих до сюжетного малюнка. |
● Закріплення знань про основні кольори та вміння їх розрізняти. ● Збагачення словника іменниками (назви частин рослини: стеблина, листя, квітка). |
● Утворення форми родового відмінку іменників з прийменником «У». Впр. «У кого що?» ● Утворення та розрізнення дієслів 3- ї особи однини та множини, дійсного способу |
● Вміння складати речення за сюжетним малюнком ● Відповідати на запитання |
● Розрізнення іменників, подібних за звучанням, які відрізняються одним звуком Впр. «Слухай уважно» (мак-лак-рак. Машка – Сашка – Кашка). |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального Дихання
|
Координацію мовленню з рухами Р/г «Кульбаба» |
● Виховання мовного слуху «розвиток зорової уваги (розрізн. карт) |
● Розвиток оптико – просторових функцій, конструктивного праксису Впр. «Збери квітку» ● Проведення окремих та прямих ліній (зошит) ● Розв. дрібної моторики констр. праксису Д/г «Розрізні картки» (фігурний розріз) |
||||||
XXVІІ Л,Р
|
Комахи
|
● Розширення об’єму розуміння чужого мовлення ● Формування узагальнюючого поняття «Комахи».
|
● Збагачення словника іменниками (комахи, частини тіла комах)
|
● Розуміння просторових відношень двох предметів, які виражені прийменниками: на, в, під, з, за, від, біля, прислівниками: зверху, знизу, високо, низько, справа, зліва Д/г «Метелик та квітка»
|
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком. |
● Впізнавання та розрізнення звукових сигналів
● Відтворення інтонаційно – ритмічного малюнку слів |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г «Муха-цокотуха» ● Розвиток творчої уяви, наслідування
|
● Розвиток зорової уваги Д/р «Розрізни картинки»
|
● Проведення округлих ліній, розфарбовування (зошит «Метелик» ● Розв. дрібної мотор. констр. праксису. (Розрізні карт.) ● Розвиток оптико – простор. функцій гра – застібка «Метелик»
|
||||||
VІІІ Ц |
Знаряддя праці |
● Навчання розуміння питань до сюжетних малюнків ● Розуміння конструкцій з прийменниками: на, в, під, за, з. |
● Збагачення словника словами: лопата, коса, мотика, ціпок, вила, молоток, граблі, відро. ● Закріплення знань про основні знаряддя праці та вміння їх розрізняти. |
● Оформлювати уміння складати речення за сюжетним малюнком ● Утворення форми родового відмінку іменників зі значенням відсутності. (немає м’яча) |
● Розвиток діалогічного мовлення в роботі із сюжетним малюнком ● Заучування невеликого вірша з опорою на сюжетний малюнок ● Уточнення артикуляції звуків [р], [в], [ж], [є], [ч’], [ц], [й] |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
● Координація мовлення з рухами Р/г «Городники» |
● Розв. зорової уваги Д/г «Лото» Впр. «Хто, де?» |
● Ритмічне нанесення крапок, розфарбовування готових зображень ● Розв. оптико – просторових функцій, конструктивного праксису Впр. «Зберемо урожай» |
|||||||
|
||||||||||||||||
ТИЖДЕНЬ
ДАТА |
ЛЕКСИЧНА ТЕМА |
РОБОТА НАД ІМПРЕСИВНИМ МОВЛЕННЯМ |
РОБОТА НАД АКТИВНИМ СЛОВНИКОМ |
РОБОТА НАД ГРАМАТИЧНОЮ БУДОВОЮ МОВЛЕННЯ |
РОБОТА НАД ДІАЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ |
ФОРМУВАННЯ ФОНЕМАТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ, ЗВУКОВИМОВЛЕННЯ |
ЗАГАЛЬНІ МОВНІ НАВИКИ |
РОБОТА НАД СЛУХОВИМ ТА ЗОРОВИМ СПРИЙНЯТТЯМ |
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ТА КОНСТРУКТИВНОГО ПРАКСИСУ. Розвиток – загальної моторики |
|||||||
РОБОТА НАД ДИХАННЯМ |
ІНТОНАЦІЙНА ВИРАЗНІСТЬ, ТЕМП |
|||||||||||||||
ХХІХ Ц,С |
Спорт. Здоров’я |
● Розуміння двоступеневих інструкцій. ● Подальший розвиток пасивного словника іменників, прикметників, дієслів ● Взнавання предметів за словесним описом ● Формувати вміння слухати літературний твір
|
● Закріплення в мовленні числівник: один, два, три Д/г «Лото» |
● Утворення та вживання дієслів 3- ї особи однини дійсного способу, а також питань до цих дієслів: що робить?, що роблять? Впр. «Що роблять?» ● Узгодження числівників «один, два, три» з іменниками чолов. та жін. роду. |
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком. ● Вчити відповідати на запитання за прочитаною казкою
|
● Договорювання словосполучень Р/г «Олімпійці» ● Розвиток фонематичного слуху, розрізнення іменників подібних за звучанням, які відрізняються одним звуком Впр. «Різнокольорові прапорці» (майка – зайка, білка – булка) |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання Формування подовженого повільного мовного видиху |
● Розвиток емоційної виразності міміки та жестів. ● Розвиток інтонаційної виразності на матеріалі звуконаслідування |
● Розвиток зорової уваги Д/р «Знайди 5 відмінностей» |
● Розвиток оптико – просторових функцій, конструктивного праксису |
||||||
ХХХ Ч |
Предмети туалету
|
● Співвідношення предмета та його ознаки зі словесним позначенням. Гра «Мильні бульбашки». ● Навики впізнавання та розрізнення основних кольорів. ● Розширення пасивн. словн. «один – багато».
|
● Договорювання за логопедом слів та словосполучень Гра « Умивайлочка» ● Словник дієслів «буду митися»
|
● Формування граматичної будови мовлення |
● Розвиток діалогічного мовлення у вправі «Зубна щітка».?» |
● Розвиток артикуляції, звуконаслідування ● Уточнення артикуляції звуків [з], [п], [т], [ї], [р], [к] |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання |
Координація рухів, мовлення з рухами Гра «Мийдодир» |
● Формування уваги до немовних звуків Впр. «Де звучить?» ● Розвиток слухової уваги ● Розвиток зорово-просторових функцій. |
● Розвиток загальної моторики, координації рухів. Впр. «Умивалочка» ● Малювання кругів (зошит) бульбашки. ● Ритмічне нанесення штрихів (зошит) (Зубна щітка)
|
||||||
ХХХІ Щ |
Мій рідний край |
● Розвиток розуміння чужого мовлення ● Вслухатися в мовлення та розуміти його зміст ● Закріплення узагальнюючих понять:птахи, перелітні, теплі краї, далекий шлях |
Збагачувати словниковий запас словами : рідний край, батьківщина, місто, вулиця, природа. ● Закріплення знань про рідний край. |
● Формування граматичної будови мовлення |
● Вміння відповідати на поставлені запитання за простим сюжетним малюнком. ● Вчити відповідати на запитання |
Вчити розрізняти звуки схожі за звучанням, Вміти ловити заданий звук. |
● Виробленню правильного мовного діафрагмального дихання Формування подовженого повільного мовного видиху |
● Розвиток емоційної виразності міміки та жестів. ● Розвиток інтонаційної виразності на матеріалі звуконаслідування |
● Розвиток слухової та зорової уваги. ● Розвиток зорової уваги (розрізні картинки) |
● Розвиток оптико – просторових функцій, конструктивного праксису |
||||||