Осінні враження, урок 2 клас

Про матеріал
Зображення айстр чи хризантем, кольори яких покращать настрій учня/учениці, виховуючи естетичний смак
Перегляд файлу

Тема. Осінні враження.

Зображення айстр чи хризантем, кольори яких покращать настрій учню/учениці

Мета: дати учням поняття про живопис (на елементарному рівні);

ознайомити учнів з різними видами фарб (акварельні, гуашеві, акрилові, олійні), з колірним контрастом; повторити поняття «теплі та холодні кольори»; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу; розвивати навички й уміння працювати фарбами, працювати у техніці штампування; розвивати образне мислення, уяву, фантазію; удосконалювати передавання настрою за допомогою кольору; виховувати естетичний смак.

Обладнання:

матеріали: альбом для малювання, паперовий штамп, акварельні фарби, пензлик, баночка з водою.

зоровий ряд: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О. Калінченко, Л. Аристова; демонстраційна таблиця «Колірний круг»; аудіозапис «Вальс квітів»

Словничок термінів:

Акварельні фарби — фарби, що складаються з тонко розтертого пігменту, змішаного з розчином рослинного прозорого клею.

Акрилові фарби — водорозчинні фарби на основі акрилової смоли.

Гуаші фарби — виготовляють з суміші кольорових пігментів і клею з додаванням білил. Гуаш зручний в роботі і, що важливо, дає можливість вносити виправлення в процесі роботи.

Живопис — вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню.

Олійні фарби — складаються з сухих пігментів і масла. Наприклад, може застосовуватися масло насіння льону, маку чи масло волоських горіхів.

Штампування. Ця техніка має на увазі під собою створення малюнка шляхом залишення відбитків різними предметами. Для цієї мети підійде шматочок поролону або пінопласту, зім'ята папір, тампон, зроблений з вати, ватяні палички, листя дерев або рослин і так далі. 

 

Хід уроку

 

I. Організація класу

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок.

Починаємо урок!

Вже закінчилась перерва.

 І дзвенить для нас дзвінок.

 Всі зібралися у класі?

 Починаємо урок!

 

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  • Послухайте вірш

Осінь

Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!

 

  • Про яку пору року йдеться у вірші?
  • А які кольори переважають восени? Теплі чи холодні?
  • Які кольори відносяться до теплих? А до холодних?
  • Якщо пригадати картини художників на тему «Осінь», то що найчастіше ми можемо там побачити?
  • А чи пам'ятаєте ви, що таке живопис?
  • Які види живопису ви знаєте? Назвіть їх.
  • Дуже часто саме природа надихає митців до створення нових картин.

художники зображають її красу фарбами: акварельними, гуашевими, акриловими, олійними.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

  • Погляньте на ці дві картини. Порівняйте використані кольори на них.
  • Яка х них зображена у теплих кольорах, а яка в холодних?
  • Яка з картин вам більше до вподоби? Чому?

 

PPT - Вплив світла на колір. Квіти у вазі PowerPoint Presentation -  ID:5927987 Вплив світла на колір. Флористика - Підручник з Образотворчого мистецтво. 5  клас. Железняк - Нова програма

 

IV. Оголошення теми уроку

  • На сьогоднішньому уроці ви ознайомитеся не тільки з колірним контрастом, а також будете створювати картину за допомогою техніки штампування. А що саме стане центром нашої роботи ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Отож готові?

 

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

  • Відгадайте загадку. 

 

Осіння квітка сукню вділа
Рожеву, синю, ніжно-білу.
Стоїть, неначе їжачок,

У неї сотні пелюсток.(Айстра)

Молодці! Так, це айстра

 

Слухання віршів.

Читає учениця

 

АЙСТРА

           Айстри задумані, квіти останні,

           Осені пізньої сльози багряні...

           Сумно шепочеться вітер над вами,

           І обливає вас небо дощами.

Читає учень

АЙСТРИ

Опівночі айстри в саду розцвіли...

Умились росою, вінки одягли,

І стали рожевого ранку чекать.

І в райдугу барвів життя убирать...

І марили айстри в розкішнім півсні

Про трави шовкові, по сонячні дні,-

І в мріях ввижалась їм казка ясна,

Де квіти не в'януть, де вічна весна...

Так марили айстри в саду восени,

Так марили айстри і ждали весни...

А ранок стрівав їх холодним дощем,

 І плакав десь вітер в саду за кущем.

О. Олесь

 

  • Саме її ми будемо зараз малювати. Але як я сказала раніше, ви зобразите

її методом шпампування. А який колір обрати, подумайте самі. 

Художники часто використовують контрастні кольори під час написання своїх картин. Такі картини мають дуже яскравий вигляд.

У живописі контраст буває колірний і тональний. Давайте розглянемо колірний круг. Якщо подивитися на червоний колір, то навпроти нього розташований зелений, проти синього — жовтогарячий, а проти фіолетового — жовтий.

Ці кольори називаються контрастними. Червоний квадрат на зеленому фоні виглядає яскравіше, ніж на жовтогарячому, він у цьому випадку краще помітний. Якщо ці кольори розташовані поруч, підсилюється колір кожного з них.

Але існує й інший вид контрасту в живописі. Це тональний контраст. Будь-який колір може бути і світлим, і темним. Візьмемо синю фарбу. Якщо додати до неї води, вона стане світло-блакитною, у разі меншої кількості води колір буде темнішим, більш насиченим. А тепер подивіться на їх поєднання: світлу фарбу добре видно на яскравому фоні й навпаки.

 

(Діти на основі отриманих на уроці знань висловлюють свою точку зору, учитель налаштовує їх на думку про колірний і тональний контраст.)

 

VI. Релаксація . Слухання аудіозапису «Вальс квітів».

Діти повільно рухаються під звуки мелодії біля парт

 

VІI. Практична робота

Слово вчителя.

Тема нашого малюнка «Осінні враження». І королевою нашого творіння, як ви здогадалися, буде айстра.

— Які нові знання ми використаємо для того, щоб зобразити айстру як основний об’єкт?

— Який колір фарби підійде для фону?

А тепер пригадайте, коли цвітуть айстри?

 

Виконання роботи.

Застосовуючи штампування, намалюй айстри.

Ви можете користуватися заготовкою, яку я для вас напередодні зробила з картону чи взяти свій пензлик і ним виконати малюнок у потрібній нам техніці.

 

Розгляньте варіанти

C:\Users\Admin\Desktop\IMG_7377.JPG

 

C:\Users\Admin\Desktop\IMG_7376.JPG

Практична діяльність учнів.

Вчитель надає дітям допомогу в ході виконання роботи.

 

VІІІ. Аналіз дитячих малюнків.

 

ІХ. Підсумок уроку.

-  Про що ми сьогодні дізналися на уроці?

Пригадайте, якою технікою ви сьогодні користувалися?                                                                                                                                                                                                       

- Якби квітки могли б говорити, з яким проханням во­ни б до вас звернулися?

 

Вірш читає учениця.

Ви на клумбах, вдома, в школі

Висівайте нас доволі,

Доглядайте, поливайте,

Без потреби не зривайте.

Якби ви нас не топтали,

 Ми б красу вам дарували.

 

- Квіти прикрашають наше життя. Тож нехай на Землі їх буде більше.

І нехай будуть серед них квіти, вирощені вами.

 

Х. Завершення уроку

Підбиття підсумків, оцінка діяльності учнів, демонстрація виконаних на уроці робіт.

Завдання на наступний урок: принести фарби, пензлі, папір.

 

1

 

docx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку