І . Організаційний момент
Починаємо урок .
ІІ .Повідомлення теми тижня і теми дня
«Осінні явища в природі»
«Осінні явища в житті рослин»
ІІІ Повідомлення літописця
17 жовтня – Міжнародний день боротьби за ліквідацію злиднів ( бідності )
ІY Повідомлення синоптиків
Висновок : жовтень –явище природи .
Y . Актуалізація опорних знань учнів
Загадка.Тільки вийдеш з хати,
То зустрінеш нас.
Ми – це сад зелений,
Мт – гаї й діброви,
Ми – це трави й квіти.
Що таке ми , діти ? Рослини.
YІ .Вивчення нового матеріалу
1.Бесіда з елементами розповіді
- Пригадайте, на які три групи поділяють рослини .
Загадка. Що повітря очищає,
Вдень від спеки захищає .
Ще й від вітру в час негоди,
Є частиною природи ? Дерево.
YІІ. Фізкультхвилина
«Дерева ,кущі , трав’ янисті рослини»
YІІІ. Продовження вивчення нового матеріалу
Робота в групах : досліджуємо з яких дерев та кущів листя ?
Партнерство.Слово надається Ниценко Олені і Мозговій Наталії .
Висновок.Пожовтіння листя , жовтень , листопад , дозрівання плодів – осінні явища в житті рослин .
3.Повідомлення учнів про хвойні дерева .
ІХ. Закріплення знань ,умінь ,навичок .
1.Робота з підручником – с. 61 .
- Дослідження. Порівняти опале листя клена і каштана.
2.Робота в зошитах – с. 22 .
Свої дослідження запишемо в зошит. Визначимо спільні і відмінні ознаки.
Х. Підсумок уроку
- Чи сподобався урок ?
- Чи ствердились сподівання ?
Тести.
ХІ. Домашнє завдання с.61, підготувати інформацію на вибір :
-чому восени листя змінює своє забарвлення;
- чому восени опадає листя .
ХІІ. Осінні турботи восени. Мудрі казки тітоньки Сови.