Оскар Вайлд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору.

Про матеріал
Новація: ОЦІНЮВАННЯ ГРУП РЕЗУЛЬТАТІВ упродовж уроку (згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання») Мета уроку: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів із біографічними фактами О.Уайльда, ознайомити зі змістом літературної казки «Хлопчик-зірка»; розкрити символічний зміст назви твору; поглибити знання про жанрові особливості повісті; працювати над поглибленим аналізом казки з елементами дослідництва; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність та медіакомпетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином). Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Перегляд файлу

Зарубіжна література 5 клас.

Тема: Оскар Вайлд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору.

Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів із біографічними фактами О.Уайльда, ознайомити зі змістом літературної казки «Хлопчик-зірка»; розкрити символічний зміст назви твору; поглибити знання про жанрові особливості повісті; працювати над поглибленим аналізом  казки з елементами дослідництва; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність та медіакомпетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, онлайн- платформа https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html, фрагменту відео (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic)

 

 

Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань

1. Виконайте тестування за казкою Г.Х.Андерсена «Снігова королева» (Група результатів 4)

https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html

ІІ.Сприйняття й засвоєння учнями навчально матеріалу

  1.               Вступне слово вчителя

Сьогодні ми з вами познайомимося ще з однією літературною казкою «Хлопчик-зірка», автором якої є відомий англійський письменник Оскар Вайлд. Народився Оскар Вайлд в інтелігентній ірландській родині (батько відомий лікар, мати письменниця) у Дубліні 1854 року. Навчався в Королівській школі Портора, потім у дублінському Трініті коледжі, а згодом на класичному відділенні Оксфордського університету. У цей час почав писати свої перші вірші та поеми. Був визнаним законодавцем моди, але головна його риса вміння вести бесіду. Він сяяв і дивував вищий світ вишуканим неповторним стилем, манерою, мисленням, мовою, гострим дотепним словом. З ним охоче спілкувалися різні люди і відзначали надзвичайну комунікабельність, а головне уміння слухати і розповідати. Те, що про нього говорили і писали газетярі, викликало захоплення публіки: «Принц парадокса», «Майстер красномовства», «Апологет краси», «Король життя», «Підкорювач духовних вершин». Це зірковий Оскар Вайлд!

Проте дотепник і жартівник зазнав у своєму житті найвищого злету і найбільшого падіння. Відомий поет, блискучий драматург і багатий аристократ був засуджений за «непристойну поведінку» і провів два роки у в’язниці, а майно його без усяких сумлінь розтягли кредитори. Ім’я нещодавнього кумира було зганьблено, навіть згадка про Оскара Уайльда в манірному англійському суспільстві вважалася непристойною. За три роки після повернення з в’язниці витончений естет, зірковий Оскар помер у безпросвітних злиднях і цілковитій самотності. Однак стражі моральних устоїв не змогли викреслити з літератури ім’я автора казок «Щасливий принц», «Соловей і троянда», «Велетень-егоїст», «Молодий король», «Кентервільський привид», «Хлопчикзірка».

  1.               Перегляд фрагменту відео (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic)
  2.               Робота з підручником: прочитати матеріал про Оскара Вайлда (с. 9293), дати письмово відповіді на запитання після статті про письменника (Група результатів 3).
  3.               Дослідницька робота

Казка О. Вайлда має дещо незвичну назву «Хлопчик-зірка». Спробуємо розгадати, чому автор саме так назвав свою казку.

  1.               «Асоціативний кущ» до слова «зірка».
  •          Які асоціації у вас викликає слово «зірка»? Напишіть навпроти кожного промінця зірки, що на дошці, асоціативне слово, наприклад, яскрава особистість (Зірка холод, сяйво, краса, блиск, зірка естради, зірка, що падає – здійснення бажань…

 

сяйво небесне тіло

успіх                                      світло

Зірка                                      краса

 

                                                   

Вчитель. Слово «зірка» нагадує нам про неземну красу, яка може нести світло, вести за собою, може бути взірцем краси. А що може означати словосполучення слів «зірка» і «хлопчик»? Яким ми очікували побачити Хлопчика-зірку? (Він повинен бути красивим, і з ним повинно бути пов’язане щось чарівне) Так, дійсно!

  1.               Коментоване читання І частини казки «Хлопчик-зірка» (Група результатів 2).

VІ. Закріплення знань, умінь та навичок

  1.               Еврістична бесіда за змістом казки (Група результатів 1).

Яке враження справила на вас казка?  

1. Коли та як було знайдено Хлопчика-зірку?

2. Чому дружина Лісоруба не хотіла усиновлювати дитину?

3. Як врода обернулася проти хлопчика в його стосунках з однолітками, прийомними батьками, природою?

4. Які найгірші риси проявив хлопчик при зустрічі із жебрачкою?

5. Чому Хлопчик не зрадів, що його знайшла матір, а відштовхнув та образив її?

6. Як змінилася зовнішність Хлопчика-зірки після ницої поведінки з матір’ю?

VІІ. Підсумки.

VIІІ. Домашнє завдання.

Вміти розповідати про письменника. Виразно читати, переказувати другу частину оповідання  (Група результатів 1,2)

 

 

Використані джерела

1.https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html,

2. фрагменту відео (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic)

3.https://naurok.com.ua/oskar-vayld-hlopchik-zirka-simvolichniy-zmist-nazvi-tvoru-261167.html

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку