Зарубіжна література 5 клас.
Тема: Оскар Вайлд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору.
Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів із біографічними фактами О.Уайльда, ознайомити зі змістом літературної казки «Хлопчик-зірка»; розкрити символічний зміст назви твору; поглибити знання про жанрові особливості повісті; працювати над поглибленим аналізом казки з елементами дослідництва; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність та медіакомпетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Обладнання: портрет письменника, онлайн- платформа https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html, фрагменту відео (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic)
Хід уроку
І.Актуалізація опорних знань
1. Виконайте тестування за казкою Г.Х.Андерсена «Снігова королева» (Група результатів 4)
https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html
ІІ.Сприйняття й засвоєння учнями навчально матеріалу
Сьогодні ми з вами познайомимося ще з однією літературною казкою «Хлопчик-зірка», автором якої є відомий англійський письменник Оскар Вайлд. Народився Оскар Вайлд в інтелігентній ірландській родині (батько – відомий лікар, мати – письменниця) у Дубліні 1854 року. Навчався в Королівській школі Портора, потім у дублінському Трініті– коледжі, а згодом– на класичному відділенні Оксфордського університету. У цей час почав писати свої перші вірші та поеми. Був визнаним законодавцем моди, але головна його риса– вміння вести бесіду. Він сяяв і дивував вищий світ вишуканим неповторним стилем, манерою, мисленням, мовою, гострим дотепним словом. З ним охоче спілкувалися різні люди і відзначали надзвичайну комунікабельність, а головне – уміння слухати і розповідати. Те, що про нього говорили і писали газетярі, викликало захоплення публіки: «Принц парадокса», «Майстер красномовства», «Апологет краси», «Король життя», «Підкорювач духовних вершин». Це зірковий Оскар Вайлд!
Проте дотепник і жартівник зазнав у своєму житті найвищого злету і найбільшого падіння. Відомий поет, блискучий драматург і багатий аристократ був засуджений за «непристойну поведінку» і провів два роки у в’язниці, а майно його без усяких сумлінь розтягли кредитори. Ім’я нещодавнього кумира було зганьблено, навіть згадка про Оскара Уайльда в манірному англійському суспільстві вважалася непристойною. За три роки після повернення з в’язниці витончений естет, зірковий Оскар помер у безпросвітних злиднях і цілковитій самотності. Однак стражі моральних устоїв не змогли викреслити з літератури ім’я автора казок «Щасливий принц», «Соловей і троянда», «Велетень-егоїст», «Молодий король», «Кентервільський привид», «Хлопчик–зірка».
Казка О. Вайлда має дещо незвичну назву «Хлопчик-зірка». Спробуємо розгадати, чому автор саме так назвав свою казку.
сяйво небесне тіло
успіх світло
Зірка краса
Вчитель. Слово «зірка» нагадує нам про неземну красу, яка може нести світло, вести за собою, може бути взірцем краси. А що може означати словосполучення слів «зірка» і «хлопчик»? Яким ми очікували побачити Хлопчика-зірку? (Він повинен бути красивим, і з ним повинно бути пов’язане щось чарівне) Так, дійсно!
VІ. Закріплення знань, умінь та навичок
Яке враження справила на вас казка?
1. Коли та як було знайдено Хлопчика-зірку?
2. Чому дружина Лісоруба не хотіла усиновлювати дитину?
3. Як врода обернулася проти хлопчика в його стосунках з однолітками, прийомними батьками, природою?
4. Які найгірші риси проявив хлопчик при зустрічі із жебрачкою?
5. Чому Хлопчик не зрадів, що його знайшла матір, а відштовхнув та образив її?
6. Як змінилася зовнішність Хлопчика-зірки після ницої поведінки з матір’ю?
Вміти розповідати про письменника. Виразно читати, переказувати другу частину оповідання (Група результатів 1,2)
Використані джерела
1.https://naurok.com.ua/test/snigova-koroleva-617522.html,
2. фрагменту відео (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic)
3.https://naurok.com.ua/oskar-vayld-hlopchik-zirka-simvolichniy-zmist-nazvi-tvoru-261167.html