Основи деревоообробки. Конспект уроку з Технологій за темою "Пиломатеріали"

Про матеріал
Мета: навчальна: ознайомити учнів із основами технологічних властивостей деревини та пиломатеріалів; навчити розпізнавати види та елементи пиломатеріалів; перевірити раніше вивчений матеріал; закріпити знання школярів про основні виробничі процеси у деревообробці та професії, які їх обслуговують.
Перегляд файлу

Конспект уроку з технологій (профільний рівень) для учнів 10 класу.

Технологічний профіль, спеціалізація «Деревообробка»

Тема уроку: Пиломатеріали.

Мета: навчальна: ознайомити учнів із основами технологічних властивостей деревини та пиломатеріалів; навчити розпізнавати види та елементи пиломатеріалів; перевірити раніше вивчений матеріал; закріпити знання школярів про основні виробничі процеси у деревообробці та професії, які їх обслуговують.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити висновки; розвивати просторову уяву, увагу, пам’ять, розумову активність, пізнавальний інтерес, ініціативі, творчість; розвивати вміння працювати самостійно, а також самостійно здобувати знання.

Виховна: виховувати інтерес до вивчення предмета та позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності; виховувати позитивні риси характеру: наполегливість та силу волі, самостійність, ініціативу, відповідальність, працелюбність; виховувати в учнів любов до природи, екологічну культуру та повагу до оточуючого середовища; виховувати культуру праці, бережливе ставлення до інструментів, обладнання та матеріалів.

Профорієнтаційна: формування інтересу школярів до професій деревообробної промисловості.

Компетентності:

учні повинні знати: види та елементи пиломатеріалів, способи їх отримання, різновиди способів розпилювання: груповий та індивідуальний;

учні повинні вміти розпізнавати види та елементи пиломатеріалів; характеризувати пиломатеріали, професію пилорамника та вимоги до неї; вміти організувати власне робоче місце для виконання практичної роботи, підбирати матеріали та інструменти для роботи;

учні повинні відпрацювати навички в обмірюванні та маркуванні пиломатеріалів, лісоматеріалів, вміти відрізняти пиломатеріали залежно від їх призначення, розміру та форми поперечного перерізу.

Міжпредметні зв’язки:  біологія, креслення, геометрія, образотворче мистецтво, фізика, хімія.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи навчання: інформаційно-рецептивний (розповідь-пояснення, евристична бесіда, демонстрація, ілюстрація, інструктаж), навчально-дослідницький методи (самостійна творча робота учнів на здобуття та розширення знань), лабораторно-практична робота, спостереження, усне опитування, діалог.

Обладнання, матеріали та інструменти: стенд або комплект зразків різних порід деревини, шпону, фанери, деревоволокнистих плит; зразки учнівських і промислових виробів з деревини; кольорові таблиці з малюнками порід деревини та її текстури, мультимедійні презентації матеріалів заняття, роздатковий матеріал; вимірювальний інструмент (олівець, лінійка, кутник, рулетка).

Наочні посібники, ТЗН та додатковий матеріал: комп’ютер (ноутбук), засоби мультимедіа, дошка, посібники, інструкційні картки, роздатковий матеріал, зразки виробів з деревини.

Структура заняття:

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

III. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

IV. Мотивація навчальної діяльності

V. Повідомлення теми та мети уроку

VI. Вивчення нового матеріалу

VII. Лабораторно-практична робота

VIII. Закріплення нових знань

IX. Підсумки уроку

X. Домашнє завдання

XI. Рефлексія

XII. Прибирання робочих місць та майстерні

Хід уроку:

I. Організаційний момент

1.1. Перевірка присутності учнів на занятті.

1.2. Перевірка наявності спецодягу, готовність до роботи та правильність організації робочих місць.

1.3. Призначення чергових.

II. Перевірка домашнього завдання

2.1. Перевірка домашнього завдання у формі тестових завдань.

III. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

3.1. Повторення матеріалу вивченого на попередніх уроках, виконання вправи «Незакінчене речення» (фронтальна бесіда).

3.2. Виконання інтерактивної вправи «Так чи ні».

IV. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Перегляд презентації «Застосування пиломатеріалів».

V. Повідомлення теми та мети уроку

5.1. Оголошується та записується тема уроку, формулюється дидактична мета та конкретизуються завдання навчально-трудової діяльності.

VI. Вивчення нового матеріалу

6.1. Короткий виклад матеріалу.

6.2. Перегляд презентації «Види та елементи пиломатеріалів».

VII. Лабораторно-практична робота

7.1. Повідомлення теми лабораторно-практичної роботи («Визначення видів пиломатеріалів»).

7.2. Зміст завдань лабораторно-практичної роботи.

7.3. Вступний інструктаж. Правила техніки безпеки до, під час та після виконання роботи. Правила внутрішнього розпорядку в майстерні. Правила безпечної роботи ручним столярним інструментом.

7.4. Поточний інструктаж.

7.5. Заключний інструктаж.

VIII. Закріплення нових знань

8.1. Розвязання кросворду на тему «Пиломатеріали, їх види та призначення».

IX. Підсумки уроку

9.1 Підведення підсумків, аналіз типових помилок та визначення шляхів їх усунення.

9.2. Оцінювання результатів роботи на занятті.

X. Домашнє завдання

10.1. Закінчити лабораторно-практичну роботу.

10.2. Опрацювати матеріал у підручнику.

XI. Рефлексія

11.1. Виконання інтерактивної вправи «Мікрофон».

XII. Прибирання робочих місць та майстерні

12.1. Прибирання робочих місць черговими.

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Коберник О.М. та інші)
Додано
20 січня 2020
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку