ОСНОВИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ Методичні рекомендації у таблицях і схемах

Про матеріал
У навчально – методичному посібнику включено весь програмовий матеріал згідно Державного стандарту початкової школи із доповненнями для використання і в 5-7 класах. Для зручного використання матеріал подано в схемах, таблицях. Розкривається зміст видів образотворчого мистецтва їх жанрів, подаються загальні властивості і поняття. Даний посібник підготовлений на допомогу освітянам щодо викладання предмету «Образотворче мистецтво». Матеріал посібника можуть використовувати у своїй роботі вчителі початкових класів та вчителі, які викладають образотворче мистецтво в 5 – 7 класах загальноосвітніх шкіл.
Перегляд файлу

1

 

 

C:\Users\Svetlana\Desktop\Маки..jpg

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету

Мирівської сільської ради

Томаківського району Дніпропетровської області

 

 

 

 

ОСНОВИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

 

Методичні рекомендації у таблицях і схемах

 

 

Реут Світлана Олександрівна

вчитель початкових класів

«спеціаліст вищої категорії»

 

 

 

 

 

 

с. Вищетарасівка

2019 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

Реут С.О.

ОСНОВИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ. Методичні рекомендації у таблицях і схемах. с.Вищетарасівка Томаківського району. – 55 с.

 

У навчально – методичному посібнику включено весь програмовий матеріал згідно Державного стандарту початкової школи  із доповненнями для використання і в 5-7 класах. Для зручного використання матеріал подано в схемах, таблицях. Розкривається зміст видів образотворчого мистецтва їх жанрів, подаються загальні властивості і поняття.

Даний посібник підготовлений на допомогу освітянам щодо викладання предмету «Образотворче мистецтво».

Матеріал посібника можуть використовувати у  своїй роботі вчителі початкових класів та вчителі, які викладають образотворче мистецтво в 5 – 7 класах загальноосвітніх шкіл.

 


 

ЗМІСТ

 

  1. Вступ……………………………………………………………………
  2. Загальні властивості і поняття:

Колір……………………….........................................................................

Силует……………………………………………………………………

Колірно – повітряна перспектива……………………………………

Закони композиції………………………………………………………

Формат…………………………………………………………………..

 

  1. Види образотворчого мистецтва:
  1. Графіка;………………………………………………………………
  2. Живопис;……………………………………………………………
  3. Декоративно-прикладне мистецтво;………………………………
  4. Скульптура;…………………………………………………………
  5. Архітектура…………………………………………………………

 

  1. Жанри образотворчого мистецтва:
  1. Портрет;……………………………………………………………
  2. Пейзаж;……………………………………………………………
  3. Натюрморт;…………………………………………………………
  4. Побутовий;…………………………………………………………
  5. Анімалістичний……………………………………………………

 

  1. Додатки:……………………………………………………………………
  2. Для нотатків…………………………………………………………

 

 

C:\Users\1\Desktop\Downloads\13362_html_m797c749f.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ:

«Основи образотворчого мистецтва в початковій школі» (далі «Основи ОМ»), розроблені відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкової школи. В посібнику включено весь навчальний матеріал в схемах та таблицях згідно з новим  Державним стандартом початкової школи.

Метою освітньої галузі «Мистецтво» є формування і розвиток в учнів комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду.

Завданнями є:

  1.               Виховання в учнів емоційно - ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх і інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища.
  2.               Формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та видову специфіку мистецтва.
  3.               Розвиток емоційно – почуттєвої сфери учнів їх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження та спілкування.

У вихованні особистості учня значну роль відведено надбанням духовної культури нашого суспільства і, зокрема, вітчизняного мистецтва. В навчально – виховному процесі уроки образотворчого мистецтва посідають  важливе місце як активний засіб розвитку художньої культури учнів.

Під час підготовки та проведення уроків образотворчого мистецтва в 1-4 класах вчитель має пам'ятати, що не можна ігнорувати жодного завдання – навчального, виховного, художньо-освітнього тощо. Своєрідність цього предмета зобов’язує вчителя не тільки озброювати учнів елементарними знаннями з основ образотворчої грамоти, а й пробуджувати творчість дитини, давати їй можливість виявляти самостійність і водночас застерігати від копіювання та наслідування інших. Посібник «Основи образотворчого мистецтва» має допомогти в підготовці до уроку як в початковій школі так і в 5-7 класах.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Див. додаток № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Колорит- це співвідношення барв, кольорів за тоном, насиченністю, що створює певну єдність картини.

Кожна пора року має свій колорит.

 

Світлота та насиченість допомагають урізноманітнити кольори та скласти більш інформативне кольорове коло.

 

Колірний круг Гете Одно з сучасних представлень колірної множини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Силует – вид графічної техніки, в якій форма предметів передається спрощено.

 

 

 

 

 

 

 

Див. додаток № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Див. додаток № 3

 

 


 

 

 

 



 

Графіка – один із найстаріших видів  образотворчого мистецтва. Різновид графіки –МАЛЮНОК.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Див.додаток № 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Живопис вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів нанесенням фарб на тверді або гнучкі поверхні, а також твори мистецтва, створені таким способом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Див.додаток № 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Декоративно – прикладне мистецтво – це галузь декоративного мистецтва, що відповідає за створення художніх виробів, що мають практичне застосування, а  також художнє оброблення побутових предметів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скульптура – це тривимірне зображення, що має реальні форми, які розміщені в реальному просторі.

Див. додаток № 6

 


 

Архітектура – це  наука і мистецтво проектування будівель, система будівель та споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей відповідно до законів краси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Портрет - жанр мистецтва, в якому відображений зовнішній вигляд конкретної людини або групи людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ОМ\i (3).jpgC:\Users\Svetlana\Downloads\images (1).jpg

 

 

 

C:\Users\Svetlana\Downloads\images (4).jpg

C:\Users\Svetlana\Downloads\images (3).jpg

 

 

 

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJlv6w0qUK-I6ECwVfR8y0t-sUlPjv_8ZqphB6Z-7Wu6mLG1ugEQ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пейзаж - жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є природа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Натюрморт – жанр  образотворчого мистецтва, що зображує застиглі, нерухомі (morte) предмети: букети квітів, композиції овочів, фрукти, посуд, килими, меблі, музичні інструменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Побутовий жанр  — розділ образотворчого мистецтва, різновид живопису, що зосереджений на відтворенні сцен повсякденного, буденного життя.

Побутовий жанр має  відтворення у

скульптурі, графіці, живописі,

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/Matthias_stom_young_man_reading_by_candlelight.jpg/200px-Matthias_stom_young_man_reading_by_candlelight.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Ernst_Ludwig_Riepenhausen_1.jpg/200px-Ernst_Ludwig_Riepenhausen_1.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/AncientEgyptianFigurines-BirthingCow-ROM.png/120px-AncientEgyptianFigurines-BirthingCow-ROM.png


 

Анімалістичний жанр — найдавніша галузь образотворчого мистецтва, що передувала опановуванню малюнка і рельєфа в зображенні людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анімалістичний жанр - різновид образотворчого мистецтва, зображення тварин у

 живопису, скульптурі, графіці, ДПМ

C:\Users\Svetlana\Downloads\Paulus_Potter_-_De_Stier.jpgC:\Users\Svetlana\Downloads\300px-Lascaux2.jpg

C:\Users\Svetlana\Downloads\Gerrit_Dou_(Dutch,_1613–1675),_Sleeping_Dog,_1650._Oil_on_panel.jpg

 

 

C:\Users\Svetlana\Downloads\90px-Ancient_Egyptian_pottery_lion.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ДОДАТКИ

 

Додаток № 1

Природа кольору.

spektr     Ми вже дізналися з вами які бувають кольори та як отримати їх відтінки. А що ж таке колір? Яка його природа?  Чому одні предмети сині, інші – червоні, треті – зелені? Виявляється, причиною тому є сонце, його промені, які освітлюють усе на своєму шляху.

     Англійський фізик І.Ньютон зробив таке відкриття, що сонячні промені, переломлюючись у краплях дощу або проходячи крізь скляний предмет, перетворюються на веселку. Учений розклав білий колір на 7 кольорів спектра і пояснив, що їх змішування є головною причиною багатства кольорів.

     А зараз, щоб краще запам’ятати порядок розташування кольорів веселки, пропоную вивчити таку примовку :

Чарівна Осінь Жовто-Золота Грає Своїми Фарбами

     Перша літера в кожному слові означає назву кольору веселки.

 

 

 

Додаток № 2

Виникнення силуету – як виду графічної техніки.

 Інколи трапляються події, здатні змінити життя однієї людини, але є випадки, що змінюють життя багатьох людей. Саме такий випадок стався колись у Франції з одним художником. Жив він у злиднях. І ось одного разу він вирішив написати листа генеральному контролеру держави Етьєну де Силуету і попросити у нього допомоги. І тільки-но він вивів його прізвище, як перо зробило кляксу. На одну лише мить художник зажурився, а потім його рука швидко перетворила кляксу на тінь, яка ніби впала на папір від постаті міністра фінансів. Лист так і не був написаний, але малюнок міністр все ж отримав. А згодом подібні до нього контурні зображення стали все частіше з'являтися, і називали їх "силуетами". Потім так назвали вид графічної техніки в образотворчому мистецтві, яка давала пласке однотонне зображення фігур і предметів.

 

 

 

 

 

 

 

НАОЧНИЙ МАТЕРІАЛ

різні форми дерев

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3

Закони композиції.

     Для того, щоб виконати будь-який малюнок потрібні певні знання: де розташувати предмети, яким розміром та як показати головне, тобто ідею. Саме тому ми сьогодні знайомимось з таким поняттям як композиція.

     Композиція (латинське слово, що означає «створення», «побудова», «поєднання», «зв'язок») збирає всі основні елементи зображуваного в єдине ціле.

     Правила композиції:

1. В композиції обов’язково повинно бути головне та другорядне (головний персонаж, предмет або форма).

2. Головне в композиції вирізняється розміром (малим чи великим порівняно з іншим); формою, кольором, характером і розташуванням.

3. На картині створюється композиційна цілісність, коли жоден елемент не можна ні додати, ні вилучити, не змінивши загального враження.

 

Композиція в живописі.

     Ми вже з вами знайомились з основними правилами композиції. Давайте пригадаємо їх.

     Для побудови композиції важливо визначити в ній головне, то що становитиме композиційний центр картини. Він може визначатися розташуванням, кольором, розміром, навіть особливістю нанесення мазків.

Другорядні образи зображують більш узагальнено, не так чітко, вони лише сприяють кращому розкриттю теми.

     Певне поєднання кольорів на картинах передає різні враження, настрій, викликає безліч почуттів. Гармонійне поєднання кольорів у єдине ціле називають колоритом. Про колорит інколи говорять, як про музику: звучний, урочистий, радісний, енергійний, спокійний, сумний.

     Визначення колористичної гами майбутнього твору – перша сходинка до побудови композиції. Яскрава, золота осінь дзвенить і переливається розмаїттям золотаво-червоних, оранжевих, тепло-зелених і коричневих відтінків. Це тепла колористична гама. Холодна гама створюється синіми, сірими, холодними фіолетовими та бузковими кольорами; так виникає образ похмурої осені.

 

 

 

 

 

 

 

Послідовність виконання композиції:

- визначте положення лінії горизонту, розмір і місце елементів композиції на   аркуші паперу;

- детально промалюйте передній план і узагальнено – задній;

- виконайте роботу фарбами.

 

 

 

 

 

 

Аналіз картини

(схема аналізу):

  1.               Що зображено на картині? (власні висловлювання учнів)
  2.               Де це відбувається?
  3.               Визначте головних героїв і яке природнє явище зображено?
  4.               Визначте другорядні предмети (що зображено в далині).
  5.               Опис представленого явища.
  6.               Аналіз композиційного рішення:
  • Що є головним у картині?
  • Що до нас ближче, а що далі?
  • Плановість картини.
  1.               Чи може це бути насправді?
  2.               Оцінка колірного вирішення (який настрій передає картина)
  3.               Виявлення художнього образу твору.
  4.          Аналіз загального настрою картини.
  5.          Висловлювання особистого враження від твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 4

Станкова графіка включає твори, які виконуються автором самостійно вручну. Ці твори можна побачити на виставках, у музеях. Вони можуть бути призначені й для прикрашення інтер’єрів і громадських будинків.

 

 

 

 

Книжкова графіка об’єднує твори, основне призначення яких – оформлення книжок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Твори прикладної графіки це вітальні листівки, календарі, марки, етикетки на різних упаковках, дипломи, грамоти тощо.

 

 

 

 

Плакатна графіка об’єднує твори, виконані з агітаційною, рекламною та навчальною метою. (Показ зразків).

 

Поширеною в графіці є техніка гравюри, тобто друкування відбитків з рисунка, вирізаного на якійсь друкарській формі (площині) з певного матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

РОБОТИ ХУДОЖНИКІВ ГРАФІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Є.Круглікова «В галереї»                            Є Круглікова «Портрет С.Єсеніна»                     

F:\ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО\Силует\63518222_chasuy.gifF:\ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО\Силует\на урок\микола ільїн.png

 

 

 

 

 

 

 

 

  М.Ільїн «Ілюстрація»                                               М.Ільїн «Па прогулянці»

 

 

 

 

 

 

 

 

          Г.Нарбут «Сім’я»                                                   Етьєна де Силуета                                

                                                   «Портрет-силует»

 

 

Г.Нарбут «Титульний листок до збірника байок І.Крилова»

 

 

 

Додаток № 5

 

Види живопису:

49aae04e-63c8-b408-29ba-365c4aeccc9c    

монументальний – особливий вид живописних творів великого масштабу, що прикрашають стіни та стелі архітектурних споруд;

 

 

вітраж 1декоративний – застосовується для прикрашання будівель, інтер’єрів у вигляді кольорових панно, які змінюють візуальне сприйняття приміщення;

 

 

05театрально-декораційний – це декорації, ескізи костюмів, гриму;

 

 

lh5

мініатюра – живописний твір невеликого формати; виконується на папері, металі, кістці, фарфорі, дереві, лакованих виробах;

 

 

Antibes Seen from the Salis Gardensстанковий – виконується на станку – мольберті; за основу використовують деревину, картон, папір та полотно, натягнуте на підрамник. Ці твори можна побачити на виставках, у музеях, в ермітажах тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Вплив світла на колір.

Знання з кольорознавства допомагають професійно підходити до створення колірного ладу пейзажного етюду. Спочатку важко бачити кольори предметів і об'єктів, змінені відстанню, силою і кольором освітлення. Необхідно пам'ятати, що колірна єдність пейзажу багато в чому створюється за рахунок кольору освітлення. Ранком у натурі переважають золотаво-рожеві відтінки, увечері - жовто-жовтогарячі, у похмурий день-сіро-сріблисті, при світлі місяця - блакитні і зеленуваті кольори. Усі часи року мають свої характерні кольори в пейзажі. Палітра їх різноманітна.

От кілька прикладів:

 Навесні більше небесно-голубого, природа вдягається в ніжні і не занадто яскраві убрання. Тому і весняна палітра складається з м'яких пастельних тонів: кремового, рожевого, абрикосового, блакитного, ясно-жовтого й вохристого, а для контрасту можна обрати колір молодої зелені і приглушений коричневий.

Фарби літа соковиті, яскраві і радісні. Палітру складають трав'янисто-зелений, червоний, малиновий, синій, темно-жовтий і жовтогарячий кольори. До кожного локального кольору підбирається багата гама різноманітних складних відтінків.

Осінню палітру складають фарби з теплим основним тоном, немов випромінюючі колір. Дуже ефектно виглядають композиції, побудовані на контрастах синього і жовтогарячого, жовтого і фіолетового, червоного і жовтого; темні червоно-коричневий, бордовий і фіолетовий кольори яскравіше і помітніше в сполученні зі світлими вохристими тонами. Основну колірну гаму може доповнити зелений колір хвої, а для неба в пору золотої осені використовують синій кобальт.

Зимовий пейзаж містить, як правило, максимум колірних контрастів, небо часте стає темніше, ніж поверхня землі. Для зимової палітри характерні світлі відтінки блакитного, фіолетового, сяючі синюваті відтінки льоду, контрасти білого і чорного кольорів. Композиції найчастіше ясні, чіткі, лаконічні. Романтичний образ зими допоможуть створити ніжні світлі кольори, що вдало сполучаються з нейтральними сірими відтінками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда про осінь.

 

     Прослухайте, як красиво описує чарівницю осінь поет Володимир Сосюра:

 

pict_48Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

 

     Вірш поетеси Ліни Костенко:

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим,

 А листя просить: - Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.

 

 

 

    

 

 

 

:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У мистецтві Стародавнього Єгипту застосовується акварель (італ. Acquerello, від лат. Aqua – вода) фарба, що розводиться водою. У західноєвропейському та українському мистецтві акварель застосовується з ХV ст.. Фарби, розтерті на воді з олеєм і домішкою білила, мають назву – гуаш (франц. Pastel, з італ. Pastelo від pasta – тісто) означає малювання кольоровими олівцями, виготовленими з сухих, порошкоподібних тонко тертих барвників з домішкою скріплюючих або розбілюючих речовин (клей, крейда, гіпс, тальк тощо).

 

Існують такі види живопису як живопис гуашшю, аквареллю, олійними фарбами, темпера.

 

Акварель – походить від латинського слова “aqua”,що означає вода, акварель це фарба, яка розводиться водою. Прозорість – основна її ознака і головна цінність. Саме вона надає легкість акварельному живопису.

 

Колір акварелі великою мірою залежить від паперу, на якому малюємо. Перед тим, як почати роботу з аквареллю, фарби слід злегка намочити чистою водою. Тоді вони трохи розбухають і легко набираються на пензель. Потрібний колір підбирається на палітрі. Вона потрібна бути волого, щоб усі кольори на ній виглядали так, як на папері.

 

Майбутньому акварельному малюнку дуже шкодить зловживання гумкою. На потертій гумкою папір погано лягає фарба, зникає свіжість і чистота кольору. Найкраще працювати на цупкому рисувальному папері із зернистою поверхнею, типу ватмана, на деяких сортах паперу погано тримається вода. У такому разі його легко і акуратно зволожують мокрою ваткою або пензлем. Папір слід змочувати тоді, коли на нього вже нанесено малюнок олівцем.

 

Основні інструменти для роботи аквареллю – це м’які пензлі. Їх виготовляють із шерсті білки, борсука, а найкращі пензлі каюнкові. Акварельні пензлі переважно круглої форми. Для роботи найкраще пензлі 2-3 товщини. Набираючи пензлі фарбою, тримаємо його похило.

 

Живопис “по мокрому” ґрунтується на властивості води розчиняти в собі фарби.

 

Під час роботи “по мокрому” папір повинен бути весь час вологим. Для цього аркуш паперу зволожуємо ватним тампоном. Коли папір великий, то потрібно забезпечити тривалу вологість паперу. Робиться це так: на рисувальну дошку натягуємо старе чисте полотно так, щоб ніде не було складок. Намочуємо полотно водою, накладаємо на нього папір рисунок до полотна і змочуємо весь аркуш із зворотного боку. Після цього обережно повертаємо його до мокрого полотна, і той бік, що з рисунком, теж акуратно зволожуємо. Коли утворюються повітряні пухирці то папір слід “відтягнути”, погладжуючи рукою від центра дошки до країв. Фарби для малювання “по мокрому” розводять густіше, ніж для роботи “по сухому”, оскільки частина води вже є на папері. Художник сам регулює нахил дошки.

 

 

Гуаш – відома з давнього часу. Назва “гуаш” походить з італійської мови, в перекладі означає “водяна фарба”.

 

На відміну від акварелі гуашеві фарби не прозорі. Їх виготовляють на рослинних клеях (вишневий, пригарабік, трагатан), з домішкою білила, в наслідок чого фарби, висихаючи, стають матовими, їх тон світлішає.

 

Гуаш, як і акварель розводять водою. Можна наносити один шар фарби та інший для виправлення помилок. Верхній мазок повністю перекриватиме нижній. Проте не слід робити дуже густих і товстих мазків, бо вони легко розтріскуються і відпадають.

 

Техніка гуаші дає можливість користуватися різноманітними прийомами: класти мазки за формою, горизонтально чи пунктирно, комбінувати тонкий шар фарби і товстий мазок тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ОМ\i (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 6

Скульптура як вид образотворчого мистецтва.

      Колись наш далекий пращур помітив, що на глині залишаються відбитки, а в творчих руках цей матеріал перетворюється на фігурки людей, тварин, предмети побуту. З того і почалось ліплення. З часом уміння ліпити, вирізьблювати й висікати вдосконалювалося, людина освоювала нові матеріали: дерево, камінь, метал. Так виник своєрідний вид мистецтва – скульптура.

      Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, пов’язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

      На відміну від графіки та живопису, де предмети, зображені на площині, можуть лише здаватися нам об’ємними, скульптура має реальну форму в просторі.

      Мистецтво скульптури обирає своїм об’єктом переважно людину, іноді тварину і значно рідше – натюрморт.

Види скульптури.

      Існують два види скульптури:

кругла – яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф - об’ємне зображення на площині.

      Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків. І з якого боку ми б не дивилися на неї, вона виглядатиме по-різному. Точка, з якої ми споглядаємо скульптуру, називається ракурсом.

Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку. Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину, тому таке зображення ще називають об’ємною картиною.

Кругла скульптура

Рельєф

 

 Види рельєфу.

      Розрізняють такі види рельєфу:

- горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж на половину;

- барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж на половину;

- контр-рельєф, якщо рельєф заглиблений у площину.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Горельєф                              Барельєф                     Контррельєф

 

Рельєфні зображення часто використовують у декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні.

Фактура.

      Скульптор, працюючи з різними матеріалами, або підкреслює їхні природні властивості, або під час обробки надає поверхні вигляду рельєфності чи гладкості.

      Фактурою можна передати і ніжність шкіри обличчя юної дівчини, і пластичність складок одягу козака та гриви лева, і оперення, що ніби нагадує луску на тілі фантастичного птаха

Реальний об’єм – ось головний художній засіб скульптури.

 

 

 

Для нотатків

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ПОСИЛАННЯ:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5_%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гудима Оксана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
3968
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку