Основи проектної діяльності. Біоніка.

Про матеріал
Інтегрований урок з трудового навчання та інформатики з елементами робототехніки. За можливості даний урок бажано провести у вигляді «пари» (два уроки інформатики та трудового навчання), якщо дозволяє розклад. Урок містить всі матеріали, включаючи посилання на матеріали в Інтернеті та заготовки.
Перегляд файлу

image

image

image

image

image

image


image

image

image

image


image

image

image


image

image

image

image

image


image

image

image

image

image

image


image

image

image

image


image

image

image


image

image

image

image

image


image

image

image


image

image

image

image


image

image

image

image

image


image

image

image

image

image

image

image


image

image

image


2x image 4297210 RIM WIDE W.CROSS 30x20- Medium Stone Grey           2 x image 4184286 TYRE NORMAL WIDEØ43,2 X 22 - Black        2 x image 6024581 CABLE 250 MM -Black,Transparent

3x image 4297187 CABLE 0,2 M -Black,Transparent               1 x image 6008577 SMALL MOTOR -White,Bright Red,MediumStone Grey,Silver Metallic           2 x image 6057952 MS 2013 ENGINE -White,Bright Red,MediumStone Grey

imageimageimageMS-EV3, P-BRICK -

1x6009996 White,Transparent,MediumStone Grey,Dark Stone           2 x4142132 TECHNIC 5M BEAM - BrightRed                       2 x4495933 TECHNIC 7M BEAM - BrightRed

Grey,Silver Metallic

2x image 4192225 TECHNIC 9M BEAM - BrightRed                4 x image 4535772 T-BEAM 3X3 W/HOLE Ø4.8- Medium Stone Grey                    1 x image 4210755 TECHNIC 11M BEAM - DarkStone Grey

4 x image 4522935 TECHNIC 13M BEAM -Bright Yellow          4 x image 4112282 TECHNIC ANGULAR BEAM4X6 - Black 4 x image 4111998 DOUBLE ANGULAR BEAM3X7 45° - Black

8 x image 4239601 1/2 BUSH - Bright Yellow    36 x image 4121715 CONNECTOR PEG W.FRICTION - Black      1 x image 4666579 CONNECTOR PEG/CROSSAXLE - Brick Yellow 5 x image 4211622 BUSH FOR CROSS AXLE -Medium Stone Grey                     2 x image 4227155 BUSH FOR CROSS AXLE -Bright Red              10 x image 4206482 CONN.BUSHW.FRIC./CROSSALE -Bright Blue

1 x image 4211086 CROSSAXLE 3M WITHKNOB - Dark Stone Grey 2 x image 4173666 CROSS BLOCK 90° - BrightYellow 1 x image 4211758 HUB Ø11,2 X 7,84 - MediumStone Grey

imageimageimageCROSS AXLE 4M WITHDOUBLE CROSS BLOCK -           2 x370726 CROSS AXLE 8M - Black 1 x6083620 END STOP - Dark Stone                       1 x4128598 Bright Red

Grey

imageimageimageCROSS AXLE 8M WITHCROSS BLOCK/FORM

               3 x373726 CROSS AXLE 10M - Black                                                 2 x4499858 END STOP - Dark Stone                                                   1 x4630114 2X2X2 - Medium Stone

GreyGrey

6 x image 4225033 BEAM 3 M. W/4 SNAPS -Medium Stone Grey 1 x image 4539880 BEAM FRAME 5X7 Ø 4.85 -Medium Stone Grey 2 x image 4211432 GEAR WHEEL T=8, M=1 -Medium Stone Grey

imageimageWORM GEAR, 2 MODULE,GEAR WHEEL Z24 -

               1 x6185471 FOR GEAR WHEEL -                                                        3 x4211565 Medium Stone Grey

Medium Stone Grey

 

© 2012 The LEGO Group. All rights reserved.

Use of the LEGO Digital Designer html print tool, signifies your agreement to the terms of use.

Перегляд файлу

image

image

image

image

image

image

image

image


image

image

image

image


image

imageimageimageimage2 x6024581 CABLE 250 MM -Black,Transparent         1 x6057952 MS 2013 ENGINE -White,Bright Red,MediumStone Grey


imageNXT - Black,Bright

Orange,Sand

1 x6034375 Green,Medium StoneGrey,Dark Stone Grey,Light

Stone Grey,Cool silver, drum


imagelacq

1 imageimageimageimagex4142822 TECHNIC 3M BEAM - Black      2 x4142135 TECHNIC 5M BEAM - Black      2 x4495935 TECHNIC 7M BEAM - Black

2 imageimageimagex4542573 TECHNIC 15M BEAM -Black     1 x4140327 TECHNIC ANGULAR BEAM3X7 - Black           2 x4239601 1/2 BUSH - Bright Yellow

2x4121715 CONNECTOR PEG W.FRICTION - Black        2 x4514553 CONNECTOR PEG W.FRICTION 3M - Bright Blue                  3 x6083620 CROSS AXLE 4M WITHEND STOP - Dark StoneGrey


3x image 4499858 CROSS AXLE 8M WITHEND STOP - Dark StoneGrey             2 x image 4225033 BEAM 3 M. W/4 SNAPS -Medium Stone Grey

2 x4514558 GEAR WHEEL Z24 - DarkStone Grey


2 x image 4211432 GEAR WHEEL T=8, M=1 -Medium Stone Grey

 

© 2012 The LEGO Group. All rights reserved.

Use of the LEGO Digital Designer html print tool, signifies your agreement to the terms of use.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з трудового навчання та інформатики з елементами робототехніки.

За можливості даний урок бажано провести у вигляді «пари» (два уроки інформатики та трудового навчання), якщо дозволяє розклад.

Клас: 9

Тема: Основи проектної діяльності. Біоніка.

Очікувані результати:

Учні оволодівають знаннями про біоніку, як науку, її зародження, розвиток та основні напрямки; значення біоніки в розвитку технологій, що полегшують працю людини.

Учні розвивають навички проектної діяльності з технологій, впроваджуючи ідеї біоніки. Використовують ІКТ на всіх етапах проектної діяльності. Досліджують історичні передумови, що сприяли впровадженню ідей біоніки в повсякденне життя. Практичні завдання з моделювання та робототехніки розвивають логічне мислення, працелюбство та наполегливість.

Вирішуючи  організаційні питання, учні покращують навички спілкування у групах, рівень інформаційної культури. Історичні відомості патріотичного змісту сприяють формуванню громадянської позиції.

Початкова компетенція учнів: володіння основними навиками роботи з Lego та  програми Lego Digital Designer, володіння навиками роботи з конструктором ментальних карт.

Тип уроку: інтегрований урок.

Обладнання: мультимедійний комплекс, програмне забезпечення, роздатковий матеріал, підручник, наявність підключення до мережі Інтернет.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Під час проектної діяльності на уроках трудового навчання та технологій учні працюють згідно таких етапів:

  • Організаційно-підготовчий.
  • Конструкторський.
  • Технологічний.
  • Завершальний.

На всіх цих етапах можна з успіхом використовувати ІКТ технології,  елементи моделювання та робототехніки. Сьогодні ми спробуємо розробити такий проект. Обєкт проектування нам підкаже сама природа, а, точніше, наука біоніка.

  1. Народження науки – біоніка.

Що таке біоніка?

Учні отримують завдання: використовуючи підручник «Технології» та інформаційні ресурси мережі Інтернет, підготувати коротке повідомлення про поняття «біоніка» та історію його виникнення. Повідомлення оформляється в текстовому процесорі Word, його копія надсилається на пошту учителя.

  1. Робота з картами знань.

Поділившись на пари, учні приступають до виконання другого завдання. Учитель на короткий час демонструє зразок карти, яку можна побудувати, виконуючи завдання.

Використовуючи редактор coggle.it, FreeMind або інший, учні створюють  опорну схему «Біоніка та її види». Для наповнення схеми використовують інформацію, знайдену під час виконання попереднього завдання, та матеріали підручника. Для наочності схема доповнюється прикладами із зображеннями і т.д..

https://coggle.it/diagram/XJKItLANC3XiwPAz/t/-/165ff31e19d2bed7d23455b368a636ba8200c88b2894682c5c46808dc010f0f4

https://coggle.it/diagram/XJKOMwWR9OFCa9PS/t/%D0%B1%D1%96%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%97%D0%B2%2C-%D0%B7-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%97-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8/900033d248bc6d361d05cf1512bc7ff7efc56dadcad660e8253cc1f84ebd180a

 

  1. Онлайн-вправа  з використанням ресурсу LearningApps.

Для закріплення отриманих знань учні спільно виконують вправу на співставлення обєктів навколишнього середовища та винаходів людини, які були створені запозиченням ідеї з живої природи.(Один з учнів працює на мультимедійній дошці)

https://learningapps.org/watch?v=pfcw50xm319

 

  1. Біоніка в архітектурі.

Приклади використання біоніки людиною можна знайти ще в Кам’яному віці, коли людина, використавши палицю як продовження свої руки, навчилась збивати та діставати фрукти або інші потрібні речі. Проте в наш час сфера використання біоніки стала надзвичайно широкою. І, як приклад, ми розглянемо використання біоніки в архітектурі.

Часто в природи людина запозичує зовнішній дизайн предметів:

Але природа пропонує і рішення технологічні, пошук яких вимагає великих зусиль та триває досить довго. Наприклад, структура кістки тварини або людини. Вона є порожнистою, що значно знижує її вагу, але одночасно надзвичайно міцною та здатною витримувати дуже великі короткочасні навантаження.

 

Спостерігаючи за будовою кістки, вчені, архітектори та конструктори дуже вдало почали використовувати її аналоги в різних сферах, особливо там, де потрібно було забезпечити велику міцність при помірній масі.

  

Серед таких учених були й наші співвітчизники. Спробуємо дізнатись - хто вони.

Учні (в уже створених групах) вивчають інформацію, скануючи QR-коди, та презентують її.(Коди роздруковані на папері)

      

 

  1. Застосування  біонічних пристроїв під час будівництва.

Біоніка не лише є основою проектованих об’єктів. Пристрої і механізми на основі прикладів з живої природи допомагають в реалізації цих проектів. Пригадайте пари з інтерактивної вправи "об'єкт природи - об'єкт створений людиною". Які з них використовуються саме в будівництві ?

Можна навести й інші приклади простих пристроїв.

Або не дуже простих.

 

Створити повноцінний пристрій або механізм з елементами біоніки ми не можемо через брак часу та засобів для створення, але ми можемо створити модель за допомогою конструктора Lego та  програми Lego Digital Designer.

Який об’кт природи став прототипом запропонованих простих механізмів? Очікувана відповідь: клешня рака, краба, яка може затискати предмет або різати його.

Практична робота.

(Повторення правил безпечної поведінки при роботі з ПК)

Спробуємо сконструювати діючу, керовану модель клешні.

  1. Домашнє завдання.

Опрацювати §9 ст. 94 («Трудове навчання» Терещук А.І.)

Створити модель складного механізму , що використовується в будівництві.

І рівень складності:

Використати як основу або вдосконалити модель запропоновану вчителем.

(Учитель розсилає файл  trak1.lxf  моделі зразка на пошту учнів)

ІІ рівень складності:

Створити власну оригінальну модель пристрою або механізму.

  1. Підсумок уроку (бесіда за круглим столом).
  • Чи звертали ви увагу раніше на схожість предметів побуту з об’єктами живої природи? (навести приклад)
  • Яка роль біоніки в сучасному та майбутньому людства?
  • Чи змінять знання про біоніку ваше відношення до природи та її збереження?
  • Як допоможе біоніка при виборі об‘єкта проектування на трудовому навчанні?

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Інновації ХХІ століття з‘являться з перетину біології та технологій»Стів Джобс

Номер слайду 2

Біоніка?ppt_x

Номер слайду 3

Біоніка в архітектурі

Номер слайду 4

Біоніка в архітектурі

Номер слайду 5

Наша гордість

Номер слайду 6

Біоніка в будівництві

Номер слайду 7

Біоніка в будівництві

Номер слайду 8

Прототип простого механізмуйого модель

Номер слайду 9

Підсумовуємо. Чи звертали ви увагу раніше на схожість предметів побуту з об’єктами живої природи? (навести приклад)Яка роль біоніки в сучасному та майбутньому людства?Чи змінять знання про біоніку ваше відношення до природи та її збереження?Як допоможе біоніка при виборі об‘єкта проектування на трудовому навчанні?

біоніка 1.png
біоніка2.png
zip
Додано
13 березня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку