Урок 8. Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки.
Мета:
-
навчальна: сформувати поняття основ статистичного аналізу даних, рядів даних, обчислення основних статистичних характеристик вибірки;
-
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: офісні програми.
Хід уроку
І. Організаційний етап
-
привітання
-
перевірка присутніх
-
перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивацій навчальної діяльності
Вам уже відомо з курсу алгебри 9-го класу, що в багатьох:
-
дослідженнях для аналізу даних;
-
установлення певних закономірностей;
-
формулювання висновку;
-
надання рекомендацій;
-
прогнозування тощо;
потрібно використати багато даних. Ви знаєте, що методи отримання, опрацювання й аналізу даних, які характеризують масові явища, вивчає наука статистика. Тож на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про основи статистичного аналізу даних, ознайомимося з поняттям ряди даних, та навчимося обчислювати основні статистичні характеристики вибірки.
ІІІ IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота за комп’ютерами.
Підручник ст. 47-48
-
Вправи для очей.
VI. Підсумки уроку
Фронтальне опитування
-
Що вивчає наука статистика? Наведіть приклади.
-
Яким вимогам має відповідати вибірка об'єктів дослідження? Поясніть кожну з них.
-
Що таке ряд даних? Наведіть приклади.
-
Що характеризує середнє арифметичне ряду даних?
-
У яких випадках середнє арифметичне більш показово характеризує весь ряд даних, а у яких — менш показово?
-
Що таке стандартне відхилення ряду даних? Що воно характеризує?
-
Що таке мода ряду даних? Що вона характеризує?
-
Що таке медіана ряду даних? Що вона характеризує?
-
У впорядкованому ряді чисел найбільше число збільшили на 5. Як зміняться значення середнього арифметичного, моди і медіани цього ряду? Відповідь поясніть.
Рефлексія
1. Під час уроку я
-
дізнався…
-
зрозумів…
-
навчився…
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІI. Домашнє завдання
Підручник § 2.2 ст. 42-48
VІІI. Оцінювання роботи учнів