Інновація як процес, означає часткову або масштабну зміну стану системи і відповідну діяльність людини. Інновація як результат передбачає процес створення нового, що має конкретну назву «новація». В. Ф. Паламарчук новацію вважає результатом творчого пошуку особи або колективу, що відкриває нове в науці і практиці, інновацію – результатом породження, формування і втілення нових ідей. Саме втілення нових ідей є ознакою, за якою відрізняють інновації від новацій.
Інноваційна педагогічна технологія -система оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчально-виховний процес від визначення його мети до очікуваних результатів і які цілеспрямовано, систематично й послідовно впроваджуються в педагогічну практику з метою підвищення якості освіти.Інноваційні педагогічні технології
Лекція — 5 % засвоєння; індивідуальне або групове читання — 10 % засвоєння; аудіовізуальний метод—20 % засвоєння; демонстрування — 30 % засвоєння; групові дискусії — 50 % засвоєння; активне навчання (рольові ігри, розігрування ситуацій) — 70 % засвоєння; навчання інших — 90 % засвоєння. Різноманітність інноваційних технологій робить процес навчання дійсно творчим, зацікавлює учнів, поліпшує розуміння і засвоєння матеріалу. Методичні форми роботи дають такі відсотки:
Сучасний урок передбачає: підготовку не теоретиків, а гуманних, освічених людей; навчання не словом, а справою; проведення уроку не для учнів, а разом з ними; спрямування діяльності не на групу в цілому, а на особистість кожного учня; забезпечення повного засвоєння навчального матеріалу на уроці.
Досвід впровадження інноваційних технологій навчання Застосовування інтерактивного програмно-технологічного навчального комплексу Smart Board в навчальному процесі, зокрема програмного забезпечення SMART Notebook 10, що дозволяє достатньою мірою реалізувати ідею ігрової або проблемної ситуації на уроці й урізноманітнити форми подання завдань учням.
Мультимедійні інтерактивні уроки на платформі Adobe Captivate. У цій програмі можна створити презентацію, у якій викласти навчальний матеріал, доповнивши його мультимедійними вставками, відео-ілюстраціями і т.п., а також тренувальними завданнями. Завдяки широким функціям забезпечення інтерактивності, ці завдання можуть бути дуже різноманітними та пристосованими до будь-якого предмету та теми.
Використання сервісу Classtime Це онлайн сервіс, який є помічником викладача, що дозволяє збагатити урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та спостерігати прогрес всієї групи в реальному часі. Дозволяє здійснювати тестування учнів під час уроку і вдома, відповіді викладач отримує в режимі реального часу - це дозволяє адаптувати урок на основі інформації про типові помилки учнів. Викладач може в процесі пояснення матеріалу визначити, які питання потребують додаткового пояснення з його сторони.
Приклад виконання сесії Зазвичай Classtime автоматично перевіряє відповіді учнів (Одна правильна відповідь, Кілька правильних відповідей, Правда/Неправда). Однак, якщо використовується під час сесії тип питання Текст, тоді викладачу необхідно самостійно здійснити перевірку відповідей учнів.
Інноваційні технології навчання – шлях до підвищення якості професійної освіти, зацікавленості учнів у навчанні. Вони дають змогу диференціювати та індивідуалізувати процес навчання. Формують внутрішню мотивацію до активного сприйняття, засвоювання та передачі інформації. Сприяють формуванню комунікативних якостей учнів, активізують розумову діяльність. Висновки та перспективи