Урок 28
Тема: Основи веб-дизайну. Веб 2.0. Вікі технології. Створення оформлення, публікація повідомлень, настроювання параметрів.
Навчальна мета: Засвоїти відомості про веб-дизайн, технології веб 2.0, вікі, познайомитися з поняттями блогів та їх різновидами і навчитися створювати блоги.
Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами
Виховна мета: Виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу (лекція)
Структура уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Основи веб-дизайну. Веб 2.0. Вікі технології. Блог, різновиди блогів. Створення оформлення, публікація повідомлень, настроювання параметрів.».
II. Етап орієнтації
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з програмами для створення блогів та їх обслуговування
III. Етап проектування
ІV. Етап навчальної діяльності
Основи веб-дизайну.
Веб-дизайн— галузь веб-розробки і різновид дизайну, завданням якого є проектування призначених для користувача веб-інтерфейсів для сайтів або веб-додатків.
Веб-дизайнери проектують логічну структуру веб-сторінок, продумують найзручніші рішення подання інформації та художньо оформляють веб-проект. У результаті перетину двох галузей людської діяльності веб-дизайнер повинен бути знайомий з останніми веб-технологіями і мати відповідні художні здібності.
Основи веб-дизайну
Слід виділити такі елементи, які використовують для створення стилю:
Дотримання цих правил дозволить надати сторінкам професійного вигляду і зробить інформацію офіційного сайту доступною і корисною.
Як дібрати кольори для сайту?
Щоб визначити колірне рішення, важливо пам'ятати про таке:
Кольори потрібно використовувати дуже обережно. Не слід брати занадто багато кольорів.
Можливі такі методи поєднання кольорів:
Добирання колірного рішення — один з важливих компонентів у дизайні та формуванні фірмового стилю. Колірна гама не повинна втомлювати або акцентувати на собі увагу.
Правила дизайнерів
Перше правило: Протестувати створені сторінки в усіх популярних браузерах та їх версіях.
Друге правило: Передбачення, як виглядатимуть створені сторінки з урахуванням кольору. Навігація має залишатися простою і зрозумілою
Третє правило: Використання тільки стандартних шрифтів, які поставляються з Windows і гарантовано знаходяться на машині клієнта. Це Arial, Times New Roman, Courier. Недотримання цього правила призводить до некоректного відображення вмісту сторінки.
Веб 2.0.
Під час автоматизованого створення веб-сайту неможливо обійтися без уявлень про Веб 2.0.
Веб 2.0 (Web 2.0) — поняття, яким користуються для позначення ряду технологій та послуг Інтернету.
Які риси сервісу Веб 2.0?
Веб 2.0 — це платформа, до якої є вільний доступ, її структура універсальна та спрощена. Учасники сервісу — співрозробники та співавтори, тобто стороння регламентуюча сторона скасовується. Після поповнення бази даних стають доступними кожному. Дані зберігаються не в каталогах чи бібліотеках, а в АРІ-інтерфейсах. Сайти не статичні, а динамічні. Підтримка програмного забезпечення відбувається через відділ технічної підтримки. Спільний контент створюється кожним учасником.
Веб 2.0 можна також охарактеризувати його складовими компонентами, тобто тими новими можливостями й застосуваннями, що надають веб нового забарвлення: веб-сервіси, веб-синдикація, mash-up (змішування), мітки (теги), «розумні (динамічні) помічники».
Приклади Веб 2.0 проектів
Вікіпедія — вільна багатомовна енциклопедія. GoogleEarth — google-карти. Flickr — онлайн-фотоальбом. Netvibes — персональний робочий стіл. Digg.com — ресурс новин. UcoZ — веб-хостинг.
Вікі технології.
Вікі технології - це гіпертекстове середовище, яке відносять до сервісів Веб 2.0, колекція взаємопов’язаних між собою текстових сторінок, до яких кожний зареєстрований користувач інтернету може вносити свої зміни (за виключенням певної кількості статичних веб-сторінок) або створити нову сторінку.
Середовище ВікіВікі має переваги над іншими веб-ресурсами: можливість багатократно правити текст; облік змін, що були внесені до змісту сторінки, та можливість повернутися до попередньої версії; сторінка обговорень до кожної статті, де відвідувач може залишити свої коментарі.
Для створення вікі-середовища необхідне особливе серверне програмне забезпечення – «Вікі-двигун». Це різновид системи управління сайтом досить простої структури і функціональності, бо майже всі дії по структуризації та обробці відомостей здійснюються користувачами.
Перша Вікі-мережа, «Портлендське сховище зразків» (зразків програмного коду), була створена 25 березня 1995 року програмістом Уордом Каннінгемом. Найбільшим популярним вікі-сайтом стала Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/.
Вікіпедія – це відкрита багатомовна онлайнова енциклопедія, що побудована на Вікі-технології.
Інструменти Вікі-середовища застосовуються з різною метою: як персональний інформаційний менеджер; як засіб організації спільної роботи над колективними проектами; як колективна електронна дошка, на якій може писати ціла група; як база даних – сховище колективного досвіду. Також середовище Вікі-Вікі широко використовують у дистанційній формі навчання, для організації позакласної й позашкільної роботи зі школярами, створюють на цій платформі енциклопедії, посібники, підручники тощо.
Для здійснення пошуку потрібних відомостей у вікі-середовищі користуються панеллю «пошук». У поле «Пошук» введіть ключові слова та натисніть кнопку «Перейти», яка розміщується нижче. Результат пошуку сформується у вигляді списку посилань.
Основним структурним елементом будь-якого вікі-сайту є сторінка – «стаття».
Реєстрація здійснюється один раз на початку роботи в середовищі. Авторизація здійснюється на початку кожного сеансу роботи. Після реєстрації у Вікі-середовищі автоматично створюється власна сторінка користувача (власний міні-сайт). Якщо, наприклад, зареєструватися під іменем Іванов Петро, то система підтримує наступні сторінки:
Власна сторінка – це один із способів ефективно організувати роботу в проекті та допомогти іншим зрозуміти з ким вони працюють.
VI. Контрольно-оцінювальний етап
Фронтальне опитування
VII.Домашнє завдання
§ 28, 29 пит. 1,2,7 с. 272
Вивчити терміни, конспект, підготуватися до Практичної роботи № 12 «Створення й ведення власного блогу»
1