STEM-QUEST з інформатики для 4-го класу «Подорож по країні Інформатика»

Про матеріал
Позакласний захід з інформатики для 4 класу. Мета: 1. Використати предметну інтеграцію: інформаційно-комунікативну та мовленнєву компетентності: - Поглибити знання здобувачів освіти з інформатики та покращити якість знань; - Розширити їх уявлення, щодо усної народної творчості (приказки та прислів’я) 2. Розвивати ключові компетентності: - комунікативну: творчі та інтелектуальні здібності учнів, їх культуру мовлення, прагнення до вивчення інформатики, прагнення досягати високих результатів. - соціокультурні: вміння працювати у парах та групах. 3. Формувати здоров'язбережувальну компетентність. 4. Виховувати любов та повагу до батьківщини та українського народу.
Перегляд файлу

STEM-QUEST з інформатики для 4-го класу «Подорож по країні Інформатика»

Мета: 1. Використати предметну інтеграцію: інформаційно-комунікативну та мовленнєву компетентності:

-                     Поглибити знання здобувачів освіти з інформатики та покращити якість знань;

-                     Розширити їх уявлення, щодо усної народної творчості (приказки та прислів’я)

2. Розвивати ключові компетентності:

-   комунікативну: творчі та інтелектуальні здібності учнів, їх культуру мовлення, прагнення до вивчення інформатики, прагнення досягати високих результатів.

-   соціокультурні: вміння працювати у парах та групах.

3.   Формувати здоров'язбережувальну компетентність.

4.   Виховувати любов та повагу до батьківщини та українського народу.

Обладнання: використання презентації Microsoft PowerPoint, для створення плакатів: розрізні знаки та невеликі віршики з правилами поведінки на уроці інформатики та в комп’ютерному класі, загадки, розрізані навпіл прислів’я та приказки, протокол заходу, мапа квесту, грамоти для обох команд. Вид уроку: інтегрований ( інформатика та літературне читання)

Тип уроку: систематизація та узагальнення вивченого матеріалу з інформатики.

 

Форма проведення: змагання.

Підготовчий етап: підгрупа класу була поділена на дві команди по вісім чолові. Обом командам було задане домашнє завдання, а саме, вибір капітана та створення назви та емблеми команди.

Хід змагання:

Вчитель: Вітаю вас, друзі. 

Сьогодні у нас незвичайний урок, ми з вами здійснимо подорож по дуже цікавій країні. А ось, як вона зветься, ви дізнаєтесь коли виконаєте перше завдання. Її назва закодована і вам потрібно кожен символ замінити на відповідну букву, скласти з них слово та отримати назву цієї країни.

 

а        в        д        и       і        й        к       л        м

н        о        р        с        т        ф       х        ц        ю

 

(ІНФОРМАТИКА)

Вчитель: Ось ви і розкодували назву і ця чудова країна зветься

ІНФОРМАТИКА.

Для того, щоб почати нашу подорож, нам треба розділитися на команди (учні діляться на команди, повідомляють назву та капітанів своєї команди, прикріплюють емблеми).

В нас у змаганнях будуть приймати участь команда «Нолики» та команда «Сімки», їх капітани: (Ім’я та Прізвище капітанів).

Але, це ще не все, подивіться, на нашому заході присутнє журі, у складі (назвати журі). Вони будуть спостерігати за вами та оцінювати ваші успіхи.

Сьогодні ми побачимо – Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається, Сідайте всі зручненько, Змагання починається!

Вчитель: під час подорожі всім учасникам потрібно дотримуватися слідуючих правил:

1.                 Правило піднятої руки. Коли вам потрібно щось запитати, то треба підняти руку.

2.                 Правило техніки безпеки.

3.                 Правило поведінки: не галасуй, не відволікайся, не бігай.

4.                 Правило взаємоповаги.

 

Ось, команди вже у зборі,

Змагання починати готові.

Вчитель: Подивіться, будь ласка на мапу нашої подорожі. Першою буде зупинка під назвою «Розминка»

Обом командам будуть ставитися запитання, правильна відповідь буде оцінюватися в один бал. Якщо у команди немає відповіді на запитання, то на нього може відповісти команда-суперник та отримати додатковий бал.

Ведуча: Перше запитання до команди «Нолики»

1.                   Хто хоче щось запам'ятати – В блокнот свій може записати. Комп'ютер теж немов блокнот – Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?    (Ноут-бук)

Ведуча: Запитання до команди «Сімки»

2.                   Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає.          (Вірус)

Ведуча: Запитання до команди «Нолики»

3.                   Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

Ведуча: Запитання до команди «Сімки»

4.                   Я магнітний бутерброд, Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

Ведуча: Запитання до команди «Нолики»

5.                   Я не нишпорю в коморах, Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

Ведуча: Запитання до команди «Сімки»

6.                   Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати.                        (Інтернет)

Ведуча: Запитання до команди «Нолики»

7.                   А, Б, В, Г, Д і кома – 

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

Ведуча: Запитання до команди «Сімки»

8.                   Я показую об’єкти, Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

Ведуча: Запитання до команди «Нолики»

9.                   Якщо треба знову й знову Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник – «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час.                   (Миша)

Ведуча: Запитання до команди «Сімки»

10.               Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

Вчитель: перше змагання закінчено, час дізнатися оцінки. Надаємо слово нашому журі.

Вчитель: Вирушаємо далі і слідуюча зупинка має назву «Безпечна». У кожної країни є свої закони, так і в країні ІНФОРМАТИЦІ також є правила поведінки в техніки безпеки, які потрібно знати та виконувати. А, чи знаєте, ви їх зараз перевіримо.  

Для виконання цього конкурсу, кожній команді треба зробити плакат, під назвою «Правила поведінки та техніка безпеки в кабінеті інформатики». 

Зверніть увагу на ваші робочі місця, для роботи у вас є ватман (для плакату), розрізні віршики та знаки, клей, фломастери. 

Максимальна оцінка за цей конкурс – 5 балів.

(Команди починають роботу)

Вчитель: Надаємо слово командам для презентації свого плакату.

Вчитель: Слово журі. 

Вчитель: Подорожуємо далі. Подивимось на мапу. І бачимо, що вам треба прийняти участь у ярмарку, але він не звичайний, а «Ярмарок Народної Мудрості». На ньому вашим завданням буде, з розрізаних слів скласти прислів’я або приказку (по 5 шт.). Кожна правильна відповідь – 1 бал.

                    Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати.

                    Борода не робить мудрим чоловіка.

                    В умілого і долото рибу ловить!

                    Вік живи — Вік учись.

                    Вчення в щасті красить, а в нещасті тішить.

                    Вченому світ, а невченому тьма.

                    Гарно того вчити, хто хоче все знати.

                    Голова без розуму, як ліхтарня без свічки.

                    Голова не на те, щоб тільки кашкет носить!

                    Грамоти вчиться — завжди пригодиться.

Вчитель: Завдання виконане. Послухаємо журі.

Вчитель: Зараз, я пропоную командам трішки перепочити і відвідати зупинку «Хвилинка здоров’я».

Фізкультхвилинка.

Вчитель: Молодці. Гарно виконували вправи. 

Вчитель: Перед тим,  як ми продовжимо подорож, вам треба вибрати по одному учаснику з кожної команди для конкурсу «Загублені слова». (вибирають учасників)

Ці, два учасники, сідають окремо від своїх команд та виконують завдання. Вам треба бути дуже уважними під час виконання, адже від вас залежить, чи отримає ваша команда додаткові бали. Успіхів вам.

Вчитель: Команди продовжують подорож далі.

Вже в невдовзі ми потрапимо з вами до столиці країни. Вона має назву – Віндовс. Але, щоб там опинитися, нам треба пройти крізь темний ліс, який зветься Вірус. 

Щоб безпечно перейти крізь хащі, вам потрібно швидко та правильно заповнити картки «Як ми отримуємо інформацію?» ( зорову,  дотикову,  смакову,  нюхову,  звукову).

Максимальна оцінка – 5 балів, тобто один бал за кожну правильну відповідь. 

Бажаю вам успіхів.

Вчитель: Картки вже заповнили, давайте послухаємо відповіді команд.

Вчитель: Слово для виставлення балів надається журі.

Вчитель: Команди вдало перейшли через ліс та потрапили до столиці. Там вони познайомилися з місцевими мешканцями. А, як їх звуть ми дізнаємось, коли учасники, які працювали окремо від своїх команд, над завданням «Загублені слова», зачитають нам свої відповіді. (виступ учасників – системний блок, мої  документи, локальний диск, робочий стіл, слайд-шоу, цей комп’ютер, операційна  система, програмне забезпечення). Кожне вірне слово – один бал. Ось ми і дізналися імена цих жителів: кнопочка Пуск, піктограми Цей Комп’ютер та Кошик, програми Microsoft Word та Microsoft PowerPoint. 

Вчитель: Що ж, команди, ось ви і потрапили до столиці – Віндовс. 

Я хочу надати слово нашому вельмишановному журі, для оголошення результатів подорожі. Та нагородити команди почесними грамотами. 

До нових зустрічей.

pdf
Додано
12 травня 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку