10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Основи здоров 'я "Безпечна електрика. Правила безпечного користування електроприладами."

Про матеріал
• Продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами. • Розвивати навички користування електроприладами. Вчити учнів основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов'язаних з електрикою. • Виховувати прагнення піклуватися про своє життя й почуття відповідальності за життя інших людей.
Перегляд файлу

Тема уроку. Безпечна електрика. Правила безпечного користування електроприладами.

Мета уроку.

  • Продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами.
  • Розвивати навички користування електроприладами. Вчити учнів основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов'язаних з електрикою.
  • Виховувати прагнення піклуватися про своє життя й почуття відповідальності за життя інших людей.

Обладнання уроку. Малюнки електроприладів: праски, телевізора, холодильника, пральні машини, плакати: «Запам'ятай», «Корисні поради», ордени розумників і розумниць, іграшковий мікрофон, малюнок дівчинки Чомучки, мультимедійні слайди, іграшковий телефон.

Тип уроку. Урок-подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент (налаштування на позитивнее сприймання навчального матеріалу).

Учитель. Діти, давайте щіро та сердечно привітаємо одне одного, (слайд №1 – усміхнене обличчя).

Я всміхаюсь сонечку.

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику,:

- мийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся;

Зичити добра.

- А тепер оберніться і подаруйте усмішку своєму товаришеві, мені. Молодці, сідайте.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

А зараз – увага на екран. (Слайд №2)

Діти, до нас у гості завітала дівчинка Чомучка із запитанням: чому? як? куди?

2. Тож спробуємо дати змістовні і правильні відповіді на її запитання.

- Чому треба вміти орієнтуватися в темряві?

- Якими джерелами світла можна скористатися при відсутності в оселі електрики?

- Чому користуватися сірниками, свічками, лампою ви можете тільки в присутності дорослих?

- Якими будуть ваші дії, якщо у квартирі погасло світло, відчули запах газу, виникла пожежа, спалахнув одяг, отримали опіки?

3. Рольова гра «Виклич потрібну службу».

(Діти підходять до столу вчителя, беруть картку, на якій описана ситуація і викликають по іграшковому телефону….)

  1.                   У склянній посудині на столі біля вікна стояла свічка. Від неї загорілася скатертина, штори, почав тліти килим. Пожежа охопила кімнату.
  2.                   Миколка повернувся зі школи. Зайшов на кухню. Відчув запах газу. Хлопець не розгубився, а швиденько зателефонував… Куди?
  3.                   Люда зайшла до ванної кімнати. Раптом погасло світло. Дівчинка протягнула руку до шафи, щоб дістати шампунь. Ненароком підсковзнулася на килимку і впала, підвернувши ногу, та порізала пальці осколками склянної пляшки. Що робити?

Висновок. Діти, за вашими відповідями, я впевнилася в тому, що ви не тільки добре засвоїли теоретичний матеріал теми, а вмієте практично застосовувати знання у повсякденному житті, піклуєтеся про своє життя і здоров'я.

  1.                   Хвилинка чесності і відвертості.

Про здоров'я своє дбаєм

Як зміцнювали його протягом тижня розповідаєм.

Інтерактивна вправа «Уявний мікрофон»

 

  1.                   Девіз – підсумок

Якщо хочеш здоровим бути

Правило просте запам'ятай

Сам про своє здоров'я дбай.

На лікарів цю турботу не перекладай.

Лікарі лікують хворих.

Здоров'я вони не творять.

Людина повинна сама.

Бути турботлива і вольова.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Любі хлопчики й дівчатка.

Щирою посмішкою свіх вас вітаю.

І у цікаву подорож з вами вирушаю.

Подивилися на мене.

Посміхнулися усі.

Чи готові до подорожі? Молодці!

  1.                   Оголошення теми і завдань уроку.

– Отже, тема нашого уроку… (слайд №3)

Тема уроку. Безпечна електрика. Правила безпечного користування електроприладами.

- Сьогодні на уроці ми будемо…(слайд №4)

Завдання уроку:

  1. ознайомитися з правилами обережного користування електроприладами;
  2. вивчити правила поведінки в екстремальних ситуаціях, пов'язаних з електрикою;
  3. дізнатися про економне  використання електроенергії.

 

  1.                   Розгадування малюнкового ребуса.

, Лелека,3,,рука   (слайд №5)

(Електрика)

- Де в житті ми зустрічаємось з цим чудом? Отримати відповідь на це запитання допоможуть відгадки до цікавих загадок.

  • Дерев'яна скринька, голубе вікно.

Грає, розмовлює, показує кіно. Що це?    (Телевізор)

  • У наній кухні кілька літ.

Він уркоче наче кіт.

І ховає справжню зиму

За надійними дверима. (Холодильник)

  • У повотняній стороні

По річці простині

Пароплав пливе навгад –

То вперед, то назад.

А за ним гладінь одна

Ані зморшечки нема. (Праска).

  • Скрізь неначе крокодил,

Стромить ніс-насос,

І якщо почує пил,

- вип   (Пилосмок).

  • Вона їх кидала й вертіла,

А вони взяли й почистіли.  (Пральна машина).

То холодним, то гарячим,

Вдома мене кожен бачив;

І співаю я від жару.

І пускаю з носа пару. (Чайник).

- Як одним словом можна назвати ці предмети? (Електроприлади).

Електороприлади – партнери людини в її повсякденному житті, вони працюють завдяки електриці.

Дорослі та діти часто зустрічаються з таємною силою електрики. Вона нагріває праску, запускає мотор пилососа, пральної машини, ходильника, змушує горіти лампу, дає можливість слухати музику і дивитися телепередачі, працювати на комп'ютері.

Маленькі частинки електричного струму – електрони, рухаються по електропроводах і несуть струм на фабрики, підприєства, оселі та у наш клас. Де ж народжуються ці електрони?

4.Повідомлення членів відповідного бюро.

Допомагає нам у цьому природа.

На великих ріках люди будують гідроелектростанції і за допомогою сили води отримують електрику.

Вітряки рухаються завдяки силі вітру і людина теж отримує струм.

Енергію сонця людина теж навчилася перетворювати не електрику.

Запам'ятайте! Електроенергію потрібно використовувати економно, не витрачати її без потреби.

ІV. Фізкультхвилинка.

Чітко руки піднімаєм,

Пальці вгорі зозтискаєм,

Руки вже за головою,

Тож дивись перед собою.

Виправляємо хребет, лікті зводимо вперед.

Мов метелики, злітаєм,

Крильця зводим – розправляєм.

Тепер на поясі руки тримати,

Будем вставати та присідати.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Перша зупинка «Електринка-неведимка»

Дітки, уявіть собі, що Електрина проживає не десь далеко, а сааме в нашому класі. Електричний струм, це невидимі частинки, тому й господиню ми не бачимо, але ми можемо почути її голос.

Звучить звукозапис:

- Добрий день! А знаєте, хто я? Ось послухайте:

Як прийде ніч в оселю, не свічечка горить, -

Я сонечко веселее засвічує умить.

На радість всій ….. його під кожен дах

Стовпців могутні плечі приносять на дротах.

Без мене не може країна, - країна моя Електрина;

І звуть всі мене Електринка – я тут одна господинька.

А запросила я вас тому, що хочу розповісти, яка це корисна і одночасно необхідна країна.

Друга зупинка «Задоволена розетка».

Тітонька Розетка задоволена, коли з її допомогою під'єднують різні електричні прилади до елеектричного струму: телевізор, магнітофон, комп'ютер, пилосос, холодильник, пральну машину. Всі ці предмети потрібні, щоб полегшити працю людей, та зробити життя веселим і цікавим. Але разом з тим вони приховують у собі небезпеку.

Ось що радить нам Електринка.

Правила:

А) не вставляйте у розетку нічого, крім вилок електроприладів, тому що може вдарити стумом або призвести до винекнення пожежі.

Б) не вмикайте одночасно багато електричних приладів в одну розетку, бо проводи, підведені до неї швидко нагріваються. Виникає небезпека загорання ізоляційного матеріалу, (малюнок стор.58-59) може вразити електричним струмом, спричинити вибух.

В) остерігайтесь оголенного провода, сплавленного шнура, розладнану штепсельну вилку – вони приховують у собі небезпеку.

Г) не протирайте електороприлади мокрою ганчіркою, та не залишайте їх довго увімкненими.

Третя зупинка «Турботлива праска».

- Тут проживає тітонька Праска. Чим же вона корисна? (Відповіді дітей).

- А тепер послухаємо правила від Електринки.

А) перш ніж увімкнути праску в розетку уважно оглянь її. Переконайся, що вона справна: штепсельна вилка не розладнана, на ній немає крапельводи, провід не оголений. Бо тебе може вдарити електричмим струмом. (Малюнок стор. 56).

Б) не залишай праску ввімкненою без нагляду, неохолоджену на тканині, не став біля легкозаймистих матеріалів. Це може призвести до пожежі.

4. Четверта зупинка «Гостинний чайник».

Улюблене місце багатьох гостей – кухня.

У ній знаходять чимало електроприладів. Які? (Відповіді дітей).

Досить корисним і в той же час небезпечним є електрочайник. Чому? Прислухаймось до порад Електринки.

Правила:

А) не можна користуватися електрочайником без нагляду дорослих, не вмикати чайник без води;

Б) не можна залишати ввімкненим чайник без нагляду.

Щоб краще запам'ятати правила поводження з електроприладами прочитаємо «Корисні поради» від Електринки. (таблиця).

VІ. Робота з підручником (с.50-51).

- Доки Електринка поп'є чаю, ми маємо мржливість поповнити свої знання з підручника.

Діти читають текст і правила для запам'ятання, обговорюють малюнки.

VІІ. Робота в зошитах (с. 30-31).

VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

- Діти, уявіть, що до Вас звернувся кориспондент газети «Безпека дитини». Він хоче взятии у вас інтерв'ю, про безпечне поводження з електроприладами. (Беру іграшковий мікрофон і підходжу по черзі до кожного учня).

- Що потрібно робити перед ввімкненням електроприладу в розетку?

- Як правильно вимикати електроприлад з розетки?

- Що може статися, якщо одночасно вмикнути велику кількість електроприладів в одну розетку?

- Чому не можна залишати без догляду ввімкнену праску, телевізор, пилосос, чайник?

- Через що може статися коротке замикання?

- Яку першу допомогу ви можете надати ураженому електричним струмом, якщо це сталося в квартирі?

Дякую за змістовні відповіді.

ІХ. Підсумок уроку.

Учитель: Любі мої розумники й розумниці. От і закінчилася наша подорож.

Що важливого ви зрозуміли на уроці?

Навіщо учням це знати?

Чи виконали ми завдання уроку?

Пам'ятайте! Електроприлади – не іграшка. Ними гратися не можна. Користуватися ними треба обережно. Виконуйте в повсякденному житті вивчені правила. Бережіть своє життя і здоров'я.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

І хочу вручити ордени «розумників» і «розумниць» від Електринки.

До побачення. До нових зустрічей. 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Вороніна Ніна
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
21 квітня
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку