19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Основи Здоров'я. НЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ В ШКОЛІ. ПЛАН ЕВАКУАЦІЇ

Про матеріал

Тема: ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 2 КЛАС. УРОК 22. НЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ В ШКОЛІ. ПЛАН ЕВАКУАЦІЇ
Мета: поглибити знання учнів про правила безпечної поведінки в школі; вчити організовано евакуюватися з різних приміщень школи; виховувати відповідальність за свої вчинки.

Перегляд файлу

 

19.02

Тема: ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 2 КЛАС. УРОК 22. НЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ В ШКОЛІ. ПЛАН ЕВАКУАЦІЇ
Мета: поглибити знання учнів про правила безпечної поведінки в школі; вчити організовано евакуюватися з різних приміщень школи; виховувати відповідальність за свої вчинки.

 

                                                 Хід уроку

 

1. Організація класу
1.1 Перевірка готовності до занятта
 

2. Актуалізація опорних знань учнів.
 Яких правил поведінки необхідно дотримуватися учням у школі?

Якщо ви не дотримуєтесь правил поведінки, небезпечні ситуації, травми, хвороби можуть очікувати вас у школі. Які правила поведінки в школі вам відомі?

Клас

Правило 1. До класу заходь спокійно, проходь до свого місця і сідай.

Правило 2. Не закривайся в класі на ключ.

Правило 3. Не відкривай самостійно вікна.

Правило 4. Не грайся ручками, не кидайся книжкою, портфелем. Правило 5. Будь обережний з інструментами на уроках трудо­вого навчання.

Правило 6. Правильно організовуй своє робоче місце.

Фізкультхвилинка-гра «Правила для учнів» (за віршем С. Маршака)

Учитель читає, а учні виконують відповідні рухи.

 

3. Складання правил безпечної поведінки в школі

перерва

Правило 1. На перервах не бешкетуй.

Правило 2. У коридорах школи рухайся спокійним кроком, без шуму.

Правило 3. Акуратно й обережно користуйся дверима, не встромляй руку в дверні отвори, не ляскай дверима.

Правило 4. На сходах не перегинайся через поруччя, дивися собі під ноги, тримайся правої сторони.

Правило 5. Не бігай по сходах, не штовхай тих, що йдуть попереду, не смикай дітей за рюкзаки, не став підніжки, не зупиняйся у дверях і проходах.

Учитель. Безцільно носячись коридорами, збиваючи все і всіх з ніг, ви засмучуєте самі себе, шкодите своєму здоров'ю. Адже після такого «відпочинку» може боліти голова, тьмяніти в очах; через вогкий одяг, що увібрав ваш піт, через мокре волосся легко застудитися. І добре, якщо обійдеться без розбитого носа, струсу мозку і поламаних кінцівок.

Які основні правила користування сходами вам відомі?

Для чого потрібні перила?

Чи можна з'їжджати з перил? Чому?

Для чого їх придумали? (Для зручності, безпеки)

Доповніть правила поведінки на перерві.

Не смічу, поважаю працю чергових і прибиральниць.

Якщо мені потрібно когось покликати, підійду до нього, а не кричатиму на весь коридор.

Не галасую, розмовляю спокійним голосом.

Не ображаю менших, не сварюсь з однокласниками.

Граюся з друзями у різні ігри.

Які ігри допомагають відпочивати?

Що таке «азартні» ігри?

Азартні ігри — це ігри, в яких можна що-небудь виграти чи програти, наприклад гроші, наклейки, кепси тощо. Азарт — це сильне захоплення чимось. Під час такої гри людина хоче лише од­ного — виграти. Програш викликає в її душі злість, заздрість, бажання відігратися, тобто помститися. Поміркуйте, чи буде ваше здоров'я хорошим, якщо довкола вируватимуть такі пристрасті. Азартні ігри відволікають дітей від навчання, здорового відпочинку. Не всі грають за правилами: в тих, що програли, можуть вимагати гроші, цінні речі з квартири, можуть погрожувати фізичною розправою. Тому, щоб бути у безпеці і зберегти здоров'я, ніколи, ніде і ні з ким не грайте в азартні ігри.

А зараз відгадайте загадку.

Тут не паровоз гуде,

Хоч скрізь шумить і пара йде.

Тут не ракета стартує.

Тут кухар обід готує.

Де в школі можна зустріти кухаря?

Які правила поведінки в їдальні вам відомі?

Їдальня

Правило 1 . Заходь до їдальні спокійно, дотримуючись черги.

Правило 2. За столом сиди спокійно і їж красиво.

Правило 3. Розмовляй тихим голосом із сусідами по столу.

Правило 4. В їдальні не бігай.

Правило 5. Не грайся столовими приборами.

Доповніть правила поведінки в їдальні.

Сідаю за стіл і бажаю друзям: «Смачного!»

Їм не поспішаючи, пережовую ретельно, не плямкаю.

Із повним ротом не розмовляю, не сміюсь.

Їжею не граюсь, не розкидаю її.

Учитель. Чи може бути небезпечним туалет? Так, у туалеті може бути відчинене вікно, через яке не можна перехилятися. Може бути засмічений умивальник, і вода стікатиме на підлогу, а на слизькій підлозі легко впасти й травмуватися. Тому, щоб не сталося біди, ту­алетом також треба вміти користуватися.

Розкажіть, чого не можна робити в туалетних кімнатах. (Від­повіді дітей.)

Учитель. У спортивному залі цікаво, багато місця для розваг. Але найперше правило спортзалу — без учителя туди не заходити, не користуватися спортінвентарем. А якщо на уроках фізкультури ви виконуватимете всі рекомендації вчителя, тоді хвороби і травми вам будуть не страшні.

Небезпека може сховатися й у шкільному дворі!

Шкільний двір

Правило 1 . Уникай травм під час рухливих ігор і спортивних змагань.

Правило 2. Коли йдеш зі школи додому, іди через ворота. Через огорожу не лазь.

Правило 3. Під час перерви можна відпочити у дворі школи, але на дерева не лазь.

Правило 4. Грай у м'яча тільки в місцях для гри. Не грайся біля вікон.

Правило 5. На уроках фізкультури не користуйся спортивним знаряддям без дозволу вчителя. Виконуй правила техніки безпеки.

Доповніть правила поведінки у шкільному дворі.

• Не грайся і не відпочивай біля будівництва, біля смітників, на горищах і дахах.

Робота за підручником (С. 63)

Розгляньте малюнки.

Яка поведінка в школі може зміцнити ваше здоров'я, а яка — нашкодити? Яке лихо може трапитися з дітьми?

Робота в зошиті (С. 41-42)

1) № 1. Розгляньте малюнки. У школі є місця, де необхідно бути особливо обережним. Назвіть їх. Дайте дітям поради.

 

№ 2. Допишіть.

На перерві та після уроків у нашій школі можна гратися у та­ких місцях: ...

№ 4. Розгляньте малюнок. Які предмети лежать у портфелі Незнайка? Чим вони небезпечні? Які з них не можна носити учням до школи?

6. Підсумок уроку

Чи дотримуєтеся ви Правил школяра?

Які правила для вас виконувати найважче?

Які місця у школі приховують небезпеку?

До яких наслідків може призвести біг по сходах?

Чим може бути небезпечна їдальня? Коли саме?

Що небезпечного може бути в туалеті?

Які правила поведінки у спортзалі ви виконуєте?

Яка небезпека може сховатися у шкільному дворі?

 

 

 

3. Повідомлення теми і мети уроку
 Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про правила безпечної поведінки в школі; навчитеся організовано евакуюватися з приміщення школи у разі небезпеки.

 

4. Вивчення нового матеріалу
4.1. Робота за підручником (с. 73-76)

Безпека – це коли людині ніхто і ніщо не загрожує

Небезпека – це коли людині хтось або щось загрожує



 Нас оточує чимало небезпек удома, на вулиці, у школі. Але надто боятися небезпечних ситуацій не слід. Головне про них знати, вміти уникати і знаходити правильні рішеная.

Небезпечні ситуації з дітьми найчастіше виникають через порушення ними правил поведінки (с. 73).

Багато серйозних травм школярі отримують на перервах між уроками, коли бігають і граються у не встановлених для цього місцях. А буває й так, що між учнями відбуваються сварки та бійки, які також можуть закінчитися травмою.


 Що треба робити, щоб уникнути небезпечних ситуацій у школі?

 

 

 Які інші небезпеки інколи трапляються в школах (с. 74)?

 Як слід діяти, якщо сталася пожежа в школі? Від чого часто гинуть люди під час пожеж? Чому?

 Що слід добре знати, щоб швидко та оргапізовапо вийти з палаючого приміщення?

 

Евакуація — організоване виведення людей з небезпечних місць.

План евакуації — це документ, у якому вказано шляхи і виходи з приміщення, встановлено правила поведінки людей при виникненні пожежі чи іншої небезпечної ситуації.

 Якщо всі люди, які перебувають у школі, спробують одночасно вийти з неї, у коридорах, на сходах і у дверях утвориться натовп. А це дуже небезпечно. Адже від того, як швидко люди покинуть приміщення під час пожежі або іншої небезпечної ситуації, залежить їхнє життя.

Тому в небезпечних ситуаціях евакуація здійснюється не лише через основні, а й через запасні виходи. На дверях запасних виходів є спеціальний знак. Запам'ятайте його.

У кожній школі с план евакуації. Він указує, як виходити з різних приміщень, щоб уникнути скупчення.

 Розгляньте план евакуації (с. 74). Прочитайте і запам'ятайте основні правила, яких слід дотримуватися під час пожежі в школі.

 Розгляньте малюнки на с. 75. Які правила проілюстровано?

 Назвіть основні причини небезпечних ситуацій у школі (с. 76).

 Як слід діяти під час пожежі?

 Намалюйте у зошиті план евакуації з класу у випадку пожежі.

 

4. 2.    Фізкупьтхвилинка

5.Узагальнення й систематизація знань учнів
5.1.  Практична робота

Робота в групах

 Дізнайтеся, де у вашій школі висить план евакуації.

 Ознайомтеся з планом евакуації. Знайдіть на ньому ваш клас, основні і запасні виходи.

 Яким чином повідомляють про евакуацію в школі? (Дають довгі й короткі дзвінки.)

 Як діяти під час евакуації?

  • Вік живи – вік учись.
  • Горе тому жить, хто життям не дорожить.
  • Що посієш, те й пожнеш.
  • Сім раз відмір – один раз відріж.

 

 

 

5.2,     Робота за картками

 Розгляньте малюнки. У школі є місця, де необхідно бути особливо обережним. Назвіть їх. Дайте дітям поради.

http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/4/s54359787.jpg

 

6.  ПІДСУМОК УРОКУ

 Що таке шіан евакуації?

 Який порядок евакуації з приміщення школи?

 Яке основне правило поведінки під час евакуації? (Не метушитися і не панікувати!)

 

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку