26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок, "Розпорядок дня школяра. Ознаки втоми", 2 клас

Про матеріал

Всі хочуть бути здоровими, всі розуміють, що здоров'я – це те, без чого людина не може жити повноцінним життям, бути щасливою. Але, щоб бути здоровим, потрібно багато і плідно працювати, мати значний запас знань здорового способу життя.

Перегляд файлу

Тема. Розпорядок дня школяра. Ознаки втоми

Мета. Виробляти навички дотримання розпорядку  дня, вміння організовувати свою працю і відпочинок, вміння самостійно визначати в себе ознаки втоми.  Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу,             самостійність. Виховувати переконання вести   здоровий спосіб життя.

Обладнання. Ілюстрації про дотримання розпорядку   дня, картки для роботи в групах; підручник

Тип уроку. Засвоєння нових знань

                              Хід уроку

І. Етап організаційно-психологічний

     Дзвоник всім нам дав наказ –

     До роботи швидше в клас.

     Всі за парти ми сідаєм,

     Працювати починаєм.

   Психологічна хвилинка

- Подаруйте одне одному теплий і добрий погляд. Хай в ньому світиться щирість і людяність

ІІ. Етап актуалізації опорних знань учнів

1. Прийом «Мікрофон»

- Як протягом тижня ви турбувалися про своє здоров’я?

- Що необхідно робити для здорового росту організму?  

2. Робота над прислів’ям

- Прочитайте прислів’я, поясніть його значення.

     

 

 

 

 

3. Робота в групах

«Хто перший»

- З’єднайте лініями назви предметів (слова лівого стовпчика) з відповідними назвами видів спорту ( слова правого стовпчика)

А)

Ключка                         Хокей

Ракетка                         Теніс

Ковзани                        Фігурне катання

Лижі                             Лижний спорт

М’яч                             Футбол

Велосипед                   Велоспорт

Ринг                             Бокс

Б)

Ковзани                       Фігурне катання

Ракетка                        Бадмінтон

Ворота                         Футбол

Ключка                        Хокей

М’яч                             Баскетбол

Сітка                            Волейбол

Корт                             Теніс

- Яке значення для людського організму має спорт?

ІІІ. Етап мотивації навчальної діяльності учнів

1. Відгадування загадки

- Про що йдеться?

Іде років двісті, а стоїть на місці.

Лічить людський вік, а не чоловік. (Годинник)

2. Хвилинка-цікавинка

- Кажуть, півень – це живий годинник, і тут не можна не погодитись, А чи знаєте ви, любі друзі, що й кожен з нас – теж своєрідний  годинник, який природа від народження «завела» на певну роботу?

Наприклад : - мозок найкраще працює з 10 до 12 годин, тож не гайте часу на щось інше,  а уважно слухайте вчителів на уроках;

- Шлунок найкраще працює о 13 годині, то ж не забувайте в цей час підкріпитися;

- Руки найкраще працюють з 15 до 16 години, тож робіть у цей час якісь саморобки, допомагайте по господарству;

- з 16-18 годин найкраще працюють ваші легені, зір, нюх, дотик, і т.д. Тож в цей час краще підготувати уроки.

Отже, щоб зберегти здоров’я слід знати коли сумлінно попрацювати, а коли добре відпочити.

IV. Етап повідомлення теми уроку

1) Відгадування загадки

- Треба слово вам згадати: день і ніч разом назвати.(Доба)

2) Слово вчителя

- Як правильно розподілити день? Саме про це ми сьогодні поговоримо.

- Тема нашого уроку:

РОДИНЕЖИДВАМ СІМДПЯТЬНЯ

(Прийом «Вилучи зайве»)

Режим дня

Словникова робота – режим дня – спрямовано організований розпорядок денної діяльності.

V. Етап вивчення нового матеріалу

1. Створення проблемної ситуації

- Чи часто ви стомлюєтесь?

- Як ви найчастіше відпочиваєте?

- Що потрібно для того, щоб попередити втому?

- Прослухайте історію про день відпочинку двох друзів і дайте відповідь на запитання.

- У двох приятелів був день відпочинку. Один міг зранку на дивані і весь день дивитися телевізор, починаючи з  мультфільмів для дітей, закінчуючи фільмами для дорослих. А його товариш поснідав, зробив зарядку, підготував домашнє завдання, допоміг татові по господарству, а ввечері поїхав кататися на велосипеді.

2. Обговорення ситуації

- Хто з них краще відпочив і набрався сил?

Висновок: ваш організм побудований хитро, що краще відпочиває не тоді, коли нічого не робить, а коли змінює одне навантаження іншим. Саме режим дня приходить нам на допомогу.

3. Робота з віршем

 - З якою метою складають режим дня?

 - Поясніть вислів «Даремно згаяний час»

 - Хто з вас дотримується режиму дня?

 - Розкажіть про свій розпорядок дня.

 - Прослухайте вірш і скажіть: «Чи правильно склав свій режим дня Вітя. Доведіть свою думку».

Нове життя

Вчора Вітя так промовив:

З мене – досить,

От вам слово: я почну життя нове!

Аркуш взяв та олівець, пише по порядку:

«В сім встаю, роблю зарядку, чищу зуби, мию шию,

Неодмінно вуха милю.

Потім – кухня. Там сніданок.

Всім готую сам, без мами.

Потім мию, підмітаю і до школи поспішаю…»

Ще у плані пунктів двадцять, та не варто зупиняться…

«Чому?»- питаєте, все просто: бо знову мама миє посуд,

Підмітає та готує…

А Вітько? Вітько й не чує.

Він у ліжку досі спить, зате над ліжком план висить.

4. Прийом «Картинна галерея»

- Уважно розгляньте малюнки, спробуйте розставити їх по порядку.(Розповідь вчителя з елементами бесіди в ході складання режиму дня)

                                             

1. На годиннику сьома година. Час прокидатися

2. Ранкова гімнастика

Кожен день по розпорядку маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона - плюс, намотай собі на вус.

 

Фізкультхвилинка

Ми вже добре потрудились і, мабуть, дещо втомились.

Час настав для відпочинку, зробимо фізкультхвилинку.

Раз! Два! Час вставати, будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо, швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись, кілька раз понахилялись.

Сім! Вісім! Пострибаєм і до справи приступаєм!

3. Водні процедури

Слід дотримуватись особистої гігієни.

Словникова робота – гігієна – це наука про збереження і зміцнення здоров’я.

Рано – рано – ранесенько

Вмию личко білесеньке,

Витрусь рушничком чистесеньким,

Буде настрій в мене гарнесенький.

- Розкажіть як ви вмиваєтесь, якою водою?

4. Сніданок

- Що ви їсте на сніданок?

5. Заняття в школі

- Скільки років вам було, коли ви прийшли до школи? А зараз?

- Які ваші найулюбленіші предмети?

 В школі обов’язково ви приймаєте гарячий сніданок.

6. Обід

- Що ви повинні зробити перед тим, як сісти за стіл?

- Що їдять діти на обід? Скільки страв подають на обід? Як називають ці страви?

- А що ви робите після обіду?

7. Відпочинок, пообідній сон, заняття за інтересами

- Що дає дітям сон? Чи спите ви по обіді?

- Якими справами полюбляєте займатися?

8.Прогулянка на свіжому повітрі.

- В які ігри ви граєте під час прогулянок?

9. Полудень

- Що ви їсте в полудень?

10. Приготування домашнього завдання

- Скільки часу ви витрачаєте на виконання домашнього завдання?

11. Прогулянка на свіжому повітрі; улюблені заняття; допомога сім’ї

- Чим саме ви допомагаєте вдома батькам?

12. Дванадцятий малюнок - вечеря.

- Що ви їсте ввечері?

13. Підготовка до сну

- Які процедури ви повинні виконати перед сном?

14. Сон

        Вже на надворі ніченька

Стуляє всім дітям віченьки

Місяць й зіроньки співають,

Казку й сни їм посилають,

- Яким має бути сон?

Висновок:

Отже, режим  - це чергування сну, приймання їжі, відпочинку, різних видів діяльності впродовж доби.

V. Етап осмислення набутих знань

1. Робота з підручником

а) Опрацювання статті у підручнику.

б) Розгляд і аналіз режиму дня, запропонованого підручником.

в) Вивчення правил попередження втоми організму.

2. Прийом «Мозковий штурм»

- Чому треба дотримуватись розпорядку дня?

- Назвіть правила розпорядку дня.

(Спати не менше  9 годин, вживати їжу в один і той же час, перед виконанням домашнього завдання прогулятися на свіжому повітрі, вчасно виходь до школи, не запізнюйся, незабудь прогулятися перед сном, спати лягати в певний час).

3. Валеологічна хвилинка. Вправи для вушок

а) Візьмемось двома пальцями за мочки і потягнемо їх трошки (5 - 6 разів потягнути вниз)

б) Покрутимо пальцями горбочок, вверх – вниз, вверх – вниз, кісточку 5-6 разів у кожен бік)

в) Мізинцями вуха ми прикриваємо і танцюємо і гуляємо.

(Вібрація пальцями у вушних отворах 10-20 разів)

г) Знову вушка ми затулимо, добре чуємо і не чуємо.

(Зімкнути разом вказівним і середнім пальцями обох рук закрити вушні раковини, зігнувши їх у напрямку до верхньої щелепи так, щоб не було нічого чути. Різко відкрити вуха. (Повторити 5-6 разів)

д) Щоб голова не боліла, заспокойтесь ми вміли, ми за вушками потремо й до тепла там розітремо.

(Вказівним пальцями потерти за вушками раковини до відчуття тепла 5-7 разів)

VI. Етап закріплення систематизації знань

1. Робота в групах

Запишіть завдання, які будуть для вас кращим видом відпочинку після навчання. Обґрунтуйте свою думку.

2. Бесіда – опитування

- Як ви розумієте поняття «робоча обстановка»?

(робоче місце, робоча  зона, стіл, стілець, шафа, полиця)  

- Як правильно підготувати робочу зону для занять?

- Які мають бути речі на робочому місці школяра?

- Що знаходиться на вашому робочому місці?

- Хто слідкує за порядком робочого столу?

- Як ви підтримуєте чистоту свого робочого місця.

3. Прийом «Мікрофон»

- Складання корисних порад для організації свого робочого місця.

(Кожна річ повинна мати своє постійне місце; світло має падати з лівого боку; на робочому місці не повинно бути зайвих предметів; закінчивши роботу навести лад на робочому місці.

4. Продовження бесіди-опитування

- Що відноситься до шкільного приладдя?

- Де повинні зберігатися книги?

- Розкажіть правила користування книжками, підручни-ками.

- Де мають зберігатися олівці та ручки?

- Де повинні зберігатися іграшки?

5. Робота в групах

Заповніть таблицю

- Чи є у вас вдома куточок відпочинку?

- Чи є у вас вдома куточок школярика?

- Які речі знаходяться у куточку відпочинку?

- Які речі знаходяться у куточку школярика?

- Чим відрізняються ці куточки один від одного?

6. Гра-пантоміма «Без слів»

- Розкажіть, чим найбільше ви любите займатися у своєму куточку відпочинку.

VII. Етап підбиття підсумків уроку

1. Прийом «Інтерв’ю»

- Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

- Що таке режим дня?

- Що ви будете робити після уроків у школі за вашим розпорядком дня.

2. Гра «Так – ні»

-   Спати потрібно не менше 9 годин. (Так)

-   Харчуватись треба завжди в один і той самий час. (Так)

-   Недоїдання корисне для здоров’я. (Ні)

-  Відразу після уроків необхідно виконувати домашнє завдання. (Ні)

-  Перед виконанням домашнього завдання слід відпочити. (Так)

-  Перед сном корисно погуляти на свіжому повітрі. (Так)

-  Щоденна ранкова гімнастика шкідлива для здоров’я. (Так)

-  Не варто вчасно проходити до школи. (Ні)

-  Їсти потрібно швидко, не затримуючи інших. (Ні)

Прочитай і запам’ятай вислів.

               Режим дня    ли         скла         а          ви       нуй                              

                          не             ше         дай          й           ко   

VIII. Етап рефлексії

Прийом «Доповніть речення»

Розпорядок дня треба додержувати для того, щоб…

docx
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку