Урок, "Твоє тіло", 2 клас

Про матеріал

Урок містить різноманітні нові дидактико-методичні прийоми навчання, народознавчий матеріал, цікаву інформацію про оздоровчо-рухові вправи, які формують життєві навички здорового способу життя.

Урок розроблено згідно з чинною програмою та з урахуванням вікових особливостей учнів початкових класів.

Перегляд файлу

Тема. Твоє тіло

Мета. Ознайомити учнів із поняттям про зовнішні та внутрішні органи, з роботою, яку вони виконують в  організмі людини. Розвивати пам'ять, логічне  мислення, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання щоденно піклуватися про своє  здоров’я і здоров’я оточуючих.

Обладнання. Малюнки та ілюстрації, картки для  роботи в парах та групах, кольорові олівці

Тип уроку. Засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Етап організаційно-психологічний

  Дзвоник всім нам дав наказ –

  До роботи швидше в клас!

  Старанно всі попрацюємо,

  Знання міцні здобудемо!

Психологічна хвилинка

- З яким настроєм ви прийшли на урок? Посміхніться одне до одного. Нехай ваша посмішка буде радісною, щирою і принесе кожному із вас гарний настрій. Здоровчик в свою чергу також вам бажає успіхів на сьогоднішньому уроці.

II. Етап актуалізації опорних знань, умінь, навичок учнів

1. Відгадайте загадку

Що за хитра річ:

На дорозі не знайдеш,

За гроші не купиш? (Здоров’я)

2. Прийом «Інтерв’ю» (у ролі журналіста Здоровчик, який знову присутній на уроці)

- Весела, усміхнена, працьовита людина, значить вона … (здорова).

- Які ознаки здоров’я вам відомі?

- Що ви зробили за тиждень, щоб покращити своє здоров’я?

- Яких ознак здоров’я у вас немає , але ви хотіли б їх мати?

3. Гра «Додавалочка»

а) Щоб м’язи були пружніми, постава правильною, сон міцним – треба…(багато рухатись, займатись спортом).

б) Щоб організм був загартованим, щічки рум’яними, волосся блискучим – треба… (загартовуватися, гуляти на свіжому повітрі)

в) Щоб маса тіла була достатньою, апетит добрим – треба…(правильно харчуватися)

г) Щоб сон був міцним, а настрій гарним – треба…(дотримуватись режиму дня)

д) Щоб зуби були здоровими, волосся блискучим, вигляд охайним – треба…(дотримуватись особистої гігієни)

4. Робота з прислів’ями

- Які основні ознаки хвороби?

- Назвіть, з яких причин можуть виникати хвороби.

- Що потрібно робити, щоб уникнути хвороби?

- Утворіть прислів’я про здоров’я та його значення для людини

Здоров’я ціни                              найдорожчий скарб

В здоровому тілі                         немає

Доки здоров’я служить               здоровий дух

Здоров’я                                      чоловік не тужить

III. Етап мотивації навчальної діяльності

- Мало народитися здоровим, треба вміти дбати про нього, слід свідомо ставитись до власного здоров’я

Створення проблемної ситуації

- Чим люди відрізняються один від одного? (Кольором волосся, зростом, характером…)

- Чим схожі люди між собою? (Будовою тіла)

IV. Етап повідомлення теми та мети уроку

- Здоровчик прийшов сьогодні із своїм другом клоуном, який пропонує вам відгадати загадки і дізнатись, чим же люди схожі між собою?

1. Відгадування загадок, анаграм

а) Кругла куля, має дві моргулі.

Горбок, що нюхає і дірку, дмухають. (Голова)

б) Гнучка, як лозина, крутить кулю вліво – вправо, а назад немає права. (Шия)

в) По доріжці ходимо, по лісочку бродимо, по травиці плигаємо, у спортзалі бігаємо. (Ноги)

г) Є в людини дві сестриці, дві майстрині-трудівниці, хоч і мають справжню силу, та легкі неначе крила. (Руки)

д)

 

                                      (Тулуб)

 - З яких частин складається ваше тіло?

  1.               Створення грона

- Голова, шия, тулуб, руки, ноги – це найбільші частини вашого тіла.

 

                                                   Голова                  

              Руки                                                            Шия

 

                 Ноги                                                                  Тулуб             

 

V. Етап вивчення нового матеріалу. Первинне засвоєння

1. Робота в парах

- Розфарбуйте різними кольорами частини тіла клоуна.   

 

2. Робота в групах

- Кожна частина тіла виконує свою роботу. Яку саме, підпишіть?

Изображение 017               Изображение 017

 

Изображение 017               Изображение 017

Висновок:

- На перший погляд здається, що всі частини тіла діють окремо. Ви можете покрутити головою, підняти руку чи ногу, але насправді кожен рух – узгоджена дія всього організму. Керує роботою всіх систем головний мозок.

3. Розповідь з елементами бесіди

- Розрізняють зовнішні та внутрішні органи. Голова, руки, тулуб, ноги – зовнішні органи. Вони складаються з частин.

а) Робота зі схематичним малюнком

                      

Голова: 1 – очі; 2 – ніс; 3 – рот; 4 – вуха.

Тулуб:   5 – груди; 6 – живіт; 7 – спина; 8 – таз.

Нога:     9 – стегно; 10 – гомілка; 11 – стопа.

Рука:     12 – плече; 13 – передпліччя; 14 – кисть.

б) Продовження розповіді

- Яку назву мають внутрішні органи, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадки, ребуси, анаграми.

- Що це за штука, що день і ніч стука?

  Не може зупинитися, бо життя закінчиться. (Серце)                    

      

 

                           (Печінка)                                                   (Мозок)

 

                           (Легені)                                                      (Трахея)

 

                          (Кишечник)                                              (Нирки)                   

 

 

                                                 (Шлунок)

Висновок:  (розгляд схематичного малюнка)

Изображение 022

серце,  легені, печінка, нирки, шлунок, кишечник, стравохід, мозок – все це внутрішні органи, які виконують певну роботу в нашому організмі: мозок дозволяє нам думати, легені – дихати, серце переганяє кров по всьому організмові, шлунок і кишечник перетравлюють їжу, печінка і нирки очищують кров.

4. Прийом «Мозковий штурм»

- Що потрібно робити для того, щоб ваше тіло було здоровим? Складання квітки-семицвітки. (Робимо зарядку, правильно харчуємось, загартовуємось, доглядаємо за тілом, дотримуємось режиму дня, миємо перед вживанням овочі та фрукти, часто миємо руки).

5. Валеологічна хвилинка «Пальмінг»

(Самобіофорез очей, тобто прогрівання)

- Тремо долоні до появи тепла, складаємо їх під кутом одна на одну. Долоні виправляємо так, щоб всередині залишилася ямка й «одягаємо» їх на очі. Центр долоні співпадає з центром очного яблука, основа мізинця – на переніссі. Лікті поставте на стіл, спина пряма, розслабтеся. Як тільки тепло почне проникати з долонь в очі, уявіть щось дуже приємне. Час - одна хвилина. Покліпати очима 3-4  рази.

 

VI. Етап сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.               Робота з підручником

а) Читання статті в підручнику.

б) Відповіді на запитання в підручнику.

в) Робота за малюнком.

2. Фізкультхвилинка

- На скільки добре слухає вас ваше тіло, ми зараз перевіримо:

         Два прихлопи, три притопи.

На носок, на каблучок.

  Руку вліво, руку вправо,

     Покружляли, повертілись

                                          І тихесенько усілись.

VI. Етап закріплення, систематизація і узагальнення знань

1. Створення грона «Твоє тіло»

-   Відгадайте загадки:

-   З яких частин складається голова? Завжди в роті , а не проковтнеш. (Язик)

-   Невеличке корито білими гусьми забито. (Зуби)

-   Один говорить, двоє дивляться, двоє слухають.

   (Рот, очі, вуха)

-   При горі дві нори, а в них вітер дмухає. (Ніс)     

 

 

 

                 вуха     язик   рот

      ніс                                       зуби

                                                     очі

 

 

 

стегно     стопа  гомілка                                                   передпліччя плече кисть                                        груди            живіт          таз        спина

2. Прийом  «Демонстрація»

(Один учень грає роль експонату, інший демонструє частини тіла)

- З яких частин складається тулуб? ( Груди, живіт, спина, таз.)

- З яких частин складаються ноги? (Стегно, гомілка, стопа.)

- З яких частин складаються руки? (Плече, передпліччя, кисть.)

3. Робота в парах

- З’єднайте лініями назви внутрішніх органів з відповідною дією, яку виконують вони в нашому організмі.

Мозок                                  Дозволяє думати

Шлунок, кишечник           Дозволяє дихати

Печінка, нирки                   Переганяє кров по    всьому організмові

Легені                                  Перетравлюють їжу

Серце                                   Очищують кров

VII. Етап підбиття підсумків уроку

1. Прийом «Інтерв’ю» (в ролі журналіста Здоровчик)

  •                   З яких частин складається тіло?
  •                   Завдяки яким органам відбувається зв'язок з навколишнім середовищем?
  •                   Яку роботу виконують внутрішні органи?
  •                   Які органи дихання входять до системи органів дихання?

2. Відгадування загадок (загадує Клоун)

  •                   Все бачить, все чує, говорить, мудрує. Розуму багато. Як її звати? (Голова)
  •                   Маленькі, кругленькі, а увесь світ бачать. (Очі)
  •                   Хропе, сопе, часом чхає, на морозі замерзає, бо одежі  не має. (Ніс)
  •                   У теплім хлівці, у два ряди баранці. Стоять рівненько, всі біленькі. (Зуби)
  •                   Якби я його не мав, то і слова не сказав. (Язик)

3. Висновок Здоровчика

  •                   Діти, ви добре попрацювали на уроці. Не забувайте дбати про своє тіло, своє здоров’я на протязі тижня.

VIII. Етап рефлексії

- А зараз кожен для себе оберіть обличчя, яке б відповідало настрою сьогоднішнього уроку.

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
8147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку