Мета правової гри - поглиблювати знання учнів про пава людини, вчити приймати аргументовані рішення. Виховувати у школярів інтерес до правових знань, формувати правову культуру, сприяти формуванню соціалізуючих та комунікативних компетентностей.
«Основні права людини і громадянина в Україні»
Правова пізнавальна гра для учнів 8 -9 класів
Класний керівник В.М. Ігнатенко
2018-2019н.р.
Мета: поглиблювати знання учнів про пава людини, вчити приймати
аргументовані рішення. Виховувати у школярів інтерес до правових
знань, формувати правову культуру. Сприяти формуванню
соціалізуючих та комунікативних компетентностей..
Обладнання: висловлювання про права людини:
« Усі люди створені рівними, усі вони наділені Творцем певними
невід’ємними правами, до яких належать життя, свобода і
прагнення щастя». 1776р Декларація незалежності США; «Знати
свої права – означає вже наполовину ними володіти», плакат із
правилами гри:
Хід гри
Вчитель:
Шановні гості, вчителі, учні, вітаємо вас на грі «Кращий правознавець». Сьогодні ми поговоримо про найголовніше – про наші права в рідній державі. Життя інколи ставить перед нами такі завдання, що ми волею – неволею починаємо відстоювати свої права. Тому дуже важливо сьогодні кожному знати хоча б ази правової абетки. Людина від народження наділена правами, а часом у процесі життя, після досягнення повноліття, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.
Однак запам’ятайте:поряд із вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо перш за все тоді, коли керуєшся в своїх діях совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до інших.
Ваші права захищає держава. Вони відображені у Конвенції ООН про права дитини, в Конституції України. Запам’ятайте магічну формулу і користуйтеся нею у повсякденному житті: «У мене є права. Держава мені їх гарантує. Я знаю свої права. Я вмію ними користуватися.» на сьогоднішньому конкурсі ми повторимо ці права. Знання командами прав людини й дитини буде оцінювати журі у складі
Ведуча: Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Ми ж маєм право на життя,
Ми гідно мусим жити.
1. Ведуча:
І конкурс «Знайомство»
Кожна команда представляє себе: назва, емблема, девіз.
Оцінка за цей конкурс 3 бали
2. Ведуча:
ІІ конкурс «Розминка»
Дайте відповіді на поставлені питання, коли відповіді не маєте, «пасуйте» питання суперникові. Кожна правильна відповідь – 1 бал
1. Ведуча:
ІІІ конкурс «Послання Президенту»
Уявіть, що ви маєте змогу звернутися до Президента України. Складіть звернення до Президента й вкажіть, що на вашу думку слід змінити в системі освіти. Оцінка - 5 балів.
2. Ведуча:
ІV конкурс «Ти – мені, я – тобі»
Команди по черзі мають задати одна одній по 3 питання. Оцінюється і зміст питання й відповідь. Оцінка цього конкурсу – 3 бали.
1. Ведуча:
V конкурс «Хартії»
Згідно статті 44 Конституції «…ті, хто працюють мають право на страйк для захисту своїх економічних і соціальних інтересів». Отже уявіть, що ви страйкарі і складіть
1 команда - вимоги страйкуючих працівників СТОВ «Новомайорське».
2 команда - вимоги страйкуючих працівників Новомайорської школи.
Максимальний бал – 3.
2. Ведуча: Поки команди мудрують з вимогами, оголошуємо гру з
вболівальниками.
Отже завдання 1. В деяких містах нашої планети на крамницях,
бібліотеках, клубах можна зустріти вивіски «Тільки для білих» або
«Тільки для чорних». Чи можливо це в Україні?
Завдання 2. Увага! Діалог друзів.
Яке порушення прав ви можете назвати в цій ситуації?
2. Ведуча:
VІ конкурс «Шлюбний контракт»
Для участі в цьому конкурсі запрошуємо від кожної команди одного хлопчика й одну дівчинку.
Уявіть, ви – закохані, збираєтесь вступити у шлюб. Яким він буде? Як ви будете розподіляти обов’язки. Хто буде більше відпочивати, а хто – більше працювати? Складіть шлюбний контракт, в якому були б передбачені ваші права й обов’язки. Оцінка за конкурс – 3 бали.
1. Ведуча: Поки «молодята» укладають контракт, ми знову запрошуємо до
гри вболівальників. До вашої уваги лист від бізнесмена.
« Я- бізнесмен Мишко. Багато людей полюбляє рибу – і смажену, і в’ялену, і просто солону. Саме на цьому я й хочу розбагатіти. Так як я живу у селі Новомайорському і все навкруги вважаю своїм та рідним, то я й вирішив, продати наш ставок. Вже й покупців знайшов. А ж тут приходить до мене сільський голова і говорить, що я порушую Конституцію. Прошу, скажіть, де ж тут порушення?»
2. Ведуча:
VІІ конкурс «Капітани, капітани…»
Запрошуємо в центр капітанів команд. Ваше завдання – назвати якомога більше прав і свобод людини й громадянина. Переможе той, хто назве більше.
1. Ведуча:
VІІІ конкурс «Ситуація»
Кожна команда отримує по одній задачі. Вам треба їх розв’язати з точки зору закону.
1задача: Двоє учнів на перерві побилися. Наступного дня батько одного з хлопців прийшов відстоювати права сина. Він побив хлопця, який образив його сина.
2 задача: В гастроном «Дружба» прийшов 14-річний Андрій влаштовуватися на роботу. Своє бажання працювати він пояснює важким матеріальним становищем. Чи отримає Андрій роботу?
2. Ведуча: Шановні команди, наше змагання завершене. Слово для підбиття підсумків надаємо журі.
Виступ журі.
Нагородження переможців.