23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

«Основні права людини і громадянина в Україні» Правова пізнавальна гра для учнів 8 -9 класів

Про матеріал

Мета правової гри - поглиблювати знання учнів про пава людини, вчити приймати аргументовані рішення. Виховувати у школярів інтерес до правових знань, формувати правову культуру, сприяти формуванню соціалізуючих та комунікативних компетентностей.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Основні права людини і громадянина в Україні»

Правова пізнавальна гра для учнів 8 -9 класів

 

 

 

 

Класний керівник    В.М. Ігнатенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018-2019н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглиблювати знання учнів про пава людини, вчити приймати 

             аргументовані рішення. Виховувати у школярів інтерес до правових 

             знань, формувати правову культуру. Сприяти формуванню 

             соціалізуючих та комунікативних компетентностей..

Обладнання: висловлювання про права людини:

              « Усі люди створені рівними, усі вони наділені Творцем певними

             невід’ємними правами, до яких належать життя, свобода і 

             прагнення щастя». 1776р Декларація незалежності США; «Знати 

             свої права – означає вже наполовину ними володіти», плакат із

              правилами гри:

  • Якщо хтось говорить – слухай;
  • Кожен говорить по черзі, а не всі водночас;
  • Не перебивай того, хто говорить;
  • Критикуй ідею, а не особу, яка цю ідею підтримує;
  • Не смійся із думок та тверджень інших.

Хід гри

Вчитель:

Шановні  гості, вчителі, учні, вітаємо вас на грі «Кращий правознавець». Сьогодні ми поговоримо про найголовніше – про наші права в рідній державі. Життя інколи ставить перед нами такі завдання, що ми волею – неволею починаємо відстоювати свої права. Тому дуже важливо сьогодні кожному знати хоча б ази правової абетки. Людина від народження наділена правами, а часом у процесі життя, після досягнення повноліття, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.

 Однак запам’ятайте:поряд із вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо перш за все тоді, коли керуєшся в своїх діях совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до інших.

 Ваші права захищає держава. Вони відображені у Конвенції ООН про права дитини, в Конституції України. Запам’ятайте магічну формулу і користуйтеся нею у повсякденному житті: «У мене є права. Держава мені їх гарантує. Я знаю свої права. Я вмію ними користуватися.» на сьогоднішньому конкурсі ми повторимо ці права. Знання командами прав людини й дитини буде оцінювати журі у складі

  • _______
  • _______
  • _______

Ведуча:  Не меркнуть зорі,

                Йдуть у небуття,

                Бо мають право вік світити.

                Ми ж маєм право на життя,

                Ми гідно мусим жити.

 1. Ведуча: 

І конкурс «Знайомство»

        Кожна команда представляє себе: назва, емблема, девіз.

         Оцінка за цей конкурс  3 бали

 

2. Ведуча: 

ІІ конкурс «Розминка»

         Дайте відповіді на поставлені питання, коли відповіді не маєте, «пасуйте» питання суперникові. Кожна правильна відповідь – 1 бал

  1. Вік, з досягненням якого наступає кримінальна відповідальність (16р)
  2. З якого віку починається навчання в школах України згідно «Закону про освіту» (6 років)
  3. Що було спершу: право чи мораль? (мораль)
  4. Хто несе більшу відповідальність за свої вчинки: людина чи громадянин? (громадянин)
  5. В Україні люди мають одне чи кілька громадянств?(одне)
  6. документ, в якому записано основні права і свободи громадян (Конституція)
  7. Вік, з якого громадяни можуть бути членами політичних партій (18)
  8. Чи передбачається кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення? (так)
  9. Чи висувають релігійні організації кандидатів до органів державної влади? (ні)
  10.  Особа, що надає юридичну допомогу громадянам (адвокат)

 

1. Ведуча: 

ІІІ конкурс «Послання Президенту»

         Уявіть, що ви маєте змогу звернутися до Президента України. Складіть звернення до Президента й вкажіть, що на вашу думку слід змінити в системі освіти. Оцінка  - 5 балів.

 

2. Ведуча: 

ІV конкурс «Ти – мені, я – тобі»

Команди по черзі мають задати одна одній по 3 питання. Оцінюється і зміст питання й відповідь. Оцінка цього конкурсу – 3 бали.

 

1. Ведуча: 

V конкурс «Хартії»

 Згідно статті 44 Конституції «…ті, хто працюють мають право на страйк для захисту своїх економічних і соціальних інтересів». Отже уявіть, що ви страйкарі і складіть

        1 команда -  вимоги страйкуючих працівників СТОВ «Новомайорське».

        2 команда - вимоги страйкуючих працівників Новомайорської школи.

 Максимальний бал – 3.

 

2. Ведуча:  Поки команди мудрують з вимогами, оголошуємо гру з

                    вболівальниками.

 Отже завдання 1. В деяких містах нашої планети на крамницях,   

          бібліотеках, клубах можна зустріти вивіски «Тільки для білих» або  

          «Тільки для чорних». Чи можливо це в Україні?

 Завдання 2. Увага! Діалог друзів.

  • Привіт. Джон»
  • Привіт, Діма! Яку я сьогодні цікаву книжку прочитав! Уявляєш, ковбої, мандри. Бої, кохання. А що ти читаєш?
  • Я? нічого нового, бо зачинена сільська бібліотека. І я не можу прочитати нічого нового.
  • Та ти що? Це ж порушення прав людини.

Яке порушення  прав ви можете назвати в цій ситуації?

 

 

2. Ведуча: 

VІ конкурс «Шлюбний контракт»

 Для участі в цьому конкурсі запрошуємо від кожної команди одного хлопчика й одну дівчинку.

 Уявіть, ви – закохані, збираєтесь вступити у шлюб. Яким він буде? Як ви будете розподіляти обов’язки. Хто буде більше відпочивати, а хто – більше працювати? Складіть шлюбний контракт, в якому були б передбачені ваші права й обов’язки. Оцінка за конкурс – 3 бали.

 

 

1. Ведуча:  Поки «молодята» укладають контракт, ми знову запрошуємо до  

           гри вболівальників. До вашої уваги лист від бізнесмена.

« Я- бізнесмен Мишко. Багато людей полюбляє рибу – і смажену, і в’ялену, і просто солону. Саме на цьому я й хочу розбагатіти. Так як я живу у селі Новомайорському і все навкруги вважаю своїм та рідним, то я й вирішив, продати наш ставок. Вже й покупців знайшов. А ж тут приходить до мене сільський голова і говорить, що я порушую Конституцію. Прошу, скажіть, де ж тут порушення?»

 

2. Ведуча: 

VІІ конкурс «Капітани, капітани…»

  Запрошуємо в центр капітанів команд. Ваше завдання – назвати якомога більше прав і свобод людини й громадянина. Переможе той, хто назве більше.

 

1. Ведуча: 

VІІІ конкурс «Ситуація»

  Кожна команда отримує по одній задачі. Вам треба їх розв’язати з точки зору закону.

 1задача:  Двоє учнів на перерві побилися. Наступного дня батько одного з хлопців прийшов відстоювати права сина. Він побив хлопця, який образив його сина.

2 задача:  В гастроном «Дружба» прийшов 14-річний Андрій влаштовуватися на роботу. Своє бажання працювати він пояснює важким матеріальним становищем. Чи отримає Андрій роботу?

 

2. Ведуча: Шановні команди, наше змагання завершене. Слово для підбиття підсумків надаємо журі.

 

Виступ журі.

 

Нагородження переможців.

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку