Основні пристрої компютера

Про матеріал
Урок з інформатики розроблений для учнів 2-го класу під час вивчення розділу "Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером". Тема уроку "Основні пристрої комп’ютера". Під час уроку необхідне таке обладнання та допоміжні матеріали: комп’ютери класу, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація до уроку, програмне забезпечення SmartNotebook. У розробці використані такі методичні прийоми, як вправа "Хвилинка-цікавинка", "Шифрувальник", гра "Закінчи речення", "Логічна мозаїка", інтерактивні завдання, "Цікавий кросворд", фізкультхвилинка, вправи для очей. Під час викладу нової теми спостерігається зв’язок з попереднім матеріалом.
Перегляд файлу

Тема: Основні пристрої комп’ютера.

Мета:

навчальна: навчити учнів розрізняти на називати основні пристрої

комп’ютера ( системний блок, монітор, клавіатура, миша та

           принтер); сформувати уявлення про призначення основних

          складових компютера та їхні можливості.

розвиваюча: розвивати  кругозір учнів, пам’ять, увагу, творчі

вміння, вміння аналізувати та порівнювати, логічно мислити,

розвивати інтерес до інформатики.

виховна: виховувати цікавість, допитливість, культуру поведінки в

                комп’ютерному класі.

 

Обладнання: комп’ютери класу, інтерактивна дошка з програмним забезпеченням SmartNotebook, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація до уроку, підручник О.В. Коршунова «Сходинки до інформатики», робочий зошит «Сходинки до інформатики», програмне забезпечення «Сходинки до інформатики».

 

Тип уроку: Комбінований урок.

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент………………………………………………..1 хв
  2. Розминка…………………………………………………………...……2 хв
  3. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності…..1 хв
  4. Повідомлення теми, мети та завдань уроку…………………………..1 хв
  5. Пояснення нового матеріалу………………………………………….10 хв
  6. Робота в зошиті………………………………………………………5-7 хв
  7. Робота з комп’ютерною програмою…………………………………15 хв
  8. Узагальнення та систематизація знань……………………………… 5 хв
  9. Підведення підсумків уроку…………………………………………...5 хв

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

Ось прийшли ми знов у клас,

Де чека  компютер нас.

Правила ми пригадаєм

Щось новеньке ми пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

 

ІІ. Розминка

 

Використовую розминку для підготовки дітей до пізнавальної діяльності, створюю позитивний емоційний настрій, «ситуацію успіху». Завдання підготовлені для розвитку кмітливості у дітей та швидкої реакції.

Учитель: Для закріплення попереднього матеріалу, пропоную вам виконати перше завдання – яке підготував для вас Незнайко (завдання створено  у програмному забезпеченні SmartNotebook і використовується із використанням інтерактивної дошки).

Вправа «Хвилинка-цікавинка»


Завдання. Розгадати анаграми. (Слайд 1)

 

1) Пристрій, який може виконувати обчислення. (Калькулятор)

2) Зручний для людей, які часто працюють у різних місцях.(Ноутбук)

3) Різновид переносних комп’ютерів, основне призначення яких – робота в Інтернеті.(Нетбук)

4) Пристрій, який може визначати шлях до будь-якого місця.(Навігатор)

5) Пристрій, який може запам’ятовувати звуки. (Диктофон)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 



Учитель: Діти, сьогодні до нас на урок завітав хлопчик, якого звати Нехайко. Він справжній бешкетник, не любить вчитися, рідко виконує домашні завдання. Він годинами сидить за комп’ютером, зовсім не дотримуючись правил з техніки безпеки. Але він дуже хоче змінитися. Давайте йому допоможемо і покажемо, що навчатися в школі – це дуже корисно і цікаво. Ви згодні? Тож, не будемо гаяти часу і швидше вирушимо в цікаву подорож – країну Знань. (Слайд 2,3)

 

 

ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

 

Учитель: Наша перша зупинка – Шифрувальник. Для того, щоб потрапити туди, необхідно розкодувати слова, які є темою нашого уроку. Для допомоги нам знадобиться ключ.  (Слайд 5)

 

 

 

    

 

 

 

 


 

Учитель: Діти, як ви вже здогадалися, сьогодні ми говоритимемо з вами про основні пристрої комп’ютера. Це тема нашого уроку. Ви дізнаєтесь із яких основних пристроїв складається комп’ютер, чим вони відрізняються один від одного та яке їх основне призначення.

Очікувані результати уроку:

 

Знати:

  • Основні складові комп’ютера;
  • Пристрої введення, виведення, зберігання та опрацювання інформації;

 

Вміти:

  • Називати основні пристрої комп’ютера;
  • Розділяти головні складові комп’ютера за призначенням;
  • Характеризувати можливості основних складових комп’ютера;
  • Виконувати нескладні завдання по темі.


(Слайд 7)

 

V. Пояснення нового матеріалу

 


Учитель: Нагадую, що комп’ютери виконують важливі функції: зберігають, опрацьовують і передають інформацію. Тому всі пристрої, з яких складається комп’ютер, можна поділити на пристрої введення, виведення, зберігання та опрацювання інформації. Розглянути їх детальніше допоможуть нам казкові герої, які проживають у країні Знань. Отже, наступна наша зупинка – Казкова. (Слайд 8)

 

Спочатку ми помандруємо в гості до Колобка. Пам’ятаєте цю казку? Колобок допоможе нам познайомитися із першим пристроєм, який називається – монітор.



Монітор – це пристрій виведення інформації з комп’ютера. (Слайд 9,10)

 

А що це за дівчинка непосидюча така. Вона вам нікого не нагадує? Звичайно, це ж наша Маша із добре відомого вам мультика «Маша и Медведь». Дівчинка розповість про другий не менш важливий пристрій комп’ютера, який називається клавіатурою.



Клавіатура – це пристрій введення інформації в комп’ютер.(Слайд 11,12)

 

Герої мультика Том і Джері познайомлять вас із пристроєм введення інформації – комп’ютерною мишкою.



Компютерна миша – це пристрій введення інформації в комп’ютер. Допомагає вводити команди та обирати значки на екрані монітора.

(Слайд 13,14)

 

А чи дивилися ви мультик про веселого Капітошку, який дуже любив гратися та співати пісні. Капітошка з радістю розповість про дуже важливий пристрій у комп’ютері, у якому містяться різні пристрої. Цей пристрій називається системний блок, без нього комп’ютер не зможе працювати взагалі.



Системний блок – пристрій, у якому містяться пристрої, котрі зберігають та опрацьовують різну інформацію. (Слайд 16,17)

 

А мультик «Ну погоди» дивилися? Тоді ви легко згадаєте героїв цього мультика Вовка та Зайця. Вони ознайомлять вас із пристроєм виведення інформації – принтером.



Принтер – пристрій виведення інформації на папір.(Слайд 19,20)

 

Фізкультхвилинка

Хто вже так ото стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультхвилинку розпочати. (Слайд 21)

VI. Робота в зошиті та з комп’ютерною програмою «Сходинки до інформатики»

Перед тим, як сісти за комп’ютери, ви повинні згадати правила з техніки безпеки в кабінеті інформатики. (Слайд 22)


Гра «Закінчи речення»

 

  •    Не можна розпочинати роботу за комп’ютером без … (дозволу вчителя).
  •    Не торкайся пальцями… (екрана монітора, шнурів, розеток).
  •    Відстань до монітора має бути … (50 см).
  •    Працювати за комп’ютером можна не більше …(15 хвилин)
  •    За комп’ютерним столом не можна … (їсти й пити).
  •    Не заходити в компютерний клас у вологому, брудному…(одязі)

 

Робота в групах

І група працює за комп’ютерами (комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики»).


Демонстрація вчителем роботи програми «Лісова галявина». (Слайд 23)

 Вчитель демонструє роботу навчально-розвивальної ігрової програми «Лісова галявина».

Сьогодні ми з вами опануємо вказівку «перетягнути». Яка виконується таким чином: курсор мишки слід встановити на об’єкт (грибочок або суничка), натиснути ліву кнопку і не відпускати її, пересувати мишку по килимку, відпустити ліву кнопку мишки в потрібному місці (над кошиком).

 

ІІ група виконує завдання в робочому зошиті (Урок 4, завдання 1-4).

Після виконання одного завдання групи міняються місцями.

 

Вправи для очей

Очам даємо відпочинок!

Мерщій рівнесенько сідаймо.


Гімнастику очей розпочинаймо! (Слайд 24)

 


Учитель: Діти, ви легко справляєтеся із усіма завданнями. Наступна зупинка «Розгадайко». Хлопчик Незнайко давно чекав на вас. Йому в школі загадали розгадати кросворд, але він не впорається без вашої допомоги. Допоможемо йому? (Слайд 25)

VII. Узагальнення та систематизація знань

 

Які ви в мене молодці. Для того, щоб закріпити знання, які ви отримали сьогодні на уроці, нам потрібно завітати на останню зупинку країни Знань, яка називається «Логічна мозаїка». (Слайд 26)


Діти виконують інтерактивні завдання (2-4), які створені в програмному забезпеченні SmartNotebook.

 

 Рефлексія

 

  • Чи справилися ви із завданнями, поставленими на початку уроку?
  • Чи сподобався вам урок?

  • Яке завдання викликало труднощі?(Слайд 27)

 

 

 

 

VIII. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання

 

Учитель: Ось і закінчилася наша цікава і захоплююча подорож країною Знань.

Сьогодні ви гарно попрацювали й справилися із усіма завданнями, допомогли хлопчику Нехайку зрозуміти важливу річ: «Знання – це скарб, який потрібно берегти». Домашнє завдання у вас буде таким: дати усно відповідь на запитання №1 на сторінці 16 підручника «Сходинки до інформатики».

А для того, щоб з'ясувати, як пройшов наш урок виберіть один із трьох смайликів, котрі лежать у вас на партах. Прикріпіть на дошку той смайлик, який найбільше відображає ваш настрій сьогодні на уроці. Нагадую, що означає кожен з них:

усміхнений - ви попрацювали сьогодні на уроці на відмінно і отримали гарний настрій.

спокійний - урок для вас пройшов спокійно, нічого нового й цікавого.

сумний - означає, що урок пройшов даремно, вам було нудно на уроці. (Слайд 29)

http://www.podruzhki.ru/data/wall/35009/sad.jpg
Дякую за увагу!

http://odarchuk.org/uploads/mini/sumnij.jpg
http://i33.mindmix.ru/50/64/186450/20/2816020/468.png

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
2887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку