Клас______
Дата______
Тема уроку. Основні та допоміжні складові комп’ютера та їх призначення. Пристрої введення, виведення та зберігання даних.
Мета урокУ.
ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;
Тип заняття(м-м) :АП(3-30).
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, роздрукований матеріал, зошит та підручник.
Основні прийоми, форми та методи роботи: фронтальне опитування, індивідуальна робота, групова робота.
Основні поняття та терміни заняття: персональний комп’ютер, основні складові ПК, допоміжні складові ПК, пристрої введення, виведення та зберігання даних.
Хід розвивальної взаємодії
І. Організація класу.
Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.
Рефлексія
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, я буду називати пристрої, а ви будете говорити, для чого їх застосовують люди.
Комп’ютер, Диктофон, Принтер, Відеокамера, Калькулятор, Стаціонарний телефон.
— Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універсальним? (Комп’ютер, Диктофон, Факс, Принтер, Відеокамера, Калькулятор, Стаціонарний телефон)
Чому ви так вважаєте?
Для чого до комп’ютера приєднують різноманітні пристрої?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Вчитель роздає тести , щоб оцінити знання кожного учня з попередньої теми.
IV. Постановка теми, мети та завдань заняття.
V. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося які є основні складові комп’ютера та розглянемо пристрої , які призначені для опрацювання та зберігання даних.
.
VI. Основна частина.
Розповідь з елементами бесіди .
Давайте пригадаємо , які є види комп’ютерів:
Зовнішній вигляд |
Назва |
Особливості |
|
Стаціонарний комп’ютер
|
Ці комп’ютери можуть зустрітися вам в різних місцях (школа, бібліотека, лікарня, банк та ін.) чи вдома. Недолік персональних комп’ютерів полягає в тому, що вони встановлюються в певному місці, їх не можна часто пересувати. Перевагою є їх потужність та зручність у використанні. Частіше стаціонарні комп’ютери більш придатні для професійного використання та навчання |
|
Ноутбук (портативний комп’ютер)
|
Невеликі за розміром. Зручно брати із собою в подорожі, відрядження, виступати на різних зібраннях чи презентаціях. Досить потужні, тому їх можна використовувати для читання, рисування, перегляду фільмів та мультфільмів, виконання завдань у навчальних програмах та перепочинок з комп’ютерними іграми |
|
Нетбук (портативний комп’ютер)
|
Основне призначення цих персональних комп’ютерів – доступ до мережі Інтернет |
|
Кишеньковий персональний комп’ютер |
Він маленький, не має клавіатури. Інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана, тобто дотиком до екрана або пальцем, або спеціальною паличкою, яка називається стілус. У кишеньковий персональний комп’ютер можна, як у щоденник, записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення. Його також можна використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів |
|
Мікро комп’ютери |
Це пристрої, у яких всередину вмонтовані мікрокомп’ютери. Їх вбудовують у годинники, мобільні телефони і навіть одяг. Мікрокомп’ютери широко використовуються у медицині під час дослідження здоров’я людей |
До основних складових персонального комп’ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу.
Але існують і інші пристрої, допоміжні.
Якими пристроями користуєтесь вдома ви і ваші батьки?
(Принтер, сканер, звукові колонки …
Ці всі пристрої об’єднуються в групи: пристрої введення та виведення, а ще існують пристрої обробки та зберігання даних. Зараз ми їх розглянемо більш детальніше.
Перш за все ми дані вводимо до комп’ютера. Як ви думаєте, які пристрої нам в цьому допомагають?
(мишка, клавіатура, мікрофон, веб-камера, сканер, плотер).
Також існують і інші пристрої введення:
(тачпад, геймпад, денспад, мультимедійна дошка, сенсорний екран, джойстик, стилус, фотокамера)
Це все пристрої введення.
За типом даних, за якими вони працюють, пристрої введення поділяють на пристрої введення текстових (клавіатура), графічних (сканер, фотокамера, графічний планшет), звукових (мікрофон), відеоданих (відеокамера, веб-камера), Окрему групу складають пристрої для забезпечення управління в різноманітних програмах (миша, тачпад, мультимедійна дошка, сенсорний екран).
Коли ми дані ввели, куди вони потрапили? (в системний блок)
А що ж там? Які пристрої в системному блоці?
В корпусі системного блока розташовані пристрої опрацювання та зберігання, а саме:
Процесор, Оперативна пам’ять, Вінчестер (Жорстикий диск)
Процесор – головна складова комп’ютера, яка виконує опрацювання даних
Процесор — це «мозок» комп’ютера. Саме процесор керує роботою всіх пристроїв. У ньому відбуваються всі операції, які виконує комп’ютер.
Пам’ять комп’ютера, або, точніше, оперативна пам’ять — це місце для інформації, з якою працює комп’ютер. У пам’яті зберігаються програми, вхідні дані, результати роботи. Після вимкнення комп’ютера інформація з пам’яті зникає. Тому інформацію для зберігання записують на вінчестер, на компакт-диск(лазерний диск).
Вінчестер (інша назва — жорсткий магнітний диск) — місце в комп’ютері, де зберігається вся інформація (музика, фільми, текстові документи тощо).
А які ще пристрої нам допомагають зберігати дані? (флешки, диски)
До якої групи вони відносяться? До групи запам’ятовуючих пристроїв.
Крім комп’ютера, людина використовує й інші пристрої для роботи з даними: мобільний телефон, диктофон, факс, програвач, калькулятор, фотоапарат, кінокамера, ігрові приставки, навігатори та ін.
Отже, коли ми друкуємо текст, то які ми пристрої використовуємо?
Який пристрій нам допомагає вводити текстові дані до комп’ютера? (клавіатура) Це пристрій введення. Далі вони потрапляють до оперативної пам’яті, яка передає їх до процесора. Він їх обробляє і знову передає до оперативної пам’яті, а потім ці дані виводяться на монітор.
Пристрої виведення.
Монітор відноситься до групи пристроїв виведення. Які ще пристрої можна до неї віднести? (колонки, навушники, принтер, проектор).
Розрізняють пристрої виведення текстових і графічних даних (монітор, принтер), звукових (навушники, звукові колонки), відеоданих (мультимедійні проектори, екранні панелі).
Певні пристрої можуть виводити як графічні, так і відеодані.
Отже, ми з вами вже знаємо, що всі пристрої поділяються на 4 групи, пристрої введення та виведення, пристрої опрацювання та зберігання.
V. Фізкультхвилинка
Гра «Впізнай професію»
Вчитель називає професію. Якщо людина цієї професії користується комп’ютером, то діти повинні плеснути в долоні.
Слюсар, інженер, режисер ,бібліотекар, тракторист, касир банку, мультиплікатор, вчитель, монтер, письменник ….
Проміжна рефлексія
VІІ. Апробація та адаптація набутих знань.
Робота за комп’ютером
Гра «Так чи ні»
Підручник ст 40-41.
VІІІ. Вправа для очей.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
1. Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5.
Повторити 2 – 3 рази.
2. Міцно заплющити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитись удалечінь (рахувати до 5).
Повторити 2-3 разів.
Робота в групах
На партах у всіх є картки із зображенням пристроїв, які потрібно згрупувати за певними ознаками. (Пристрої введення, виведення, опрацювання, збереження.
|
|
|
|
Вінчестер |
Зовнішній жорсткий диск |
Флешка |
Оптичний диск |
|
|
|
|
Привід для читання дисків |
Карта пам’яті |
Монітор |
Процесор |
|
|
|
|
Клавіатура |
Колонки |
Навушники |
Принтер |
|
|
|
|
Проектор |
Сканер |
Мишка |
Мікрофон |
|
|
|
|
Веб-камера |
Джойстик |
ІX. Підсумок заняття
Закінчіть речення:
«На сьогоднішньому уроці для мене найбільш цікавим було…»
Що нового сьогодні дізналися?
Чого навчилися?
Де ви зможете застосувати вивчений матеріал?
Що сподобалось на уроці, а що ні?
Чи виникали труднощі?
Домашнє завдання
Прочитати текст підручника на ст. 26-41, письмово у зошиті вправа 1,8 ст.33.
1