«ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНЕ ВИХОВАННЯВ РОБОТІ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ»Досвід роботикласного керівника3 – Д класу. Миколаївської загальноосвітньої школиІ-ІІІ ст. №51 Городніченко Олени Вікторівни
Номер слайду 2
Особистісно-орієнтоване виховання — це утвердження людини як найвищої цінності, навколо якої грунтуються всі інші суспільні пріоритети. Класний керівник творить найбільше багатство суспільства - Людину... В. О. Сухомлинський
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Мої завдання:
Номер слайду 5
Коротко концепція особистісно-орієнтованого виховання виражається формулою Об’єкт діяльності – організаційно-масова, культурно-просвітницька та дозвіллєва діяльність учнів класу, спрямована на їх розвиток. Суб’єкти діяльності − класний керівник, учителі, які працюють з класом, батьки, керівники гуртків, спортивних секцій, учні класу.
Номер слайду 6
Мої заповіді класного керівника:
Номер слайду 7
Принципи організація виховного процесу в класі
Номер слайду 8
Програма «Маленький Я і Життя»Завдання класного керівника:пошук оригінальних методик, технологій духовного розвитку особистостей шляхом визначення індивідуальних здібностей дитини;вивчення потреб учнів шляхом проведення психолого-педагогічного діагностування;здійснення моніторингу життєвої активності учнів у процесі різнопланової діяльності. Завдання Програмистворити умови для самореалізації особистості, утвердження принципів загальнолюдської моралі;сприяти оволодінню учнями державною мовою як носієм духовної культури;формувати морально-етичні цінності особистості, яка у своїй життєдіяльності керується загальнолюдськими і культурно-національними цінностями, національну свідомість, духовну життєтворчу особистість;стимулювання прагнення вихованців до самовдосконалення
Номер слайду 9
Зміст програми Розділ І. Який я?Мудрець шукає все в самому собіКонфуцій. Форми і тематика виховних справ. Анкетування: «Навіщо треба вчитися?», «Мої життєві цінності». Години спілкування: «Як удосконалювати самого себе», , «Чи можна розвивати розумові здібності», «Як навчитися вчитися?», «Передумова будь-якого успіху – вміння використовувати час», «Як стати розумним».Індивідуальні консультації «Підготовка до уроків вдома», «Ти-частина класної сім’ї» (спілкування у Viber, Googlre group,блозі «Розумники 3-Д»)Диспути: «Чого б ви хотіли досягти в житті», «А навіщо, власне, вдосконалюватись?», «Чи кожен здатен бути чемним?». Лекції для батьків: «Про спілкування в сімейному колі», «Про сімейну демократію». Круглий стіл з батьками: «Навчання та виховання завжди поряд», «Здібності ваших дітей і результати навчання».Інтелектуальні ігри. Участь у предметних тижнях, олімпіадах, конкурсах.
Номер слайду 10
Робота з батьками щодо реалізації І розділу програми «Який я?»
Номер слайду 11
Розділ ІІ. Будь другом Самотня людина ніколи не досягне мети Гете. Форми і тематика виховних справ. Анкетування «Моє дозвілля». Проект «Правила для учнів», «А ми на рік доросліші»Вибори учнівського самоврядування. Години спілкування: «Будьмо знайомі», «Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя», «Основні принципи ставлення до людей», «Людині потрібно два роки, щоб навчитися говорити і шістдесят років, щоб навчитися тримати язик за зубами».Індивідуальні бесіди: «Стосунки з однолітками. Як знайти справжніх друзів». Акції: «Довкілля», «Милосердя». Проект: «Стежинами Святого Миколая», «Книга завжди поруч з нами». Відзначення традицій школи: Свята першого і останнього дзвоника
Номер слайду 12
Фотогалерея до розділу «Будь другом»
Номер слайду 13
Розділ ІІІ. Я-українець! Де б не був, де б не жив – Я лиш твій, Україно! В. Крищенко. Форми і тематика виховних справ. Година спілкування «Риси справжнього громадянина». Екскурсії: «Місто Миколаїв - ти моя маленька Батьківщина», «Стежками історії Миколаєва»Ігрова програма «Яка мова найрідніша?», «Україна! Україна!»Інформаційна година «Цей день в історіїї». Усний журнал «Видатні українці сучасності та минувшини». Година спілкування: «Великої Батьківщини сини» (до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС), «Думки, вчинки, справи», «Мала Батьківщина в історії України». Прес-діалог: «Мудрі заповіді народів».Інтерв’ю «Твої моральні і життєві принципи». Свято «Мова наша калинова» Батьківські збори «Наші діти – наша спільна турбота».
Номер слайду 14
Розділ IV. Бережіть природу. Природа – наша мати. Як пташка, народжена літати,а риба – плавати в воді,так і людина створена жити серед природи. В. Солоухін. Форми і тематика виховних справ. День здоров’я «Здоровим будь!». Участь у тижнях фізичної культури. Години спілкування: «Як запобігти хворобі?», «Здоров’я – це спадок чи власне надбання?», «Навчання і вільний час».Індивідуальні бесіди з учнями: «Лікар тобі радить», «Правильне харчування та здоровий сон – запорука міцного здоров’я», «Загартування та фізичні вправи – необхідні умови здорового способу життя». Тренінг «Як сказати «Ні»?».Індивідуальна консультація для батьків: «Як запобігти перевантаженню дітей?». Екскурсія «Осінні фарби»Участь в акціях до Всесвітнього дня здоров’я, Всесвітнього дня Землі, «Ялинка», «Чисті джерела», «Благоустрій», «Посади дерево», «Домівка для пташки». Участь в спортивних змаганнях («Мій велосипед», «Ранкова зарядка мого класу», «Маленькі спортсмени», «Міська спартакіада»), щоденна ранкова зарядка в школі.
Номер слайду 15
“Завдання школи-навчити жити. Ми повинні виховати людину, здатну створити своє особисте життя “.