Матеріал містить ключові тези і особливості математичної та інформатичної компетентностей учнів початкової школи в умовах впровадження Нової української школи.
ФОКУС-ГРУПА ДИРЕКТОРИ ШКІЛ ФАРШИРОВАНА РИБА “Сьогодні у нас дві проблеми в навчанні. Перша – це перевантаженість предметами. Однозначно такого обсягу не може бути. І друга проблема – те, що ми даємо суто навчальний матеріал. Випускник нашої української школи не вміє застосувати набуті знання в житті. Він, як фарширована риба, розумієте? Нібито і риба, але не плаває”. Жуковська О. О.
{F2 DE63 D5-997 A-4646-A377-4702673 A728 D}Назва освітньої галузіІндекс у таблиці державних вимог до обов’язкових результатів навчання Мовно-літературна: 1.1. Українська мова і література, мови і літератури національних меншин 1.2. Іншомовна освіта МОВ ІНОМатематична. МАОПрироднича. ПРОТехнологічна. ТЕОІнформатичнаІФОСоціальна і здоров’язбережна. СЗОФізкультурна. ФІОГромадянська та історична. ГІО9. Мистецька. МИООсвітні галузі Зміст освіти у проекті Державного стандарту початкової освіти групується за такими освітніми галузями: Жуковська О. О.
Формування предметної математичної компетентності :цілісне сприйняття світу, розуміння ролі математики в пізнанні дійсностірозробляє стратегії (плани) розв’язання і розв’язує різні проблемні завдання, використовуючи, зокрема й засоби інформаційно-комунікаційних технологіймоделює процеси і ситуації, що відбуваються в природі і суспільстві; використовує різні джерела інформаціїаналізує ситуації і виокремлює проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних прийомів; розмірковує, висуває гіпотези, обґрунтовує, логічно їх доводить або спростовує;розпізнавання проблем, які розв`язуються із застсуванням математичних методівздатність розв`язувати сюжетні задачі, логічно міркувати , виконувати дії за алгоритмом, обгрунтовувати свої діїуміння коистуватися математичною термінологією, знаковою і графічною інформацією, уміння орієнтуватися на площині і в просторіоцінює необхідність та пізнає форми об’єктів, просторові відношення в навколишньому світі для розв’язання життєвих проблем та завдань. Жуковська О. О.
Жуковська О. О. Вилучено вимогу «знає» , зроблено акценти на загальних очікуваних результатах (ЗОР) та діяльнісних результатах «аналізую», «збираю»,«створюю»,«описую», «визначаю»,«розпізнаю», «розв’язую проблемні життєві ситуації», «знаходжу», «виявляю», «передбачаю», «намагаюся знайти помилки», «обираю із запропонованих тверджень», «перевіряю і доводжу істинність або хибність тверджень»
Жуковська О. О. Як вчителю реалізувати? Проаналізувати оновлену програму, Стандарт початкової освіти , зіставивши змістову та результативну частини. Проаналізувати подання теми у підручнику. Визначити завдання , які не відповідають програмі. Вилучити їх. Запланувати розробку відповідних завдань. Скласти календарно – тематичне планування , передбачивши динаміку досягнення програмових результатів. Запланувати достатню кількість уроків для реалізаціії певних очікуваних результатів