Урок математики" Додавання суми до числа.Знаходження виразiв рiзними способами."

Про матеріал

Урок математики для 2 класу з елементами iнтеграцii (математика +природознавство)до пiдручника М.В.Богданович

Перегляд файлу

Тема: Додавання  суми  до  числа. Знаходження  виразів  різними  способами.

Мета:  формування  предметних  компетентностей:

пояснити  спосіб  додавання  суми  до  числа, ознайомити  зі  сполучним  законом  додавання;

вдосконалювати  вміння  розв'язувати  задачі  різними  способами ; актуалізувати  знання  учнів  з  теми «Додавання  в  межах 100  з  переходом  через  розряд»; обговорити з учнями, які  осінні турботи  людей, як тварини  готуються до  зими ;пригадати, що  таке  гриби, їхню  будову  а  класифікацію ;розвивати  пізнавальний  інтерес; розширювати світогляд;

формування  ключових  компетентностей:

уміння  вчитися – розвивати  вміння  організовувати  своє  робоче  місце, планувати  власні  дії;

комунікативної- розвивати  математичне  мовлення, вміння  формулювати  висловлювання, доводити  свої  думки;

соціальної- розвивати  вміння працювати  в  парі, в  групі.

                                                                       Хід  уроку:

І. Організаційний  момент.

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

-Отож  часу не гаймо, наш  урок  розпочинаймо!

-Щоб  урок  у  нас  пройшов  плідно, давайте встановимо  правила:

1. Не варто  викрикувати.

2. Не  крутись та не  заважай  іншим.

3. Не перебивай .

4. Поважай думки  однокласників.

5. Будь активним,працюй швидко.

-Працювати  ми  будемо  за  таким  девізом:

      Навчайся, щоб знати,

     Знай, щоб уміти.

     Вмій, щоб робити.

-Намалюйте  на  полях  смайлик  з  відповідним  настроєм.

ІІ. Опрацювання  навчального  матеріалу.

1) Робота в зошиті

1.   Каліграфічна хвилинка

- Яку цифру  будемо повторювати , ви дізнаєтесь  розв'язавши  задачку.

А. Білочка  знайшла  3 білих  гриба  і 6 лисичок. Скільки  грибів знайшла білочка?

            9  99   999   9999   99999   999999

- Прочитайе  друге  число, третє, четверте.

Б. Установити закономірність і продовжити ряд.

24,34,44,…

- Отож, яка  закономірність  числового  ряду? ( кожне  наступне  число  збільшується на 10)  Які  числа  записали?

-Що  ви  можете про  них  сказати? (двоцифрові, парні).

- Назвіть найбільше  число?  Найменше?

В.(  Усно ) Які числа треба закреслити, щоб кожне наступне число було на дві одиниці менше за попереднє

14, 13, 12, 11, 10, 9, 8,7, 6, 5, 4.

-Що  ви  можете  сказати  про  закреслені  числа?(непарні)

-Назвіть  сусідів  числа  14. (  13, 15)

-Охарактеризуйте  число 5 (  одноцифрове, непарне, сусіди 4 і 6)

2. Проблемне  завдання  ( робота в групах) - Складіть  вираз  для  розв'язання  задачі.

http://i.io.ua/img_su/large/0009/96/00099694_n1.jpg   http://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpghttp://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpg  http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpg  http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpg  http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpg            http://cdn.fishki.net/upload/post/201509/10/1658827/1_gribi.jpg   http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpghttp://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpghttp://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpghttp://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpghttp://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpg

8 грибів              8+2+3=13                                       8 грибів              8+5=13                          

http://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/94106294.png     http://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpghttp://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpghttp://bilyky3ow.at.ua/_nw/0/51347437.jpg    http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpghttp://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/19/ca/7b19ca22f6cad0032b3b6ab88515fc8d.jpg

  8 грибів            8+3+2=13

 

3. Опрацювання  підручника  с. 52 №  312 (перевірка  правильності  складання  виразів.)

4. Засвоєння  правила с 52. ( Щоб  додати  суму  до  числа, можна  послідовно  додати  до  числа  кожний  доданок)   (а+ b)+c = a+(b+c)- сполучний  закон  додавання  ми  можемо  по-різному  сполучати  доданки, а  відповідь  все одно виходить  однакова.

5. Бесіда  про  осінь, осінні  турботи  людей  та  тварин.

- Яка  пора  року  дарує  нам  гриби? Пригадайте  що таке  гриби? ( окрема  група  організмів)

- Яка  будова  гриба? Назвіть  отруйні  гриби.

- Молодці, але  осінь  приносить  нам  не  лише  свої  дари, а ще й осінні  турботи.

- Які  турботи восени  у  тварин? ( готуються  до  зими) У  людей? ( збирають  урожай, згрібають  листя)

- Наступне   завдання  осінь  принесла  нам на  листочках.

6. Фронтальна  робота  з  використанням  прийому  «Коментування»

( вибірково  даю  окремим  учням листочок, вони  зачитують  приклад)

- Коментуючи , зачитуйте  приклади  по-різному.

   6 + (3+4)=           7+(3+8)=         9+(6+1)=

   5+(3+2)=            (5+4) +10 =     (6+3)+4=            

7. Робота в  групі – Складіть  задачу  про  осінні  дари ( шишки, горішки, калину, жолуді, моркву,капусту,)  щоб  вона  розв'язувалась  одним  із  виразів.

8.Фізхвилинка ( про хом'ячка)

- Які  ж  осінні  турботи у хом'ячків, як вони  готуються до  зими?

Зимовий час мабуть, найбільш напружений і відповідальний час в житті дрібних гризунів. Щоб уникнути голодної та холодної смерті багато дрібні звірки запасаються значними запасами кормів. Наприклад, звичайний хом'як, до зими готується наступним чином: гризун за осінь набирає кілька кілограмів (!) добірних зерен і коренеплодів. Робить він це старанно і поступливо: хом'як цілими днями переправляє урожай з полів у свої «засіки», перетягуючи зерна в защічних мішках.

 

9. Розв'язування  задачі  різними  способами  № 313 (двоє  учнів  біля  дошки)

- А  що ж люди  запасають на зиму, щоб  не  голодувати?

-Розв'яжемо  про  це  задачу.

Було- 36кг

Привезли – 14 кг  і  15 кг

Стало- ?

І - 36+ (14+15)= 65 (кг)

ІІ – (36+14) +15=65 (кг)

10. Усні  обчислення № 316

43+ (38+7)= 43+7+38=50+38=88

52+(14+26)= 14+26+52=40+52=92

64+(16+15)=64+16+15=80+15=95

-Обчислюючи  ці  приклади  ви скористалися сполучним законом.Ви сполучали доданки які було зручно і швидко  обчислювати.

11. Геометричний  матеріал.

№ 317  - Накресліть  прямокутник  і  знайдіть  периметр.

- Що  таке  периметр?      8+3+8+3=22 (см)

- Уявіть  , що  вам  потрібно  загородити  ділянку  городу  дротом. Якою  мірою  довжини  буде  зручно  вимірювати  дріт? (метрами)

- Якщо  ділянка  має  такі самі  розміри, як  наш  прямокутник  тільки  в  метрах. Скільки  нам  потрібно  метрів  дроту?

ІІІ. Підбиття  підсумків, рефлексія.

-Як додати  суму  до  числа? ( Щоб  додати  суму  до  числа, можна  послідовно  додати  до  числа  кожний  доданок)   

-Що  нового  ви  дізнались  з  уроку?

-Що сподобалось  робити? Що було  найважче?

-Як ви будете  використовувати  ці  знання  в  житті?

-Як  ви  можете   допомагати  батькам  восени?

- Як  ви  можете  допомогти  тваринам?

- Чи  сподобався  вам  урок? Чи  змінився  ваш  настрій  від  того  смайлика, що  був  на  початку  уроку?

http://biovin.at.ua/botanika/kartinka2/image099.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
9838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку