Урок з презентацією за темою: "Множення натуральних чисел"

Про матеріал

Матеріал буде корисним при вивченні теми "Множення натуральних чисел". Під час уроків учні розв'язують задачы практичного спрямування.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА УРОКУ: Множення натуральних чисел. Розв’язування задач. МЕТА УРОКУ:- повторити усні прийоми множен- ня натуральних чисел; - навчитись використовувати знан- ня з математики в різних галузях людського життя; -

Номер слайду 2

виховувати бережне ставлення до природи та економне використання її ресурсів.

Номер слайду 3

Девіз:«Ми не отримали землю. В спадок у наших батьків,Ми взяли її в борг у Наших дітей».

Номер слайду 4

водалісдовкілля

Номер слайду 5

Багаж знань. Закони множення натуральних чисел. УСНІ ВПРАВИ

Номер слайду 6

Обчисліть у зручний спосіб:1. 5▪64▪20=64▪(5▪20)=64002. 76▪25▪4 =(25▪4)▪76= 76003. 125▪85▪8=85▪(125▪8)=850004. 67▪458+542▪67=67▪(458+542)=670005. 89▪527- 427▪89=89▪(527-427)=89006. 25▪16▪11=25▪4▪4▪11=(25▪4)▪(4▪11)== 44007. 56▪125=7▪8▪125=7▪(8▪125)=7000

Номер слайду 7

МОЛОДЦІ !!!

Номер слайду 8

зупинка «Вода»

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Задача 1. Якщо нещільно закрити кран з водою, то за годину з нього викапає півлітрова банка води. Скільки води викапає за добу?

Номер слайду 12

Задача 2. Дмитро знає, що потрібно економити воду,тому миється під душем, а не у ванні. На душ використовує 20 л води, для ванниу 5 разів більше. Скіль-ки води зекономить Дмит-ро за місяць, якщо він ми-ється 9 разів в місяць?

Номер слайду 13

ВОДА, ТЕПЛО, СВІТЛО, ГАЗ- ЦЕ ЦІННИЙ РЕСУРС,ТОВАР, ЯКИЙ ТРЕБА ЗАОЩАДЖУВАТИ ТОМУ, ЩОДЖЕРЕЛА ЦИХ РЕСУРСІВ НЕ Є НЕВИЧЕРПНИМИ! А ЩЕ ТРЕБА ПАМ’ЯТАТИ – ЗА СПОЖИВАННЯ ТРЕБА ПЛАТИТИ!

Номер слайду 14

Прийняти ванну - 29 гривень. Вмитися в гарячій воді – 2 грн 50 коп (30 л приблизно щодня)Подивитися телевізор 1 годину - 80 копійок. Почитати книгу при світлі настільної лампи 1 годину - 16 копійок. Провести годину за комп'ютером - 58 копійок

Номер слайду 15

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 16

зупинка «довкілля»

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

https://ukr.media/static/ba/aimg/3/2/1/321734_1.p

Номер слайду 21

Задача 3. Щотижня кожна ро-дина викидає не мен-ше двох відер сміття. Скільки сміття назби-рає родина за рік, як-що в році 52 тижня? Скільки це у кілограмах, якщо у відрі 10 кг?

Номер слайду 22

Задача 4. Скільки сміття викинуть жителі нашого міста за рік якщо у нас проживає близько 9200 сімей?

Номер слайду 23

Задача 5. Скільки потрібно машин для вивозу цього сміття,якщо на машину можна погрузити 4 т сміття?

Номер слайду 24

1. Не викидайте сміття де за- манеться! 2. Після відпочинку на при- роді обов’язково збирайте та забирайте все сміття з со- бою! 3. Сортуйте сміття! Макулатуру, батарейки, деякі скляні та пластикові пляшки можна здавати на переробку!4. Навчайте інших правильно поводитися звідходами, щоб не засмічувати нашу планету!

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Зупинка «ліс»

Номер слайду 27

Задача 6. Скільки дерев потрібно вируба- ти для виготовлення підручника «Математика» для всіх учнів 5 класів нашої школи , якщо з одного дерева виготовляють 2 книги?

Номер слайду 28

Задача 7. Одне дерево щорічно фільтрує 132 кг шкідливих речовин. Скільки шкідливих речовин потрапило в повітря ? (дивись відповідь попередньої задачі).

Номер слайду 29

З одного дерева виходить 2857 зошитів на 12 сторінок. Однак, щоб виростити доросле дерево, потрібно60 років. Ось чому потрібно обережнокористуватись підручниками та зошитами, адже все це – ЗРУБАНІДЕРЕВА!

Номер слайду 30

20 кг макулатури допомагає зберегти одне дерево!

Номер слайду 31

Задача 8. Звичайна лампочка за годину роботи використовує 100 Ват електроенергії. Скільки електроенергії використає ця лампочка за місяць (30 днів) безперервної роботи по 12 годин в день.

Номер слайду 32

Задача 9. Енергозберігаюча лампавикористовує за годину роботи 20 Вт, тоді як зви-чайна – 100 Вт. Обчисліть,скільки електроенергії зе-кономить людина за місяць (зо днів) безперерв-ної роботи енергозберігаючої лампочки по12 год в день.

Номер слайду 33

Задача 10. Енергозберігаюча лампа ви-користовує за годину роботи 20 Ват електроенергії. Тоді як звичайна 100 Ват. 1000 Втелектричної енергії коштує 1 грн 68 коп. Обчисліть, скільки грошей зекономить людина замісяць (30 днів) безперервної роботи енергозбе-рігаючої лампочки по 10 год на день.

Номер слайду 34

1. Живи ощадливо – буде прибутково.2. Ощадливість не лихо – майбутнього втіха.3. Бережливість краще прибутку.4. Що сьогодні збережеш, те завтра згодиться.

Номер слайду 35

Бережливість у малому приносить економію у великому!

Номер слайду 36

Домашня робота:ІІ варіант, №103, №110, №108

Перегляд файлу

Тема: Множення натураральних чисел. Розвязування задач.

Мета: Повторити усні прийоми множення натуральних чисел, використовувати знання з математики в різних галузях людського життя, виховувати бережне ставлення до природи та економне використання її ресурсів

 

 

                                                Хід уроку

  1. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок – ми вирушаємо в подорож по нашій красивій планеті Земля. Розвязуючі задачі, дізнаємось, чим ми можемо допомогти їй у вирішенні деяких проблем. Метою нашої подорожі буде: повторити усні прийоми множення натуральних чисел, використовувати знання з математики в різних галузях людського життя, виховувати бережне ставлення до природи та економне використання її ресурсів. А девізом подорожі будуть такі слова:  «Пам’ятай, ми не отримали Землю в спадок від батьків, ми взяли її в борг у наших дітей ». (Слайди 1, 2, 3).

     Ми будемо подорожувати маршрутом:

  • Вода;
  • Довкілля;
  • Ліс. (Слайд 4).

Але в будь-яку подорож необхідно взяти багаж. Вашим багажом буде багаж знань, які ви отримали на попередніх уроках за темою: «Множення натуральних чисел. Закони множення». Отже збираємо багаж. Але його треба відкрити. Нам потрібно знайти код від замка багажа. Код нам дасть ваше домашнє завдання. Якщо ви згодні з відповідями – поставте «+», якщо ні- « - » (слайд 5).

№443

Розкрийте дужки:

  1. 5(х+11)=5х+55  +
  2. 2(12n-m)=24n-m    -
  3. (4c+d)*8y=32yc+dy    -
  4. 6*(p+3x-9t)=6p+18x-54t  +

№449 1),3)

Знайти значення виразу:

  1. 5а+5в, якщо а+в=28, то 140 +
  2. Х*11+y*11, х+y=17, 187     -

Код: + - - +++

Збираємо багаж.  В дорогу беремо:

  1. Повторення вивченого матеріалу
  • Закони множення натуральних чисел. Назвіть всі закони, які ви знаєте.
  • Усні вправи, розв’язавши які, ми закріпимо наші знання про закони множення (слайд 6).

Виконай зручним способом:

  1. 5*64*20=(5*20)*64=6400;
  2. 76*25*4=76*(25*4)=7600;
  3. 125*85*8=85*(125*8)=85000;
  4. 67*458+542*67=67*(458+542)=67000;
  5. 89*527-427*89=89*(527-427)=8900;
  6. 25*16*11=25*4*4*11=(25*4)*(4*11)=4400.

Молодці(слайд  7). Багаж зібрано.

  1. Закріплення навичок розв’язувати задачі.

Перша наша зупинка на станції «Вода». На перший погляд води у природі дуже багато, адже на всій планеті більшість території – це вода. Вона входить до складу гірських порід та мінералів, грунту, міститься в усіх живих організмах, в ллюдині теж 70% води. Але, на жаль, більшість води –це солона вода морів та океанів, непридатна до їжі (слайд 8, 9,10).

  Розрахунки вчених доводять, що до 2100 року людство може залишитись без води. І вже нині близько третини відчувють брак прісної води. Тому розв’язавши наступні задачі, ми впевнимось, що дійсно бувають такі ситуації, коли воду економити та  як цього уникнути.

Задача 1 (слайд11).

 Якщо нещільно закрити кран з водою, то за годину з нього викапає півлітрова банка води. Скільки води викапає за добу?

                        Розвязання:

24:2*1=12(л)

Відповідь: 12 л.

Задача 2 (слайд 12).

Дмитро знає, що потрібно економити воду, тому миється під душем, а не у ванні. На душ використовується 20 л, а на ванну – у 5 разів більше. Скільки води зекономить Дмитро за місяць, якщо миється він 9 разів на місяць?

                  Розвязання:

(20*5-20)*9=720(л)

Відповідь:720 л.

 

 

 

Запамятай:

Фізкультхвилинка: (слайд 15)

Діти встали.

  • Якщо ви смітите на вулиці, почухайте носик;
  • Якщо ви не смітите на вулиці,підстрибніть три рази;
  • Якщо ви не спалюєте сміття у дворі, сплесніть три рази у долоні;
  • Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, погладьте себе по голівці;
  • Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста, підніміть дві руки догори;
  • Якщо хочете дружити, бути в злагоді з природою, потисніть одинодному руки!

 Друга наша зупинка «Довкілля» (слайд 15).

  Ще однією проблемою життєдіяльності людства є сміття(слайди 17,18,19).    Люди забруднюють не тільки Землю, але й навколоземні орбіти. У нас над головами літає майже 5  тон різного брухту. Це і паливні баки, і болти, і заглушки, і залишки ракет-носіїв і т.д., а це все впливає на стан довкілля на планеті (слайд 20).

Задача 4. (слайд 21).

 Щотижня кожна родина викидає не менше двох відер сміття. Скільки сміття назбирає родина за рік, якщо в році 52 тижня? Скільки це у кг, якщо у відрі 10 кг?

                      Розвязання:

52*2*10=1040(кг)

Відповідь: 1040 кг.

 

Задача 5. (слайд 22).

Скільки сміття викинуть жителі нашого міста за рік , якщо у нас проживає близько 9200 сімей?

                       Розвязання:

1040*9200=9568000=9568(т)

Відповідь: 9568 т.

Задача 6. (слайд 23).

Скільки  необхідно машин, щоб вивезти це сміття, якщо на одну машину можна погрузити 4 т сміття?

                      Розвязання:

9568:4=2391(маш)

Відповідь: 2391 машина.

  Зупинка «Ліс»

Нема нічого красивішого та милішого нашого лісу. В лісі людина відпочиває душею, заряджається енергією, насолоджується красотою та чистотою. І ми зараз поміркуємо, як зробити так, щоб лісів вирубували менше. Ліси вирубують насамперед для виробництва паперу.

Задача 7(слайд 27).

Скільки дерев потрібно вирубати для виготовлення підручника математика для всіх учнів 5-х класів нашої школи, якщо з одного дерева виготовляють 2 книги?

                          Розвязання:

  5-А  - 25 учнів;

  5-Б – 21 учень;

  1 дерево – 2 книги;

Скільки знищили дерев?

46:2=23 дерев

Відповідь: 13 дерев.

Задача 8 (слайд 28).

 Одне дерево щорічно фільтрує 132 кг шкідливих речовин.                  Розв’язання:

Всього – 46 учнів;

Скільки дерев вирубали?

Скільки кг шкідників?

13*132=

Відповідь: .

 

 Для виробництва електроенергії в нашій країні використовують паливо, мазут, вугілля, а також деревину.

Задача 9 (слайд 31).

Звичайна лампочка за годину роботи використовує 100 Ват електроенергії. Скільки електроенергії використає ця лампочка за місяць (30 днів) безперервної роботи по 12 годин в день.

                     Розвязання:

12*100*30=36000(Вт)

Відповідь: 36000 Вт.

Задача 10 (слайд 32).

Енергозберігаюча лампа використовує за годину роботи 20 Вт, тоді як звичай-на – 100 Вт. Обчисліть, скільки електроенергії зекономить людина  за місяць (зо днів) безперервної роботи енергозберігаючої лампочки по12 год в день.

                          Розвязання:

  1. 100*12*30=36000(Вт) – звичайна;
  2. 20*12*30=7200(Вт) – економна;
  3. 36000-7200=28800(Вт)-економія

Відповідь: 28800 Вт.

Задача 11 (слайд 33).

Енергозберігаюча лампа використовує за годину роботи 20 Ват  електроенергії. Тоді  як звичайна 100 Ват. 1000 Вт електричної енергії коштує 1 грн 68 коп.Обчисліть, скільки грошей зекономить людина замісяць (30 днів) безперервної роботи енергозберігаючої лампочки по 10 год на день.

                   Розвязання:

  1. 100*10*30-20*10*30=28000(Вт)-економія;
  2. 28*1грн 68 коп= 28 грн 1904 коп=47 грн 4 коп.

Відповідь: 47 грн 4 коп.

 Ось і підійшла до кінця наша подорож. Ми подорожували різними зупинками лише 45 хв. Ви добре виконали всі завдання, розв’язали проблеми, які виникали під час подорожі. І завершимо подорож прислів’ями про ощадливість і бережливість, які є ключовими словами нашого уроку.

1. Живи ощадливо – буде прибутково.

2. Ощадливість не лихо – майбутнього втіха.

3. Бережливість краще прибутку.

4. Що сьогодні збережеш, те завтра згодиться.

Подорож закінчилася. Де б ви не були, щоб ви не робили – пам’ятайте: бережливість у малому приносить економію у великому (слайди 34-35).

  1. Домашня робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розшифрувати слово.

  1. Розкрийте дужки:
  1. 4▪(х-8);
  2. 8▪(х+3);
  3. (7-х)▪8;
  4. 12▪(4х-с);
  1. Спростіть вираз та обчисліть його значення:
  1. 3х+11х, якщо х=2;
  2. 25х-14х, якщо х=3;
  3. 28х+х, якщо х=0;
  4. 89х-х, якщо х=4;
  5. 8х+12х+21х, якщо х=5;

10)13х+38х-42х, якщо х=20;

11) 24х-х+17, якщо х=1;

12) 13х+42х-14, якщо х=10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кубишева Зоя Філаретівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олеговна Катерина
    Дякую. Дуже сподобалась розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Олеговна Катерина
    Дякую. Дуже сподобалась розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2017
Переглядів
6293
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку