Особливості освітнього процесу в закладі освіти під час дистанційного навчання в період воєнного стану

Про матеріал
Організація освітнього процесу в закладі освіти у 2022/2023 навчальному році здійснюється в умовах воєнного стану відповідно до чинних нормативних документів задля забезпечення права учнівства до продовження здобуття освіти.
Перегляд файлу

Алексеєнко Ольга Олександрівна,

заступник директора з навчально-виховної роботи

Харківської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №26

Харківської міської ради

Харківської області

 

Особливості освітнього процесу в закладі освіти

під час дистанційного навчання в  період воєнного стану

Не допускай такої мислі,

Що бог покаже нам неласку.

Життя людського строки стислі

Немає часу на поразку

Ліна Костенко

Розуміння того, що інтелект нації не підлягає руйнації, гостро стає саме в цей нелегкий час. Два неперервних процеси, освіта й виховання, не можуть чекати. Учнівство швидко зростає, а у вчительства немає часу чекати, тому виклик наш заклад освіти прийняв. Працюємо тут і зараз, за будь яких умов, з вірою у святу перемогу й нашу Україну!

Організація освітнього процесу в закладі освіти у 2022/2023 навчальному році здійснюється в умовах воєнного стану відповідно до чинних нормативних документів задля забезпечення права учнівства до продовження здобуття освіти.

Пріоритет – забезпечення максимально можливої безпеки кожної дитини, кожного працівника освіти, стабілізація емоційного стану. У межах академічної автономії адміністрація закладу освіти на початку навчального року продумала алгоритм щодо організації освітнього процесу:

  1. Розміщення на сайті ЗЗСО версій електронних підручників для 1-11-х класів, з яким було ознайомлено батьківство, учнівство та вчительство до 01.09.2022 http://school26.edu.kh.ua/
  2. Створення класних спільнот у менеджерах, в які входять всі учасники/учасниці освітнього процесу, окремої спільноти для вчительства
  3. Створення електронного розкладу із розміщенням в ньому електронних покликань вчительства на всі уроки, доступ до нього всіх учасників освітнього процесу, відображення в ньому режимів взаємодій учнівства та вчительства (синхронний/асинхронний) відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою ЗЗСО, має організовуватися в синхронному режимі
  4. Використання платформи «Нові знання» для ведення електронних журналів, електронних щоденників
  5. Організацію та проведення протягом липня-серпня 2022 року онлайн-тренінгів для вчительства щодо оптимізації роботи вчительства в дистанційному режимі
  6. Проведення онлайн-нарад для ознайомлення вчительства із особливостями організації освітнього процесу, вимогами до організації дистанційного навчання,
  7. Проведення онлайн-батьківських зборів для ознайомлення батьківства із особливостями організації освітнього процесу у поточному навчальному році
  8. Організацію роботи практичного психолога через шкільний сайт, розділ «Кабінет психологічної служби»
  9. Організацію роботи для продовження співпраці із університетськими кафедрами в онлайн режимі: кафедрою Східної Європи при ХНУ імені В.Н. Каразіна, кафедрою природничих дисциплін при ХНПУ імені Г.С. Сковороди, кафедрою початкової філологічної освіти  при ХНПУ імені Г.С. Сковороди та шкільних предметних тижнів із висвітленням інформації про проведені заходи на сайті ХЗОШ №26, в соціальних мережах https://www.facebook.com/profile.php?id=100045858608409  

Для налагодження зворотного зв’язку та реагування на можливі проблеми адміністрація закладу освіти періодично проводить онлайн опитування/анкетування щодо організації онлайн навчання як вчительство так і учнівство:

  1. робота вчительства з учнівством закладу освіти з предмета;
  2. самоаналіз власної професійної діяльності, опитування проводиться постійно, під час запланованого річним планом вивчення стану навчання навчальних предметів;
  3. оціни освітнє середовище закладу освіти, опитування проводилося серед учнівства

Адміністрація ЗЗСО регулярно відстежує результати навчання учнівства через:

  1. перевірку електронних класних журналів із виданням відповідних наказів, де приписується своєчасне заповнення змісту уроку, розміщення та перевірка домашнього завдання та інших видів робіт. Батьківство ознайомлено із веденням електронного щоденника. Учнівство, яке зараховується протягом навчального року, обов’язково отримує логін та пароль щодо користування платформою «Нові знання».
  2. проведення експрес-контролю щодо проведення дистанційних уроків
  3. спостереження за роботою вчительства в міжатестаційний період,   роботою вчителів-спеціалістів, проходженням чергової атестації вчительством з обговоренням уроків в телефонному режимі, надання рекомендацій через меседжери

В умовах воєнного стану одним із обов’язковим питань є організація контролю за відвідуванням занять учнівством, розроблена схема: заступник директора з навчально-виховної роботи - класна керівниця – вчительство - батьківство (за необхідністю шкільний офіцер поліції). Щотижневі спілкування класних керівниць із батьківством, учнівством

Для забезпечення методичної підтримки педагогічних працівників\працівниць та створення умов для планового проходження підвищення кваліфікації створена група «Самоосвіта ХЗОШ №26» в менеджері Телеграм, де розміщуються покликання на всі події, пов’язані із удосконаленням навичок роботи з електронними ресурсами, залученням вчительства до участі в заходах щодо оволодіння технологіями дистанційного навчання та вдосконалення цифрової компетентності

Вчительство ХЗОШ №26 у процесі підготовки до проведення навчальних занять створює власні навчальні презентації, електронний контент та використовує:

  • гугл-опитування, тестування в Google Формах
  • сервіс відеотрансляцій ZOOM
  • віртуальний клас на Google Classroom
  • платформа "Всеукраїнська школа онлайн для 5-11 класів", освітні ресурси на порталі "На Урок", "Всеосвіта", "iLearn"
  • інтерактивна дошка JamBoard
  • Live Worksheets, etc. (інтерактивні ігри, тренажери, електрнонні презентації, онлайн – тести)
  • LearningApps (https://learningapps.org/) – онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки та розміщення матеріалів для навчання
  • тестовий комп'ютерний контроль, електроні посібники, комп'ютерні дидактичні ігри
  • анімацію, музичний супровід
  • віртуальні лабораторії (моделювання, віртуальні досліди)
  • спілкування з викладачами ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, ХНУ ім.В.Н. Каразіна
  • програми створення відеофільмів Pinnacle Studio, YouTube, Сoggle.it,  Mentimeter

Для здійснення зворотнього зв'язку застосовує месенджери (Viber, Telegram), Google Classroom; коментарі, рекомендації учнівству; відповіді на запитання від учнівства; електрону пошту. Розміщюють відео у YouTube, власні матеріали на освітніх порталах при підготовки до уроків

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 березня 2023
Переглядів
3002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку