Семінар «Сприяння педагогічними працівниками формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання та розвитку»

Про матеріал
Відповідно до вимог Нової української школи однією з основних форм підвищення кваліфікації вчителів є семінари. Семінарські заняття - це можливість опрацювання нормативних документів, отримати інформацію, самостійно здобуту з різних джерел; у суперечках і дискусіях поглиблювати й систематизувати знання; відстоювати свої погляди; здобувати навички публічних виступів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Семінар «Сприяння педагогічними працівниками формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання та розвитку»вчитель української мови та літератури ліцею №18 Деснянського району міста Києва. Кулик Тетяна Іванівна

Номер слайду 2

Всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору – основна мета освітян. Закон України «Про освіту»

Номер слайду 3

виховання, що грунтується на цінностяхцінності є фундаментом освіти та умовою формування людини та суспільства.«Цінностям не можна навчитися, їх можна тільки пережити», - стверджував Віктор Франкл, автор книги «Людина у пошуках справжнього сенсу». Нова українська школа

Номер слайду 4

ЦІННОСТІ

Номер слайду 5

Морально-етичні

Номер слайду 6

Соціально - правові

Номер слайду 7

Особистісно - зорієнтовані

Номер слайду 8

«Втратити гідність — це все одно, що прирівняти себе до речі, стати інструментом у руках інших людей, при цьому здійснити це із власної волі. Виховуй у собі гідність і повагу до інших людей – ніколи не знаєш, хто буде у складі суду присяжних». Іммануїл Кант. Гідність

Номер слайду 9

Базовий елемент самосвідомості людини, усвідомлення своєї неповторності, необхідності цінувати себе, а також аналізувати себе з боку. Гідність не може бути успадкованою чи вродженою рисою характеру, вона є цінністю, яка напрацьовується та формується. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 10

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 11

Номер слайду 12

«Всі люди народжуються рівними і до самої смерті проти цього борються». Лешек Кумор. Рівність

Номер слайду 13

Характеристика цінності в освітньому процесі1. Всі люди мають однакові, зокрема й гарантовані державою право на освіту, вихідні можливості для реалізації себе. Якщо ж можливості не є рівними, то це створює умови для загального незадоволення і провокує втрату іншої цінності – суспільної довіри. 2. Рівність перед законом. Дорослі учасники освітнього процесу мають донести до дітей важливість дотримання ними у житті норм права, правил суспільної поведінки та утвердження рівності перед відповідальністю.

Номер слайду 14

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 15

Номер слайду 16

«Крайня несправедливість - здаватися справедливим, не будучи таким». Платон «З несправедливістю або співпрацюють, або борються». Альбер Камю. Справедливість

Номер слайду 17

1. Великою проблемою побудови добробуту в країні є питання несправедливості, з якою стикаються на різних рівнях батьки та вчителі як громадяни. Саме тому утвердження цієї чесноти вкрай важливе для виховання в дитині шукача правди та бажання створити справедливим своє оточення, місто, країну. 2. Справедливість часто ставлять на один рівень із рівністю. Щоправда, слід відзначити, що, будучи взаємопов’язаними та близькими, ці цінності-принципи можуть різнитися. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 18

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 19

Номер слайду 20

«Найвищий результат освіти - толерантність». Хелен Келлер  ТОЛЕРАНТНІСТЬ ТА КУЛЬТУРНЕ РІЗНОМАНІТТЯ

Номер слайду 21

З Декларації принципів толерантності, затвердженої Резолюцією Генеральної Конференції ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року: 1.1. Толерантність означає повагу, прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження і способів проявів людської індивідуальності… 1.2. Толерантність – це не поступка, поблажливість або потурання. Толерантність – це насамперед активне ставлення, що формується на основі визнання універсальних прав і основних свобод людини…

Номер слайду 22

1. Усвідомлення неповторності кожної людини, її безумовної унікальності, яка має бути прийнята іншими задля створення сприятливих умов для розвитку особистості та суспільства загального добробуту; 2. Заперечення стереотипного сприйняття інших, уміння і бажання прийняти людину, відмова від догматизму, від абсолютизації істини;3. Розуміння необхідності шанобливого ставлення до інших людей, зокрема представників інших етнічних, національних, релігійних, расових груп, соціальних верств населення, а також їхніх поглядів, особливостей та звичаїв; Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 23

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 24

Номер слайду 25

«І що цікаво – серце у колібрі майже втричі більше, ніж шлунок. От якби так у людей». Ліна Костенко Турбота

Номер слайду 26

1. Турбота як умова виживання передбачає потребу людини розвивати у собі щире бажання допомогти іншому, попіклуватись про нього з прагненням одного дня побудувати турботливе суспільство. 2. Турбота має бути діяльнісною, вона передбачає уміння не лише співчувати, але й співпереживати людині, тобто активними діями або принаймні активним слуханням включатися у життя людини. 3. Учасники освітнього процесу, які практикують цінність турботи, хоча й очікують взаємності, проте допомагають іншим не з цієї причини. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 27

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 28

Номер слайду 29

«Якби шахраї знали всі переваги чесності, то вони заради вигоди перестали б шахраювати». Бенджамін Франклін. Чесність

Номер слайду 30

1. Чесність слугує орієнтиром правди, утверджує прагнення вибудовувати відкриті стосунки з іншими, без лицемірства чи бажання приховати суттєве, виглядати краще в очах інших. 2. Чесність є умовою створення атмосфери довіри як соціального капіталу, необхідного для успішного формування діалогу між громадянами та державою. 3. Академічна доброчесність як сукупність етичних принципів та визначених законом правил4. Чесність - мірило здорового мікроклімату шкільного середовища. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 31

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 32

Довіра«Для дорослої людини довіра - слабкість, для дитини – сила». Чарльз Лем

Номер слайду 33

1. Умова добробуту сім’ї та народу, без якої неможливо сформувати суспільство, що процвітає, примножуючи загальне благо; 2. Безумовна відкритість у ставленні однієї людини до іншої, що свідчить про бажання спілкуватися без «подвійного дна», з наданням людині права на помилки; Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 34

Як проводитьсяформування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 35

Номер слайду 36

«Для інших ми творимо правила, для себе – винятки». Ш. Лемель «Свобода полягає у тому, щоб залежати тільки від законів». Вольтер ВЕРХОВЕНСТВО ПРАВА

Номер слайду 37

1. Верховенство права як цінність освітнього процесу передбачає, що і нинішнє, і завтрашнє покоління має утверджувати у повсякденному житті культуру служіння замість культури панування. Культура служіння одне одному, як дієве втілення принципу верховенства права, містить дві взаємодії: “держава-людина” та “людина-людина”2. Верховенство права передбачає, що підставою прийняття певних формальних, обмежувальних процедур є потреба досягти чесного та безкорисливого балансу інтересів усіх членів громади або суспільства. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 38

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 39

«Патріотизм мусить проявлятися не тільки в охоті зложити життя в жертві за національні ідеали, але й в охоті щоденною тяжкою працею здобути щораз нові позиції, творити щораз нові вартості». Петро Федун-Полтава Патріотизм

Номер слайду 40

1. Вдячність та відданість своєму народові - почуття особливої емпатії до людей та суспільства, в якому людина народилася, виросла й де попри можливі труднощі відбувається фізичний, інтелектуальний та духовний розвиток особистості; 2. Дотримання законів та суспільно корисних правил життєдіяльності - усвідомлення необхідності знати та дотримуватися норм моралі й норм чинного законодавства; свідоме уникнення зневажливого ставлення до закону, протидія правовому нігілізму в собі та інших людях; 3. Відчуття гордості за надбання національної культури, мови, історії, традицій – шанобливе ставлення до культурних здобутків народу, його історичних досягнень, пам’яті про осіб, що полягли за його незалежність та самобутність. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 41

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 42

«Важливе не звання людини, а її справа». Пліній Молодший ЛІДЕРСТВО ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ

Номер слайду 43

1. Усвідомлення особою необхідності постійного розвитку протягом усього життя, реалізації творчої іскри, набуття навичок комунікації, роботи в команді, емоційного інтелекту .2. Прагнення критично мислити, обґрунтовано ставити під сумнів усталені погляди, шукати та помічати зв’язки між вчинками людей та суспільними явищами.3. Прийняття людиною особистої відповідальності за своє життя. Лідер сам веде своє життя. 4. Лідер є вольовою особистістю, яка вірить у себе, вірить в інших і в закономірності. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 44

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 45

«Орлині крила маєм за плечима, самі ж кайданами прикуті до землі». Леся Українка. Свобода

Номер слайду 46

1. Право кожної людини на самореалізацію своїх бажань, намірів, ідей – право на те, щоб інші не створювали перешкоди для розвитку особистості. Свобода передбачає волю людини як рушійний фактор її професійної та життєвої траєкторії. 2. Особа усвідомлює велику відповідальність перед суспільством за виявлення своєї свободи, за своє самовираження. Характеристика цінності в освітньому процесі

Номер слайду 47

Як проводиться формування цінності у здобувачів освіти у освітньому процесі:

Номер слайду 48

Тож цінності в освіті мають бути не просто добіркою хороших та гідних правил життєдіяльності у суспільстві, а наочним набором внутрішніх щоденних принципів, які допоможуть у дорослому житті не лише обрати професію, знайти своє покликання, але й реалізувати свій творчий потенціал, стати гідним громадянином, сім’янином тощо.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Штефан Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
27 березня 2023
Переглядів
1121
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку