Особливості природи материків Землі. Австралія.

Про матеріал
Ознайомити з особливостями природи материка Австралія. Розширити уявлення учнів про освоєння світу та відкриття нових земель.
Перегляд файлу

Тема: Особливості природи материків Землі. Австралія

Мета. Ознайомити учнів з особливостями природи Австралії; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль; вчити складати розповіді про природу материків і океанів; розвивати спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес.

Методично-дидактичне забезпечення: глобус, карта півкуль, картки для роботи в парах, плакати із зображенням материка Австралія, презентація.

Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організація класу. Рефлексія настрою та емоційного стану.

- Я рада бачити вас усіх на уроці. До нас на урок завітали гості – привітайтесь!

- А тепер привітайте один одного. Візьміться за руки, усміхніться і передайте тепло своїх усмішок один одному!

2. Фенологічні спостереження

- Я надіюся, що у вас прекрасний настрій. А який же настрій створила нам на сьогодні природа?

Виступ синоптика

  • Сьогодні 27 лютого, четвер. На термометрі … градусів. Сонячно (хмарно). Спостерігається (легкий, помірний) вітер. (Дощ чи сніг). Стан неба (сонячно,похмуро,хмарно). Дні стають довшими, а ночі коротшими. Повітря теплішає, сонечко світить все більше. Цього року зима не така як завжди, майже не було снігу. Підсніжники, примулки. Де – не – де можна побачити комах.

3. Перевірка домашнього завдання

- Перш ніж розпочати нову тему уроку, давайте пригадаємо, про що ми вчили на попередньому уроці. (……………)

- До сьогоднішнього уроку ви всі старанно готувалися! Щоб перевірити рівень своїх знань за вивченою темою, я пропоную виконати тестову роботу.

Тести:

  1. Материк Південна Америка розташований:

А) у північній півкулі;

Б) у західній півкулі;

В)у східній півкулі.

2. Він омивається водами:

А)тихим  і атлантичним океанами;

Б) Атлантичним і індійським океанами;

В) Індійським і Тихим океанами.

3. У Південній Америці є гори:

А) Гімалаї;

Б)Карпати;

В) Анди.

4. У Південній Америці найбільша річка Землі:

А) Дніпро;

Б)Амазонка;

В) Ніл.

5. Тропічні ліси у Південній Америці Називають:

А) сухими;

Б) дощовими;

В) сніговими.

6. Яка хижа риба живе в річці Амазонка:

А) піранья;

Б) сом;

В) бурий паку.

7. Якого хижака називають господарем лісу на материку Південна Америка:

А) ягуара;

Б) панцерника;

В) ведмедя гризлі.

8. Найдовша змія світу:

А) гримуча гадюка;

Б) анаконда;

В) кобра.

- Молодці! Я надіюсь ви всі гарно виконали завдання. Оцінки я виставлю до наступного уроку.

4. Повідомлення теми уроку.

А) Вправа «Дешифрувальник»

- Погляньте на дошку. Закресліть слово «континенти» і ви дізнаєтесь тему нашого уроку.

КАОВНСТТИРНАЕЛНІТЯИ

  • Яке слово утворилося?
  • Отже, сьогодні ми ознайомимося з особливостями природи цього материка.

- Колись давно Австралію назвали невідомою південною землею. Цей континент можна назвати своєрідною скринькою світу, де зібрані найзагадковіші та незвичайні тварини всього світу, і де все навпаки: з грудня до лютого – літо, зірки зовсім інші, до того ж, це країна приголомшливої краси.

Б) Метод «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися.»

Вправа «Очікування» Робота з картою (діти показують).

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

Найменший материк

Розташування континента

Розташування

Східна півкуля(Яка півкуля)

Відкриття материка

Річки

Океани омивають (які?)

Природа материка

Озера

На півдні

Населення

Гори

 

 

Населення

 

 

 

 

В) Розповідь про відкриття материка

Слайди…..

  • Хто з мандрівників відкрив цей материк?

Європейці відкрили Австралію пізніше від інших материків через його віддаленість і відособленість материка від Європи. Австралію відкрила експедиція голандського мореплавця Абеля Тасмана. Він досліджував північні і північно – західні береги материка і відкрив острів, названий його ім’ям – Тасманія. Він довів, що Австралія – Самостійний материк, а не частина якоїсь невідомої південної землі.

Східне узбережжя Австралії відкрив у другій половині ХVІІІ століття англійський мореплавець Джеймс Кук.

Джеймс Кук – британський першовідкривач, дослідник і навігатор. Після повідомлення в Королівському науковому товаристві про здійснені ним спостереження  за затемнення Сонця, його було призначено командиром першої наукової експедиції у Тихий океан. Він тричі подорожував у Тихий океан, став першим європейцем, який дослідив велику частина його побережжя. Кук першим проплив навколо Австралії та склав карту. Джеймс Кук назвав Австралію материком різних чудес світу. Його ім'ям названо понад 20 географічних об'єктів.

Г) Робота з підручником.

- Читайте уважно і запам'ятовуйте, що цікавого ви дізнаєтесь про цей материк?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Що особливого є на цьому материку? (Великий Бар'єрний риф).

- Я пропоную переглянути відео про це незвичайне чудо світу!

ВІДЕО

  • Що ви запам’ятали (що вас вразило) із побаченого? (невелика інформація про бар’єрний риф)
  • Дуже багато туристів приїжджає, щоб побачити це незвичайне чудо.
  • Давайте переглянемо, чим ще приваблює до себе материк? (річка Муррей, озеро Ейр, пустеля Вікторія, міста Сідней і Мельбурн, цікавинка про столицю)

Найстарші австралійські мегаполіси – Сідней і Мельбурн. З давніх часів це міста - конкуренти. Кожне з них є столицею штату і до недавнього часу претендували на роль головного міста всієї держави. Вибрати між містами австралійцям було важко, тому вони вирішили побудувати нове місто – Канберра – на півдорозі між Сіднеєм і Мельбурном, перетворивши його на офіційну столицю Австралії. Однак Сідней і Мельбурн не втратили свого впливу. На сьогодні Австралійці називають Сідней економічною столицею країни, а Мельбурн – культурною.

Сідней і Мельбурн – міста інтернаціональні. Їхні жителі розмовляють майже 200 мовами світу. На сьогодні столиці Австралії присвоєно титул «Найзручніше для життя місто на Землі».

  • Корінне населення Австралії – аборигени.

Корінне населення Австралії – Аборигени, які досі живуть дещо відособлено на північному заході материка.

  • Цей материк дуже комфортний для проживання,але зовсім недавно цей материк спіткало велике лихо!

   Мабуть, кожен з нас чув про лісові пожежі в Австралії, які не вдається загасити з жовтня 2019 року і внаслідок яких на материку вигоріло понад 10 мільйонів гектарів ділянок землі та, за свідченнями екологів, загинула величезна кількість тварин.

    Але чи чули ви, що лісові пожежі в літній сезон є звичним явищем для цієї країни і навіть допомагають розмножуватися деяких видам австралійських рослин? Звучить дивно, але саме так ці дерева пристосувалися в процесі еволюції до умов свого середовища проживання.

Слайди (фото)

Д) Застосування набутих знань умінь і навичок

Гра «Вірю – не вірю»

Австралія – найменший материк.

Рельєф Австралії переважно гірський.

Австралія – найсухіший материк.

В Австралії багато річок.

Муррей – найбільша річка Австралії.

На материку багато держав.

На материку одна держава.

Бар’єрний риф побудували люди.

Корінне населення – аборигени – мають білу шкіру.

Е) Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.

Робота в парах

1 завдання

- З’єднайте стрілками з назвою материка тільки правильні твердження. 

Омивається Тихим і Індійським океанами

Найвіддаленіший материк

Третій за величиною материк

Знаходиться у східній півкулі

Найменший континент

Цей материк схожий на трикутник

Цей материк — «безлюдний континент»

Знаходиться найглибше озеро світу

Австралія

Найбільший за розмірами материк

Знаходиться в західній півкулі

Омивається Тихим океаном

Омивається всіма океанами

Цей материк розташований у двох півкулях

Найтепліший континент

Омивається трьома океанами

Найсухіший континент

  Омивається Північним Льодовитим океаном

Другий за розмірами материк

 

 

2 завдання. Встановіть відповідність.

  1. Австралія                                              А) озеро
  2. Муррей                                                 Б) корінне населення
  3. Тасманія                                               В) острів
  4. Австралійський Союз                        Г) пустеля
  5. Аборигени                                           Д) ріка
  6. Ейр                                                        Е) держава
  7. Вікторія                                                Ж) материк

 

ІІІ Заключна частина

  1. Підсумок уроку
  •  Сьогодні ви гарно відповідали, були активними на уроці.
  • Скажіть, будь ласка, то про що ви сьогодні дізналися? (Дозаповнення таблиці. Зробити висновок, що не вивчили на сьогоднішньому уроці, дізнаємося на наступному уроці!)

 

  1. Домашнє завдання

У підручнику с. 116 – 118, переказувати. Використовуючи різні джерела інформації, підготувати повідомлення про острів Тасманія.

docx
Додав(-ла)
Дордюк Ірина
Додано
12 березня 2020
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку