Особливості проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі.

Про матеріал
Матеріал містить рекомендації щодо проведення інструктажу з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп'ютерному класі в активній формі. способи проведення інструктажів описані в матеріалі можуть бути використані на уроках у 8-11 класах.
Перегляд файлу

Особливості проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі.

На першому уроці інформатики в кожному семестрі, відповідно до вимог, проводиться інструктаж з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі. Багаторазове повторення одних і тих самих правил приводить до формалізації процесу інструктування і, з часом, учні перестають відчувати важливість цих правил та необхідність виконувати їх кожний раз, коли працюєш за комп’ютером.

Відповідно виникає необхідність зробити процес проведення інструктажу менш формальним, застосовувати різні форми та методи. Пропоную способи проведення інструктажу з правил поведінки та безпеки життєдіяльності у активній формі.

Використання інтерактивної вправи «мікрофон» під час інструктажу з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі:

  1. Перше запитання озвучує вчитель та обирає учня, який дає на нього відповідь.
  2. Обраний учень відповідає на питання, задає наступне питання та обирає кому воно задане.
  3. Таким чином, кожний учень у класі дасть відповідь на питання та сформулює власне запитання.

При проведенні інструктажу в такій формі завдання вчителя слідкувати за тим, щоб задані учнями питання були відкритими, тобто потребували розгорнутої відповіді, а не одного слова «так» або «ні».

Письмовий варіант проведення інструктажу з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі.

Завдання виконується на подвійному листочку. На внутрішній лівій стороні листка учні пишуть своє ім’я та формулюють 10-11 питань з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі.

Після завершення першої частини листочки згортаються та здаються вчителю. Учитель роздає згорнуті листочки учням у класі, при цьому необхідно переконатися, що роздані листи не попали до авторів питань.

На правій стороні отриманого листка учні пишуть власне ім’я та дають відповіді на питання, що записані з лівої сторони.

Якщо кількість запитань на лівій стороні менша ніж поставлено умовою завдання, учень дає відповіді на наявні питання та дописує таку кількість правил поведінки та безпеки життєдіяльності, щоб їх загальна кількість досягла поставленої в завданні умови (10-11).

На мою думку, такий підхід до організації проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності та правил поведінки в комп’ютерному класі на початку семестру дає можливість уникнути формалізму у проведенні інструктажу, звернути увагу учнів на важливість правил, які повторюються під час інструктажу, а також визначити рівень знань учнями цих правил. Звичайно, обираючи форму проведення інструктажу необхідно враховувати вікові особливості учнів та рівень підготовки в кожному конкретному класі.

 

 

docx
Додав(-ла)
Руда Олена
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку