Особливості проведення уроків на свіжому повітрі. Методичні рекомендації

Про матеріал
Проаналізовано особливості проведення уроків на свіжому повітрі. Наведено позитивні та негативні сторони такої роботи з власного досвіду. Надані рекомендації щодо проведення уроків на свіжому повітрі. Рекомендації є особливо актуальними в сучасний період карантину.
Перегляд файлу


Особливості проведення уроків на свіжому повітрі

Лісова педагогіка — це вимога сучасності. Восени, у сонячні теплі дні навіть ті, хто не цікавляться цією технологією, раді були б провести уроки в дворі школи або в парку. Свіже повітря підвищує концентрацію уваги, а незвичний антураж сприяє кращому засвоєнню матеріалу.

У природі  В.О. Сухомлинський  вбачав  вічне  джерело  дитячого  розуму,  фантазії,  словесної  творчості.

Побачити себе у цьому світі, згуртуватися, відкривати для себе нове, розвивати увагу, пам’ять і мислення – це і не тільки дають уроки поза стінами навчальних закладів. До того ж, в час пандемії COVID-19 уміння проводити заняття у такому форматі стає дуже корисним для вчителя.

Але проведення таких уроків потребує дещо іншого підходу, ніж робота в класі.

Отже, давайте проаналізуємо переваги та недоліки лісової педагогіки.

Переваги

  1.                   Свіже повітря, активізує роботу мозку, легше думається, діти не відчувають втоми після таких уроків.
  2.                   На вулиці є багато наочності, яку можна використати як навчальний матеріал уроку. Про це слід подумати заздалегідь і все ретельно спланувати. В тому числі і маршрут руху.
  3.                   Ймовірність заразитись вірусною інфекцією на вулиці різко зменшується в порівнянні з закритим приміщенням.
  4.                   Діти з великим захопленням сприймають такі уроки, для них це щось приємне і незвичайне.
  5.                   Знання отримані на вулиці краще поєднані в свідомості дітей з життям, зникає ефект відірваності навчання від повсякденності.
  6.                   Відкривається широке поле для проведення різноманітних квестів та інших рухливих методів роботи, які не завжди можна комфортно вписати в класно-урочну систему.
  7.                   Можна розділити клас на групи в просторі, коли вони не заважатимуть один одному.
  8.                   Кожен наступний урок можна проводити в новій локації, підтримуючи відчуття новизни та активуючи навчальну діяльність дітей.

 

 

Недоліки

 

  1.       З початкових класів у дітей формується стереотип поведінки під час уроку, на вулиці – він розмивається, погіршується рівень зосередженості та дисципліни.
  2.       Вчителю набагато важче контролювати дітей, якщо вони розкидані в просторі на відстані один від одного.
  3.       Відсутність дошки – теж погіршує та ускладнює роботу.
  4.       Використання аудіо- та відео-матеріалів стає майже не можливим.
  5.       Далеко не кожну тему з біології можна пояснити, використовуючи предмети та організми в дворі школи.
  6.       Додаткового часу потребує організація виходу та повернення дітей до школи.
  7.       Особливості акустики на відкритому повітрі в порівнянні з класом вимагають від учителя більших зусиль для донесення інформації до учнів, особливо у великих класах.
  8.       Запис найважливіших тез у зошити без наявності парт теж викликає певні труднощі.
  9.       Відсутність місць для сидіння та вимушене стояння на протязі уроку може викликати втому учнів та вчителя.

 

Як же найкраще використати переваги та усунути недоліки навчання на відкритому повітрі.

  •         Далеко не кожен урок можна там провести, це треба враховувати ще під час планування.
  •         Іноді, непоганий вихід – це частину уроку провести в класі, де ознайомити з основними поняттями та записати тези, а решту уроку – закріплення, провести вже на вулиці.
  •         Гарний результат показав такий метод роботи, коли матеріал розбитий на окремі частини і їх назви слід знайти на вулиці. Тоді діти з цікавістю шукають нові терміни і всім класом кроками рухаються по певному маршруту, аналізуючи новий матеріал частинами.
  •         Щоб підвищити рівень дисципліни на уроці і не відволікатись на організаційні моменти, слід їх детально обговорити ще до виходу з школи і досягти домовленості з дітьми зарані.
  •         Зручно, коли в фойє школи є спеціально відведені лави, які легко можна винести і розмістити дітей там.
  •         Щодо наочності, то одним із варіантів є поділ дітей на групи та друк наочних матеріалів для кожної з груп окремо.
  •         Замінити дошку на уроці може тверде покриття двору школи, написи на горизонталі викликають велику цікавість особливо в учнів 6-х та 7-х класів. До такої роботи можна долучати дітей, вони з великим задоволенням доповнять схему вчителя.
  •         Полегшити роботу вчителя може асистент або залучені до уроку старшокласники чи батьки.
docx
Додано
22 травня 2021
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку