Особливості використання спеціальних засобів корекції для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти.
Перегляд файлу

 


Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти.

Наказ МОН № 414 від 23.04.2018 року (зі змінами);

Наказ МОН № 813 від 21.06.2019 року (із змінами).

 

Перелік засобів корекції сформований з урахуванням потреб дітей різних нозологій.

Порушення фізичного розвитку: порушення зору, слуху, опорно-рухового апарату, соматичні порушення;

Порушення інтелектуального та психічного розвитку: порушення мовлення, розлади аутистичного спектра, затримка психічного розвитку, порушення інтелектуального розвитку, складні порушення розвитку, розлади поведінки тощо

 

І. Обладнання загального корекційного призначення

Комп’ютерне – комп’ютер стаціонарний, портативний, програмне забезпечення, комп’ютерний тифлокомплекс;

Мультимедійне – мультимедійний проектор, інтерактивна підлога, інтерактивна дошка;

Демонстраційне – дошка магнітно-крейдова, відеопроектор.

ІІ. Засоби корекції ігрової діяльності осіб з особливими освітніми потребами різного віку та з різними порушеннями психофізичного розвитку

Дидактичні матеріали для розвитку ігрової діяльності

 

  ІІІ. Обладнання для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату та осіб зі складною структурою порушення

Меблі спеціального призначення

 

ІV. Корекційні засоби навчання для осіб з тяжкими порушеннями мовлення, з порушенням опорно-рухового апарату та осіб з інтелектуальними порушеннями, в тому числі розладами аутистичного спектра

Моделі площинні, об’ємні, муляжі;

Засоби для сенсомоторної інтеракції, корекції когнітивної сфери (зокрема для осіб з розладами аутистичного спектра й синдромом гіперактивності та дефіцитом уваги);

Моделі площинні друковані;

Моделі звукові та інтерактивні

 

V. Обладнання для забезпечення корекції мовленнєвої сфери осіб з особливими освітніми потребами, в тому числі з тяжкими порушеннями мовлення.

Індивідуального призначення для логопедичної роботи (в тому числі для осіб з порушеннями слуху);

Обладнання та інструменти для розвитку мовленнєвої сфери

 

VІ. Корекційні засоби навчання для осіб із сенсорними порушеннями (зі зниженим слухом та глухих учнів).

Моделі площинні, об’ємні;

Обладнання слухового кабінету

 

VІІ. Обладнання для осіб із сенсорними порушеннями (зі зниженим зором та для сліпих учнів)

Обладнання колективного та індивідуального призначення;

Індивідуального користування;

Електронні пристрої для навчання осіб з порушеннями зору.

 

VІІІ. Корекційні засоби навчання для осіб сліпих та зі зниженим зором

        Моделі та макети об’ємні, рельєфно-графічні посібники;

        Моделі площинні, друковані;

        Моделі звукові та інтерактивні;

        Вимірювальні прилади та пристосування (з рельєфними позначками, шкалою, зі звуковою сигналізацією);

        Збільшувальні та освітлювальні прилади;

        Дидактичні та розвивальні ігри;

        Засоби для проведення корекційних занять із соціально-побутового орієнтування;

        Засоби для проведення занять із просторового орієнтування

 

ІХ. Обладнання для кабінету психологічної реабілітації

        Обладнання та прилади

 

Х. Обладнання для проведення уроків фізкультури, корекційних занять з лікувальної фізкультури, ритміки (для різних нозологій)

        Обладнання та спортивне знаряддя.

 

ХІ. Обладнання для ресурсної кімнати

        Меблі, технічне обладнання

 Для оснащення ресурсної кімнати може використовуватись обладнання з усіх розділів цього Типового переліку

 

 

1

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку