Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти.
• Наказ МОН № 414 від 23.04.2018 року (зі змінами);
• Наказ МОН № 813 від 21.06.2019 року (із змінами).
Перелік засобів корекції сформований з урахуванням потреб дітей різних нозологій.
• Порушення фізичного розвитку: порушення зору, слуху, опорно-рухового апарату, соматичні порушення;
• Порушення інтелектуального та психічного розвитку: порушення мовлення, розлади аутистичного спектра, затримка психічного розвитку, порушення інтелектуального розвитку, складні порушення розвитку, розлади поведінки тощо
І. Обладнання загального корекційного призначення
• Комп’ютерне – комп’ютер стаціонарний, портативний, програмне забезпечення, комп’ютерний тифлокомплекс;
• Мультимедійне – мультимедійний проектор, інтерактивна підлога, інтерактивна дошка;
• Демонстраційне – дошка магнітно-крейдова, відеопроектор.
ІІ. Засоби корекції ігрової діяльності осіб з особливими освітніми потребами різного віку та з різними порушеннями психофізичного розвитку
• Дидактичні матеріали для розвитку ігрової діяльності
ІІІ. Обладнання для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату та осіб зі складною структурою порушення
• Меблі спеціального призначення
ІV. Корекційні засоби навчання для осіб з тяжкими порушеннями мовлення, з порушенням опорно-рухового апарату та осіб з інтелектуальними порушеннями, в тому числі розладами аутистичного спектра
• Моделі площинні, об’ємні, муляжі;
• Засоби для сенсомоторної інтеракції, корекції когнітивної сфери (зокрема для осіб з розладами аутистичного спектра й синдромом гіперактивності та дефіцитом уваги);
• Моделі площинні друковані;
• Моделі звукові та інтерактивні
V. Обладнання для забезпечення корекції мовленнєвої сфери осіб з особливими освітніми потребами, в тому числі з тяжкими порушеннями мовлення.
• Індивідуального призначення для логопедичної роботи (в тому числі для осіб з порушеннями слуху);
• Обладнання та інструменти для розвитку мовленнєвої сфери
VІ. Корекційні засоби навчання для осіб із сенсорними порушеннями (зі зниженим слухом та глухих учнів).
• Моделі площинні, об’ємні;
• Обладнання слухового кабінету
VІІ. Обладнання для осіб із сенсорними порушеннями (зі зниженим зором та для сліпих учнів)
• Обладнання колективного та індивідуального призначення;
• Індивідуального користування;
• Електронні пристрої для навчання осіб з порушеннями зору.
VІІІ. Корекційні засоби навчання для осіб сліпих та зі зниженим зором
• Моделі та макети об’ємні, рельєфно-графічні посібники;
• Моделі площинні, друковані;
• Моделі звукові та інтерактивні;
• Вимірювальні прилади та пристосування (з рельєфними позначками, шкалою, зі звуковою сигналізацією);
• Збільшувальні та освітлювальні прилади;
• Дидактичні та розвивальні ігри;
• Засоби для проведення корекційних занять із соціально-побутового орієнтування;
• Засоби для проведення занять із просторового орієнтування
ІХ. Обладнання для кабінету психологічної реабілітації
• Обладнання та прилади
Х. Обладнання для проведення уроків фізкультури, корекційних занять з лікувальної фізкультури, ритміки (для різних нозологій)
• Обладнання та спортивне знаряддя.
ХІ. Обладнання для ресурсної кімнати
• Меблі, технічне обладнання
Для оснащення ресурсної кімнати може використовуватись обладнання з усіх розділів цього Типового переліку
1