”Особливості впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес закладів професійної освіти”

Про матеріал
Дистанційне навчання - сукупність технологій, що забезпечують доставку здобувачам освіти основного обсягу навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія здобувачів освіти і викладачів у процесі навчання, надання їм можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами, а також у процесі навчання.
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

 “Київський центр професійно-технічної освіти”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОБОТА

 

На тему: ”Особливості впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес закладів професійної освіти”

 

 

 

 

Підготувала: майстер в/н

Воскрекасенко Оксана Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ 2023

 

ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………….4

1. Теоретико-методологічне обґрунтування впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес….............5

1.1 Реалії сьогодення професійно-технічної освіти……………………….…5

1.2 Визначення поняття «дистанційне навчання»………………………...…6

1.3 Суть і структура змішаного дистанційного навчання………………….12

1.4 Підсумки і пропозиції………………………………………………….…14

2. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА. Впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес…………………………………………………….…..16

2.1. Розробка уроку виробничого навчання з впровадженням технологій дистанційного навчання…………………………………………………………....16

ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….….26

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………….27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

У даній випускній роботі розкрито особливості впрова­дження дистанційного навчання в освітній процес закладу професійно-технічної освіти.

У теоретичній частині роботи  проаналізовано переваги та недо­ліки, що супроводжують процес організації дис­танційного та змішаного навчання, розкрито поняття “дистанційне навчання”.

У практичній частині роботи представлена розробка уроку виробничого навчання з впровадженням технологій дистанційного навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

Дистанційне навчання - сукупність технологій, що забезпечують доставку здобувачам освіти основного обсягу навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія здобувачів освіти і викладачів у процесі навчання, надання їм  можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами, а також у процесі навчання.

Сьогодення можна назвати ерою інформатики та телекомунікацій. Це ера спілкування, трансферу інформації та знань. Навчання і робота, сьогодні ці два слова стали синонімами: професійні знання старіють дуже швидко, тому необхідно їхнє постійне вдосконалювання. Світова телекомунікаційна інфраструктура дає сьогодні можливість створення систем масового безперервного самонавчання, загального обміну інформацією, незалежно від тимчасових і просторових поясів. Дистанційне навчання ввійшло в XXІ століття як найефективніша система підготовки і безперервної підтримки високого кваліфікаційного рівня фахівців.

В XXІ столітті доступність комп'ютерів і Інтернету роблять поширення дистанційного навчання ще простіше й швидше. Інтернет став величезним проривом, значно більшим, ніж радіо й телебачення. З'явилася можливість спілкуватися й одержувати зворотний зв'язок від будь-якого здобувача освіти, де б він не перебував.


1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА. Теоретико-методологічне обґрунтування впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес

 1.1 Реалії сьогодення професійно-технічної освіти

Нині в центрі уваги педагогічної громадськості: заклади професійно-технічної освіти покликані забезпечувати ринок праці кваліфікованими робітниками, здатними успішно працювати із найсучаснішими виробничими технологіями. Для цього динамічно оновлюється нормативно-правова база: забезпечується правове регулювання функціонування системи професійно-технічної освіти, всіх її рівнів і підсистем, діяльності навчальних закладів різних типів та форм власності, організації різних форм навчання.

Сьогодні в Україні набуває все більшого поширення використання інформаційного простору, сучасних освітніх тех­нологій дистанційного та електронного навчання. Тому виникає проблема у представленні навчаль­ного контенту, який буде враховувати загально­світові тенденції, що спрямовані на гнучкість та доступність освіти.

Одним із ключових напрямів програми рефор­мування та модернізації системи професійно-технічної освіти в Україні є дистанційне навчання. У сучасних умо­вах виникає потреба в отриманні професійно-технічної освіти дистанційно, що дає змогу навчатися без відриву від виробництва, а також отримувати освіту людям з обмеженими можливостями. Саме дистанційне навчання, яке здійснюється із застосу­ванням новітніх інформаційно-освітніх технологій, надає таку можливість.

За концепцією розвитку дистанційної освіти в Україні дистанційна освіта - це форма навчання, рівноцінна з очною, вечірнього, заочною та екстер­натом, що реалізується, в основному, за техноло­гіями дистанційного навчання [5].

Застосування технологій дистанційного нав­чання підвищує та вдосконалює ефективність освітнього процесу, що значною мірою залежить від рівня підготовки педагогів до реалізації дис­танційного навчання, а також від готовності самих здобувачів освіти  навчатися в умовах дистанційної освіти. Не менш важливим для ефективного освітнього процесу в умовах дистанційного навчання є нау­ково-методичне та матеріально-технічне забезпе­чення.

1.2 Визначення поняття «дистанційне навчання».

 Визначень поняття «дистанційне навчання» дуже багато. Наведемо деякі з них.

Дистанційне навчання - сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання інформаційно-комунікаційних технологій (далі ІКТ) від тих, хто навчає (педагогів, визначних постатей у певних галузях науки), до тих, хто навчається (здобувачів освіти, студентів чи слухачів) [1].

Дистанційне навчання - це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та студентів на різних етапах навчання і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі [2].

Отже, дистанційне навчання має такі ознаки:

-     здобувач освіти знаходиться географічно віддалено від педагога;

-    педагог та здобувач освіти взаємодіють, використовуючи ІКТ (обов’язковими умовами є наявність у них ПК (планшету, телефону), доступу до мережі Інтернет);

-     основна форма роботи здобувачів освіти - самостійна;

-    педагог організовує навчальний процес, координує, консультує, направляє.

Першим кроком в організації дистанційного навчання є вибір платформи для дистанційного навчання, тобто програмного забезпечення для підтримки дистанційного навчання, метою якого є створення та управління педагогічним змістом, індивідуалізоване навчання та телетьюторат. Воно включає засоби, необхідні для трьох основних користувачів - викладача, здобувача освіти, адміністратора.

Тобто платформа дистанційного навчання - це центральний елемент, навколо якого збираються учасники дистанційної освіти. У цій системі, викладач створює загальний курс навчання, використовуючи мультимедійні педагогічні ресурси, індивідуалізує його до потреб та здібностей кожного здобувача освіти, та здійснює підтримку діяльності здобувачів освіти.

Перелік платформ.

Платформи (додатки), що можна використовувати для організації дистанційних уроків, повинні відповідати вимогам:

-     можливість розміщення різних видів навчального контенту (матеріалів): текстового, презентацій, зображень, відеороликів, посилань на вебресурси, інтерактивних завдань тощо;

-      можливість структурувати навчальний матеріал відповідно до етапів уроку;

-      можливість організації зворотного зв’язку від здобувачів освіти (у різних формах). У даних методичних рекомендаціях розглянуто безкоштовні

платформи та додатки:

-      Google Classroom;

-      Мооdle;

-      Раdlet;

-      Lino it;

-      Теs Teach;

-      Google Sites;

-      Вlogger;

-      Мій Клас тощо.

C:\Users\1\AppData\Local\Temp\ABBYY\PDFTransformer\12.00\media\image1.jpeg

 


 

 

Звичайно кожна платформа (додаток) має свої переваги та недоліки.

Переваги й недоліки платформ, додатків

Google Сlаssгооm - це безкоштовний сервіс для дистанційного навчання, створений ще у 2014 році. Сlаssгооm є поєднанням сервісів Google (Google Disc, Google Dосs тощо), адаптованих під освітні задачі. Для роботи з ним потрібно обов'язково мати акаунт Google. Користуватися сервісом можна як з комп'ютера, так і з мобільного. У Сlаssгооm педагог може створити власний віртуальний клас і окремі курси - їм присвоюються унікальні коди, за якими доступ до них отримують здобувачі освіти. На сторінці кожного курсу педагог може, наприклад, публікувати навчальні матеріали, проводити опитування, тести й створювати тематичні завдання. При цьому кожному здобувачу освіти педагог може дати індивідуальне завдання, яке не побачать інші. Кожному завданню можна встановити термін виконання, викладач також в режимі реального часу може спостерігати за тим, як здобувачі освіти виконують завдання, бачити список зданих та незданих робіт і виставляти оцінки за будь-якою шкалою. У Google Сlаssгооm є електронний журнал з оцінками (табеля успішності здобувача освіти).

Педагог також публікує оголошення у стрічці класу, додаючи в них не лише текст, а й, приміром, зображення або відео з You Tube, спілкується з здобувачами освіти у чаті.

Здобувачі освіти можуть бачити список завдань курсу - як виконані, так і ті, які лише доведеться здати [5].

Вlogger - додаток для створення блогів, який можна ефективно використовувати для розміщення матеріалів дистанційного уроку. Додаток дозволяє розміщувати різноманітні види навчального контенту, організовувати зворотній зв'язок з здобувачами освіти у коментарях до уроків, Його використання можна інтегрувати з іншими додатками Google (Google Forms, Google Dос тощо) та ефективно проводити контроль знань та рефлексію, створювати завдання для спільної роботи.

Google Sites - додаток для створення безкоштовних сайтів, що дає змогу розмістити на створеному сайті, використовуючи Google Диск, всі необхідні для проведення ефективного дистанційного уроку матеріали.

Недоліком описаних вище додатків Google можна вважати відсутність кімнати вебінару, однак ця проблема вирішується досить просто. Викладач може використовувати можливості You Tube або Google Hangouts, які дозволяють провести онлайн-зустріч із здобувачами освіти [6].

Мооdlе - доволі гнучка у налаштуваннях платформа. Викладач може контролювати доступ до своїх курсів, створювати власні оцінки, контролювати виконання завдань. В системі можливий перегляд практично всіх електронних файлів, що є дуже важливим при створенні курсів. Зрозуміло, що “Мооdlе” - це веб-технологія, однак її можна використовувати офлайн. Для спілкування між учасниками навчального процесу в системі є чати та форуми. Оскільки основною формою контролю знань у дистанційному навчанні є тестування, в “Мооdlе” є великий інструментарій для створення тестів і проведення контрольного тестування. “Мооdlе” відрізняється простотою та доступністю для опанування. Достатньо основних навичок роботи за комп’ютером для опанування роботи із системою [8].

Серед недоліків варто врахувати те, що користувачі Мооdlе часто скаржаться на проблеми, які вони відчувають при налаштуванні системи [9].

МійКлас - це електронна освітня платформа, що пропонує широкий спектр матеріалів - завдання, теорія та тести. Для швидкого опанування можливостей платформи на сайті є багато відеоуроків. Перевагами є близько 2 млн завдань та тестів різних рівнів складності, виклад теорії для учнів; методичні рекомендації, теоретичні матеріали, рішення й ключі до завдань для вчителів; близько 50 варіантів кожного завдання; гарантія самостійної роботи учня й виключення можливості списування; автоматична перевірка відповідей учнів та виставлення оцінок; можливість для педагога створювати власні робочі програми на сайті; автоматизоване генерування сайтом статистики та звітності щодо успішності учнів; автоматичне отримання педагогом сертифікатів «Вчитель «МійКлас» та «Апробатор електронних освітніх технологій» [10]. Варто врахувати, що на сайті розміщено матеріали лише для предметів загальноосвітньої підготовки.

Дуже зручно використовувати, як платформи для дистанційних уроків, онлайндошки. Далі розглянуто деякі з них.

Padlet - зручний та простий у використанні веб-сервіс для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом (документи, матеріали), який також можна використати для розміщення матеріалів дистанційних уроків. В налаштуваннях можна встановити доступ до створеної дошки, він може бути як публічним, так і приватним. На онлайн дошку можна прикріплювати файли, фото, замітки. Додаток є простим та інтуїтивно зрозумілим, можна встановити його на мобільний телефон, взаємодія з учнями може відбуватися через коментарі та лайки до постів.

Однозначним недоліком додатку є обмеженість кількості створених дошок у безкоштовній версії до 3.

Linoit - універсальний онлайн сервіс для створення дистанційних уроків. Можна завантажити текстовий файл, фото, відео. У безкоштовній версії немає обмежень щодо кількості дошок.

Можливості коментування учнями певної інформації немає, що значно обмежує зворотній зв'язок.

Tes Teach - це ресурс, який створює уроки, які можуть бути вільно та безкоштовно інтегровані та впроваджені. Також це відкрита платформа для управління класами, яка полегшує спілкування студентів та викладачів та робить її співпрацю більш інтегрованою. Основними перевагами Tes Teach для дистанційного уроку можна вважати зручність, інтегрованість, наочність,прямий доступ до інших ресурсів, інтерактивність. Недоліком є неможливість завантажити створений урок для презентування його без Інтернету під час очного навчання [11].

Google Sites - сервіс для створення інтерактивних плакатів. Його оригінальність полягає в тому, що вся навчальна інформація може вміщуватися у глоги (мультимедійні веб-сторінки, мультимедійний постер) як малюнки на стіні в соціальних мережах. Із освітньою метою розроблена версія Google Sites. Перевагою цього сервісу є те, що педагог має можливість організовувати віртуальні виховні заходи; швидко зареєструвати й налаштувати облікові записи для учнів; проглядати, коментувати та оцінювати їх роботи; організовувати зворотній зв’язок у колективі. Під час роботи можна одночасно працювати з текстом, відео- та аудіофайлами, графічними зображеннями, гіперпосиланнями.

Серед недоліків варто відмітити, що безкоштовна версія з повним функціоналом є англомовною і надається лише на 7 днів [12].

Поради щодо вибору платформи

При виборі платформи для дистанційного навчання користуйтесь такими основними порадами:

-    матеріали платформи повинні нормально відображатися на мобільному телефоні (доступна адаптована мобільна версія сайту або додаток, що можна завантажити), оскільки за результатами опитування учнів близько 90% учнів для дистанційного навчання використовують саме мобільні телефони;

-    наявність функції коментарів: учні повинні мати змогу поставити питання до будь-якого викладеного навчального матеріалу, а педагог - відповісти, надати консультацію. Адже зворотній зв'язок є невід’ємною частиною дистанційного навчання;

-    повинна бути можливість розміщення завдань для перевірки знань, засвоєних протягом уроку (використовуючи можливості платформи або сторонні сервіси);

-    беззаперечним плюсом є сумісність та інтегрованість з іншими додатками, відеохостингами, електронними сховищами тощо;

-    платформа повинна мати можливість не тільки розмістити самі навчальні матеріали, але й рекомендації щодо їх опрацювання;

-    обрана платформа (додаток) повинен бути простий і зручний у користуванні для педагогів та учнів.

Проаналізувавши деякі визначення поняття «дистанційне навчання», можемо дійти висновку, що науковці у цьому понятті виділяють такі основні компоненти:

-       суб’єкти навчання;

-       навчання у синхронному режимі;

-       компоненти навчального процесу (цілі, зміст, методи, організаційні форми та засоби навчання).

Отже, дистанційне навчання - це цілеспрямо­ваний інтерактивний процес взаємодії викладача та здобувача освіти, що ґрунтується на вико­ристанні сучасних інформаційних та телекомуні­каційних технологій, які дозволяють здійснювати навчання на відстані, а отже, надає можливість отримувати освіту у процесі виробничої діяльно­сті, за місцем проживання, можливість організації процесу самоосвіти, планування та здійснення індивідуальної освітньої траєкторії залежно від власних можливостей і потреб, поширює коло людей, яким доступні всі види освітніх ресурсів поза віковими, соціальними обмеженнями, ста­ном здоров’я, підвищує соціальну та професійну мобільність населення [3, с. 70].

1.3 Суть і структура змішаного дистанційного навчання.

Згідно із Законом України «Про освіту» [4] та Наказу МОН України «Положення про дистанційне навчання» [8] поєднання традиційного та дистан­ційного навчання («змішане навчання») є одним із пріоритетних форм здобуття освіти. Головне - під час «змішаного навчання» правильно та ефек­тивно розподілити навчальний (теоретичний) матеріал та матеріал, який відведений на прак­тичні заняття здобувачам освіти (офлайн) та віддаленим здобувачам освіти (онлайн).

Поняття «змішане навчання» об’єднує тради­ційне та дистанційне навчання із застосуванням можливостей інформаційно-комп’ютерних техно­логій, тобто має на меті створення такого середо­вища навчання, де викладачі та здобувачі освіти зможуть у зручних для себе обставинах здійсню­вати сам процес навчання.

Поняття «змішане навчання» за визначенням науковців І. Герасименка та Ю. Триуса, В. Кухаренка - «це цілеспрямований процес здобуття знань, умінь та навичок в умовах інте­грації аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності суб’єктів освітнього процесу на основі використання і взаємного доповнення техноло­гій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання при наявності самоконтролю студента за часом, місцем, маршрутами та тем­пом навчання» [7].

На думку О. Гнєдкової, «змішане навчання» - цілеспрямований процес взаємодії суб’єктів навчання, у якому поєднані традиційна та дис­танційна форми навчання, що може відбуватися в аудиторії та поза її межами, у синхронному та асинхронному режимах та базуватися на широ­кому використанні ІКТ».

Синхронний формат означає співпрацю в режимі реального часу. Його перевага в тому, що можна залучати учасників миттєво та у визначе­ний час. Це «прямий ефір», у якому здобувачі освіти можуть контактувати через засоби зв’язку безпосередньо з викладачами через відео- чи аудіозв’язок, відбувається спілкування в чаті. До синхронного формату навчання можемо віднести вебінар, відеоконференцію, віртуальний клас, онлайн-тренінг.

Асинхронний формат може охоплювати різ­номанітні засоби інформації, аудіо- та відео лекції (але не обмежуватися ними). За допомогою асинхронного режиму навчання здобувачі освіти працюють у власному темпі та у зручний для себе час. Асинхронний режим застосовують до різних форм цифрового та онлайн навчання. До синхронного формату дистанційного нав­чання відносимо: масові відкриті онлайн-курси, онлайн-літературу, блоги, форуми, чати, елек­тронну пошту.

Порівнюючи синхронне та асинхронне нав­чання, ми можемо виділити деякі особливості кожного формату. Зокрема, синхронний формат передбачає для здобувачів освіти швидкий зво­ротний зв’язок від педагога (можна відразу пояс­нити ті концепції та поняття, які викликають складнощі); організацію групових актив­ностей; розвиток навичок комунікації та колаборації; мотивацію до навчання в процесі спілкування. У свою чергу, асинхронний формат можна оха­рактеризувати гнучкістю графіка (навчання легко поєднується з роботою та іншими заняттями); можливістю засвоювати навчальний матеріал у власному темпі; доступністю навчальних матеріа­лів у зручний для здобувача освіти час; розвитком навичок самоорганізації та уміння вчитися.

До недоліків синхронного формату навчання можемо віднести: необхідність синхронізувати графік і підлаштовуватися під загальний темп навчання; якщо індивідуальна увага педагога потрібна кільком здобувачам освіти, то іншим доводиться чекати; залежність ефективності навчання від особистості педагога; високі вимоги до якості зв’язку під час навчальних занять.

До недоліків асинхронного формату відносимо: неможливість швидко отримати пояснення від педагога, якщо не розумієш навчальний матеріал; складність розвитку навичок, які вимагають вза­ємодії з педагогом під час відпрацювання; високі вимоги до організації самостійного навчання.

Дистанційне навчання може реалізовуватися у двох варіантах:

-       дистанційне навчання як окрема форма здобуття освіти (дистанційна) - здобувачі освіти не відвідують заклади вищої освіти і опановують навчальні предмети лише віддалено;

-       застосування технологій дистанційного нав­чання за будь-якої форми здобуття освіти (очна, заочна, екстернатна) - здобувачі освіти навчаються частково офлайн, частково онлайн («змішане нав­чання»). Саме за поєднанням очної форми нав­чання та технологій застосування дистанційного навчання з’явився термін «змішане навчання».

Метою впровадження дистанційного навчання є:

-       підтримка традиційного навчального про­цесу, коли за допомогою системи дистанційного навчання проводяться дистанційні курси;

-       підвищення якості освіти;

-       підготовка конкурентоспроможного фахівця здатного конкурувати на ринку праці;

-       залучення здобувачів освіти, які не в змозі відвідувати очні заняття;

-       залучення великої кількості слухачів;

-       створення єдиного інформаційного про­стору

Серед головних завдань використання техноло­гій дистанційного навчання у можна виокре­мити такі: створення найсприятливіших умов для здобувачів освіти у здобутті ними освіти; перепідготовка кадрів на основі упрова­дження новітніх інформаційно-комунікаційних та психолого-педагогічних технологій навчання.

1.4. Підсумки і пропозиції.

Упровадження дис­танційних технологій навчання у освітній процес спрямоване на глибоке розуміння навчального матеріалу та формування комунікативних (безпо­середнє спілкування за допомогою засобів мережі Інтернет), інформаційних (пошук інформації з різ­них джерел та можливість її критичного осмис­лення), самоосвітніх (уміння навчатись само­стійно) компетентностей. Дистанційне навчання сприяє формуванню таких особистісних якостей як активність, самостійність, креативність, твор­чість, відповідальність, цілеспрямованість тощо. Тому здобувач освіти має вчитися працювати у команді дистанційно, підвищити власну інформаційно-циф­рову компетентність, вміти виокремити та опра­цювати необхідний зміст навчальної дисципліни, мотивуватися до здійснення освітньої діяльності та побудови власної траєкторії розвитку.

Таким чином, серед переваг дистанційного нав­чання для здобувача освіти можна виокремити: можливість підлаштовувати темп навчання під себе; виявити зони розвитку здобувачів освіти; проглядати навчальний матеріал повторно; зни­ження психічного та фізичного навантаження; фор­мування навички самоосвіти (навчитися вчитися). Проте поряд з перевагами є і недоліки у впрова­дженні дистанційного навчання в освітній процес. До них можемо віднести: обмеження безпосеред­нього соціального спілкування; ґаджетизація життя; мала кількість годин, яка відведена на практику.

Отже, виходячи з вищесказаного, можна зро­бити висновок, що сучасні інформаційно-комуні­каційні технології не замінять живого спілкування здобувачів освіти з педагогом, але кожна про­блема породжує нові можливості: для здобувачів освіти - навчитися вчитися самостійно, для педа­гогів - навчитися використовувати цифрові техно­логії у навчанні.

Перспективою подальших розвідок є дослі­дження технологій, які можна застосовувати під час організації дистанційного та змішаного нав­чання в закладах професійно-технічної  освіти.

 

2. ПРАКТИЧНА  ЧАСТИНА. Впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес

2.1 Розробка уроку виробничого навчання.

План уроку виробничого навчання

Тема уроку:  Створення презентацій у PowerPoint . Створення, відкриття і збереження презентацій.

Мета уроку:

1) навчальна мета: навчитися створювати слайди  презентації. Працювати зі слайдами презентацій. Редагувати та демонструвати презентації на екрані.

2)  розвиваюча мета: розвивати  технічне та логічне мислення, увагу, пам’ять,  вміння використовувати     теоретичні  знання в практичній роботі, загальнотрудові й політехнічні вміння частково-пошукової діяльності, уміння користуватися інструментами й командами PowerPoint, оцінювати результати виконаних дій.

3) виховна мета: виховувати працелюбність, акуратність, свідоме відношення до праці, відповідальність за результати роботи, почуття естетичного оформлення ділового документа, раціональне використання робочого часу, цілеспрямованість, формувати професійний інтерес через використання інформаційно-комунікаційних технологій

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та умінь.

Методи проведення уроку: розповідь-пояснення, самостійна робота.

Матеріально-технічне забезпечення уроку: персональні комп’ютери, планшети,  програмне забезпечення: ОС Windows 10, наявність мережі Internet.

 забезпечення уроку: самостійна робота, інструкція по роботі в у PowerPoint

 

Хід уроку виробничого навчання

 І. Організаційна частина

1) Перевірка стану обладнання.

2) Перевірка наявності здобувачів освіти на уроці.

3) Записи в журналі та зошиті допуску до роботи згідно правил т/б.

ІІ. Вступний інструктаж

      1. Повідомлення теми уроку.

      2. Цільова установка уроку.

      3. Викладення нового матеріалу.(додаток 1)

 4. Закріплення нового матеріалу.

Запитання:

  1. Що таке презентація?
  2. Які способи створення презентації в Power Point?
  3. Які режими перегляду слайдів в Power Point?
  4. Призначення сортувальника слайдів Power Point. Які основні дії використовуються в цьому режимі?
  5. Призначення режиму показу слайдів Power Point. Який  вигляд має вікно програми в цьому режимі?
  6. Як виконати вибір дизайну слайда Power Point?
  7. Як виконати вибір кольорової схеми слайда Power Point?
  8. Який порядок настройки анімації тексту слайдів Power Point?
  9. Як виконати настройку часу показу презентації Power Point?
  10. Як зупинити демонстрацію презентації?
  1. Пояснення та показ найбільш раціональних прийомів і послідовність виконання завдань.

При виконанні завдання ви можете допустити такі помилки:

  1. При вставці рисунка не встановити його положення відносно тексту (викликати команду контекстного меню Формат рисунка і вказати відповідне відношення до тексту).
  2. При введенні тексту в область заголовку слайду слова «Заголовок слайда» проглядаються із-за уведеного заголовку (при уведенні заголовку слайда спочатку треба видалити заголовок за замовчуванням).
  3. Не встановлюється ефект зміни слайду (необхідно виділити слайд).
  4. При встановленні ефектів анімації не активна жодна закладка (потрібно виділити відповідний об’єкт).
  5. При створенні керуючих кнопок не можливо запустити кнопку на виконання (кнопка виконується тільки в режимі показу презентації).

 

  1. Пояснення правил охорони праці, техніки безпеки та електробезпеки. (додаток 2)
  2. Пояснення характеру та призначення наступної роботи, порядку виконання самостійної роботи.

      8. Дозвіл приступити до виконання роботи.

  1. Самостійна робота(додаток 3)

Ознайомитися із роздатковим матеріалом для самостійної роботи.

ІІІ. Поточний інструктаж.

Цільові обходи:

-         простежити за своєчасним початком роботи здобувачів освіти;

-         перевірити правильність виконання трудових прийомів;

-         простежити за дотриманням правил безпеки праці;

-         звернути увагу на самостійне виконання робіт здобувачами освіти;

-         конкретно з кожним добувачем освіти обговорити виконання даної роботи

-     надати допомогу здобувачам освіти, яким важко працювати в даній програмі.

  1. Заключний інструктаж:

1.     Підведення підсумків за урок:

-         дотримання правил з охорони праці;

-         дотримання трудової та виробничої дисципліни;

-         досягнення мети уроку.

2.     Аналіз робіт, виконаних учнями:

-         відзначити здобувачів освіти, які найкраще працювали продовж уроку;

-         аналіз допущених помилок;

-         оцінювання навчальних досягнень.

3.     Домашнє завдання:   

 

                       Додаток 1

Теоретичні відомості

Презентація це набір слайдів, у яких текст поєднується з графічними об'єктами, рисунками, звуком, відео та мультиплікаційними ефектами.

Power Point 2010 — це програма для створення презентацій, що належить до пакету програм Microsoft Office.

Засобами PowerPoint cлужать слайди, їх можна подавати як у чорно-білому форматі, так і у вигляді кольорових зображень. Для цього використовують шаблони оформлення, створені професійними дизайнерами. Шаблони можна створювати і за власною ініціативою.

Слайди PowerPoint можуть містити такі елементи: текст (написи, колонтитули, об'єкти WordArt, символи, вбудовані об'єкти, дату, час, нумерацію); таблиці; зображення (рисунки, графіку, фотоальбоми, фігури, SmartArt фігури, діаграми); медіакліпи (фільми та звуковий супровід); гіперпосилання на інші слайди та документи (презентації, таблиці, діаграми та ін., які знаходяться на даному комп'ютері або в Інтернеті). Окремі об'єкти слайдів можуть мати ефекти анімації. Готуючи презентацію, можна використовувати фрагменти документів Word, електронних таблиць і діаграм Excel та ін. Створені в PowerPoint слайди можна відразу переглянути і, при потребі, змінити.

Презентації, створені в PowerPoint, можна продемонструвати: на моніторі для невеликого кола осіб (у тому числі в Інтернеті); на екрані за допомогою мультимедійного проектора; як матеріали на папері.

Слайд – фрагмент презентації, в межах якого виконується робота над її об’єктами. Слайд можна розглядати як сукупність простих типових комп’ютерних об’єктів: малюнка, тексту, кліпу, звука.

 

 

 

Параметри вікна програми PowerPoint

 

  

Початок роботи з програмою

Для запуску програми PowerPoint необхідно виконати такі дії:

- клацнути мишкою на кнопці Пуск;

- вибрати пункт меню Програми;

 - вибрати команду Microsoft PowerPoint;

Після успішного запуску PowerPoint відкривається робоче вікно програми.

Створення презентації починають з підготовки матеріалу, складання плану презентації, у якому визначають послідовність викладання матеріалу, а на основі цього підготовки слайдів. Визначають які об’єкти місить кожен слайд. Як правило це можуть бути такі типи: фон, текст, малюнок, діаграми. Підготовка малюнку, діаграми, графіків виконуються в інших програмах, а потім імпортуються в слайд.

Створення фону слайду.

  1. Заходимо в пункт меню Дизайн і вибираємо групу Тема. На екрані з’явиться панель інструментів Дизайн слайда, яка дасть змогу вибрати необхідну тему для оформлення.

 

  1. В області задач Дизайн слайда можна задати Шаблоны оформления, Цвета, Шрыфты, Эффекты, Стили фона.

 

  1. Щоб створити нову кольорову схему в області задач обирають Создать новые цвета темы… Вкладка Встроеные — дозволяє встановити для слайду одну з стандартних колірних схем. Для того, щоб застосувати вибрану схему слід вибрати необхідний колір.

 

 

Створення нового слайду

Щоб створити новий слайд, необхідно спочатку виділити в довільному режимі той слайд, після якого потрібно виконати додавання (чи зробити його активним ).ГлавнаяСоздать слайд (Ctrl+M)

 

Розмітка слайду

 1.ГлавнаяМакет…;

2.В області задач Макет вибрати для застосування необхідну розмітку.

 

Застосування анімації для об’єктів розміщених на слайді

1.АнимацияДобавить анимацию;

2.В області задач Добавить анимацию задати бажані параметри для кожного об’єкту слайду, попередньо їх виділивши

Налагодження параметрів зміни слайдів:

1.Переходи - вибрати тип – Применить ко всем слайдам

2.Задати використання звуку, спосіб зміни (автоматично або за допомогою миші)

Додавання звуку

1. Клацнути слайд, до якого потрібно додати звуковий запис.

2. На вкладці Вставлення у групі Мультимедіа вибрати команду Звук.

3. Виконати одну з таких дій:

Вибрати пункт Звук із файлу, вказати папку, в якій знаходиться файл, і двічі клацнути файл, який потрібно додати.

 Вибрати пункт  Звук из организаторов клипов. 

Попереднє прослуховування аудіокліпу перед додаванням до слайда

1. Вибрати значок аудіокліпу на слайді.

2. Під позначкою натиснути кнопку Відтворити.

Налаштування параметрів відтворення для аудіокліпу

1. Вибрати значок аудіокліпу на слайді.

2. У розділі Робота зі звуком на вкладці Відтворення у групі Параметри звуку виконати одну з дій, зазначених нижче.

Щоб встановити автоматичне відтворення аудіокліпу при відображенні слайду, у списку Початок вибрати пункт Автоматично.

Щоб поставити відтворення аудіокліпу вручну по клацанню на слайді, у списку Початок вибрати пункт Після клацання.

Щоб поставити  відтворення аудіокліпу при показі всіх слайдів презентації, у списку Початок вибрати пункт Для всіх слайдів.

Щоб встановити безперервне відтворення аудіокліпу до зупинки вручну, установити прапорець Безперервне відтворення.

Приховування значка аудіокліпу

1. Клацнути значок аудіокліпу.

2. У розділі Робота зі звуком на вкладці Відтворення у групі Параметри звуку встановити прапорець Приховати при показі.

Демонстрація презентації

Налаштування автоматичної презентації.

Щоб налаштувати презентацію PowerPoint для автоматичного запуску, виконати такі дії:

1. На вкладці Показ слайдів у групі Настройка натиснути кнопку Настройка демонстрації.

2. В полі Налаштування презентації в розділі Показ слайдів виконати одну з запропонованих дій.

 

 

 

 

 

Додаток 2

Інструкція з техніки безпеки

Вимоги безпеки перед початком роботи

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ

                заходити в клас у верхньому одязі;

                приносити на робоче місце особисті речі;

                класти різні предмети або одяг на ПЕОМ і ін. обладнання;

                самостійно без вказівки майстра вмикати і вимикати пристрої;

                чіпати сполучні кабелі, від’єднувати і приєднувати роз'єми;

                дозволяється працювати тільки за вказівкою майстра в/н.

Вимоги безпеки під час роботи

ПІД ЧАС РОБОТИ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

                 ходіння по класу без дозволу майстра;

                 торкатися обладнання вологими руками;

                 торкатися пальцями, авторучками і іншими предметами дисплея, а так само розеток електроживлення і роз'ємів пристроїв;

                 залишати працююче місце устаткування без нагляду.

ПІД ЧАС РОБОТИ НЕОБХІДНО

  •                 акуратно поводитися з апаратурою;
  •                 працювати з клавіатурою чистими руками, на клавіші тиснути не сильно, не допускаючи ударів;
  •                 у разі виникнення несправності повідомити майстру;
  •                   не намагатися самостійно проводити регулювання або усувати несправності

апаратури.

Вимоги безпеки після закінчення роботи

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

  •                Після закінчення роботи про недоліки і несправності, виявлені під час роботи,

необхідно зробити записи у відповідних журналах і повідомити майстра;

  •                Після закінчення, на робочому столі не повинні залишатися зайві предмети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Самостійна робота

1. Створити презентацію на тему « ПОРИ РОКУ». Дана робота повинна містити 10 слайдів.

2. Створити презентацію на тему «МОЄ ХОББІ».

3. Створити презентацію на тему «МОЖЛИВОСТІ ПРОГРАМИ MICROSOFT WORD.

4. Вільна тема.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

 

Засобами, що забезпечують у дистанційному навчанні використання усіх форм взаємодії, є сучасні інформаційні телекомунікаційні технології, які дають учням  змогу самостійно долучатися до найрізноманітніших інформаційних джерел. Найбільш поширеними засобами організації дистанційного навчання на сьогодні є засоби, що базуються на Інтернет-технологіях – електронна пошта, відеоконференції, чати, форуми, веб-сайти, онлайн-бібліотеки, файли розсилок. Усі ці засоби часто комбінуються з традиційними друкованими матеріалами.

Таким чином, головною особливістю дистанційного навчання є самоосвіта як основа дистанційного навчання, що передбачає самомотивацію учня щодо власного навчання, а також високий рівень самоорганізації. Дистанційне навчання є ідеальним рішенням для тих, хто віддає перевагу сучасним інформаційним технологіям у навчанні, цінує свій час та заощаджує кошти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 

  1. Велично Н.О.  Дистанційне навчання в інформаційному середовищі професійно-технічної освіти: проблеми і перспективи./Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини. – 2015. –№7. С.7-12.
  2. Богачков Ю.М., Ухань П.С., Новіков Ю.Л.   Дистанційне навчання школярів – можливості і проблеми  комп’ютер у школі та сім’ї  №2, 2011– С.29-33.

 

Список використаної літератури:

  1. Вишнівський В.В., Гніденко М.П., Гайдур Г.І., Ільїн О.О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів. Київ : ДУТ, 2014. 140 с.
  2. Гнєдкова О.О. Педагогічні умови формування фахових знань майбутніх учителів іноземних мов у процесі дистанційного навчання : дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Херсон, 2017.
  3. Жевакіна Н.В. Технологія дистанційного навчання: сутність та особливості. Вісник

Луган. держ. пед. ун-ту імені Тараса Шевченка. № 4. 2003. С. 68-з73.

  1. Закон України «По освіту». ^Р^: Мір:// Vп2.о^д.иа/2акопойаV5^VО/110- гакоп-икгауіпу- рго-05Vі^и.
  2. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (затверджено Постановою МОН України В.Г. Кременем 20 грудня 2000 р.).
  3. Кухаренко В.М. Дистанційне навчання: умови

застосування. Дистанційний курс : навч.

посіб. / за ред. В.М. Кухаренка. 3-тє вид. Харків : НТУ«ПІ», «Торсінг», 2002. 320 с.

  1. Наказ МОНУ від 25 квітня 2013 року (№ 466) «Положення про дистанційне навчання». ^Р^: МІр://2акоп3.гагіа.доииа/Іаш5/5іїош/20703-13.
  2. Осадча К.П. Організаційні проблеми впрова­дження системи управління курсами у про­цесі професійної підготовки майбутніх фахів­ців з інформаційних технологій. ^Р^: Мір:// 2013.тооМетоо1.т.иа/соигзеМеш.ріїр?М=24& Іапд=ги.

10.Осадчий В.В. Система дистанційного нав­чання університету. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. № 5. 2010. С. 7-16.

  1. Самойленко О.М. Поняття дистанційної освіти та дискусії навколо неї. Збірник наукових праць. Херсон : «Міськдрук», 2011. С. 61.
  2. Технологія створення дистанційного курсу: навч. посіб. / за ред. В.Ю. Бикова та В.М. Кухаренка. Київ : Міленіум, 2008. 324 с.

Триус Ю.В., Герасименко І.В. Комбіноване нав­чання як інноваційна освітня технологія у вищій школі. Теорія та методика електронного нав­чання : зб. наук. праць. Випуск ІІІ. Кривий Ріг, 2012. С.299-308.

  1.         Вишнівський В.В., Гніденко М.П., Гайдур Г.І., Ільїн О.О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів. - Навчальний посібник. - Київ: ДУТ, 2014. - 140 с.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
6 березня
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку