Тема. Особливості життя тварин взимку.
Мета: формувати знання про життя тварин взимку; розвивати вміння розпізнавати тварин, які залягають у сплячку; розвивати вміння розпізнавати птахів, які зимують у рідному краї; розвивати вміння висловлювати власну думку, мислення, спостережливість; формувати навички дбайливого ставлення до пернатих друзів; виховувати пізнавальний інтерес.
Очікувані результати: групує об’єкти природи за однією ознакою; розповідає про сезонні зміни в природі, зокрема в житті тварин взимку; використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля.
Наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно, розв’язувати проблеми, вміння конструктивно керувати емоціями.
Освітні галузі: природнича.
Компетентності: володіння державною мовою, здатність спілкуватися державною мовою, математична, екологічна, компетентності у галузі природничих наук.
Обладнання: презентація, вікторина, інтерактивний плакат.
Тип уроку: урок ознайомлення з новим матеріалом.
Клас: 2 клас.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- Діти, чи всі ви готові до уроку. Перевірте, чи є у всіх на парті підручник з ЯДС та зошит.
Вправа «Мій настрій» ( Діти визначають свій настрій, дивлячись на смайлики зі сніговичками).
Вправа «Правила уроку» (Повторення иравил уроку)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Синоптик»
- Яка зараз пора року? Доведіть свою думку.
- Сьогодні сонячно чи похмуро?
- Який місяць зими?
- Яка дата?
- Який день тижня?
- Отже, сьогодні 25 грудня. Що ви можете сказати про число 25?
А чи знаєте ви яке сьогодні свято? (Різдво Христове)
Розповідь вчителя: За Григоріанським календарем українці відзначають Різдво 25 грудня. Це особливе свято. Воно має довгу історію, з ним пов’язано багато обрядів і традицій, легенд та вірувань. І найперше з них, що однієї ночі народися син Божий - Ісус Христос. Цього дня ми вибачаємо образи і дякуємо всім тим, хто був з нами поруч. Отже, давайте сьогодні ми з вами подякуємо всім тим, хто є з нами поруч.
- Діти, що вивчали на минулому уроці?
Вікторина « Збираємо сніжинки».
https://view.genial.ly/65886037b79f3500143dc216/interactive-content-zimova-viktorina
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Читання «хмаринки слів».
Вправа «Незакінчене речення»
Птахи, звірі, комахи, риби – це …. ( тварини). Це жива чи нежива природа? Чому ви так вважаєте?
- Діти , сьогодні ви дізнаєтеся про те, які особливості життя тварин взимку. Тема нашого уроку «Особливості життя тварин взимку».
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Отже, сьогодні ви отримаєте цікаву інформацію про особливості життя тварин взимку. Дізнаєтеся чому одні з тварин залягають у зимову сплячку, а інші ні. Що відбувається з птахами взимку? А отримати вам нові знання допоможе наша подорож до зимового різдвяного лісу. Чи всі готові до подорожі? Тоді починаємо нашу мандрівку. Заплющуємо очі та вирушаємо. (Діти заплющують очі).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Як чудово на прогулянці в зимовому різдвяному лісі!
Все навкруги вкрите пухнастим м'яким снігом. На гілках дерев, лежать купи снігу, схожі на шапки. Небо чисте, блакитне. На сонці сніг блищить.
Мороз. Сніг вискрипує і хрумає під ногами.
У лісі дуже тихо, здається, що всі сплять під білосніжною ковдрою. У морозному повітрі звуки розносяться дуже швидко. Ось ворона каркнула, ось сорока застрекотіла, ось ще якась зимова пташка подала голос. А це синичка цвірінькає.
Ні, не всі заснули. Ось і чиїсь сліди на снігу. Хто тут бігав? Може, заєць в білому зимовому кожушку рятувався від рудої красуні-лисиці або від сірого зголоднілого вовка.
- Пригадайте, яких птахів називають осілими? Чому?
- Важко доводиться птахам узимку. Адже страшнішим за люті морози для них є голод. Як же зимують птахи? Вам треба було довідатися з додаткових джерел.
Розповідь учня. Вчитель супроводжує розповідь учня слайдами.
- Яких пташок ми називаємо зимуючими? Розповідь учня, яку вчитель супроводжує малюнками..
- Що вас найбільше зацікавило з переглянутого відео.
- Подорожуючи зимовим різдвяним лісом , ми отримали завдання від синички.
https://view.genial.ly/65880264d9b7b10014a702a4/interactive-image-tvarini-vzimku-podorozh
- Порівняйте дятла з омелюхом.
- Узимку ліс відпочиває. Яких тварин можна зустріти в зимовому лісі? Давайте подивимося. Перегляд відео.
- Кого ми зустріли в лісі? А ще можна зустріти ведмедя, лисицю, вовка, зайця. Давайте послухаємо розповідь про цих тварин.
Розповідь учениці про ведмедя, лисицю, вовк, зайця. Супровід малюнками.
- А зараз завдання від білочки.
https://view.genial.ly/65880264d9b7b10014a702a4/interactive-image-tvarini-vzimku-podorozh
Задача. У дуплі у білочки лежало 12 соснових шишок і 4 ялинкових. Після
того, як у дуплі побувала сойка, у білочки залишилося 8 шишок. Скількома
шишками поласувала сусідка сойка?
Музична зимова руханка
V. Закріплення вивченого матеріалу,
1. Робота за підручником . С.124-125. Читання учнями статей.
Читання для когось. Вправа «Слухняний пальчик та уважний слухач»
- Хто відкрив дану сторінку- надішліть смайлик. ( Діти надсилають смайлики)
- Що ще цікавого про птахів ви дізналися з прочитаного твору?
- Де зимують ящірки, змії, комахи?
- Що рятує від холоду звірів?
- Які тварини залягають у тривалу зимову сплячку? Чому?
2. «Цікаво знати» - сліди тварин на снігу. С.125
Малюнки на інтерактивному плакаті. https://view.genial.ly/65880264d9b7b10014a702a4/interactive-image-tvarini-vzimku-podorozh
3. Робота в зошиті, с.45. Самоперевірка.
- Розподіліть тваринок на відповідні групи.
VІ. Підсумок уроку.
- Наша мандрівка лісом завершується. Дайте відповіді на наступні запитання:
- Що вивчали під час подорожі уроці?
- Чи всі тварини залягають у сплячку? Чому?
- Які тварини залягають у зимову сплячку?
- Як зимують птахи? Чим ласуються птахи взимку? Наведіть приклади зимуючих птахів у нашому краї.
- Сьогодні від уроку ви очікували отримати цікаву інформацію про особливості життя тварин взимку. Чи справдилися ваші сподівання?
Прийом «Продовж речення».
- Сьогодні на уроці я дізнався ……
Вправа «Градус успіху».
- Діти, ви сьогодні гарно працювали на уроці. Давали правильні відповіді, розповідали інформацію, яку отримали з додаткових джерел. Ви були активними учасниками нашого уроку. Я вам дякую і всім вам дарую сонечко, яке зігрівало нас своїми промінчиками під час мандрівки.