У світі природи взимку

Про матеріал
Нестандартний урок – імпровізоване навчальне заняття, що не має традиційної структури. Учитель не дотримується чітких етапів навчального процесу, традиційних методів, видів роботи. Особливість нестандартних уроків полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке б викликало зацікавлення в учнів, сприяло б їхньому оптимальному розвитку й вихованню.
Перегляд файлу

ТЕМА: У світі природи взимку.

МЕТА:   удосконалювати навички спостереження за погодою, ознайомити з природними ознаками зимових місяців, походженням їх назв, народними прикметами про зиму, поняттям «ожеледиця» ;

розвивати  увагу, спостережливість, уміння порівнювати і узагальнювати, чітко висловлювати свої думки;

виховувати інтерес до вивчення природи, почуття колективізму, відповідальність, старанність.

ОБЛАДНАННЯ: презентація до уроку «Зима», медалі розумників, сніжки,      картки.

ТИП УРОКУ: УРОК-ТЕЛЕПЕРЕДАЧА.

ПЕРЕБІГ УРОКУ:

     ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

1. Віршоване привітання.

Стратегія: « Розминка»

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ РОБОТИ СТУДІЙ.

Вправа: «Очікування»

ІІІ. ПІДСУМОК ФЕНОЛОГІЧНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ.

1. Станція :  « Гідрометцентру »

2.Вправа «Мікрофон»

ІV. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

1. Студія : « Розумники і розумниці»

а) робота по картках;

б) фронтальне опитування.

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Студія : « Подумай».

2. Вправа: «Мозковий штурм»

3. Студія «Відгадай!»

VI.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  Комбіноване завдання на тренування пам’яті, уваги та швидкості реакції. VIІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

        Інформація на сьогодні:

а) розповідь  учителя.

2. Студія: «Уік - енд»

            Анонс.

       3. Студія: «Зимові розваги»

       4. Фізкультхвилинка .

       Запрошую до студії: « Крок до зірок» МЗП

 

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

         Студія: «Знайко»

         Студія: « Позмагаймось!»

         Режисерська студія:

         робота по підручнику.

         Служба розшуку:

       -  робота в зошитах 

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Студія . « Розповіси на наступний раз »

X . ПІДСУМОК УРОКУ.

1. Студія :  « Цікаві замітки »

2. Сміхопанорама.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

-Діти, сьогодні бабуся Віхола запрошує нас  побувати на телебаченні.

- Ви, згодні?

Презентація ( лунає музика: « Зимова казка»)

В ефірі природнича телепередача « У світі природи взимку», з вами  її постійна ведуча -  я, Олена Василівна,

Я  рада вітати всіх присутніх на Першому каналі УТ, тому:

І. Віршоване привітання:

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора, сьогодні і кожного дня!

Хай не псується настрій у вас,

Хай буде мир в Україні для нас!

Сонце- як сонце, літо- як літо.

Дощик — як дощик, діти — як діти.

Кожному дому щастя бажаю.

Барвінку- цвітіння, пшениці - врожаю,

Небові - миру, голубу — неба.

Кожній дитині- всього, що треба..

Нехай усміхаються діти щодня,

Доброго ранку! Доброго дня!

Подаруємо щиру посмішку гостям! Привітаємося!.

Друзі, настрій у вас як? (гарний).

І я такої ж думки. Отож до праці.

Стратегія: « Розминка»

- Що ми візьмемо на урок?

У - увагу

Р - розум

О - обережність

К - кмітливість

II. ПОВІДОМЛЕННЯ РОБОТИ СТУДІЙ.

Наша передача монтуватиметься з різних студій.

Сьогодні у передачі (лунає музика до ефіру оркестр  «Поля Маріа»)  картинка: «Зима»

1.Огляд погоди із станції: «Гідрометцентру »

2. Студія: «Розумники і розумниці » дасть змогу повторити  вивчене.

3. До вашої уваги студія : « Подумай»

4. Студія: « Відгадай!» пропонує загадки

Гості  студії: «Уік-енд » познайомлять з цікавинками

Гра в сніжки відбудеться в студії: « Зимові розваги »

Улюблена студія : « Крок до зірок »пропонує виконати пісню з рухами 

    На вас чекають змагання в студії: « Позмагаймось!»

    Спробуємо сили у режисерській студії.

    В гостях « Служба розшуку»

    Гості студії: « Цікаві замітки »

    Закінчить передачу – сміхопанорама.

    Вправа: «Очікування»   

  - Що ви очікуєте від уроку?

  ( Побувати на телебаченні, дізнатись щось нове, попрацювати в студіях)

  ІІІ. ПІДСУМОК ФЕНОЛОГІЧНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ.

  Запрошую вас до першої студії:

  1. Огляд погоди із станції: « Гідрометцентру »

  а) Бесіда:

  - Яка зараз пора року?( зима ).

  - Назвіть зимові місяці? (грудень, січень, лютий)

  - який місяць? ( грудень )

  - яке число ? ( 4)

  - стан неба? (опади )

   Гра: « Мікрофон»

 - Назвіть ознаки зими? ( Випав сніг, холодно, мороз…)

  б)  Робота в класному календарі і в зошитах.

  Відмітимо стан погоди на сьогодні та в зошитах на с.62 виконайте завдання 1

  Записати протилежною рукою (нейробіка)

  - Як стало в порівнянні з осінню? ( холодніше )

  - Чому? ( бо сонце опустилось нижче і погано нагріває землю)

  ІV. ПЕРЕВІРКА ДОМА ШНЬОГО  ЗАВДАННЯ.

   1. Студія : «Розумники і розумниці »

   а)  Робота по картках:

1. Записати властивості снігу.

2. Записати властивості льоду.

   б). Фронтальне опитування:

- Які зміни в природі відбулися взимку?(стало холодно, сонце опустилося низько і погано нагріває землю, відлетіли птахи, люди одягаються тепліше, випав сніг, є мороз).

- Чому утворюється лід? (повітря холоднішає, охолоджується вода)

- Як утворюються крижини? ( мокрий сніг потрапляє на поверхню води, не тане, утворюючи крижану кашу, зверху падає сніг, вода замерзає, каша із снігу та води твердне і перетворюється на шматочки льоду, які злипаються й утворюються крижини)

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Студія : « Подумай» пропонує слідуюче .

- З чим асоціюється слово «зима»?

Вправа: «Мозковий штурм»

Зима - ...,  …, 

В студії «Відгадай!» вас очікують загадки.

 Стало біло навкруги -

 Я розтрушую сніги,

 Наганяю холоди,

 Води сковую в льоди,

 В дружбі з дітьми я всіма.

 Здогадались? Я.... (Зима)

 Його не мили, а він блищить, його не смажили, а він хрустить. ( сніг )

 Біла скатертина всю землю вкрила. (сніг)

 Прийшла баба з вітрами

 Та з білими снігами.

 Привела з собою

 Санту з бородою. (Зима і Санта Клаус)

 Узори вишиває

 Без голки і без нитки.

 Улітку спочиває,

 А взимку - дуже рідко. (Мороз)

VI. Повідомлення теми і мети уроку

  Комбіноване завдання на тренування пам’яті, уваги та швидкості реакції.

             о                     о                     а                 

п                     г                     д      

 

о ч у с ч я

а з у м ч у

в ч и с о я

а к п к к ю

о к п к о ю

VII.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

        Інформація на сьогодні:

а) розповідь вчителя (звучить музика)

За календарем зима починається 1 -го грудня. Учені вважають початком зими 22 грудня — найкоротший день року.

Сонце в цей день піднімається низько-низько. А в природі зима настає кожного року в різний час. Початком зими вважають дату, коли встановиться стійкий сніговий покрив.

Ось і настає довгождана зима в нашій місцевості.

Скоро усе в дворі вкриється  пухнастою ковдрою. Вдарив перший морозець. Він скував береги і засклить ставок суцільною джерельною шибкою. Проміння сонця відсвічуватимуться у цьому дзеркалі.

Край берега витанцьовуватимуть сонячні зайчики.

А на ставку проти ранішнього сонця заблищить рівний і чистий перший льодок.

Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева і запорошить їх снігом. Застиглі білі берези і могутні дуби. Життя ніби завмерло в лісі.

2. Гості студії : « Уік-енд» (розповіді про місяці) ТРИ картинки..про місяці..можна музика..гуде завірюха..

 - Дорожний майстер грудень

Мости будує всюди,

Вкриває ріки кригою,Воює із відлигою:

Дороги підморожує

Ще й снігом припорошує,

Щоб на дзвінких санчатах

Новому року мчати.

 

 

 - Снігом сіє в новий рік

Бравий січень-січовик.

 

 

 - Вслід за січнем лютує лютий-

Холоднючий і надутий.

 В народі назвали « сніжень»,

« кружень»,  « межень» (той, що межує з весною)

Увага!на нашій передачі рекламна пауза

НЕ ПЕРЕОХОЛОДЖУЙТЕСЬ ВЗИМКУ!!!!ЦЕ _ НЕБЕЗПЕЧНО!!!

Наш анонс (коротке повідомлення)

Намагайтеся не переохолоджуватися. Однак, якщо ви відчуваєте, що замерзли, відразу ж прийміть теплий душ, попарте ноги в гарячій воді з сіллю і імбиром, випийте гарячого чаю.

Щоб уникнути переохолодження, потрібно завжди тримати ноги в теплі.

У сильний холод дихайте через ніс.

В студії : «Зимові розваги » завдання бабусі Віхоли «Впізнай сестрицю»

- Опишіть, яка погода буде, коли розгуляється сестриця:

ХУВИТРОНА (ХУРТОВИНА)    

АВІЗЯ (ЗАВІЯ)
ТЕЛЕМИЦЯ ( МЕТЕЛИЦЯ)

Фізкультхвилинка

Запрошую до студії: « Крок до зірок» МЗП

VIIІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Студія: « Знайко» запрошує «Доповнити  вірш» 

Гостює  в нас зима

Летять, летять ________
На поле, ліс і сад, 
Веселий свій _________
Танцює снігопад. 
Надворі – лютий ________, 
Тепла давно нема. 
Заліз в копичку зайчик 
І солодко _______. 
Мете хвостом лисичка 
Сніжок біля сосни. 
В барлозі спить ведмедик, 
Солодкі бачить _______.

2. Студія: « Позмагайся» пропонує гру в сніжки

Чи високо піднімається Сонце взимку над землею? (Низько)

Якого кольору небо, хмари? (Небо - сіре, хмари – сині, темні)

Які вітри дмуть взимку? (Північні)

Назвіть зимові місяці. (Грудень, січень, лютий)

Про який місяць говорять ”року початок, зимі середина”? (Січень)

Навіщо землі сніг? (Сніг захищає рослини від морозу. А ще – навесні це волога для ґрунту)

Що сталося з озерами, річками взимку? (Вони вкриті льодом)

Чому рипить сніг під ногами? (Ламаються сніжинки)

Що за срібло на деревах? (Іній)

Так чому у неживій природі відбулися зміни? (Сонце знаходиться низько над землею, погано прогріває землю)

В яку пору року відбуваються названі зміни? (Взимку)

Про яку природу ми говорили? (Про неживу)

3. Режисерська студія:

а) робота по підручнику: с. 163

- читання статті окремими учнями і обговорення

1 варіант-режисери

2 варіант-актори

Режисери задають питання, а актори відповідають:

- Як називають грудень у народі?

- Які стають дні у січні?

- Що таке ожеледь?

4. Служба розшуку:

 -  робота в зошитах с. 62

    Завдання 1 (самостійно)

Обвести малюнки пристроїв,  за допомогою яких можна дізнатися прогноз погоди ?

Завдання 2(фронтально)

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Студія . « Розповіси на наступний раз »

с. 136

X . ПІДСУМОК УРОКУ.

1. Студія :  « Цікаві замітки »

Наша передача закінчується.

Сьогодні гості студії: « Цікаві замітки”

- Що цікавого ви приготували?

Прикмети зими.

Перед потеплінням шибки у вікнах в мороз запотівають.

Падає великий лапатий сніг- на негоду і сирість. , 

Гуска ховає ніс під крило- на мороз.

Якщо горобці пурхають під стріху чи дах з соломинкою в дзьобі - незабаром ударять морози.

В гостях жарти!

В студії: «Сміхопанорама »

- Які слова, що відповідають на питання «що?» живуть тільки взимку?

(Сніг, мороз, лід, сніжинки, метелиця, ковзани, лижі)

Інтерактивна вправа: « Незакінчене речення»

1. Я дякую Віхолі, що урок був……

    Я дякую Віхолі, що на уроці був….

2. Чи виправдались ваші очікування ?

Наша передача закінчується.

В якій студії вам сподобалось працювати? Музика « Зимова казка»

Девіз "Першого каналу УТ- будь першим не тільки на УТ!"

Я дякую вам за роботу на уроці. Будьте добрими та ввічливими, мудрими та дружніми.

Любіть і бережіть природу!!!! Всім мирного неба!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 грудня 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку