Освітні втрати з української мови: аналіз проблем та шляхи подолання

Про матеріал

Матеріал можна використати для підготовки до виступу на шкільному методичному об'єднанні.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Освітні втрати з української мови: аналіз проблем та шляхи подолання.

Номер слайду 2

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс

Номер слайду 3

Освітні (навчальні) втрати (learning loss) — це будь-яка втрата знань, умінь, навичок і/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через великі прогалини або паузи в навчанні конкретного учня. Вони можуть бути спричинені: пропусками занять, неефективним викладанням, плановими перервами в освітньому процесі (канікули), незапланованими перервами в навчанні, пов’язаними із соціальними кризами, природними катаклізмами тощо. З доповіді директорки Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Тетяни Вакуленко

Номер слайду 4

Війна значно ускладнила доступ школярів до освіти та сильно вплинула на її якість.

Номер слайду 5

Користувались електронними підручниками. Що найбільше перешкоджало організації освітнього процесу?Брак підручників. У школі було відсутнє укриття, тому навчання було лише дистанційне.

Номер слайду 6

Ключові виклики в умовах війнинестабільні умови навчання;обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності;зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів/учениць та вчителів.

Номер слайду 7

Оцінюємо потреби: яким навчальним предметам, темам, умінням приділити додаткову увагу? Інструментами можуть стати система тестування результатів навчання. А також порівняння навчальної програми країни, в якій тимчасово учень навчається, з українською. Визначивши прогалини в знаннях і вміннях, можна працювати з їх надолуженням. Вчителі-предметники можуть самостійно оцінити прогалини у знаннях учнів. Які теми потрібно надолужити з усім класом, а які з окремими дітьми. Одним з інструментів для виявлення навчальних прогалин є діагностичні тести на платформі ВШО. Там можна знайти роботи з української мови для учнів 5 класів для виявлення прогалин за початкову школу, для 7 класів для виявлення прогалин за курс 5-6 класу, та 9-х класів для виявлення прогалин за 7-8 клас. Зі статті Ірини Круть, очільниці відділу шкільної освіти Українського інституту розвитку освіти.

Номер слайду 8

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2023/08/lyst-mon.pdf. Лист МОН від 15 липня 2023 р № 1/12131-23 “Про рекомендації щодо використання модифікованих програм вивчення української мови в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти”, який містить програми, можна переглянути  за лінком.

Номер слайду 9

Алгоритм надолуження освітніх втрат

Номер слайду 10

ПРОБЛЕМИНаша спільна мета – створити умови для якісного навчання та розвитку учнів.

Номер слайду 11

Як усунути ці проблеми?Використання інтерактивних методів, таких як групова робота, рольові ігри тадискусії, сприяє активізації учнів та збільшенню їх інтересу до навчання. Створення цікавих і практичних завдань, які допоможуть учням бачити зв'язок між вивченням мови та її практичним застосуванням. Різноманітні ігрові завдання створюють позитивну мотивацію навчання, розкріпачують дитину, знімають її скутість, пробуджують бажання знати.

Номер слайду 12

На допомогу вчителеві   1. Діагностичні тести на платформі ВШО. Їх розробили в межах ініціативи “Збереження доступу до шкільної освіти” від проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe), відеоуроки із завданнями для учнів 5–11 класів.  

Номер слайду 13

 2.  “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта”. Аудіоуроки для 8–11 класів з української мови та літератури

Номер слайду 14

     3. Учні можуть самостійно опрацьовувати ресурси, де вчителі пояснюють теми шкільної програми:курс “Лайфхаки з української мови. Підготовка до ЗНО” на платформі Ed. Era теж має тести, допоміжні матеріали та інтерактивні конспекти;

Номер слайду 15

4. тренажер із правопису української мови пропонує різні вправи для закріплення та перевірки тем.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

5. “Клуб НУШ” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”  розробив посібник “Подолання освітніх втрат з української мови та літератури.  Методичні рекомендації та приклади уроків”.

Номер слайду 18

https://znayshov.com/FR/24012/868.pdf 6. Методичні рекомендаціїДіагностика та компенсація освітніх втрат у загальній середній освіті України : методичні рекомендації / кол. автор.; за загальною редакцією О. М. Топузова; укл. М. В. Головко.  — [Електронне видання]. — Київ : Педагогічна думка, 2023. — 187 с.

Номер слайду 19

Інформаційний та ілюстративний матеріал узято з відкритого доступу в Інтернеті і є власністю їхніх авторів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Інші матеріали
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
3697
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку