Матеріал можна використати для підготовки до виступу на шкільному методичному об'єднанні.
Освітні (навчальні) втрати (learning loss) — це будь-яка втрата знань, умінь, навичок і/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через великі прогалини або паузи в навчанні конкретного учня. Вони можуть бути спричинені: пропусками занять, неефективним викладанням, плановими перервами в освітньому процесі (канікули), незапланованими перервами в навчанні, пов’язаними із соціальними кризами, природними катаклізмами тощо. З доповіді директорки Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Тетяни Вакуленко
Оцінюємо потреби: яким навчальним предметам, темам, умінням приділити додаткову увагу? Інструментами можуть стати система тестування результатів навчання. А також порівняння навчальної програми країни, в якій тимчасово учень навчається, з українською. Визначивши прогалини в знаннях і вміннях, можна працювати з їх надолуженням. Вчителі-предметники можуть самостійно оцінити прогалини у знаннях учнів. Які теми потрібно надолужити з усім класом, а які з окремими дітьми. Одним з інструментів для виявлення навчальних прогалин є діагностичні тести на платформі ВШО. Там можна знайти роботи з української мови для учнів 5 класів для виявлення прогалин за початкову школу, для 7 класів для виявлення прогалин за курс 5-6 класу, та 9-х класів для виявлення прогалин за 7-8 клас. Зі статті Ірини Круть, очільниці відділу шкільної освіти Українського інституту розвитку освіти.
https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2023/08/lyst-mon.pdf. Лист МОН від 15 липня 2023 р № 1/12131-23 “Про рекомендації щодо використання модифікованих програм вивчення української мови в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти”, який містить програми, можна переглянути за лінком.
Як усунути ці проблеми?Використання інтерактивних методів, таких як групова робота, рольові ігри тадискусії, сприяє активізації учнів та збільшенню їх інтересу до навчання. Створення цікавих і практичних завдань, які допоможуть учням бачити зв'язок між вивченням мови та її практичним застосуванням. Різноманітні ігрові завдання створюють позитивну мотивацію навчання, розкріпачують дитину, знімають її скутість, пробуджують бажання знати.
https://znayshov.com/FR/24012/868.pdf 6. Методичні рекомендаціїДіагностика та компенсація освітніх втрат у загальній середній освіті України : методичні рекомендації / кол. автор.; за загальною редакцією О. М. Топузова; укл. М. В. Головко. — [Електронне видання]. — Київ : Педагогічна думка, 2023. — 187 с.