Даний проект розрахований на створення атмосфери зацікавленості підлітків проблемами державотворення, збереження та примноження культурної спадщини українського народу.
Учасники проекту: актив учнівського самоврядування школи з числа учнів 5-9 класів, класні керівники, жителі мікрорайону, Департамент освіти Маріупольської міської ради, представники організації «Новий Маріуполь», дитячо-юнацький клуб «Сучасник», «Зелений центр «Метінвест», маріупольський Науково-метоцичний центр.
Кількість учасників: 21 особа (4 учнів кожної паралелі, президент шкільного самоврядування, педагог-куратор).
Тривалість проекту: навчальний рік.
Основна мета проекту: залучення учнів, педагогів, батьків, соціальних партнерів до активної діяльності в рамках патріотичного виховання з метою формування в учнів громадянськості, патріотизму, активної життєвої позиції.
Завдання:
- Формувати в учасників проекту уявлення про справжні цінності громадянина: інтерес до історії своєї Батьківщини, до її героїв, культури, традицій, необхідності зберігати недоторканими кордони Держави;
- Навчати дітей основам пошукової діяльності;
- Формування навичок продуктивної комунікації;
- Виховувати у дітей шанобливе ставлення до військовослужбовцв, розуміння необхідності захищати зовнішні кордони своєї країни;
- Розвиток творчих здібностей учнів.
Освітній проект «Любіть Україну»
Автор: Божедарова Оксана Олександрівна
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
В. Сосюра
Актуальність
На сьогодні, найголовнішою метою навчально-виховного процесу в Україні є підвищення рівня національно-патріотичного виховання підростаючого покоління. Через прагнення до стабільного і стійкого соціального розвитку суспільства визначаються зміст і основні шляхи розвитку системи патріотичного виховання, яка спрямована на подальше формування патріотичної свідомості громадянина України як найважливішої цінності, однією з основ духовно-моральної єдності суспільства.
Зараз в Маріуполі, як і по всій Україні йде всебічна робота над формуванням громадянського суспільства та правової держави. Все це вносить зміни і в систему сучасної загальноосвітньої школи.
Виховання громадянськості, працьовитості, моральності, поваги до прав і свобод людини, любові до Батьківщини, сім'ї, оточуючої природи розглядаються як основні напрямки в освіті. Результатом навчально-виховного процесу загальноосвітнього закладу для учнів повинна стати самореалізація особистості в період навчання і після нього, соціалізація її в суспільстві, адаптація до змін в державі.
Громадянськість, патріотизм визначають активну життєву позицію дітей. Формування громадянської самосвідомості має проходити через власне почуття державності кожної людини. Батьківщина потребує кожного зі своїх синів і дочок, які, використовуючи свої права і свободи, неухильно дотримуються своїх обов'язків перед державою, іншими людьми. Турбота про загальне благо є основою добробуту кожного.
В умовах проведення антитерористичної операції на Сході України, напруження в м. Маріуполь, виникає гостра необхідність у переосмисленні питань національно-патріотичного виховання, цивільного захисту учасниками виховного процесу. Не відмовляючись від старих традицій, позитивних досягнень у цьому напрямку, треба багато чого змінити у підходах і змісті виховної роботи.
Все це визначає актуальність даного проекту.
Як саме проявляється патріотизм сьогодні? Яким чином слід виховувати це почуття в наших дітях? Як донести до них думку про те, що сильна Держава будується кожним з тих, хто в ній живе? Як укріпити розуміння того, що в державотворенні певну роль відіграє кожна людина на своєму иісці?
Патріотизм в нашій країні - це не штучно вигадане, нав'язане нам зовні поняття. Це своєрідна народна ідеологія, коріння якої сягає в глибин історії. На жаль, увага до цього першочергового завдання останні роки знизилося. І як результат - діти наші ростуть з ослабленим почуттям національного боргу, низькими знаннями історичних і культурних коренів нашої Держави.
Наш проект, націлений на збереження зв’язку поколінь і формування патріотичних почуттів, є особливо актуальним в світі того, що громадянсько-патріотичне виховання є пріоритетним напрямком виховної роботи, зафіксованим на державному рівні.
Любов до Батьківщини - це головна складова патріотичного виховання, що є основною якістю морального стрижня людини. І нам - вчителям необхідно вирішувати першочергові завдання:
Даний проект розрахований на створення атмосфери зацікавленості підлітків проблемами державотворення, збереження та примноження культурної спадщини українського народу.
Учасники проекту: актив учнівського самоврядування школи з числа учнів 5-9 класів, класні керівники, жителі мікрорайону, Департамент освіти Маріупольської міської ради, представники організації «Новий Маріуполь», дитячо-юнацький клуб «Сучасник», «Зелений центр «Метінвест», маріупольський Науково-метоцичний центр.
Кількість учасників: 21 особа (4 учнів кожної паралелі, президент шкільного самоврядування, педагог-куратор).
Тривалість проекту: навчальний рік.
Основна мета проекту: залучення учнів, педагогів, батьків, соціальних партнерів до активної діяльності в рамках патріотичного виховання з метою формування в учнів громадянськості, патріотизму, активної життєвої позиції.
Завдання:
- Формувати в учасників проекту уявлення про справжні цінності громадянина: інтерес до історії своєї Батьківщини, до її героїв, культури, традицій, необхідності зберігати недоторканими кордони Держави;
- Навчати дітей основам пошукової діяльності;
- Формування навичок продуктивної комунікації;
- Виховувати у дітей шанобливе ставлення до військовослужбовцв, розуміння необхідності захищати зовнішні кордони своєї країни;
- Розвиток творчих здібностей учнів.
Форми проведення: класні виховні години, зустрічі з воїнами – учасниками АТО, представниками збройних сил України, пошукова робота для збирання інформації (фотографії, адреси мешкання учасників АТО, загиблих воїнів, їх сімей), диспути, творчі конкурси, зустрічі за круглим столом, зустрічі зі спонсорами, з представниками «Нового Маріуполя», членами Ради ветеранів, спільні заходи із Міським центром позашкільної роботи.
Організація різних видів діяльності: анкетування, Ігри патріотів, психологічний тренінг «Прощальний лист», читання віршів, монологів, виставка малюнків, наробок, виготовлення талісманів для воїнів АТО, концертні програми.
До того, як безпосередньо розпочати проведення заходів рекомендується провести попередню роботу: слід визначити коло питань і проблем, що хвилюють на сьогодні дітей з цієї теми, провести попереднє анкетування, бесіду, опитування.
Умови реалізації проекту.
Нормативно - правові:
Матеріально - технічні:
Мультимедійна апаратура;
Оргтехніка;
мікрофони;
канцтовари;
пересувні виставкові стелажі
стенди для методичної літератури
шкільне приміщення
Фінансові:
Спонсорська допомога
Збір коштів завдяки акції «Макулатуринг»
Здійснення проекту:
У результаті здійснення цього проекту ставку зроблено на справжню зацікавленість учнів у вивченні проблеми.
1 етап - анкетування дітей;
2 етап - зустрічі з представниками «Нового Маріуполя», воїнами – учасниками АТО та їх рідними - збір інформації;
3 етап - ряд заходів, спрямованих на вирішення поставлених проблем;
4 етап - оформлення альманаху. Аналіз проведеної роботи та визначення подальших дій у даному напрямку.
План реалізації пректу:
- Визначити етапи роботи, які учні зможуть виконувати самостійно, без допомоги дорослих: вірші, плакати, малюнки, фоторепортажі, відвідування ветеранів і т.п.;
- Визначити завдання, для реалізації яких доцільно залучити дорослих помічників: батьків, педагогів.
План проведення робіт для реалізації проекту
№ |
Види робіт |
Відповідальні |
дата проведення |
|
Опрацювання нормативних документів та літератури |
Керівник проекту |
Вересень |
|
Провести опитування у вигляді заповнення анкети серед активу. |
||
|
Провести опитування у вигляді інтерв'ю серед учнів школи |
Учні 9 класів |
Вересень |
|
Проведення інтелектуальної гри «Я пізнаю» |
Керівник проекту |
Жовтень |
|
Проведення класних години з теми: «Приазов’я – моя маленька батьківщина». |
Класні керівники 5-9 класів |
Листопад |
|
Проведення циклу екскурсій: в художню школу, дитячу школу мистецтв. |
Класні керівники 5-9 класів |
Листопад |
|
Провести екскурсії вулицями міста. |
Керівник проекту, батьки |
Жовтень - березень |
|
Проведення доброчинної акції «Створи добро» |
актив |
груден |
|
Екскурсія до морського узбережжя. |
Керівник проекту |
Жовтень, січень, березень |
|
Відвідування ветеранів війни, тилу, праці, учасників АТО. |
Керівник проекту, учні, батьки |
Протягом року |
|
Проведення конкурсу творів «Вони захищають країну» За номінаціями: «Козацтво», «Герої ХХ сторіччя», «Сучасний захисник» |
Батьки, учні |
Листопад |
|
Позакласний захід бібліотеці «Кобзар» До Шевченківських днів |
Бібліотекар Папакіа Л.І. |
Січень |
|
Інтерактивний захід до дня Соборності України |
Керівник проекту |
січень |
|
Ігри патріотів до Дня Захисника України |
С.А. Шеремета |
Жовтень |
|
Концертна програма «Мрія про Україну» |
О.Г. Шобонець |
Жовтень |
|
Храми Маріуполя. Екскурсія |
Класні керівники 5-9 класів |
Лютий |
|
«Ними пишається Маріуполь» - конкурс творчих робіт про визначних маріупольців |
Керівник проект |
Березень |
|
Вечір поезії в шкільній бібліотеці «Знайомство з творчістю Маріупольських поетів» |
Бібліотекар Папакіна Л.І. |
березень |
|
Екскурсія на тренувальну базу «Азов» |
Керівник проекту |
Березень |
|
Екскурсії підприємства м. Маріуполя |
Класні керівники 5-9 класів |
Протягом року |
|
Благоустрій пришкільної території |
Керівник проекту |
Квітень |
|
Організація виставки малюнків і фото робіт учнів «Моя маленька батьківщина» |
Керівник проекту |
квітень |
|
Захист мультимедійних презентацій і фільмів проекту |
Учні |
травень |
|
Робота в комп'ютерному класі: - Збір інформації через інтернет; - Підготовка електронного варіанту альманаху; - Підготовка до захисту презентацій |
Актив |
Протягом року |
|
Оформлення результатів, узагальнення робіт над проектом (видача дипломів, подяк учасникам проекту) |
Керівник проекту |
Травень |
|
Презентація Альманаху: концертна програма «Батьківщина в моєму серці» |
актив |
травень |
|
Передача альманаху в дарунок бібліотеці науково-методичного центру |
Керівник проекту |
червень |
Очікувані результати:
1. Оновлення системи патріотичного виховання СШ № 63, що забезпечить формування в учнів патріотичної свідомості і шанобливого ставлення до героїчного спадщини.
2. Розширення знань учнів щодо історії Збройних сил України.
3. Підсилення почуття громадянськості і національної самосвідомості учнів.
4. Розбудова партнерських взаємин з соціальними інститутами та громадськими організаціями з метою підвищення ефективності діяльності всіх учасників проекту.
5. Видання альманаху дитячої творчості «Батьківщина в моєму серці»
Перспектива розвитку проекту.
Проект «Батьківщина в моєму серці» відкритий для внесення змін до будь-який етапів діяльності, як з боку учнів, так і всіх учасників проекту та інших зацікавлених установ міста.