ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №9
КОМБІНОВАНОГО ТИПУ
Освітній проект на тему:
«Цікава економіка»
Вихователь:
Яшан Л.А.
Чернівці, 2018р
Реєстраційна картка освітнього проекту
«Цікава економіка»
Тип проекту: короткотривалий
Автор проекту: Яшан Людмила Андріївна-вихователь ДНЗ №9
Характеристика проекту:
Ресурси:
Вступ
Економічне виховання дошкільнят займає одне з найважливіших місць в сучасному житті. Саме життя поставило перед педагогами завдання економічної освіти дітей, виховання раціонального спожи-вача, здатного ощадливо розпоряджатися власними і громадськими ресурсами.
Досвід зарубіжних країн свідчить, що вже у віці 5–7 років діти успішно засвоюють економічні поняття, такі як «потреби», «вибір», «товар», «гроші», «ціна» та ін. Із раннього дитинства малюк чує слова: товар, гроші, магазин, праця. Без конкретних економічних уявлень неможлива реалізація таких завдань. Тому ознайомити дошкільника зі світом сучасної економіки повинні перш за все батьки і вихователі безпосередньо під час спілкування з дитиною. Головне завдання – це не тільки дати певний обсяг економічних знань, а й навчити правильно користуватися знаннями в різних життєвих ситуаціях. Економічні зна-ння не тільки сприяють орієнтації дитини в сучасному світі , але й формують свідоме ставлення до нього, а також здатність переживати отриману інформацію. Формування сучасного споживача , яким є й дитина, неможливе без виховання таких якостей особистості, як ощад-ливість, економність, турботливість.
Світовий досвід доводить, що найважливішим чинником ефек-
тивності економічної освіти є її неперервність. Результативність
економічної освіти забезпечується її поетапністю. Дошкільне вихо-вання — це перша ланка в системі безперервної освіти. У сучасній концепції освіти підкреслюється особливе значення дошкільного віку в формуванні та розвитку унікальної особистості дитини. На цьому етапі закладаються основи особистісної культури, забезпечується засвоєння первинних соціокультурних правил і норм.
В даний час у зв'язку з переходом України до ринку значно підвищуються вимоги до рівня економічної грамотності , як дорослих , так і дітей. Для того , щоб дитина в школі добре розбирався в най-складніших економічних поняттях , починати працювати в цьому напрямку потрібно з 5-6 -річного віку в тісній співпраці з батьками.
Усі ми, педагогічні працівники, маємо навчитися економічно мислити та економічно діяти. Повинні вміти відповісти на різні запи-тання дітей, знати, в чому полягає природа економічних явищ, як функціонує економіка підприємства, області, країни.
Економічна освіта має здійснюватися систематизовано, тільки тоді вона дасть позитивні результати. Тому починати цей процес треба в дошкільному закладі, поступово розширюючи та поглиблюючи його в початковій та середній школі.
Завдання:
1. Формування системи економічних знань у дітей старшого дошкільного віку .
2. Формування ділових якостей дітей.
3. Формування умінь орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях .
4. Розвиток самостійної творчої діяльності дітей.
5. Розвиток спеціальних способів орієнтації - експериментування і моделювання.
6. Пояснювати на доступному рівні взаємозв'язок понять «праця» - « продукт» - «гроші » і «вартість продукту в залежності від його якості ».
7. Формування уявлень про зміст діяльності людей різних професій.
8. Формування правильного ставлення до грошей як предмету життєвої необхідності.
9. Дати уявлення про рекламу , її призначення , вчити правильно сприймати рекламу.
10. Виховання розумних потреб, культурної поведінки в побуті.
11. Розвиток уміння визначати можливі методи вирішення проблеми за допомогою дорослого, а потім і самостійно.
\
Мета проекту:
Освітня:
Розвивальна:
Соціалізуюча:
Виховна:
Мотиваційний етап – виявити рівень знань дітей за темою «Цікава економіка»,викликати бажання отримати більший обсяг економічних знань, та навчити правильно користуватися знаннями в різних життєвих ситуаціях, виховання таких якостей особистості, як ощадливість, економність, турботливість. Зацікавити малюків цікавими дидактичними вправами,проблемними ситуаціями, художніми творами.
Інформаційний етап – на цьому етапі діти отримують відповіді на запитання «Що таке першочергові потреби людини? Як бережливо і раціонально ставитись до природніх ресурсів? Чому людина не може мати всього що бажає? Для чого потрібно робити вибір ? Для чого людям потрібні гроші?». Виділяти першочергові потреби своєї родини, пояснити причину існування обмежень. Порівнювати і оцінювати товари, зіставляти потреби і можливості родини.
Репродуктивний етап – на цьому етапі діти мають можливість застосувати свої знання та уміння на практиці, а допоможуть їм у цьому сюжетно-дидактичні ігри економічної спрямованості.
Узагальнюючий етап – узагальнити та систематизувати знання дітей з даної теми за допомогою дидактичних ігор.
Творчий етап – малюки мають можливість розкритися, показати свою творчість, креативність, артистичність, увагу,самостійність.
Рефлексійно-оцінювальний етап – вихователь підсумовує та систематизує знання дітей з даної теми.
Очікувані результати
♦ знання основних економічних понять (гроші, товар, ціна, бюджет, бізнес, виробництво та ін.);
♦ здатність до зіставляння своїх потреб і можливостей;
♦ прояв поважного ставлення до праці людей, розуміння того, що багато предметів, речей навколишнього світу створюються руками людей, а тому є цінними;
♦ розуміння того, що гроші треба заробляти для задоволення своїх життєвих потреб — купувати товари, сплачувати за житло, витрачати на відпочинок;
♦ усвідомлення, що витрати сім'ї не мають бути марнотратними і дитина може, будучи ощадливою, їх зменшити;
♦ розуміння того, що реклама допомагає, якщо вона правдива, і навпаки — шкодить, якщо інформація недостовірна;
♦ усвідомлення своєї значущості для сім'ї і суспільства;
♦ розуміння відповідальності за власні вчинки, які можуть позитивно або негативно позначитися на економічному становищі сім'ї та самої дитини.
Використана література:
1. «Дитина» Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук.
кер. проекту В.О. Огнев’юк ; авт. кол.: Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч,
Н.І. Богданець-Білоскаленко [та ін.] ; наук. ред.: Г.В. Бєлєнька, М.А. Ма-
шовець ; Мін. осв. і науки України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — К. :
Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. — 304 с
2. Методичні рекомендації до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»/ наук. керівн. проекту В.О.Огнев'юк; наук.ред. Г.В.Бєлєнька ; О.Л.Богініч, В.М.Вертугіна та ін..- К.:Київ, ун-т ім.. Б.Грінченка,2016.-352с.
3. Дошкільник у світі економіки / Г.І.Григоренко, Р.П.жадан.-Х.:Вид-во «Ранок», 2017. – 160 с. – ( Серія « Сучасна дошкільна освіта»).
4. Гресь Анна. Фінансова грамотність для малюків. Перший крок до мільйона – Х.: Вид. група «Основа», 2016. – 48 с. – ( Серія «Корисні навички»).
5. Гресь Анна. Фінансова грамотність для малюків. Другий крок до мільйона – Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 48 с. – ( Серія «Корисні навички»).
6. Жадан Р.П. Економічна освіта дітей старшого дошкільного віку ( перспективно-календарне планування занять з економіки). /Р. Жадан, Г.Григоренко. – Запоріжжя% ТОВ «ЛІПС» ЛТД. – 116 с.
7. Сергій Біденко, Ірина Золотаревич Як розповісти дітям про гроші – Х. – Вид. група «Основа», 2016 – 128с.: іл.
8. Підступна свинка (казка). – Х. «Навчальна література», 2017. – (Граємо та розвиваємось). Гол.ред.Ю.Єрьоменко , ілюстр. О.Кудюмова 12с.
Види діяльності |
Зміст роботи |
|
Мотиваційний етап, 1 – й день |
||
Освітня діяльність: |
Дитина у соціумі Тема : Потреби людини: які вони? Д/Гра Що потрібно нашій сім'ї». Тип: фронтальне. Вид: комплексне. Програмовий зміст :Дати уявлення про економічну категорію «потреби»; формувати в дітей уявлення про те, що необхідно в різних ситуаціях самій дитині, близьким людям; учити виділяти першочергові потреби ( їжа, вода, повітря, житло, одяг, взуття, безпека тощо). Формувати навички раціонального споживання та використання, що дозволить зекономити бюджет родини, виховувати бережливе ставлення та повагу до праці людини , Матеріали: лялька, ілюстрації із зображенням одягу, їжі, іграшок, книжок, будинку, побутової техніки та ін..,ілюстрації із зображенням членів родини. |
|
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри : «Як би зробили ви?», «Потреби людини». Рухливі ігри: «Знайди собі пару». «М'яч через сітку». Сюжетно – рольова гра: «Магазин». |
|
Спостереження Пошуково - дослідницька робота |
Експеремент із кімнатною рослиною – бальзаміном ( три дні горщик із квіткою не поливають) Мета : підвести дітей до розуміння потреб,хто має потребу у воді. Підвести висновку що без води рослини не можуть жити вона потрібна їм для росту , цвітіння і плодоносіння. |
|
Індивідуальна робота |
Закріпити з дітьми першочергові потреби людини. |
|
Робота з батьками |
Інформація у куточку для батьків на тему: «Дошкільник у світі економіки». |
|
Інформаційний етап, 2 – й день |
|
Освітня діяльність |
Логіко – математичний розвиток Тема: «Цікаві перетворення». Дидактична гра «Гроші-ціна». Тип: фронтальне. Вид: комплексне. Програмовий зміст: Ознайомити дітей з економічними поняттями «гроші», «ціна». Називати грошовий знак України – гривню. Формувати вміння співвідносити товар з певною кількістю грошей. Продовжувати лічити предмети і співвідносити їх кількість з назвою цифр. Вчити розкладати число на два менших. Нагадати дітям, що природні ресурси стають рукотворними речами в процесі людської праці. Активізувати в мові вихованців вживання слів: «шкільні речі», «ціна», «гроші», «товар», «гривня». Розвивати пам’ять, мислення, кмітливість. Виховувати інтерес до світу економіки. Матеріали: іграшка «Гном-економ»; демонстраційний: шкільний рюкзак з підручниками, зошитами, кольоровими олівцями, набором демонстраційних цифр, 2 однакові коробки; роздатковий матеріал: розрізні цифри від 1 до 10, картки з шкільними речами, «гаманці з грішми»; фішки для гри. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри : «Що можна придбати за гроші, а що ні», «Корисна річ», «Де ми берем продукти», «Гроші - ціна». Рухливі ігри: «Хто перший», «Лови, кидай і падати не давай». Сюжетно – рольова гра: «Магазин іграшок». |
Розповідь – бесіда |
«Звідки у дорослих з'являються гроші?» |
Піший перехід |
Екскурсія до крамниці. |
Індивідуальна робота з дітьми |
Закріплення грошової одиниці. |
Художньо - мовленнєва діяльність |
Читання казки «Підступна свинка» Ю.Єрьоменко . |
Привчаємось працювати |
Догляд за кімнатними рослинами |
Інформаційний етап , 3 – й день |
|
Освітня діяльність |
I заняття Розвиток мовлення «Подорож гномів-економів по казках» Д/гра «З якої казки?» Тип: фронтальне. Вид: комплексне. Програмовий зміст: розширити й уточнити знання дітей про казки та казкових героїв; закріпити знання економічних термінів, уміння вживати їх в розмовній мові; закріпити уміння вживати повні речення, дотримуючись правильного порядку слів; продовжувати формувати мовленнєву культуру спілкування, розмовляти спокійним, лагідним тоном; розвивати уміння дітей логічно й послідовно будувати розповідь, художню виразність дитячої мови, творчість, уяву, фантазію; виховувати в дітей любов до казок, відчуття дружби, товариськість, цілеспрямованість, наполегливість у пошуку вирішення виникаючих проблем. Матеріали: м’яч, картки із зображенням “потреб”; економічна карта податків, маска “паровозик”; “Азбука економічних казок”, макет “СБ”. II заняття. Аплікація Тема:«Виготовляємо гроші -купюри». Тип: групове. Вид: тематичне. Програмовий зміст : закріпити поняття гроші і їх фізичні властивості, формувати вміння виготовляти власні гроші,закріпити різноманітні прийоми вирізування та прийоми акуратного наклеювання , розвивати образне мислення, дрібну моторику, уяву,виховувати інтерес до процесу виготовлення власних грошей-купюр. Матеріали: зразки купюр,зразок вихователя, обличча людей, картон, кольоровий папір, цифри, ножиці, клей, пензлі для клею, серветки, клейонки. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри : «Монетний двір», «Доцільні покупки»,«Де чиї купюри». Рухливі ігри: «Влуч і ціль», «Знайди собі пару». Сюжетно – рольова гра:«Банк». |
Пошуково – дослідницька робота |
Дослід «Чистимо монетку». |
Бесіда - розповідь |
Гроші різних країн світу. |
Спостереження
|
Спостереження за птахами та їх поведінкою взимку. Доручити дітям насипати корм у годівницю. |
Індивідуальна робота
|
Закріпити з дітьми математичні дії з грошовою одиницею |
Трудова діяльність
|
Доручити дітям насипати корм у годівницю. |
Робота з батьками |
Консультація на тему "Актуальність проблеми економічного виховання у сучасному світі". |
Інформаційний етап , 4 – й день |
|
Освітня діяльність: |
I заняття. Дитина у природньому довкіллі Тема: Природні ресурси. Блага. Дидактична гра «Назви правильно». Тип: фронтальне, вид: комлексне. Програмовий зміст: формувати первинні уявлення про ресурси та дарові блага, ознайомити з різноманітними природніми ресурсами; дати уявлення про їх раціональне використання , виховувати шанобливе ставлення до природи, учити екологічно грамотно вирішувати проблемні ситуації. Матеріали: ілюстрації на яких зображені річка, ліс, сонце, птахи, картинки до дидактичної гри «Назви правильно», загадки, іграшки свійські тварини. II заняття. Ліплення Тема: Скарбничка для монет. Тип: групове. Вид: комлексне. Програмовий зміст: вчити дітей передавати у ліплення образ свинки (скарбнички), закріплювати вміння зображувати форму , розташування і величину частин тіла тварини; вправляти в прийомах ліплення : розкачування , відтягування, згладжування; продовжувати вчити працювати з соленим тістом, розвивати вміння оцінювати свої роботи та помічати виразне рішення зображення; виховувати прагнення доводити розпочату справу до кінця. Матеріали: свинка скарбничка, зразок вихователя, фарбоване солоне тісто, стеки , дощечки, серветки. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри : «Як зберегти воду і тепло в оселі», «Що із чого зроблене», «». Рухливі ігри: «Влуч у ціль», «Ми веселі діти». Сюжетно – рольова гра: «Юні фермери». |
Бесіда за ілюстративним матеріалом |
«Дари природи». |
Розв' язання проблемних ситуацій |
«Як би ви зробили». |
Самостійна творча діяльність
|
Колективна аплікація «Панно з монеток». |
Спостереження
|
За сонцем , вивчення прислів’я «Мороз припікає , а сонце лише виглядає». |
Трудова діяльність |
Висаджування цибулі. |
Інформаційний етап , 5 – й день |
|
Освітня діяльність: |
I заняття. Літературна скринька Тема : Читання казки «Півник і бобове зернятко»( російська народна казка). Дидактична гра «Закінчи речення». Тип: групове. Вид: комплексне. Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей емоційно сприймати образний зміст художнього твору, допомогти усвідомити ідею та характер героїв, розуміти їх вчинки розвивати здатність робити висновки,підвести дітей до розуміння поняття «обмін товарів і послуг»; виховувати товариськість, вміння дружити. Матеріали : казка, іграшки півник, курочка,ілюстрації до казки. II заняття Малювання «Моя оселя» (Предметне, кольорові олівці). Програмовий зміст: закріпити з дітьми уявлення про першочергову потребу - потребу в житлі , роль житла в житті людини, учити задумувати зміст свого малюнка на основі отриманих знань і вражень, закріплювати вміння малювати олівцями, розвивати творче мислення, уяву, асоціативну пам'ять , виховувати бережливе ставлення до рідної домівки Матеріали: вірш М. Чаклайс «Дім», зразок вихователя, ілюстрації до теми, аркуші паперу, кольорові олівці. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри : «Житло українців», «Що із чого зроблене», «Яким ти бачиш свій будинок». Рухливі ігри: «Кеглі», «Ми веселі діти». Настільна гра «Лото» |
Бесіда-розум |
Охорона навколишнього довкілля |
Спостереження |
За роботою електричного лічильника |
Проблемна ситуація |
«Як би ви зробили…».
|
Індивідуальна робота
|
Закріплення поняття «Природних ресурсів.
|
Привчаємось працювати
|
Прибирання ігрового майданчика
|
Робота з батьками |
Запропонувати батькам відвідати разом з дітьми «Банківську установу» та поспостерігати за роботою працівників банку. |
|
|
Інформаційний етап , 6 – й день |
|
Освітня діяльність: |
Дитина у соціумі Тема: Бізнес-клуб «Маленький бізнесмен» Тип: фронтальне. Вид інтегроване. Програмовий зміст: Дати дітям уявлення про бізнес, пояснити хто такий бізнесмен (підприємець; ознайомити з основними рисами підприємця, показати значення розвитку бізнесу для покращення добробуту сім'ї, держави; пояснити дітям поняття «Сімейний бюджет»,доходи, витрати; розвивати вміння міркувати, самостійно знаходити рішення , виховувати ощадливість, критичне мислення,кмітливість, спостережливість. Матеріали: схема “СБ” (сімейний бюджет), фломастери, картки із зображенням основного й побічного доходу, карти із зображенням «потреб сім'ї», різні банкноти.
|
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри:«Скажи навпаки», «Дохід і витрати вашої родини». Рухливі ігри : «Хто краще стрибне», «Горобчик і кіт». Сюжетно рольова гра «Банк». |
Проблемна ситуація |
«Якби я був бізнесменом». |
Спостереження |
За машиною, яка привозить продукти в дитячий садок. |
Індивідуальна робота |
Закріпити поняття «доходи», «витрати» |
Робота з батьками |
Анкетування з батьками на тему «Значення економічного виховання в ДНЗ і сімЇ»
|
Інформаційний етап , 7 – й день |
|
Освітня діяльність: |
Логіко – математичний розвиток Тема: «День народження Мухи -Цокотухи». Тип: фронтальне. Вид: комплексне. Програмовий зміст: Продовжувати знайомити дітей з економічними поняттями «гроші», «ціна». Називати грошову монету – копійку. Продовжувати формувати вміння співвідносити товар з певною кількістю грошей – гривні з копійками. Вміти розкладати число на два менших. На прикладі казкової героїні показати, як можна раціонально витрачати гроші, щоб отримати прибуток. Активізувати у мові дітей вживання слів: «ціна», «гроші», «гривня», «копійка», «товар». Розвивати пам'ять, мислення, кмітливість. Виховувати бажання працювати, викликати інтерес до світу економіки. Матеріал: «Гаманці з грішми», фланелеграф до казки К. Чуковського «Муха – Цокотуха», картки з зображенням продуктів; фішки. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри : «», «Товар чи послуга», «Хто швидше продасть свій товар». Сюжетно рольова гра «У торгівельному центрі». Рухливі ігри «Дені і ніч», «Зроби фігуру». |
Бесіда-роздум |
«Навіщо потрібні гроші». |
Спостереження |
За горобиною, хвилинки милування. |
Індивідуальна робота
|
Повторити з дітьми склад чисел з двох менших. |
Художньо - мовленнєва діяльність
|
Читання вірша Л.Яковенко «Гроші-це товар»
|
Ігрова вправа |
«Що можна придбати за гроші, а що ні?» |
Робота з батьками |
Консультація "Актуальність проблеми економічного виховання у сучасному світі". |
Узагальнюючий етап , 8 – й день |
|
Освітня діяльність: |
I заняття. Розвиток мовлення Тема: Праця людей та її результат. Дидактична гра «Хто де працює?». Тип: фронтальне. Вид: комплексне. Програмовий міст: систематизувати уявлення дітей про працю; показати роль праці в житті людини у різних сферах та взаємозалежність різних видів праці , їхні кінцеві результати; вчити дітей сладати розповідь за планом вихователя,вживаючи прості та складні речення; висловлюватися послідовно,, зв»язно, розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності; сприяти вихованню ощадливості, економності, поваги до людей різних професій. Матеріали: ілюстрації « Професії», вірш «Усі для всіх» Ю.Тувім, предметні картинки до дидактичної гри . II заняття Аплікація Тема: Прикрасимо гаманець. Тип: групове. Вид: комплексне. Програмовий зміст: закріпити з дітьми поняття гроші, формувати бажання акуратного і бережливого поводження з грішми, вправляти в прийомах різання , акуратного користування ножицями, пензликом, клеєм; розвивати дрібну моторику, ,творчу уяву, естетичне сприйняття;виховувати ощадливе ставлення до грошей, самостійність. Матеріали: загадка, гаманці, зразок вихователя,шаблони гаманців,кольоровий папір,кольорові деталі.клей, пензлі, підставки, серветки. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри «Що кому потрібно для роботи», «Усі професії хороші», «Вгадай яка професія». Рухливі ігри: «Зроби фігуру», «Діти і вовк». |
Бесіда- розповідь |
«Для чого потрібна реклама». |
Піший перехід |
Ознайомлення з роботою банкомату |
Проблемна ситуація |
«Де краще зберігати гроші?» |
Індивідуальна робота
|
Закріпити знання про професії своїх батьків. |
Робота з батьками |
Бесіда з батьками на тему: «Виховання ощадливих і економних дітей». |
Творчий етап , 9 – й день |
|
Освітня діяльність: |
I заняття. Дитина у природньому довкіллі Тема: Хочемо жити в чистому місті? Зберігаємо навколишнє середовищє. Дидактична гра «Як би ви зробили?». Тип: фронтальне. Вид: комплексне. Програмовий зміст:ознайомити дітей із проблемою збереження навколишнього середовища, з правилами поводження з побутовим сміттям на вулиці та вдома, учити підтримувати чистоту і порядок у довкіллі, підвищувати культуру побуту; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, охайність. Матеріали: оповідання В.О. Сухомлинського «Смітник»,. ілюстрації , фотографії із зображенням неприбраного сміття,, ілюстрації на яких зображені різні контейнери для сміття, «сміття» ( порожні упаковки,пакети, папір,пластикові пляшки..), зроблені з картонних коробок контейнери для різних видів сміття. II заняття Ліплення «Хлібобулочні вироби» |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри:«Зроби рекламу своєму товарові», «Що погано, а що добре». Рухливі ігри: «Зайчик білнький», «Хто швидше». |
Творча гра |
Гра»Театр зв сміття» (За Л.Б.Фесюковою) |
Бесіда-розум |
Чи потрібно сортувати сміття? |
Спостереження |
За працею двірника |
Самостійна творча діяльність |
«Дамо старим речам право на життя». |
Колективна праця |
«Наведемо лад у групі» |
Робота з батьками |
Робота з батьками «Скарбничка своїми руками» |
Рефлексивно – оцінювальний етап , 10 – й день |
|
Освітня діяльність |
Художня література. Малювання Тема :Гном-економ в гостях у дітей Вивчення вірша В. Рубана «Для чого нам реклама». II Малювання Тема:«Реклама дошкільного автобусу» Тип: групове, вид; інтегроване Програмний зміст: закріпити з дітьми поняття «реклама». Вчити дітей створювати рекламу, яка привертає увагу людей. Під час заняття спиратися на досвід та знання вихованців з економіки та оточуючого світу. Активізувати словник дітей словами «реклама»,«інформація», «бігборд». Розвивати творчу уяву, пам'ять, мислення,дрібну моторику. Виховувати інтерес до інформації з реклами, вміти аналізувати її зміст. Виховувати пошану до будь-якої професії; дбайливе ставлення до речей. Матеріал: дитячий велосипед, автобус для сюжетно-рольової гри, заготовка площинного автобусу, фломастери, кольорові олівці, шаблони у формі автобуса картинки з зображенням автобусів, «гаманець з грішми». |
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «Хто краще прорекламує свій товар», «Корисна річ», «Придумай рекламу» Рухливі ігри : «Хто краще стрибне», «Кольорові автомобілі» Сюжетно-рольова гра «Автобус» |
Виставка дитячих робіт |
«Салон дитячих автобусів» |
Індивідуальна робота |
Закріплення вивченого вірша |
Привчаємось працювати |
Полікуємо книжки |
Розвага |
“Економічний Брейн-ринг”
|