Освітній проект на тему: "Цікава економіка"

Про матеріал
Усі ми, педагогічні працівники, маємо навчитися економічно мислити та економічно діяти. Повинні вміти відповісти на різні запитання дітей, знати, в чому полягає природа економічних явищ, як функціонує економіка підприємства, області, країни. Економічна освіта має здійснюватися систематизовано, тільки тоді вона дасть позитивні результати. Тому починати цей процес треба в дошкільному закладі, поступово розширюючи та поглиблюючи його в початковій та середній школі.
Перегляд файлу

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №9

КОМБІНОВАНОГО ТИПУ

 

 

 

 

 

 

Освітній проект на тему:

«Цікава економіка»

 

 

 

 

 

Вихователь:

Яшан Л.А.

 

 

 

 

 

Чернівці, 2018р

 

 

 

Реєстраційна картка освітнього проекту

«Цікава економіка»

Тип проекту: короткотривалий

Автор проекту: Яшан Людмила Андріївна-вихователь ДНЗ №9

Характеристика проекту:

  • За метою проектної діяльності-творчий;
  • За змістом – інтегрований;
  • За кінцевим результатом – практичний;
  • За кількістю учасників – колективний;
  • За тривалістю – середньої тривалості;
  • База реалізації проекту – дошкільний навчальний заклад №9;
  • Учасники проекту – діти, батьки, вихователь;
  • Термін реалізації – 2 тижні.

Ресурси:

  • Людські – керівник проекту,вихованці;
  • Інформаційні – періодичні видання, методична література, дидактичні ігри;
  • Тривалість проекту 10 днів.

 

 

 

 

 

Вступ

 

           Економічне виховання дошкільнят займає одне з найважливіших місць в сучасному житті. Саме життя поставило перед педагогами завдання економічної освіти дітей, виховання раціонального спожи-вача, здатного ощадливо розпоряджатися власними і громадськими ресурсами.

         Досвід зарубіжних країн свідчить, що вже у віці 5–7 років діти успішно засвоюють економічні поняття, такі як «потреби», «вибір», «товар», «гроші», «ціна» та ін. Із раннього дитинства малюк чує слова: товар, гроші, магазин, праця. Без конкретних економічних уявлень неможлива реалізація таких завдань. Тому ознайомити дошкільника зі світом сучасної економіки повинні перш за все батьки і вихователі безпосередньо  під час спілкування з дитиною. Головне завдання – це не тільки дати певний обсяг економічних знань, а й навчити правильно користуватися знаннями в різних життєвих ситуаціях. Економічні зна-ння не тільки сприяють орієнтації дитини в сучасному світі , але й формують свідоме ставлення до нього, а також здатність переживати отриману інформацію. Формування сучасного споживача , яким є й дитина, неможливе без виховання таких якостей особистості, як ощад-ливість, економність, турботливість.

         Світовий досвід доводить, що найважливішим чинником ефек-

тивності економічної освіти є її неперервність. Результативність

економічної освіти забезпечується її поетапністю. Дошкільне вихо-вання — це перша ланка в системі безперервної  освіти.  У сучасній концепції освіти підкреслюється особливе значення дошкільного віку в формуванні та розвитку унікальної особистості дитини. На цьому етапі закладаються основи особистісної культури, забезпечується засвоєння первинних соціокультурних правил і норм.

               В даний час у зв'язку з переходом України до ринку значно підвищуються вимоги до рівня економічної грамотності , як дорослих , так і дітей. Для того , щоб дитина в школі добре розбирався в най-складніших економічних поняттях , починати працювати в цьому напрямку потрібно з 5-6 -річного віку в тісній співпраці з батьками.

            Усі ми, педагогічні працівники, маємо навчитися економічно мислити та економічно діяти. Повинні вміти відповісти на різні запи-тання дітей, знати, в чому полягає природа економічних явищ, як функціонує економіка підприємства, області, країни.

              Економічна освіта має здійснюватися систематизовано, тільки тоді вона дасть позитивні результати. Тому починати цей процес треба в дошкільному закладі, поступово розширюючи та поглиблюючи його в початковій та середній школі.

 

 

Завдання:

1. Формування системи економічних знань у дітей старшого дошкільного віку .

2. Формування ділових якостей дітей.

3. Формування умінь орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях .

4. Розвиток самостійної творчої діяльності дітей.

5. Розвиток спеціальних способів орієнтації - експериментування і моделювання.

6. Пояснювати на доступному рівні взаємозв'язок понять «праця» - « продукт» - «гроші » і «вартість продукту в залежності від його якості ».

7. Формування уявлень про зміст діяльності людей різних професій.

8. Формування правильного ставлення до грошей як предмету життєвої необхідності.

9. Дати уявлення про рекламу , її призначення , вчити правильно сприймати рекламу.

10. Виховання розумних потреб, культурної поведінки в побуті.

11. Розвиток уміння визначати можливі методи вирішення проблеми за допомогою дорослого, а потім і самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

\

Мета проекту:

Освітня:

  • Сприяти засвоєнню дітьми елементарних еко­номічних понять.
  • Ознайомити дітей з простими економічними термінами: економіка, бюджет, ціна, гроші, товар, вартість, банк, реклама, власник, конкуренція, продукція та ін..
  • Сприяти набуттю дошкільниками нави­чок економічно доцільної поведінки і, як наслідок, формуванню первинного економічного досвіду.
  • Формувати у дітей економічне мислення шляхом залучення старших дошкільнят в процес сюжетно-рольових ігор, настільно-друкованих та дидактичних ігор.
  • Підвищення мотивації дітей до отримання нових знань.
  • Формувати вміння створювати, аргументувати та захищати свої ідеї.
  • Виробляти вміння конструювати свої знання.
  • Формування вміння презентувати результати своєї роботи.
  • Підвищити навички самоорганізації.

Розвивальна:

  • Розвиток комунікаційних умінь і навичок.
  • Розвиток критичного мислення навичок аналізу та рефлексії.
  • Розвиток здатності до самовизначення та ціле подолання.
  • Розвиток вміння оцінювати вчинки, робити висновки і аналізувати.

Соціалізуюча:

  • Формувати навички дітей спілкування в соціумі.
  • Вироблення власного погляду на події.
  • Підвищити самосвідомість і самооцінку дітей.
  • Створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.

 

 

 

 

Виховна:

  • Виховувати бережливе, відповідальне і свідоме ставлення до довкілля, пошану до людей, які працюють і заробляють гроші.
  • Виховувати у дитини культуру споживання, спілкування, пізнання, що є основою для розвитку економічної культури.
  • Виховання почуття відповідальності та самодисципліни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мотиваційний етап – виявити рівень знань дітей за темою «Цікава економіка»,викликати бажання  отримати більший обсяг економічних знань, та навчити правильно користуватися знаннями в різних життєвих ситуаціях, виховання  таких якостей особистості, як ощадливість, економність, турботливість. Зацікавити малюків цікавими дидактичними вправами,проблемними ситуаціями, художніми творами.

Інформаційний етап – на цьому етапі діти отримують відповіді на запитання «Що таке першочергові потреби людини? Як бережливо і раціонально ставитись до природніх ресурсів? Чому людина не може мати всього що бажає? Для чого потрібно робити вибір ? Для чого людям потрібні гроші?». Виділяти першочергові потреби своєї родини, пояснити причину існування обмежень. Порівнювати і оцінювати товари, зіставляти потреби і можливості родини.

 Репродуктивний етап – на цьому етапі діти мають можливість застосувати свої знання та уміння на практиці, а допоможуть їм у цьому  сюжетно-дидактичні ігри економічної спрямованості.

Узагальнюючий етап – узагальнити та систематизувати знання дітей з даної теми за допомогою дидактичних ігор.

Творчий етап – малюки мають можливість розкритися, показати свою творчість, креативність, артистичність, увагу,самостійність.

Рефлексійно-оцінювальний етап – вихователь підсумовує та систематизує знання дітей з даної теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати

   знання основних економічних понять (гроші, то­вар, ціна, бюджет, бізнес, виробництво та ін.);

   здатність до зіставляння своїх потреб і можли­востей;

   прояв поважного ставлення до праці людей, розуміння того, що багато предметів, речей навколишнього світу створюються руками лю­дей, а тому є цінними;

   розуміння того, що гроші треба заробляти для задоволення своїх життєвих потреб — купувати товари, сплачувати за житло, витрачати на від­починок;

   усвідомлення, що витрати сім'ї не мають бути марнотратними і дитина може, будучи ощадли­вою, їх зменшити;

   розуміння того, що реклама допомагає, якщо вона правдива, і навпаки — шкодить, якщо ін­формація недостовірна;

   усвідомлення своєї значущості для сім'ї і сус­пільства;

   розуміння відповідальності за власні вчинки, які можуть позитивно або негативно позначитися на економічному становищі сім'ї та самої дитини.

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

1. «Дитина» Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук.

кер. проекту В.О. Огнев’юк ; авт. кол.: Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч,

Н.І. Богданець-Білоскаленко [та ін.] ; наук. ред.: Г.В. Бєлєнька, М.А. Ма-

шовець ; Мін. осв. і науки України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — К. :

Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. — 304 с

2. Методичні рекомендації до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»/ наук. керівн. проекту  В.О.Огнев'юк; наук.ред. Г.В.Бєлєнька ; О.Л.Богініч, В.М.Вертугіна та ін..- К.:Київ, ун-т ім.. Б.Грінченка,2016.-352с.

3.  Дошкільник у світі економіки / Г.І.Григоренко, Р.П.жадан.-Х.:Вид-во «Ранок», 2017. – 160 с. – ( Серія « Сучасна дошкільна освіта»).

4. Гресь Анна. Фінансова грамотність для малюків. Перший крок до мільйона – Х.: Вид. група «Основа», 2016. – 48 с. – ( Серія «Корисні навички»).

5. Гресь Анна. Фінансова грамотність для малюків. Другий крок до мільйона – Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 48 с. – ( Серія «Корисні навички»).

6. Жадан Р.П. Економічна освіта дітей старшого дошкільного віку ( перспективно-календарне планування занять з економіки).  /Р. Жадан, Г.Григоренко. – Запоріжжя% ТОВ «ЛІПС» ЛТД. – 116 с.

7. Сергій Біденко, Ірина Золотаревич Як розповісти дітям про гроші – Х. – Вид. група «Основа», 2016 – 128с.: іл.

8. Підступна свинка (казка). – Х. «Навчальна література», 2017. – (Граємо та розвиваємось). Гол.ред.Ю.Єрьоменко , ілюстр. О.Кудюмова 12с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Види діяльності

Зміст роботи

Мотиваційний етап, 1 – й день

Освітня діяльність:

  Дитина у соціумі

Тема : Потреби людини: які вони? Д/Гра Що потрібно нашій сім'ї».

Тип: фронтальне. Вид: комплексне.

Програмовий зміст :Дати уявлення про економічну категорію «потреби»; формувати в дітей уявлення про те, що необхідно в різних ситуаціях самій дитині, близьким людям; учити виділяти першочергові потреби ( їжа, вода, повітря, житло, одяг, взуття, безпека тощо). Формувати навички раціонального споживання та використання, що дозволить зекономити бюджет родини, виховувати бережливе ставлення та повагу до праці людини ,

Матеріали: лялька, ілюстрації із зображенням одягу, їжі, іграшок, книжок, будинку, побутової техніки  та ін..,ілюстрації із зображенням членів родини.

Ігрова діяльність

Дидактичні  ігри : «Як би зробили ви?», «Потреби  людини».

Рухливі ігри: «Знайди собі пару». «М'яч через сітку».

Сюжетно – рольова гра: «Магазин».

Спостереження

Пошуково - дослідницька робота

Експеремент із кімнатною рослиною – бальзаміном ( три дні горщик із квіткою не поливають)

Мета : підвести дітей  до розуміння потреб,хто має потребу у воді. Підвести висновку що без води  рослини не можуть жити вона потрібна їм для росту , цвітіння і плодоносіння.

Індивідуальна робота

Закріпити з дітьми першочергові потреби людини.

Робота з батьками

Інформація у куточку для батьків на тему: «Дошкільник у світі економіки».

 

 

 

 

 

 

Інформаційний етап, 2 – й день

Освітня діяльність

Логіко – математичний розвиток

Тема: «Цікаві перетворення». Дидактична гра «Гроші-ціна».

Тип: фронтальне. Вид: комплексне.

Програмовий зміст:

Ознайомити дітей з економічними поняттями «гроші», «ціна». Називати грошовий     знак України – гривню. Формувати вміння співвідносити товар з певною кількістю грошей. Продовжувати лічити предмети і співвідносити їх кількість з назвою цифр. Вчити розкладати число на два менших.

Нагадати дітям, що  природні ресурси стають рукотворними речами в процесі  людської праці.

 Активізувати в мові вихованців вживання слів: «шкільні речі», «ціна», «гроші», «товар», «гривня».

Розвивати пам’ять, мислення, кмітливість.

Виховувати інтерес до світу економіки.

Матеріали: іграшка «Гном-економ»; демонстраційний: шкільний рюкзак з підручниками, зошитами, кольоровими олівцями, набором демонстраційних цифр, 2 однакові коробки; роздатковий матеріал: розрізні цифри від 1 до 10, картки з шкільними речами, «гаманці з грішми»; фішки для гри.

Ігрова діяльність

Дидактичні  ігри : «Що можна придбати за гроші, а що ні», «Корисна річ», «Де ми берем продукти», «Гроші - ціна».

Рухливі ігри: «Хто перший», «Лови, кидай і падати не давай».

Сюжетно – рольова гра: «Магазин іграшок».

Розповідь – бесіда

«Звідки у дорослих з'являються гроші?»

Піший перехід

Екскурсія до крамниці.

Індивідуальна робота з дітьми

Закріплення грошової одиниці.

Художньо - мовленнєва діяльність

Читання казки «Підступна свинка» Ю.Єрьоменко .

Привчаємось працювати

Догляд за кімнатними рослинами

 

Інформаційний  етап  , 3 – й день

Освітня діяльність

I заняття

Розвиток мовлення

«Подорож гномів-економів по казках» Д/гра «З якої казки?»

Тип: фронтальне. Вид: комплексне.

Програмовий зміст: розширити й уточнити знання дітей про казки та казкових героїв; закріпити знання економічних термінів, уміння вживати їх в розмовній мові; закріпити уміння вживати повні речення, дотримуючись правильного порядку слів; продовжувати формувати мовленнєву культуру спілкування, розмовляти спокійним, лагідним тоном; розвивати уміння дітей логічно й послідовно будувати розповідь, художню виразність дитячої мови, творчість, уяву, фантазію; виховувати в дітей любов до казок, відчуття дружби, товариськість, цілеспрямованість, наполегливість у пошуку вирішення виникаючих проблем.

Матеріали: м’яч, картки із зображенням “потреб”; економічна карта податків, маска “паровозик”; “Азбука економічних казок”, макет “СБ”.

II заняття.

Аплікація

Тема:«Виготовляємо  гроші -купюри».

Тип: групове. Вид: тематичне.

Програмовий зміст : закріпити поняття гроші і їх фізичні властивості, формувати вміння виготовляти власні гроші,закріпити різноманітні прийоми вирізування та прийоми акуратного наклеювання , розвивати образне мислення, дрібну моторику, уяву,виховувати інтерес до процесу виготовлення власних грошей-купюр.

Матеріали: зразки купюр,зразок вихователя, обличча людей, картон, кольоровий папір, цифри, ножиці, клей, пензлі для клею, серветки, клейонки.

Ігрова діяльність

Дидактичні  ігри : «Монетний двір», «Доцільні покупки»,«Де чиї купюри».

Рухливі ігри: «Влуч і ціль», «Знайди собі пару».

Сюжетно – рольова гра:«Банк».

Пошуково – дослідницька робота

Дослід «Чистимо монетку».

Бесіда - розповідь

Гроші різних країн світу.

Спостереження

 

 

Спостереження за птахами та їх поведінкою взимку.

Доручити дітям насипати корм у годівницю.

Індивідуальна робота

 

Закріпити з дітьми математичні дії з грошовою одиницею

Трудова діяльність

 

Доручити дітям насипати корм у годівницю.

Робота з батьками

Консультація на тему "Актуальність пробле­ми економічного виховання у сучас­ному світі".

 

 

 

 

 

 

Інформаційний  етап  , 4 – й день

Освітня діяльність:

  I заняття.

Дитина у природньому довкіллі

Тема: Природні ресурси. Блага. Дидактична гра «Назви правильно».

Тип: фронтальне, вид: комлексне.

Програмовий зміст: формувати первинні уявлення про ресурси та дарові блага, ознайомити з різноманітними природніми ресурсами; дати уявлення про їх раціональне використання , виховувати шанобливе ставлення до природи, учити екологічно грамотно вирішувати проблемні ситуації.

Матеріали: ілюстрації на яких зображені річка, ліс, сонце, птахи, картинки до дидактичної гри «Назви правильно», загадки, іграшки свійські тварини.

II заняття.

Ліплення

Тема: Скарбничка для монет.

Тип: групове. Вид: комлексне.

Програмовий зміст: вчити дітей передавати у ліплення образ свинки (скарбнички), закріплювати вміння зображувати форму , розташування і величину частин тіла тварини; вправляти в прийомах ліплення : розкачування , відтягування, згладжування; продовжувати вчити працювати з соленим тістом, розвивати вміння оцінювати свої роботи та помічати виразне рішення зображення; виховувати прагнення доводити розпочату справу до кінця.

Матеріали: свинка скарбничка, зразок вихователя, фарбоване солоне тісто, стеки , дощечки, серветки.

Ігрова діяльність

Дидактичні  ігри : «Як зберегти воду і тепло в оселі», «Що із чого зроблене», «».

Рухливі ігри: «Влуч у ціль», «Ми веселі діти».

Сюжетно – рольова гра: «Юні фермери».

Бесіда за ілюстративним матеріалом

«Дари природи».

Розв' язання проблемних ситуацій

«Як би ви зробили».

Самостійна творча діяльність

 

Колективна аплікація «Панно з монеток».

Спостереження

 

За сонцем , вивчення прислів’я «Мороз припікає , а сонце лише виглядає».

Трудова діяльність

Висаджування цибулі.

Інформаційний  етап  , 5 – й день

Освітня діяльність:

  I заняття.

Літературна скринька

Тема : Читання казки «Півник і бобове зернятко»( російська народна казка). Дидактична гра «Закінчи речення».

Тип: групове. Вид: комплексне.

Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей емоційно сприймати образний зміст художнього твору, допомогти усвідомити ідею та характер героїв, розуміти їх вчинки розвивати здатність робити висновки,підвести дітей до розуміння поняття «обмін товарів і послуг»; виховувати товариськість, вміння дружити.

Матеріали : казка, іграшки півник, курочка,ілюстрації до казки.

II заняття

Малювання

«Моя оселя» (Предметне, кольорові олівці).

Програмовий зміст: закріпити з дітьми уявлення про першочергову потребу - потребу в житлі , роль житла в житті людини, учити задумувати зміст свого малюнка на основі отриманих знань і вражень, закріплювати вміння малювати олівцями, розвивати творче мислення, уяву, асоціативну пам'ять , виховувати бережливе ставлення до рідної домівки

Матеріали: вірш М. Чаклайс «Дім», зразок вихователя, ілюстрації до теми, аркуші паперу, кольорові олівці.

Ігрова діяльність

Дидактичні  ігри : «Житло українців», «Що із чого зроблене», «Яким ти бачиш свій будинок».

Рухливі ігри: «Кеглі», «Ми веселі діти».

Настільна гра «Лото»

Бесіда-розум

Охорона навколишнього довкілля

Спостереження

За роботою електричного лічильника

Проблемна ситуація

«Як би ви зробили…».

 

Індивідуальна робота

 

Закріплення поняття «Природних ресурсів.

 

Привчаємось працювати

 

Прибирання ігрового майданчика

 

Робота з батьками

Запропонувати батькам відвідати разом з дітьми «Банківську установу» та поспостерігати за роботою працівників банку.

 

 

Інформаційний  етап  , 6 – й день

Освітня діяльність:

  Дитина у соціумі

Тема: Бізнес-клуб «Маленький бізнесмен»

Тип: фронтальне. Вид інтегроване.

Програмовий зміст: Дати дітям уявлення про бізнес, пояснити хто такий бізнесмен (підприємець; ознайомити з основними рисами підприємця, показати значення розвитку бізнесу для покращення добробуту сім'ї, держави; пояснити дітям поняття «Сімейний бюджет»,доходи, витрати; розвивати вміння міркувати, самостійно знаходити рішення , виховувати ощадливість, критичне мислення,кмітливість, спостережливість.

Матеріали: схема “СБ”  (сімейний бюджет), фломастери, картки  із зображенням основного й побічного доходу, карти із зображенням «потреб сім'ї», різні банкноти.

 

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри:«Скажи навпаки», «Дохід і витрати вашої родини».

Рухливі ігри : «Хто краще стрибне», «Горобчик і кіт».

Сюжетно рольова гра «Банк».

Проблемна ситуація

«Якби я був бізнесменом».

Спостереження

За машиною, яка привозить продукти в дитячий садок.

Індивідуальна робота

 Закріпити поняття «доходи», «витрати» 

Робота з батьками

Анкетування з батьками на тему «Значення економічного виховання в ДНЗ і сімЇ»

 

Інформаційний  етап  , 7 – й день

Освітня діяльність:

Логіко – математичний розвиток

Тема: «День народження Мухи -Цокотухи».

Тип: фронтальне. Вид: комплексне.

Програмовий зміст: Продовжувати знайомити дітей з економічними поняттями  «гроші», «ціна». Називати грошову монету – копійку. Продовжувати формувати вміння співвідносити товар з певною кількістю грошей – гривні з копійками. Вміти розкладати число на два менших. На прикладі казкової героїні показати, як можна раціонально витрачати гроші, щоб отримати прибуток.

Активізувати у мові дітей вживання слів: «ціна», «гроші», «гривня», «копійка», «товар». Розвивати пам'ять, мислення, кмітливість. Виховувати бажання працювати, викликати  інтерес до світу економіки.

Матеріал: «Гаманці з грішми», фланелеграф до казки К. Чуковського «Муха – Цокотуха», картки з зображенням продуктів; фішки.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри : «», «Товар чи послуга», «Хто швидше продасть свій товар».

Сюжетно рольова гра «У торгівельному центрі».

Рухливі ігри «Дені і ніч», «Зроби фігуру».

Бесіда-роздум

«Навіщо потрібні гроші».

Спостереження

За горобиною, хвилинки милування.

Індивідуальна робота

 

Повторити з дітьми склад чисел з двох менших.

Художньо - мовленнєва діяльність

 

Читання вірша Л.Яковенко «Гроші-це товар»

 

Ігрова вправа

«Що можна придбати за гроші, а що ні?»

Робота з батьками

Консультація "Актуальність пробле­ми економічного виховання у сучас­ному світі".

Узагальнюючий етап  , 8 – й день

Освітня діяльність:

 I заняття.

Розвиток мовлення

Тема: Праця людей та її результат. Дидактична гра «Хто де працює?».

Тип: фронтальне. Вид: комплексне.

Програмовий міст: систематизувати уявлення дітей про працю; показати роль праці в житті людини у різних сферах та взаємозалежність різних видів праці , їхні кінцеві результати; вчити дітей сладати розповідь за планом вихователя,вживаючи прості та складні речення; висловлюватися послідовно,, зв»язно,

розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності; сприяти вихованню ощадливості, економності, поваги до людей різних професій.

Матеріали: ілюстрації « Професії», вірш «Усі для всіх» Ю.Тувім, предметні картинки до дидактичної гри .

 II заняття

Аплікація

Тема: Прикрасимо гаманець.

Тип: групове. Вид: комплексне.

Програмовий зміст: закріпити з дітьми поняття гроші, формувати бажання акуратного і бережливого поводження з грішми, вправляти в прийомах різання , акуратного користування ножицями, пензликом, клеєм; розвивати дрібну моторику, ,творчу уяву, естетичне сприйняття;виховувати  ощадливе ставлення до грошей, самостійність.

Матеріали: загадка, гаманці, зразок вихователя,шаблони гаманців,кольоровий папір,кольорові деталі.клей, пензлі, підставки, серветки.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри «Що кому потрібно для роботи», «Усі професії хороші», «Вгадай яка професія».

Рухливі ігри: «Зроби фігуру», «Діти і вовк».

Бесіда- розповідь

«Для чого потрібна реклама».

Піший перехід

 Ознайомлення з роботою банкомату

Проблемна ситуація

«Де краще зберігати гроші?»

Індивідуальна робота

 

Закріпити знання про професії своїх батьків.

Робота з батьками

Бесіда з батьками на тему: «Виховання ощадливих і економних дітей».

Творчий  етап  , 9 – й день

Освітня діяльність:

 I заняття.

 Дитина у природньому довкіллі

Тема: Хочемо жити в чистому місті? Зберігаємо навколишнє середовищє.  Дидактична гра «Як би ви зробили?».

Тип: фронтальне. Вид: комплексне.

Програмовий зміст:ознайомити дітей із проблемою збереження навколишнього середовища, з правилами поводження з побутовим сміттям на вулиці та вдома, учити підтримувати чистоту і порядок у довкіллі, підвищувати культуру побуту; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, охайність.

Матеріали: оповідання В.О. Сухомлинського «Смітник»,. ілюстрації , фотографії із зображенням неприбраного сміття,, ілюстрації на яких зображені різні контейнери для сміття, «сміття» ( порожні упаковки,пакети, папір,пластикові пляшки..), зроблені з картонних коробок контейнери для різних видів сміття.

II заняття

Ліплення

«Хлібобулочні вироби»

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри:«Зроби рекламу своєму товарові», «Що погано, а що добре».

Рухливі ігри: «Зайчик білнький», «Хто швидше».

Творча гра

Гра»Театр зв сміття»

(За Л.Б.Фесюковою)

Бесіда-розум

Чи потрібно сортувати сміття?

Спостереження

За працею двірника

Самостійна творча діяльність

«Дамо старим речам право на життя».

Колективна праця

«Наведемо лад у групі»

Робота з батьками

Робота з батьками «Скарбничка своїми руками»

Рефлексивно – оцінювальний етап , 10 – й день

Освітня діяльність

Художня література. Малювання

Тема :Гном-економ в гостях у дітей

 Вивчення вірша В. Рубана «Для чого нам реклама».

II Малювання

Тема:«Реклама дошкільного автобусу»

Тип: групове, вид; інтегроване

Програмний зміст: закріпити з дітьми поняття «реклама». Вчити дітей створювати рекламу, яка привертає увагу  людей.  Під час заняття спиратися на досвід та знання вихованців з економіки та оточуючого світу.

Активізувати словник дітей словами «реклама»,«інформація», «бігборд». Розвивати творчу уяву, пам'ять,  мислення,дрібну моторику. Виховувати інтерес до інформації з реклами, вміти аналізувати її зміст. Виховувати  пошану до будь-якої професії; дбайливе ставлення до речей.

Матеріал: дитячий велосипед, автобус для сюжетно-рольової гри, заготовка площинного автобусу, фломастери, кольорові олівці, шаблони у формі автобуса картинки з зображенням автобусів, «гаманець з грішми».

Ігрова діяльність

 

Дидактичні  ігри: «Хто краще прорекламує свій товар», «Корисна річ», «Придумай рекламу»

Рухливі ігри : «Хто краще стрибне», «Кольорові автомобілі»

Сюжетно-рольова гра «Автобус»

Виставка дитячих робіт

«Салон дитячих автобусів»

Індивідуальна робота

Закріплення вивченого вірша

Привчаємось працювати

Полікуємо книжки

Розвага

“Економічний Брейн-ринг”

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ройко Надія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
2231
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку